G60 Corrado resonoi (Ei resonoi enää!!!)
Valvoja: ffp jäsenet
G60 Corrado resonoi (Ei resonoi enää!!!)
Kyselin aiheesta jo aiemmin, mutta resonointi jatkuu muuttumattomana. Pari vuotta omistanut auton ja koko ajan ollut sama värinä. Melut vaan lisääntyvät kun paikat löystyvät, kiitos jäykälle alustallekin, mutta itse värinä ollut täysin sama.
Eli n. 2600-3100 rpm alueella konetta kierrättäessä, myös paikallaan ollessa, tuntee värinän lievänä penkissäkin. Etenkin kiihdyttäessä ilmiö voimistuu reilusti ja irtaimisto, kojelaudan sisukset, kattoluukun suojalevy, sisävalo jne. rämisevät. 3200 rpm ylittyessä kaikki värinä on poissa. Kuin eri auto olisi kyseessä.
- Kytkimen painaminen pohjaan ei vaikuta (ei siis kytkimessä vika?)
- katalysaattori on ehjä
- putkistossa ei sisuskalut pidä ääntä
- pakoputki ei ota kiinni mihinkään
- pakoputkiston kannakkeet ovat kunnossa
- pakoputkiston vääntely koneen käydessä ei vaikuta
- kone käy nätisti ja toimii hyvin
- paikallaan ollessa mikään ei pidä ääntä värinän tuntuessa
- koneen tukikumit eivät koneen liikkeistä päätellen ole huonot, eivät ole vuotaneet nesteitä ulos
- ahtimen hihnankiristinjousi vaihdettu
- värinä tuntuu käteen voimakkaammalta imusarjassa kuin ahtimessa
Miten pystyn vikaa etsimään tarkemmin?
Miten voi selvittää esim. voiko vauhtipyörässä olla tasapainotushärö? Voiko vika olla siinä?
Entä koneen laakerit alakerrassa? Ei pidä kylläkään mitään ääntä. Kierrättäessä tai nopeasti kaasun laskiessa. Nissan 200SX laakerit on kuultu...
Voiko joku kaasujousi/iskari viritelmä koneen ja korin väliin auttaa asiaa ja mahtaako olla kalliskin? Voiko koneen elämistä jollain viritelmällä hillitä testinä? Kuormaliinalla tai jollain? Jos joku kumi on kuitenkin huono?
Hirveästi en haluaisi turhia osia ostella autoon tai etenkään mitään laatikko irroittaa. Eli miten siis pystyy päällisin puolin jotain tuollaista vikaa paikantamaan. Toki jos vika löytyisi, niin kyllähän sitä toki korjaisin. Muuten hyvä yksilö, mutta tuo resonointi STRESSAA ja reilusti!
Eli n. 2600-3100 rpm alueella konetta kierrättäessä, myös paikallaan ollessa, tuntee värinän lievänä penkissäkin. Etenkin kiihdyttäessä ilmiö voimistuu reilusti ja irtaimisto, kojelaudan sisukset, kattoluukun suojalevy, sisävalo jne. rämisevät. 3200 rpm ylittyessä kaikki värinä on poissa. Kuin eri auto olisi kyseessä.
- Kytkimen painaminen pohjaan ei vaikuta (ei siis kytkimessä vika?)
- katalysaattori on ehjä
- putkistossa ei sisuskalut pidä ääntä
- pakoputki ei ota kiinni mihinkään
- pakoputkiston kannakkeet ovat kunnossa
- pakoputkiston vääntely koneen käydessä ei vaikuta
- kone käy nätisti ja toimii hyvin
- paikallaan ollessa mikään ei pidä ääntä värinän tuntuessa
- koneen tukikumit eivät koneen liikkeistä päätellen ole huonot, eivät ole vuotaneet nesteitä ulos
- ahtimen hihnankiristinjousi vaihdettu
- värinä tuntuu käteen voimakkaammalta imusarjassa kuin ahtimessa
Miten pystyn vikaa etsimään tarkemmin?
Miten voi selvittää esim. voiko vauhtipyörässä olla tasapainotushärö? Voiko vika olla siinä?
Entä koneen laakerit alakerrassa? Ei pidä kylläkään mitään ääntä. Kierrättäessä tai nopeasti kaasun laskiessa. Nissan 200SX laakerit on kuultu...
Voiko joku kaasujousi/iskari viritelmä koneen ja korin väliin auttaa asiaa ja mahtaako olla kalliskin? Voiko koneen elämistä jollain viritelmällä hillitä testinä? Kuormaliinalla tai jollain? Jos joku kumi on kuitenkin huono?
Hirveästi en haluaisi turhia osia ostella autoon tai etenkään mitään laatikko irroittaa. Eli miten siis pystyy päällisin puolin jotain tuollaista vikaa paikantamaan. Toki jos vika löytyisi, niin kyllähän sitä toki korjaisin. Muuten hyvä yksilö, mutta tuo resonointi STRESSAA ja reilusti!
Viimeksi muokannut Levis, 29.4.2006 19:05. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Kone ei kylläkään heilu holtittomasti kun jarrulla pitää paikallaan. Vaihteet eivät hypi ja menevät hyvin silmään. Ei kolauta mitään jos painaa nopeasti kaasun pohjaan.
Golf II 89--91 Etukumit/hydr GTi-16V/G60 vihreä. . . . . . 18-2099 54.60 ?
Golf II 89--91 Takakumit/oikea GTi-16V/G60. . . . . . . . . 18-2101 100.58 ?
Golf II 83--91 Takakumit/vasen valkea (vaiht alle/ei 1,3). 18-1268 29.94 ?
Tuossahan nuo ovat, mutta yhteishintaa tulee suht paljon! Ja en edes katsomalla ole huomannut mitään vikaa. Miten siis tutkia oikein niiden kunto. Kuhan se ei olis tuo takaoikea...
Golf II 89--91 Etukumit/hydr GTi-16V/G60 vihreä. . . . . . 18-2099 54.60 ?
Golf II 89--91 Takakumit/oikea GTi-16V/G60. . . . . . . . . 18-2101 100.58 ?
Golf II 83--91 Takakumit/vasen valkea (vaiht alle/ei 1,3). 18-1268 29.94 ?
Tuossahan nuo ovat, mutta yhteishintaa tulee suht paljon! Ja en edes katsomalla ole huomannut mitään vikaa. Miten siis tutkia oikein niiden kunto. Kuhan se ei olis tuo takaoikea...
Olen ajanut kahdella G60 raadolla ja kolmannen kyydissä olen istunut. Missään ei ole samanlaista tärinää ollut, sen takia haluan sitä myös vähemmäksi. MXU:n G60 resonoi sekin, mutta ei läheskään samaa tasoa kuin oma. HelaKammon G60 oli taas aivan rauhallinen noilla kierroksilla, ei tietoakaan resonanssista.
Yhtä Corro VR6:stakin olen ajanut ja sekin meni ihan nätisti. Tosin lussultahan se tuntui omaan verrattuna ku ei se väännä alhaalla yhtään.
Onko kukaan tästä foorumin väestä vaihtanut sitä takimmaista 100€ kumia? Etummaisenhan on jo useampi, mutta ilmeisesti se ei ole vaikuttanut muuta kun sen koneen heilumiseen, ei resonanssiin. Mulla ei olis pistää ylimäärästä rahaa jos vika ei varmasti ole siinä tietyssä kumissa.
Yhtä Corro VR6:stakin olen ajanut ja sekin meni ihan nätisti. Tosin lussultahan se tuntui omaan verrattuna ku ei se väännä alhaalla yhtään.
Onko kukaan tästä foorumin väestä vaihtanut sitä takimmaista 100€ kumia? Etummaisenhan on jo useampi, mutta ilmeisesti se ei ole vaikuttanut muuta kun sen koneen heilumiseen, ei resonanssiin. Mulla ei olis pistää ylimäärästä rahaa jos vika ei varmasti ole siinä tietyssä kumissa.
Täytä se etukumi niin ei tarvii vaihtaa,jos on pienikin epäilys että siinä on vikaa.Ei se ehkä sitä värinää aiheuta ,mutta kuitenkin.
Minulla resonoi 3000kierroksessa. Ja en sitä ole sen enempää jaksanut/viitsinyt kaivella.Tosin en ole sitä paikallaan ollessa huomannut.Minulla se muuttuu/hiljenee jos ajaa loivaan nyppylään ja auto kevenee.Ajattelin ensin sen olevan pyöränlaakerin alkavan vian enteitä,mutta kaikki on vaihdettu.
Moottorin kannakkeita itse veikkaisin,mutta etummainen taitanee enemmänkin aihettaa kolinaa ja nuo muut ehkä sitä värinää.Ei mitään tietoa,kunhan itsekseni olen ajatellut.
Minulla resonoi 3000kierroksessa. Ja en sitä ole sen enempää jaksanut/viitsinyt kaivella.Tosin en ole sitä paikallaan ollessa huomannut.Minulla se muuttuu/hiljenee jos ajaa loivaan nyppylään ja auto kevenee.Ajattelin ensin sen olevan pyöränlaakerin alkavan vian enteitä,mutta kaikki on vaihdettu.
Moottorin kannakkeita itse veikkaisin,mutta etummainen taitanee enemmänkin aihettaa kolinaa ja nuo muut ehkä sitä värinää.Ei mitään tietoa,kunhan itsekseni olen ajatellut.
itsellä tuli Golffiin vaihdettua toi takakumi, mutta laitoin ihan täyskumisen (uretaanivahvistuksella) kun ei noi hydrauliset meinaa pitää mehuja sisällä. Tosin tuo uretaanipuslan lisääminen oli virhe kun resonoinnista tuli aika mahdotonta.
Itse homma on kohtuu helppo jos vaan pääse auton alle. Moottoria tunkilla hieman ylös, pultit auki ja kyllä se sieltä välistä pois tulee.
Itse homma on kohtuu helppo jos vaan pääse auton alle. Moottoria tunkilla hieman ylös, pultit auki ja kyllä se sieltä välistä pois tulee.
Osaako kukaan kertoa kuvan perusteella onko kumi ehjä tai edes oikean mallinen? Ties vaikka tossa mullakin olisi jokin ei-hydraulinen kumi kiinni ja se aiheuttaa räminän? Onko niissä ulkoisesti eroa näössä? Ongelmaksi tulee tosin se, että miten pääsen sitä kuvaa altapäin ottamaan! Voi mennä tovi, että saan auton sillai ilmaan.
Tuo takakumikaan ei ole märän näköinen, ylhäältä katsottuna. Öljyäkö niissä on sisällä vai mitä? Mietin vaan, että voiko olla kuravesi jo pessyt todisteet vuotavasta kumista pois ajan myötä?
Tuo takakumikaan ei ole märän näköinen, ylhäältä katsottuna. Öljyäkö niissä on sisällä vai mitä? Mietin vaan, että voiko olla kuravesi jo pessyt todisteet vuotavasta kumista pois ajan myötä?
Hydraulinen se sitten on, Etkastakin katoin kuvia. Se vaan on ihan kuiva ulkoisesti. Ettei se olis sitten täytetty jollain sialla...
Täytyy yrittää päästä jossain vaiheessa auton alle. Onnistuuhan sen vaihto siis ilman mitään suurempia purkamisia? Eli nostaa mottia ja avaa vaan pultit?
Aion kyllä tarkistaa sen kuntoa ennen kuin uuden raskin ostaa!
Täytyy yrittää päästä jossain vaiheessa auton alle. Onnistuuhan sen vaihto siis ilman mitään suurempia purkamisia? Eli nostaa mottia ja avaa vaan pultit?
Aion kyllä tarkistaa sen kuntoa ennen kuin uuden raskin ostaa!
Just kävin vertaamassa koneen liikehdintää käsijarrua vasten. Oma tuntui hieman enemmän nousevan kuin ihan uudella etummaisella kumilla varustettu Corrado. Kiitos T.Hell mahdollisuudesta! Etureunasta, eli ahdinta, tarkkaillen toteamus tehtiin. Eli kumpaa kumia tässä nyt sitten lähtisi vaihtamaan? Jos kerran se etummainen ei muilla ole vaikuttanut tärinään... Vai voiko tuo etureunan nouseminen johtua kuitenkin huonosta takimmaisesta kumista? Se menee liikaa kasaan ja etupää sitten nousee...
Lisäksi kokeilin moottorin tärinän määrää imusarjasta ja tuntui täysin samalta kuin oma. Eli Corrado g60 taitaa väristä luonnostaan eniten tuolla 3000 rpm alueella ja jokin osa tai osat siirtävät nyt minun autossa sen koriin.
Sinänsä turhaa pohtimista monen mielestä varmasti, kävisi vaan ostamassa uudet osat ja vaihtaisi! Helppoa!
Lisäksi kokeilin moottorin tärinän määrää imusarjasta ja tuntui täysin samalta kuin oma. Eli Corrado g60 taitaa väristä luonnostaan eniten tuolla 3000 rpm alueella ja jokin osa tai osat siirtävät nyt minun autossa sen koriin.
Sinänsä turhaa pohtimista monen mielestä varmasti, kävisi vaan ostamassa uudet osat ja vaihtaisi! Helppoa!
Mullakin resonoi hieman muistaakseni tuolla alueella kiihdytettäessä, varsinkin täyskaasulla. Otin asian ominaisuutena, koska kaikki moottorintuennat oli ehjää. Ei parantunut mihinkään kun joutusin vaihtamaan uuden etukumin, vanhasta repi sen pultin läpi (millä vitun väännöillä tuokin mahtoi tapahtua...). Vauhtipyörän kevetämisen jälkeen tuli jotain muutosta tuohon, tosin kaikki ahtimen äänet yms muuttui samalla joten vertailua oli turha tehdä.
Päivä päivältä harmittaa enemmän että tuli myytyä pois...
Päivä päivältä harmittaa enemmän että tuli myytyä pois...
Ominaisuus tuo tuntuu olevan, mutta omassa se on sen verran synkällä tasolla, että ei varmasti ole normaalia. En ole missään autossa koskaan kokenut tuollaista värinää. Tai ei se värinä, mutta kaikkien osien räminä. TAustapeilikin pitää aikamoisen äänen. Tulkaa poijjat testaa ni olette varmaan samaa mieltä, että jotain kannattas tehdä sille.
Onkos sen kumin nro: 535 199 262, vanhasta ETKA:sta otin, onko edes oikea?
Paikallinen varaosaliike ei löytänyt Corradoon mitään tukikumeja kirjoistaan (Koivusen), mutta tuolla nro:lla löytyi Passattiin sopiva. 1.8 ja 2.0 koneille. Tais soveltua jopa -96 asti. Ihan vaan varmuudeksi, että tulis oikea osa kerrasta. Hintakin olis 110€. PAkkasella tuo räminöiden määrä on oikein huipuissaan!
Paikallinen varaosaliike ei löytänyt Corradoon mitään tukikumeja kirjoistaan (Koivusen), mutta tuolla nro:lla löytyi Passattiin sopiva. 1.8 ja 2.0 koneille. Tais soveltua jopa -96 asti. Ihan vaan varmuudeksi, että tulis oikea osa kerrasta. Hintakin olis 110€. PAkkasella tuo räminöiden määrä on oikein huipuissaan!
http://www.qualityvwparts.com/polya2.html siittä vaan tilailemaan ja kertomaan kokemuksia. Itsee kans kiinnostais saada jostain jäykempi tuo etummainen kannake... Mut toisaalta noi jämerämmät kannakkeet kyl lisäävät vaan noita värinöitä
Implementing the rear (right) polyurethane motor mount will greatly increase drive train stability.This mount causes the most vibration to be transmitted to the inside of the cabin. We suggest this mount to be used on dedicated race cars only.
Eli mulla taitaa olla Race puslat autossa, siksi tärisee joka paikka! Taidan pistää vakion tilaukseen, jos sillä pääsee eroon tosta värinästä. Voin myydä mun Race tuen pois edullisesti :) En kerro sitten kellekkään auttoiko se uusi kumi vai ei.
Edit: Nyt on kumi tilattu. Toivottavasti on sen arvoinen.
Olisiko nyt sitten kuinka järkevää uusia myös se etummainen kumi? Jos sekin on huono, niin voiko se hakata sen takimmaisen ennätysajassa uudestaan huonoksi?
Ongelma tulee siinä, että avainta ei mahdu oikein kääntämään. Mahtuu paikalleen kyllä, mutta ei saanut voimaa outoon asentoon.
Täytyy huomenna kokeilla uudestaan. Laitoin CRCt vaikuttamaan yöksi. En siis vaihda sitä vielä heti, pitää päästä nosturille, mutta ajattelin jos löysäilis hieman niitä etukäteen kunnes tulee vaihtotilaisuus.
Täytyy huomenna kokeilla uudestaan. Laitoin CRCt vaikuttamaan yöksi. En siis vaihda sitä vielä heti, pitää päästä nosturille, mutta ajattelin jos löysäilis hieman niitä etukäteen kunnes tulee vaihtotilaisuus.
en tiedä kuinka erillainen tila 16v:n takana on mutta sinne pääsi kahteen käsiksi kun pisti vaan jatkoja paljon, ja kolmanteen jatkoilla+kulmapalalla. Tärinä tosiaan tuossa lasse_koo:n golffissa ylsi aivan uusiin ulottuvuuksiin, puolimiljoonaa ajettu diiseli ei tärise kylmänä mitään tohon verrattuna ;)
^Eli juurikin noin, kahteen pari jatkoa ja kolmanteen vielä nivel väliin. Yllättävän helposti aukesi. Nyt odotellaan vaan nosturille pääsyä.
Mites se nyt on, kannattaako uusia se etummainenkin kumi vai onko tuolla suurta merkitystä? Rikki se ei ole, mutta hieman se enempi tosiaan joustaa kuin uusi. Ettei tuo sitten voi aiheuttaa sen takimmaisen nopeampaa kulumista?
Mites se nyt on, kannattaako uusia se etummainenkin kumi vai onko tuolla suurta merkitystä? Rikki se ei ole, mutta hieman se enempi tosiaan joustaa kuin uusi. Ettei tuo sitten voi aiheuttaa sen takimmaisen nopeampaa kulumista?
Mulla ainakin joskus Geessä oli ongelmia noitten kumien kanssa. Tosin se ilmeni moottorin liiallisena heilumisena.
Olis pitänyt sillon vaihtaa kaikki kerralla. Yhden tuentapisteen kun sai kuntoon, niin toinen antoi periksi. Yllätys yllätys. Viisas olis vaihtanut kaikki kerralla ja mielellään saman valmistajan tekeleisiin. Olen havainnoinut tässä sen, että jos vaikka kaksi noista kannakkeista on jäykempää matskua ja se yks jää orkkis lötköpötköks, niin sieltä se myös pettää. Eli kaikki tuentapisteet saman vahvuisilla/kovuuksisilla kannakkeilla.
Tulevaisuudessa kun ongelmaksi tulee omalla kohdalla toi moottorin liiallinen heiluminen, niin vaihdan kaikki kannakkeet samalla. Ei tarvii urheilla kuin kerran niiden takia. Ei toi auton rassaus kuitenkaan niin mukavaa ole.
Olis pitänyt sillon vaihtaa kaikki kerralla. Yhden tuentapisteen kun sai kuntoon, niin toinen antoi periksi. Yllätys yllätys. Viisas olis vaihtanut kaikki kerralla ja mielellään saman valmistajan tekeleisiin. Olen havainnoinut tässä sen, että jos vaikka kaksi noista kannakkeista on jäykempää matskua ja se yks jää orkkis lötköpötköks, niin sieltä se myös pettää. Eli kaikki tuentapisteet saman vahvuisilla/kovuuksisilla kannakkeilla.
Tulevaisuudessa kun ongelmaksi tulee omalla kohdalla toi moottorin liiallinen heiluminen, niin vaihdan kaikki kannakkeet samalla. Ei tarvii urheilla kuin kerran niiden takia. Ei toi auton rassaus kuitenkaan niin mukavaa ole.
Laitilasta pitäs jonain päivänä nyt tulla myös tuo etummainen tukikumi. Vaihdan siis ne molemmat, mutta taidan vaihtaa sen takimmaisen ensin. Ihan sillä, että näkee heti vähenikö resonointi. Kunhan joskus pääsen nosturiin...
Ensiapua räminöihin hain nyt peilin jalan sika täytöllä. Eli sikaa sisään ja se pelti kiinnikekin kunnolla jalkaan kiinni. Peili irtoaa kääntämällä sitä n. 45 astetta. En tiedä olisko suunnalla väliä, mutta vastapäivään minä sen käänsin. LAitoin lisäksi tuulilasin ja jalan väliin pienen knöllin sikaa.
Ensiapua räminöihin hain nyt peilin jalan sika täytöllä. Eli sikaa sisään ja se pelti kiinnikekin kunnolla jalkaan kiinni. Peili irtoaa kääntämällä sitä n. 45 astetta. En tiedä olisko suunnalla väliä, mutta vastapäivään minä sen käänsin. LAitoin lisäksi tuulilasin ja jalan väliin pienen knöllin sikaa.
Corradoni on kuin eri auto! Ei resoinoi enää yhtään! Vaihdoin motin kumit eteen ja taakse. Laatikon luona olevaa kumia en vaihtanut.
Liikkeelle lähtökin on paljon helpompaa, voima tulee heti eikä nykäise kaasua painaessa voimakkaasti. Todella suuri vaikutus oli noilla, ilmeisesti etenkin se takimmainen kumi taitaa vanhana aiheuttaa resonointia ja räminöitä.
Vaihto oli suht helppoakin.
Takimmainen kumi:
1. avaa 3 kpl 13 mm pulttia motin takaa, yhdessä pultissa on päällä lambdan liitin ja on kiinni 10 mm mutterilla) (pitkä jatkovarsi ja nivel vaaditaan, imusarja tiellä)
2. nosta mottia hieman ylöspäin
3. avaa kaksi 17 mm pulttia tukikumin pohjasta (auton alta)
4. avaa 4 kpl 13 mm pultteja kumin tukiraudasta (kumi ei mahdu ulos ilman että avaa myös moottorin kyljessä olevan tukiraudan ja siirtää sen sivuun)
5. uusi kumi paikalleen ja kasaus päinvastaisessa järjestyksessä
Etummainen kumin vaihto alakautta:
1. tue moottori tunkilla
2. poista jarrun ilmanohjain kanavat
3. avaa 4 kpl 17 mm puskimen kiinnityspultteja
4. avaa yksi 17 mm pultti tukikumista ja 13 mm pultti
5. avaa runkopalkin päistä 13 mm pultit.
6. laske konetta alaspäin niin paljon että pääset 15 mm piippuavaimella aukaisemaan tukikumi päällä olevan mutterin.
7. uusi tukikumi paikalleen ja kasausta taas
Helppoa, mutta nosturista on paljon iloa ja lopputulos on sen arvoinen että voin vain ihmetellä miksi en ole tehnyt tuota remppaa jo kaksi vuotta sitten! Tosin kukaan ei kertonut.
Liikkeelle lähtökin on paljon helpompaa, voima tulee heti eikä nykäise kaasua painaessa voimakkaasti. Todella suuri vaikutus oli noilla, ilmeisesti etenkin se takimmainen kumi taitaa vanhana aiheuttaa resonointia ja räminöitä.
Vaihto oli suht helppoakin.
Takimmainen kumi:
1. avaa 3 kpl 13 mm pulttia motin takaa, yhdessä pultissa on päällä lambdan liitin ja on kiinni 10 mm mutterilla) (pitkä jatkovarsi ja nivel vaaditaan, imusarja tiellä)
2. nosta mottia hieman ylöspäin
3. avaa kaksi 17 mm pulttia tukikumin pohjasta (auton alta)
4. avaa 4 kpl 13 mm pultteja kumin tukiraudasta (kumi ei mahdu ulos ilman että avaa myös moottorin kyljessä olevan tukiraudan ja siirtää sen sivuun)
5. uusi kumi paikalleen ja kasaus päinvastaisessa järjestyksessä
Etummainen kumin vaihto alakautta:
1. tue moottori tunkilla
2. poista jarrun ilmanohjain kanavat
3. avaa 4 kpl 17 mm puskimen kiinnityspultteja
4. avaa yksi 17 mm pultti tukikumista ja 13 mm pultti
5. avaa runkopalkin päistä 13 mm pultit.
6. laske konetta alaspäin niin paljon että pääset 15 mm piippuavaimella aukaisemaan tukikumi päällä olevan mutterin.
7. uusi tukikumi paikalleen ja kasausta taas
Helppoa, mutta nosturista on paljon iloa ja lopputulos on sen arvoinen että voin vain ihmetellä miksi en ole tehnyt tuota remppaa jo kaksi vuotta sitten! Tosin kukaan ei kertonut.
Hyvä että hiljeni ja sait tuonkin ratkaistua...
köh köh...tuollaisen joskus kirjoitin.Tosin olin vain ajatellut asiaa.Kun se ei paljon ole häirinnyt,hivenen kuitenkin.
voin vain ihmetellä miksi en ole tehnyt tuota remppaa jo kaksi vuotta sitten! Tosin kukaan ei kertonut.
köh köh...tuollaisen joskus kirjoitin.Tosin olin vain ajatellut asiaa.Kun se ei paljon ole häirinnyt,hivenen kuitenkin.
^Jostain syystä en ihan heti syttynyt niiden kumien vaihto ideoille, etenkään mutun perusteella, koska hintaahan noille tulee ihan kiitettävästi. Varmuuttaakaan asiasta ei ollut, mutta nyt on!
Corradosta tulee aivan toinen auto tuolla hommalla. Ajaminen helpottui selkeästi, hiljeni sisältä, penkki ja peilit ei värise. En ole koskaan remonttia tehdessä tullut näin onnelliseksi jostain. Yleensä kun olen jotain osia autoon vaihtanut, on kyse ollut huollosta, mutta mitään vaikutusta ei ole haivainnut. No ehkä auton käyttöiän ja luotettavauuden suhteen jotain parannusta on tullut...
Emäntäkin totesi, että tuntuu todella erilaiselta ja ihmetteli miten se voi vaikuttaa noin paljon pelkkään liikkeelle lähtöönkin joku kumi.
Edit: Ja kiitokset tallitilojen lainasta JPM-autohuollolle. Tekevät muuten myös VR6 jakopää remonttia suht edukkaaseen hintaan, palttiarallaa puolet Laakkosen hinnasta.
Corradosta tulee aivan toinen auto tuolla hommalla. Ajaminen helpottui selkeästi, hiljeni sisältä, penkki ja peilit ei värise. En ole koskaan remonttia tehdessä tullut näin onnelliseksi jostain. Yleensä kun olen jotain osia autoon vaihtanut, on kyse ollut huollosta, mutta mitään vaikutusta ei ole haivainnut. No ehkä auton käyttöiän ja luotettavauuden suhteen jotain parannusta on tullut...
Emäntäkin totesi, että tuntuu todella erilaiselta ja ihmetteli miten se voi vaikuttaa noin paljon pelkkään liikkeelle lähtöönkin joku kumi.
Edit: Ja kiitokset tallitilojen lainasta JPM-autohuollolle. Tekevät muuten myös VR6 jakopää remonttia suht edukkaaseen hintaan, palttiarallaa puolet Laakkosen hinnasta.
-
- -
-
- -
Rahapulassa ostin vain eteen, maksoi karvan verran alle 55€ motonetistä matkahuollon kautta. Ja autona on ihan toi Toledo.
Ei tuo nykähtelykään mitään moottorissa, kolina on pahempaa, kuin lekalla löisi. Ihan on finaalissa edestä. Kyselin laakkoselta, viime huollon yhteydessä 5000km sitten, sanoivat kunnossa olevan.
p.s Laakkosella ois ollu originaali noin 120€.
Ei tuo nykähtelykään mitään moottorissa, kolina on pahempaa, kuin lekalla löisi. Ihan on finaalissa edestä. Kyselin laakkoselta, viime huollon yhteydessä 5000km sitten, sanoivat kunnossa olevan.
Etukumityyny HYDR D/TD MUSTA (ei TDi). . . . . . . . . . . 18-1266 44.00 ?
p.s Laakkosella ois ollu originaali noin 120€.
Minun polo (1,9 SDI) resonoi kun kierroksia on reilut 2000.
Onko kellän ollu samaa ongelmaa Vag dieseleissä?
Onko kyse siis huonoista tukikumeista vai mistä?
Motonetistä löytyi seuraavaa:
MOOTTORIN TUKIKUMI VOLKSWAGEN POLO 95--02
Classic-Sedan ja Variant:
ETUkumityyny HYDR SDi VIHREÄ. . . . . . . . . . . . . . . 18-2091 32.40 ?
TAKAkumityyny/oik HYDR SDi VIHREÄ. . . . . . . . . . . . . 18-2158 39.50 ?
Mitä tukikumeja kannattaa tilata?
Onko kellän ollu samaa ongelmaa Vag dieseleissä?
Onko kyse siis huonoista tukikumeista vai mistä?
Motonetistä löytyi seuraavaa:
MOOTTORIN TUKIKUMI VOLKSWAGEN POLO 95--02
Classic-Sedan ja Variant:
ETUkumityyny HYDR SDi VIHREÄ. . . . . . . . . . . . . . . 18-2091 32.40 ?
TAKAkumityyny/oik HYDR SDi VIHREÄ. . . . . . . . . . . . . 18-2158 39.50 ?
Mitä tukikumeja kannattaa tilata?
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”