KW vs. WEITEC

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Golf MK2
-
Viestit: 21
Liittynyt: 23.9.2004 10:19

KW vs. WEITEC

ViestiKirjoittaja Golf MK2 » 10.1.2006 16:25

Eli nyt on hätä kädessä. Pitäisi ostaa alustasarja autooni ja päässä on miljoona ideaa ja ajatusta, enkä nyt oikein tiedä mitä tekisin.

Eli nyt kysyn minua viisaammilta kumpi on fiksumpi ostos alustaksi?:
KW Sport Suspension tai Weitec Ultra GT.
Weitec olisi n. 80€ halvempi KW:tä, mutta onko tämä oikea paikka säästää?

Nyt jokainen jolla on tietoa tai kokemusta kyseisistä alustoista, avautukaa ja kertokaa kumpi sarja ja miksi. Lisäksi tiputtaako kauheasti perää maahan ja kuinka paljon pystyy sokkien avulla korjaamaan tippumista.

Niin ja vielä tiedoksi, jollei joku lukenut jo vasemmalta, kyseessä on VW Vento 1.8 -97. Ideana olisi laskea n. 40mm ja nämä sarjat siksi, että niissä on sokkasäätö joilla voi kontrolloida perseen tippumista.

Kiitos etukäteen.

Lasse
-
Viestit: 352
Liittynyt: 30.7.2003 22:45

ViestiKirjoittaja Lasse » 10.1.2006 16:43

kw oli ja hyvältä tuntu golf mk2 syncro

-JP-
-
Viestit: 648
Liittynyt: 20.3.2005 16:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja -JP- » 10.1.2006 17:05

Noin pienellä hintaerolla kannata edes harkita weitecciä.

Mustis
-
Viestit: 112
Liittynyt: 23.8.2004 12:39

ViestiKirjoittaja Mustis » 10.1.2006 17:34

En tiiä weitecistä mut ainaskin tuo kw on ruostumatonta terästä

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 10.1.2006 18:09

Niin nythän lienee puhetta ei säädettävistä madallussarjoista. Joten rosterilla ei tässä ole merkitystä. KW lienee hieman laadukkaampi tässäkin suhteessa.

Golf MK2
-
Viestit: 21
Liittynyt: 23.9.2004 10:19

ViestiKirjoittaja Golf MK2 » 10.1.2006 21:29

Näissä kun on sellainen sokkasäätö, niin miten se loppujen lopuksi toimii.
Pitääkö säätö laittaa alustaa laittaessa kohdalleen, ja sitähän ei sitten saa enää lennosta muuttumaan, vaan on mikä on. Jollei nyt uudelleen revi pakettia pois.

Ja kuinkas paljon tuossa KWn sarjassa sokilla pystyy säätämään korkeutta, eli neljä paikkaa ilmeisesti on, mutta kuinka monta milliä pystyy niiden avulla säätämään.

Kyllä rupee nyt ehdottomasti kallistumaan KW:n puolelle.

Mites vielä, tiputtaako tuo KW sen mitä lupaa?

Peke
-
Viestit: 1750
Liittynyt: 27.7.2003 13:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peke » 10.1.2006 22:47

Kyllä yleensä aina. Laadukkaita sarjojahan nuo KW:t on.

jonppa
-
Viestit: 51
Liittynyt: 3.6.2004 22:43

ViestiKirjoittaja jonppa » 10.1.2006 23:28

Itse ainakin ollut tähän asti tyytyväinen Weiteciin. Muista alustoista ei kyllä juurilaan kokemusta, paitsi Koneista, mutta ne pyöriikin ihan eri hintaluokassa..

Jonde
-
Viestit: 2089
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 10.1.2006 23:39

Mitä omaa ja kaverien weitec:in valmistamia alustoja seurannut, niin jouset on kohtuu ok, mutta iskareilla ei tee yhtään mitään, vaihtoväli on pienempi kun moottoriöljyillä.

Golf MK2
-
Viestit: 21
Liittynyt: 23.9.2004 10:19

ViestiKirjoittaja Golf MK2 » 11.1.2006 0:18

^Niin tuossa Weitecin sarjassa on huonot iskarit vai?

Eikös noissa molemmissa satseissa ole iskareilla 1v takuu ja jousilla 2 vuoden takuu?

jii_bee
-
Viestit: 2416
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 11.1.2006 1:02

Meikäläisellä on ollut G2:ssa ja Ventossa KW:n alustasarjat eikä niitä ole tarvinnut haukkua.

Ideana olisi laskea n. 40mm ja nämä sarjat siksi, että niissä on sokkasäätö joilla voi kontrolloida perseen tippumista.

Ennen kuin asensin KW:t Ventoon, nostin takajousilautasia pykälällä kun niin paljon on vaahdottu juuri tuosta "perä jää alemmas, Golffissa ja Ventossa on samat sarjat jne."
Yhden päivän ajeltuani piti lautasia tiputtaa sen pykälän verran takaisin kun perä vain sinnikkäästi pysyi pystyssä... eikä tuo ole lisää laskeutunut vaikka vuoden verran on kyseinen setti ollut alla.
Ainakin takaiskareiden paketissa oli merkinnät että kyseiset vaimentimet ovat tarkoitettu porrasperäiseen autoon eli KW:llä ei ilmeisesti harrasteta "yhdet rojut kahteen eri korimalliin"-toimintaa.

Pitääkö säätö laittaa alustaa laittaessa kohdalleen, ja sitähän ei sitten saa enää lennosta muuttumaan, vaan on mikä on. Jollei nyt uudelleen revi pakettia pois.

Kyllä sitä saa muutetua vaikka hilkkeet olisivatkin paikoillaan, vaatii vain sopivan malliset jousipuristimet ja pientä sorminäppäryyttä.

Em. Vento on 1.8 -92 ja alusta KW:n "Sport Suspension" -60mm.

Raimssi
-
Viestit: 498
Liittynyt: 23.8.2005 17:46

ViestiKirjoittaja Raimssi » 11.1.2006 3:28

Osta fk; säädettävä. hinta / laatu suhde paras.
Saat säädettyä just siihen mihin haluat..

kw;n säädettäväs rosteri tolpat ja alumiini säätölauteset jotka hapettuu ajan myötä.
uudemmis säätölautaset jotain muovi seosta. en tiedä miten ne pelaa.


fk;ssa kuumasinkitty tolppa ja metallinen säätölautanen, toimii!!!
fk;n ongelma että perä jää liian korkealle. :)

Jacques
-
Viestit: 93
Liittynyt: 29.9.2005 13:14

ViestiKirjoittaja Jacques » 11.1.2006 10:00

Tuli hankittua Weitecin ultra GT -alusta edelliseen autoon. Perä pohjasi töyssyissä mikäli takapenkillä istui painoa 100kg.

Jouset meni vaihtoon 9kk käytön jälkeen ja vähän sen jälkeen katsastuksessa selvisi että iskarit olivat ihan loppu.

tepi
-
Viestit: 318
Liittynyt: 23.7.2003 20:51

ViestiKirjoittaja tepi » 11.1.2006 10:28

Kolmisen vkoa alla ollut KW:n -35mm paketti ja on erinomaisen hyvä. En tarvinnut säädettävää, vaihtoehdot olivat Koni, Bilstein ,H&R ja KW josta viimeisemmän valitsin. Säätöjä ei ole, tosin eipä niitä tarvitsekkaan, kori meni balanssiin ja ajettavuus on "jämäkkä". Weitecistä ei om.koht. kokemusta.

Jani.K
-
Viestit: 680
Liittynyt: 26.11.2005 13:53

ViestiKirjoittaja Jani.K » 11.1.2006 10:37

Weitec turhan pintakova... ainakin kakkos golfin sarja, joka kuoppa asfaltis tuntui vaikka 55 sarjan kumit oli.. ei ollu mukava ajaa pitempää matkaa, kyseisellä autolla muutenkaan. en suosittele! tosin yli 80tkm oli alla ja vielä oli peli kunnossa!

Harri
-
Viestit: 1829
Liittynyt: 26.7.2003 13:20

ViestiKirjoittaja Harri » 11.1.2006 11:11

KW:tä suosittelen, tuo Golf Mk 2:n tiedustelema KW:n Sport Suspension on "perinteinen" alustasarja, eli siinä EI ole ruostumattomia iskunvaimennintolppia kuten korkeussäädettävissä sarjoissa.

KW ja Weitec ovat samaa konsernia ja valmistaja mainostaa käyttävänsä KW:ssä parempia materiaaleja jne, suosittelen myös KW:tä.

piritek
-
Viestit: 474
Liittynyt: 23.7.2003 12:06
Viesti:

ViestiKirjoittaja piritek » 11.1.2006 11:23

KW:n perussarjassa ja Weitecin Ultra GT sarjassa on saman valmistajan iskunvaimentimet. AL-KOn.

Harri
-
Viestit: 1829
Liittynyt: 26.7.2003 13:20

ViestiKirjoittaja Harri » 11.1.2006 11:51

Weitec käyttää AL-KO:n lisäksi mm. Sachsin vaimentimia.

Kysehän on siitä millaiset ohjeet tilaaja antaa alihankkijalle:

-Pitääkö yksittäisen vaimentimen hinta painaa alle X €, vai voiko alihankkija tehdä vaimentimen, joka maksaa X+20€.
Eli alihankkija tekee sitten niin hyvät vaimentimet kuin annetulla budjetilla on mahdollista. Suora vertailu siis eri vaimentimien välillä ei ole mahdollista pelkästään alihankkijan nimen perusteella.

KW testaa ajamalla ainakin kaikki Coil-over -sarjansa. Weitec/alihankkijansa taas suunnittelevat vaimentimet enemmän kirjoituspöydän ääressä vakiovaimentimen pohjalta, joskus sitten käytäntö ja teoria eivät osu yksiin ja lopputulos on sitten vähemmän tyydyttävä. Jostakin halvempi hinta on pois. Ja sama pätee varmasti muihinkin budget- luokan merkkeihin kuten FK, JOM jne.

Kuten Rolle täällä on viljellyt sanontaa. markalla saa markan osia.

Golf MK2
-
Viestit: 21
Liittynyt: 23.9.2004 10:19

ViestiKirjoittaja Golf MK2 » 12.1.2006 11:20

Kiitos paljon tähän asti tulleista vastauksista.

Kyllä taitaa tuo KW lähteä tilaukseen.

VIELÄ kysyisin että kun tuossa on tuo sokkasäätö, niin mihin asentoon sokka kannattaa laittaa. Ylimpään vai?

jii_bee
-
Viestit: 2416
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 12.1.2006 11:39

Annat sen sokan olla siinä mihin se on tehtaalla laitettu.

-60mm setissä se oli siinä puolivälissä (= kolmas pykälä).

Kepler
-
Viestit: 15
Liittynyt: 16.11.2005 19:52

ViestiKirjoittaja Kepler » 13.2.2006 14:30

Lainailen vähän topiccia, kun kuitenkin sivuaa kysymystä aika lailla.

Eli onko kukaan suorittanu vertailu KW:n Sport Suspensionin(40 mm) ja Eibachin Pro-Systemin välillä?

Eroa hinnassa on Prostreetilla ~150 euroa KW:n eduksi, mutta mistä tuo ero muodostuu? Molemmat kuitenkin ilmeisen laadukkaita settejä, joten onko valinta vain makukysymys.. vai olenko täysin missanu jonkin kohdan noiden tuotteiden ominaisuuksista :)

tepi
-
Viestit: 318
Liittynyt: 23.7.2003 20:51

ViestiKirjoittaja tepi » 13.2.2006 15:46

Mulla oli aikaisemmin Eibachin sportline jouset (50/30), joiden kanssa Sachs advantaget, ei toiminu. Nykyisin KW:n -35mm setti, joka toimii, tosin helvetin kova pakkasilla. Auto madaltui samat mitä eipparin jousilla ja on nyt paremmin balanssissa ->perä ei roiku. Toi Pro-system on varmaan hyvä valinta, voi olla jopa mukavampi normi ajossa vrt. KW.

Red_i
-
Viestit: 28
Liittynyt: 27.9.2004 21:31

ViestiKirjoittaja Red_i » 2.4.2006 20:41

Mistä tuota KW:n Sport Suspension sarjaa saa edullisimmin tilattua? Tai onko kellään tiedossa Oulun seudulta liikettä, joka nuita myis?

edit: Slamitiltä lähti tilaus. Oli näköjään tänään lisätty valikoimaan, joten ei ihme etten viikonloppuna huomannu.
Viimeksi muokannut Red_i, 3.4.2006 13:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

tepi
-
Viestit: 318
Liittynyt: 23.7.2003 20:51

ViestiKirjoittaja tepi » 3.4.2006 10:10

Prostreet n.550€. Jos tilaa ulukomailta, niin saa varmaan halvemmalla, kai.

Jonde
-
Viestit: 2089
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 3.4.2006 11:41

Näköjään Slamit tarjoaa sitä alle 500e Täällä

jii_bee
-
Viestit: 2416
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 3.4.2006 12:27

-60mm setti DRW:ltä oli n. vuosi takaperin muistaakseni samanhintainen.

janikorpi
-
Viestit: 317
Liittynyt: 30.11.2003 2:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja janikorpi » 12.4.2006 20:37

Nyt ei ole kokemuksia, kuin koilovereista kolmessa vanhemmassa golffissa. Kyse on varmaan noista tavallisista kw:n laskusarjoista. Enivei KW vs. SK koiloverit, SK jää liian pintakovaksi mukana tulevilla jousilla. KW:stä kokemuksia minulla ollut inoxline 1:stä ja Kolmosta joista kolmonen on nyt Rallyessa alla (ykkönen olisi ajanut saman asian siviili ja satunnaisessa rataajossa). Noista edellä mainitsemistani suosittelen lämpimästi KW:tä

triheadwolf
-
Viestit: 268
Liittynyt: 2.1.2005 18:05

ViestiKirjoittaja triheadwolf » 13.4.2006 16:52

Lainaampa topiccia omiin tarkoituksiini, jotka ovat liki samat:

kitupiikistä irtoaisi FK:n -40mm alustasarja T4:seen 429€:lla ja KW:n -40mm 579€:lla.

Kumman ostan? Onko muita vaihtoehtoja ja mistä ostaa. Nyt on rahat vähän tiukilla niin en ole ostamassa kallista, mutta en myöskään paskaa.

Draugr
-
Viestit: 19
Liittynyt: 13.5.2005 19:48

ViestiKirjoittaja Draugr » 14.4.2006 19:34

No kerran muutkin niin miksen minäkin...

Eli vaihtoehtoina olisi joko FK highsport tai Weitec Hicon GT. Kumpi?
KW v1 olisi tietenkin varmaan paras, mutta tällähetkellä ei ole varaa siihen...

Timzy
-
Viestit: 60
Liittynyt: 4.2.2005 18:30

ViestiKirjoittaja Timzy » 22.5.2006 12:35

Luulisin että ei muualta saa niin halvalla KW:n säädettävää ku Kitupiikistä. Kitupiikin hinta muodostuu ku katsoo http://www.kwshop.de ja jos siellä hinta yli 800€ niin siitä -20€ ja alle 800€ satsin hinnasta -10€. Eli esim. mun autoon jäis KW Var.1 maksamaan toimituskuluineen 859€ Kun esim: Doc Powerilla 950€ enkä tiiä kuuluuko siihen ees toimituskuluja.

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 29.1.2007 20:54

Löytyipäs vanha topicci. :) Onko miten paljon "huonompi"/ laaduttomampi toi hicon gt kw:n var 1:een verrattuna?? Hinnassa jo aika tuntuva ero. Saako weitecillä kenties fk:n tavoin auton enemmin tonttiin kuin kw:llä?

Skeeny
-
Viestit: 1258
Liittynyt: 26.7.2003 17:01

ViestiKirjoittaja Skeeny » 29.1.2007 21:30

Frendillä S6 Audissa KW:n Variant II ja mielestäni oli yllättävän píntakova mitä tuon hintainen alustasatsi ei saisi olla:( Itsellä Weitecin jousista pelkkiä hyviä kokemuksia. Niissä ollut hinta/laatusuhde kohdillaan tähän mennessä.

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 29.1.2007 23:33

Kw:stä on kokemusta ja pelkkää hyvää. Ei ne oo sillä tavalla pintakovia kun jotkut perus madallusjouset. Kyllä ne erittäin jäykkiä on, en mä sitä kiellä mutta niin pitääkin olla.:) Toi hicon gt kiinnostaisi ton hinnan vuoksi...

Migu
-
Viestit: 1412
Liittynyt: 24.7.2003 20:41

ViestiKirjoittaja Migu » 30.1.2007 13:42

Toisessa kakkiksista on Weitecin Hicon GT eli kierteet löytyy joka tolpasta. Ei tuosta ole valittamisia ollut joskin ei ole myöskään kokemuksia KW:n säädettävistä. Viime keväänä ei oltu kahteen talveen koskettu alustan säätöihin, hiekat pois kierteistä ja säätömutteria pystyi pyörittelemään kevyesti.

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 30.1.2007 14:23

^Onko miten jäykkä, kova jne? Kestääkin ilmeisesti enemmän kuin 15tkm... :) Hintaeroa kw:hen kuitenkin sellanen 150e ni kuulostaa ihan lupaavalta.

edit: miten muuten noi mallit menee? Onko hicon gt ihan vaan korkeussäädöllä? Mistäs löytyy myös jäykkyyssäätö...? Perän säätöä just pohdin että onko sokilla vai kierteellä niin hyvä että kierre löytyy.

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 30.1.2007 14:28

Mulla oli A3:ssa Weitecin Hicon GT ja se oli ainakin mun mielestä tosi pintakova. Kaverilla oli samaanaikaan samanlaisessa autossa KW var 2 ja se oli paljon pehmeämpi ja mukavampi normaaliajossa. Tosta var 1:stä ei ole kokemusta...

Hicon GT on vaan korkeussäädettävä.

-Henkka-
-
Viestit: 57
Liittynyt: 27.8.2003 18:48

ViestiKirjoittaja -Henkka- » 30.1.2007 15:29

Lainataan hieman topiccia ja lisätään mausteita soppaan...

Onko ammattilaisilla kokemuksia tai kommentteja Eibachin korkeussäädettävistä sarjoista?

Monet kehuvat Eibachin jousia, että eivät ole liian pintakovia, mutta mites on noiden korkeussäädettävien laita? Ja olenko oikeassa, että KW valmistaa Eibachille vaimentajat?

Ebayssä olisi kohtuu edukkaasti tarjolla A4:een tällaista sarjaa:
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... 0072086385

Tuo on ilmeisesti jotakin vanhempaa sarjaa, koska tolpat eivät ole rosteria. Kannattaakohan moinen sarja unohtaa ympärivuotisessa käytössä, vai minkälaisia kokemuksia teillä on kyseisestä merkistä kestävyyden suhteen?

Migu
-
Viestit: 1412
Liittynyt: 24.7.2003 20:41

ViestiKirjoittaja Migu » 30.1.2007 15:43

Onhan se tietysti jäykkä ja kova vakioalustan jälkeen, varsinkin 195/45 -kumeilla, eli mitään mukavuutta ei noilla seteillä olla haettukaan. Vaatisi kyllä kokemuksia muistakin säädettävistä alustoista jotta voisi tuohon jotain sanoa.

LauriJT
-
Viestit: 1480
Liittynyt: 17.9.2004 11:14

ViestiKirjoittaja LauriJT » 30.1.2007 15:49

mulla on tuo weitec ultra gt ja kyllä se toisaan on aika pintakova. yksittäiset töyssyt tuntuu aika kovilta mutta nopeassa tärinässä käyttääytyy ihmeen vakaasti. kallisteluakaan ei juuri tapahdu ja kurviin ajaessa (kesällä) ja hyvillä renkailla voi kantata niin kovaa kyytiä että ite putoaa penkiltä ennemmin kun pito alkaa hävitä. Kovemmilla talvipakkasilla alusta koveni entisestään. motarinopeudessa etenkin melko häiritsevää kun ei töyssyissä niiaa juuri yhtään. toivottavasti nuo pakkaset ei säre niitä, mutta puolivuotta olleet jo alla ja katsastuksessa iskaritesti näytti vielä hyvää vaimennuskykyä.

loppujen lopuksi tuo pintakovuus ja jäykkyys on ehkä tuossa autossa ihan hyvä asia, kun se öljypohjakin on niin alhaalla. vaikka sitä itellä panssari suojaakin.

Migu
-
Viestit: 1412
Liittynyt: 24.7.2003 20:41

ViestiKirjoittaja Migu » 30.1.2007 16:27

Joo, tuon oon itekin huomannu, että mutkaan voi kyllä vetää niin lujaa kun pää kestää. Ei niiaa ja tuntuu toimivalta. Kyllä tosta G2:sta tuli ainakin hauska ajettava tolla alustalla. Se on aika paljon siitä kiinni mitä hakee. Ostan sen Eibachin sitten kun haluan mukavuusmadallusta.

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 30.1.2007 17:46

Mulla oli A3:ssa Weitecin Hicon GT ja se oli ainakin mun mielestä tosi pintakova. Kaverilla oli samaanaikaan samanlaisessa autossa KW var 2 ja se oli paljon pehmeämpi ja mukavampi normaaliajossa. Tosta var 1:stä ei ole kokemusta...

Katoitteko kummalla saa auton enemmin kenttään?? Monella jäänyt vähä vajaaksi madallus kw:n kera...:/ Eibachit taitaa pyöriä ihan samoissa hinnoissa kw:n kanssa.

TiPu
-
Viestit: 679
Liittynyt: 28.8.2003 18:28

ViestiKirjoittaja TiPu » 8.2.2007 8:54

Enpä keksinyt muuallekaan laittaa kyssäriäni, elikkä olis nuppisäätöistä coiloveria myynnissä nimikkeellä: FK Sport Edition Plus Gewindefahrwerk VW Scirocco

Hintaa kun kahtoo niin eihän tuo pahalta kuulosta 619Eur+postikulut. Säätö on vissiin 6-portainen ja tosiaan iskarin yläpäästä Konin tapaan. Onko iskarit kiinteästi laitettu jenkaputken sisälle vai voiko tarpeen tullen vaihtaa?

Tuoltahan tuo löytyi:
http://cgi.ebay.de/FK-Sport-Edition-Plus-Gewindefahrwerk-VW-Scirocco_W0QQitemZ320077460517QQihZ011QQcategoryZ44164QQrdZ1QQssPageNameZWD1VQQcmdZViewItem

Edit: tein oman topikin tälle Sport Edition tapaukselle..


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 38 vierailijaa