Käykö cupran jarrut A3.seen

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Kurdi
-
Viestit: 291
Liittynyt: 15.11.2005 22:22

Käykö cupran jarrut A3.seen

ViestiKirjoittaja Kurdi » 22.12.2005 22:17

Eli eikös cuprassa ole brembot tai jotkut vastaavat ns. isot jarrut? mahtaako käydä A3.seen? lähinnä onko sama pulttijako? minkälaiset jarrut cuprassa on takana?

Jonde
-
Viestit: 2088
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 22.12.2005 22:30

Tarkenna vähän mitä haet, Cupra vai Cupra R ja Ibiza, Cordoba vai Leon?

sik
-
Viestit: 610
Liittynyt: 22.4.2004 0:57

ViestiKirjoittaja sik » 22.12.2005 22:31

Niin... tarkoitatko kenties Ibiza Cupraa vai Leon Cupraa?? Helpottaisi huomattavasti...

Kurdi
-
Viestit: 291
Liittynyt: 15.11.2005 22:22

ViestiKirjoittaja Kurdi » 22.12.2005 22:37

Ei sillä nyt niin väliä oo että mikä cupra, jos joku niistä cupran jarruista sopisi A3.seen niin vois vaikka käydä hakemassa sellaset valtuutetusta VAG liikkeestä. Eli eteen ja taakse. Seatit ei oo meikäläisen vahvin alue.
Kertokaa viisammat mitkä kävis mahdollisesti.

sik
-
Viestit: 610
Liittynyt: 22.4.2004 0:57

ViestiKirjoittaja sik » 22.12.2005 22:52

No prkl! LMS:llä on tämmönen:
Mov´It Etujarrusarja. Sisältää 4 - mäntäiset Monobloc satulat, 322 x 32 levyt, jarrupalat sekä teräspunosvahvisteiset jarruletkut. 3180 €.

Una
-
Viestit: 992
Liittynyt: 15.2.2004 16:58

ViestiKirjoittaja Una » 22.12.2005 23:01

Eikös ne Leonin Cupra R:n levyt siihen A3:een lähes heittämällä pitäis mennä kun noihin leoneihinkin on niitä ja myös muiden konsernin autojen jarruja laiteltu, mm Audi TT:n. Ne tais vaatia myös jonkun muutoksen jarrujen kannakkeeseen tms. Varmaan samoilla muutoksilla menee Leon Cupra R:n jarrut A3:een kun esim S3:n jarrutkin. Ainakin etupään osalta.

Tuo Mov'It:in sarja on melkosen arvokas kun ottaa huomioon että on pelkästään etupäähän. Varmaan saa Cupra R:n Brembot halvemmalla joka kulmaan, sitä en sitten tiedä onko niissä paljonkin eroa.

Jonde
-
Viestit: 2088
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 22.12.2005 23:36

Leon Cupra R:än Brembot menee 1,8t a3:seen kun hommaa, satulat, kannakkeet ja levyt.
Takana siinä on 256mm levyt jotka myös on suoraan a3:seen sopivia, silloin pitää vaihtaa, satulat, kannakkeet, levyt ja roiskelevyt

Anagonda
-
Viestit: 2029
Liittynyt: 23.7.2003 8:18

ViestiKirjoittaja Anagonda » 23.12.2005 0:52

About samalla rahalla saa saman setin suoraan bremboltakin...

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 23.12.2005 7:20

Jos haluaa köyhistellä (niinku minäkin), niin laita S3:n etulevy ja cupra ibizan satula. Teetät kannakkeen ja hommaat uudet jarruletkut. Suunnilleen 500€ mulla meni tohon hommaan...
Tossa on vaan se huono, et noi ibizan satulat on vähän pienet noille levyille ja palat ei ota koko levyn kitkapinnalle kiinni. Et jos haluaa tehdä paremmat niin vaikka sitte boxter S/996 carreran satulat...

Tossa kuvassa näkyy miten paljon se jää vajaaks...

Kurdi
-
Viestit: 291
Liittynyt: 15.11.2005 22:22

ViestiKirjoittaja Kurdi » 23.12.2005 11:28

Pitäiskö sitä sit tilata ne leon cupra ärrän jarrut vaan suoraan.. eli eteen tulee levyt,palat,sylinterit,kannakkeet ja letkut. Taakse levyt,palat,kannakkeet,sylinterit ja jarrukilville antaa vähän rälläkkää.
Mitäköhän mahtaa maksaa??

Iiro
ffp jäsen
Viestit: 1910
Liittynyt: 23.7.2003 8:59

ViestiKirjoittaja Iiro » 23.12.2005 11:32

Ilman pikkunippeleitä pikainen yhteenlaskenta tuottaa tuloksen 1800-2000€.

Kurdi
-
Viestit: 291
Liittynyt: 15.11.2005 22:22

ViestiKirjoittaja Kurdi » 23.12.2005 11:42

Sitä mä vähän meinasinkin et 2000 egee, toivottavasti ne käy vaan sit sinne. Kuinka isot ne etulevyt/takalevyt on oikeen sit? kai 18" atp inox vanne riittää kooltaan niille?

Iiro
ffp jäsen
Viestit: 1910
Liittynyt: 23.7.2003 8:59

ViestiKirjoittaja Iiro » 23.12.2005 11:52

18" on minimi edessä. Takana 256mm, edessä 323mm.

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 23.12.2005 12:06

No kyllä ennemmin kannattaa ostaa Brembon GT-sarja kun alkaa ostamaan Leonin osia, niin saa TÜV-hyväksynnänkin kaupanpäälle...ja varmasti selviää halvemmallakin.

http://www.prostreet.fi/jarruosat/jarru ... rismo.html

edit.
Iiro: Tossa kun puhuit siitä hinnasta, niin mitä ne Leonin 323x28 etulevyt maksaa?

Kurdi
-
Viestit: 291
Liittynyt: 15.11.2005 22:22

ViestiKirjoittaja Kurdi » 23.12.2005 12:19

Tarkoitus on hommata taaksekkin kunnon jarrut... toi prostreetin tarjous on kyllä aika halpa mutta mistä sit taakse?

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 23.12.2005 12:24

Noi ECS-tuningin takajarrupaketit on ainakin yks valmis takajarrusarja...oiskohan TarOxilla ollu kans joku setti. Melkein kannattais sitte samantien laittaa S3:een tarkoitettu paketti niin sais jäähdytetyt takalevyt. Sitte pitää vaan hommata jostain S3:n satulat...

edit.
Euroopassa noita ECS:n kamoja myy JBR-Performance briteissä jos ei halua tilata jenkeistä...

Kurdi
-
Viestit: 291
Liittynyt: 15.11.2005 22:22

ViestiKirjoittaja Kurdi » 23.12.2005 12:39

Miltäs semmonen kuullostaa jos tilaan prostreetiltä Brembo GT.t eteen ja S3 jarrut taakse, tartteeko muuta sit kuin levyt, palat ja jarrupalojen kannakkkeet? onko sylinterit samat?

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 23.12.2005 12:43

Tarkotatko satuloita?

Jos tarkoitat, niin S3:ssa on eri satulat kun on paksummat levyt takana. Eli S3:ssa 256x22 jäähdytetyt levyt ja A3:ssa 232x9 tavalliset levyt...

Kurdi
-
Viestit: 291
Liittynyt: 15.11.2005 22:22

ViestiKirjoittaja Kurdi » 23.12.2005 12:52

Kannakkeella tarkoitan sitä osaa mihin jarrupalat laitetaan... eli semmoset tarttee hommata. Ja sit tarvii varmaan sylinteritkin hommata ku ei sitä mäntää taida saada niin paljon sisälle et mahtuis kiinni. selvenikö yhtäään...)

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 23.12.2005 13:02

Niin eli se on just jarrusatula mihin tulee jarrupalat ja siinä on mäntä+sylinteri ja muutama kilo rautaa...
Eli tollaisen tarvitset mitä tossa ebayn linkissä on, et siitä vaan huutamaan...

Kurdi
-
Viestit: 291
Liittynyt: 15.11.2005 22:22

ViestiKirjoittaja Kurdi » 23.12.2005 13:11

Just, luulin et niitä saa vaan erikseen. kattelin noita romiksia niin näyttää hinta pyörivän vähän alta satasessa per puoli, niihin ei vaan oo merkattu,että onko se S3 vai A3. S3 taitaa toi pulttijako olla sama vai. Tyhmä kysymys varmaan mut kun ei viel oo tietoo näistä VAG jutuista hirveesti, enemmän elämä on tähän asti pyöriny ja pyörii vieläkin noissa ranskiksissa ja etenkin Renuissa. Eli Brembo GT.t eteen ja S3 hilut taakse niin auton pitäis pysähtyy.

Kurdi
-
Viestit: 291
Liittynyt: 15.11.2005 22:22

ViestiKirjoittaja Kurdi » 23.12.2005 18:59

Mitähän sit mahtaa maksaa noi S3 takalevyt ja palat uutena? Motonetin hinnasto ei näköjään tunne ku A3.sen. Sitä vaan, että ois saanu vähän edes suuntaa antavaa hintaa.. alkuperäset kylläkin hommaan.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 23.12.2005 19:09

Vois olla noi A3Q:n takalevyt samat...

Tero V.
ffp jäsen
Viestit: 5273
Liittynyt: 16.7.2003 22:48
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tero V. » 23.12.2005 20:00

S3:ssa on eri takajarrut (A3: 232x9mm ja S3 256x22mm) ja niitä löytyy melko hyvin VAG varaosatiskiltä.

Kurdi
-
Viestit: 291
Liittynyt: 15.11.2005 22:22

ViestiKirjoittaja Kurdi » 23.12.2005 20:40

Mikä se hinta on Takalevyille ja paloille?

Tero V.
ffp jäsen
Viestit: 5273
Liittynyt: 16.7.2003 22:48
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tero V. » 23.12.2005 21:15

Tuolla merkkiliikkeen varaosatiskillä se hinta tiedetään ihan varmasti, soita ja kysy. Vai kysynkö minä ja asennetaanko samantien ne levyt sun autoon?

Anagonda
-
Viestit: 2029
Liittynyt: 23.7.2003 8:18

ViestiKirjoittaja Anagonda » 23.12.2005 21:24

Jos romiksien sivuilla lukee, että A3 niin se silloin tarkoittaa A3! Jos siellä lukee S3 niin arvaa mitä se sitten tarkoittaa?

EDIT: Niin joo ja kannattaa niistä asioista ottaa kunnolla selvää ennen kuin ostaa. Satula ja sen kannakerauta on aivan eri asia romuttamoilla. Eli jos ostat vaan satulan niin saat vain satulan :) Kannakerauta on se mikä pitää palat ja satulan paikoillaan.

Kurdi
-
Viestit: 291
Liittynyt: 15.11.2005 22:22

ViestiKirjoittaja Kurdi » 23.12.2005 21:58

Kyllä ite laitan kiinni, kiitos tero.veelle avusta.

Kurdi
-
Viestit: 291
Liittynyt: 15.11.2005 22:22

MITEN NYT ON??? KIIRE!!

ViestiKirjoittaja Kurdi » 5.1.2006 22:40

Kävin paikallisella VAG liikkeen varaosa tiskillä tarkoituksena hommata S3 takajarrut A3.seen niinkuin täällä on keskusteltukkin, mutta varaosa myyjä väitti kiven kovaan, että en saisi niitä sopimaan koska toinen on etuveto ja toinen nelikko "takapyörien navoissa on eroa" sanoi ystävällisesti hän.. tarkoituksena oli ostaa takalevyt,palat,satulat (satuloilla tarkoitan itse sylinteriä ja palojen kannakkeita). Eikö nämä osat riitä vai onko ne kiinnityskohdat navassa erikohdassa lähinnä palojen kannakkeita ajatellen. Kertokaa joku nyt joka on varma asiasta KIIITOS. Eli toisinsanoen käykö ne vai ei.

Jonde
-
Viestit: 2088
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 5.1.2006 23:17

Ei ne nelikon osat käy siihen etuvetoon, vaan pitää olla Leon Cupra R tai Octavia vRS:n jarrut jos tahtoo sinne isommat laikat.

Kurdi
-
Viestit: 291
Liittynyt: 15.11.2005 22:22

ViestiKirjoittaja Kurdi » 5.1.2006 23:32

No sit meen hommaa sellaset Leon cubra R takajarrut. Eteen tulikin tällä viikolla jo noi Brembon GT sarja, aika miehekkään kokonen. kiitti jondelle.

Jonde
-
Viestit: 2088
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 6.1.2006 1:02

Tuossa vielä osanumerot Cupran/25th gti jarruille:
1J0 615 423 E Jarrusatula, vasen
1J0 615 424 E Jarrusatula, oikea
1J0 615 425 E Kannake, vasen
1J0 615 426 E Kannake, oikea
8N0 615 601 B Jarrulevy 256x22
1J0 615 609 Roiskelevy, vasen
1J0 615 610 Roiskelevy, oikea
1J0 698 451 C tai G Jarrupalat

Peke
-
Viestit: 1750
Liittynyt: 27.7.2003 13:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peke » 6.1.2006 10:49

Kurdi, paljonko tuli hintaa koko takajarrupaketille?

Kurdi
-
Viestit: 291
Liittynyt: 15.11.2005 22:22

ViestiKirjoittaja Kurdi » 6.1.2006 10:57

Ei oo vielä tietoo mut ens viikolla selvii, taidan noi jarrukilvet jättää kyl ostamatta.
S3 takajarrusylinterit oli noin 150 egee kappale ja kannakkeet 110 egee et ei kai ne hirveesti heitä niistä... vai..? siis noi leonin jarrut. pystyyks Peke tai joku muu ottaa vaik kuvan niist jarruista ja pistää näytille.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 6.1.2006 11:31

takajarrusylinterit
Kai ässässä sentään levyjarrut on? :)

Kurdi
-
Viestit: 291
Liittynyt: 15.11.2005 22:22

ViestiKirjoittaja Kurdi » 6.1.2006 14:40

Sua Anteex... edessäkin on rumpujarrut.

Peke
-
Viestit: 1750
Liittynyt: 27.7.2003 13:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peke » 6.1.2006 14:50

Niin, mut mullahan on tossa Leonissa pienet takajarrut. Edessä vain isot. Siksi taaksekin haluaisin isommat...
Tässäpä huono kuva taka-ja etujarruista.
Kuva

Kurdi
-
Viestit: 291
Liittynyt: 15.11.2005 22:22

ViestiKirjoittaja Kurdi » 6.1.2006 15:50

Täs alkaa olla sekasin näistä jarrujutuista, mutta tarkoituksena on hankkia JÄÄHDYTETYT takajarrulevyt ja samalla "isommat" taakse. Eli mitkä sinne käy? noi Peken takajarrut näytti samalta kun mullakin tällähetkellä. kiitos Pekelle vaivasta.

Tero V.
ffp jäsen
Viestit: 5273
Liittynyt: 16.7.2003 22:48
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tero V. » 6.1.2006 15:55

Kurdi: Lämpöongelmia takajarruissa? Jos kerran pitää olla jäähdytetyt.

Peke: mitenniin isot jarrut edessä? Vanteen ja satulan välissä on tilaa vaikka norsulle... :D

Peke
-
Viestit: 1750
Liittynyt: 27.7.2003 13:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peke » 6.1.2006 16:08

Tero V. en tiedä mitkä sitten on sinusta jo isot jarrut, minusta noi 312x25mm on jo tarpeeksi isot. 19" vanne aiheuttaa sen, että levyt näyttää pieniltä. Ja parempikin noin, että on tilaa pestä vanteet. Nuo nykyiset 239x9mm takajarrut on pienet, sinne tilalle pitäis saada nuo Cuprassakin olevat 256x22mm jäähdytetyt levyt...

Tero V.
ffp jäsen
Viestit: 5273
Liittynyt: 16.7.2003 22:48
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tero V. » 6.1.2006 16:47

Onhan ne nuo 312mm laikat ihan kelpo jarrut, ei mitkään maailman parhaat, mutta paljon paremmat kuin esim. A3 1.8T:n vakiot 288mm levyt. Pikkusen vaan huumorin kanssa piti naljailla kun puhutaan isoista jarruista ja samassa yhteydessä tuollainen kuva.. siksi myös hymiö.
Viimeksi muokannut Tero V., 6.1.2006 16:53. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Miksu
-
Viestit: 197
Liittynyt: 23.7.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Miksu » 6.1.2006 16:51

vakiot on 312mm. :D kyllä mä oon nuo todennu riittäviks.. Uudet levyt vaan joutus nyt ostaa.

Peke
-
Viestit: 1750
Liittynyt: 27.7.2003 13:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peke » 6.1.2006 17:22

Juu, koko minustakin riittää kyllä helposti. Levyt vois tietysti eteenkin vaihtaa. Ja Brembon satulat samalla. :) Ja sit jos kesäks hommaa ne 20", niin sit pitää vaihtaa jo levytkin isompiin...

Kurdi
-
Viestit: 291
Liittynyt: 15.11.2005 22:22

ViestiKirjoittaja Kurdi » 6.1.2006 21:18

Eli sen takia pyysin kuvaa koska luulin Pekellä olevan autossaan cupra ärrän Brembon takajarrut. mun mielestä sillä ei ole mitään väliä että onko jarrut riittävät johonkin autoon vai ei... jos haluaa laittaa isommat jarrut niin ei kai se nyt niin väärin oo?? minun mielestä se on ihan sama jos joku laittaa autoon korisarjan tai madallussarjan, onhan monessa sportti mallissa alusta jo tehtaalta tultua riittävä autolle, mutta silti niitä vaihdellaan ja madallellaan. tässä jarru hommassa ainakin minun kohdalla on kyse auton ulkonäöstä, itselleni tuli 19 tuuman alut ja Brembon isojarrusarja eteen "joka vielä lojuu huoneen lattialla" niin ei kai niitä pieniä cd levyjä tarvitse sinne taakse jättää pyörimään. Itse hommaan ne Leon Cupra R takajarrut sanokoon muut mitä vaan. Eli minä vaihdan takajarrut sen takia koska se parantaa auton ulkonäköä. Jos jollain on kuvia niistä niin voi pistää vaikka privana.

Tero V.
ffp jäsen
Viestit: 5273
Liittynyt: 16.7.2003 22:48
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tero V. » 6.1.2006 21:26

Ei siinä mitään pahaa ole. Tarkoitusperät toki hieman hassut, kun jarruja päivitetään ulkonäön takia, mutta laittaahan ne jotkut tosiaan autoihinsa vaikka mitä alumiinisiipiä katolle. Parempi kuitenkin näin, kuin että laittaisit sinne jotain feikkilevyjä tai maalaisit vain ne vakiosatulat race-punaisella.

Ja muistetaan että ihan kaikkea täällä kirjoitettua ei pidä ottaa vakavasti, se voi olla myös huumoria.. joskus jopa huonoa huumoria.

Kurdi
-
Viestit: 291
Liittynyt: 15.11.2005 22:22

ViestiKirjoittaja Kurdi » 6.1.2006 21:33

tuskin näistä nyt kukaan nokkiinsa pahemmin ottaa, jokainen tuunaa omalla tavallaan ja mielestäni tuo sopii nyt siihen varsinkin kun on nuo Brembot tulossa eteenkin. Mitään alumiini siipeä en tule autooni laittamaan. Mutta jos joku laittaa omaansa niin laittakoot jos se hänen mielestään sopii siihen. Kallistahan se on ostaa uudet jarrut, mutta täytyy jättää toi mallasjuoma pois niin kummasti sitä rahaa jää...)

JanneV
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 8.10.2003 10:15

ViestiKirjoittaja JanneV » 6.1.2006 22:00

mutta täytyy jättää toi mallasjuoma pois


Uskotkohan tuohon itsekkään:)

vaan pitää olla Leon Cupra R tai Octavia vRS:n jarrut jos tahtoo sinne isommat laikat.


Et ole noita skodilacin hintoja kysynyt?
Viimeksi muokannut JanneV, 6.1.2006 22:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Kurdi
-
Viestit: 291
Liittynyt: 15.11.2005 22:22

ViestiKirjoittaja Kurdi » 6.1.2006 22:05

Niin eihän sitä voi pois jättää.. kaikki hyvät tuunamis ideathan syntyy sen jälkeen kun on juonut sen mäyräkoiran.



Oon joo kysyny... mut en viel tiiä niitä Cupran hintoja, niin paha sanoo viel mitään.. jos ne on samat niin ennemmin otan ne valmiiks maalatut punaset enkä vihreitä...

Peke
-
Viestit: 1750
Liittynyt: 27.7.2003 13:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peke » 6.1.2006 23:35

Ulkonäkö se on mullakin iso syy laittaa ne isommat takajarrut. Mutta myös tietysti jarrutehokin. Puhutteko uudesta Octaviasta? Vanhassahan ei tietääkseni ollut noita isoja takajarruja vai...? Kurdi, ilmoittelehan niiden takajarrujen hintoja ku olet käynyt kysymässä. ;) Niin ja noita Cupran satuloita saa muistaakseni punaisena ja ilman väriä.

Kurdi
-
Viestit: 291
Liittynyt: 15.11.2005 22:22

ViestiKirjoittaja Kurdi » 7.1.2006 10:57

Joo, täytyy ilmotella kun tiiän hinnat. Jarrukilvet jätän kyl ostamatta, vanhoista saa sen kanttauksen suoraks niin ei varmaan paljon jää vajaaks. Kyl mä ostan ne valmiiks maalatut ni ei tartte maalaus hommiin ryhtyy enää.

Kurdi
-
Viestit: 291
Liittynyt: 15.11.2005 22:22

ViestiKirjoittaja Kurdi » 9.1.2006 9:24

Joo eli nyt tilasin Leon Cupra R takajarru satulat ja kannakkeet, niille tuli hintaa noin 450 egee ja osat tulee parissa viikossa ku ei ollu Ruotsissakaan. Ainoo mikä arveluttaa, että käykö toi käsijarruvaijeri heittämällä sinne vai onko Leonin vaijeri pidempi tai jotain?

Jonde
-
Viestit: 2088
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 9.1.2006 16:17

Sitä vaijeria on 2 pituutta, mutta mitään selkeetä logiikkaa ei sen käytössä ole. Leonissa on vähän pidempi kaapeli, mutta 25th gti:ssä ei.

Peke
-
Viestit: 1750
Liittynyt: 27.7.2003 13:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peke » 9.1.2006 16:37

Siis pelkät satulat ja kannakkeet 450€? Paljonkohan siihen vielä tekee, jos ottaa levyt ja palat päälle...?

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 9.1.2006 16:59

Toi ECS:n takajarrulevy+satulan siirtorauta maksaa 339£. Sopii vakiosatulalle ja kasvattaa levyn 232mm -> 308mm...

Kuva

Kurdi
-
Viestit: 291
Liittynyt: 15.11.2005 22:22

ViestiKirjoittaja Kurdi » 9.1.2006 17:12

Alkuperäset levyt ois noin 100 egee kappale ja palat oli jotain 60 egee jos en ihan väärin muista... Jonde mitä toi 25th gti meinaa?

Jonde
-
Viestit: 2088
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 9.1.2006 17:23

25th gti Eli 25 vuotis juhlamalli golffissa missä 180hv

justus
ffp jäsen
Viestit: 2532
Liittynyt: 18.7.2003 15:40

ViestiKirjoittaja justus » 9.1.2006 17:24

25th GTI= Golf GTI kaksikymmentäviisivuotis juhlamalli, vakiona mm 180hp kone, isot jarrut, hieno sisusta, erittäin harvinaiset BBS vanteet yms jne

Kurdi
-
Viestit: 291
Liittynyt: 15.11.2005 22:22

ViestiKirjoittaja Kurdi » 9.1.2006 17:27

Leonissa se vaijeri menee kait sit jonkun ylimääräsen mutkan kautta jos se on vähän pidempi... eihän sen satulan kiinnitys kohta pitäs pahemmin muuttuu, että vaijeri jäis vajaaks. Oisko Jondella mitää linkkii mistä näkis noi uudet tulevat takajarrut?

Kurdi
-
Viestit: 291
Liittynyt: 15.11.2005 22:22

ViestiKirjoittaja Kurdi » 11.1.2006 9:59

Nyt sit hain noi rs octavian takajarrulevyt ja palat.. sitä vaan piti Jondelta kysyy, että käykö ne varmasti sinne ku jotenkin se levyn ET näyttää erillaiselta tai sit toi jäähdytetty levy vaan hämää. On noloo viedä parin kuukauden päästä ne takas sinne liikkeeseen ja sanoo että ei ne käynykkään.

Peke
-
Viestit: 1750
Liittynyt: 27.7.2003 13:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peke » 11.1.2006 16:04

Oliko Octavian "puolella" halvemmat kuin Cupran? Onko siis ihan samat osat?

Kurdi
-
Viestit: 291
Liittynyt: 15.11.2005 22:22

ViestiKirjoittaja Kurdi » 11.1.2006 16:16

Samat hinnat ja samat varaosanumerotkin, noilla numeroilla löyty mitkä Jonde tonne laitto. oli vaan lähempänä tollanen Skoda kauppa.

J
-
Viestit: 180
Liittynyt: 26.2.2004 9:18

ViestiKirjoittaja J » 11.1.2006 18:10

Oisko sulla kurdi kuvaa siitä GT satsista, minkä kokoiset ovat nuo satulat niissä ?

Kurdi
-
Viestit: 291
Liittynyt: 15.11.2005 22:22

ViestiKirjoittaja Kurdi » 11.1.2006 18:34

Anna mailis niin pistän tulee, ni voit laittaa sit vaik tännekkin ne ku ite en saanu.

J
-
Viestit: 180
Liittynyt: 26.2.2004 9:18

ViestiKirjoittaja J » 11.1.2006 18:50

Jahans, pm antoi virhettä ruudullisen, joten pistänpä tähän: "jonih ( at ) bboyzz ( dot ) com" pistä tonne jos viitit...

Edit: eli ne kuvat->
kuva 1
kuva 2

Vääntäkääpä nyt rautalangasta , että mitä eroa on tuolla ja juniorkitillä, kun ei ole vielä tähänpäivään mennessä mennyt jakeluun vaikka sitä täälä on jauhettu suunilleen joka toinen päivä... satulat ainakin näyttää kovasti samalta.

Peke
-
Viestit: 1750
Liittynyt: 27.7.2003 13:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peke » 11.1.2006 19:27

Ei näy noi kuvat...

Jonde
-
Viestit: 2088
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 11.1.2006 19:28

Kurdi, Kyllä noilla numeroilla saa ihan oikeat osat skoda kaupastakin.

Skodan vihreät satulat jos joku noiden Cupran punaisien tilalle haluaa, niin ne kulkee numerolla 1U0 615 423 Vasen satula ja 1U0 615 424 Oikea satula. Noihin sopivat vihreät kannakkeet on numerolla 1U0 615 425 Vasen ja 1U0 615 426 Oikea.

Kurdi
-
Viestit: 291
Liittynyt: 15.11.2005 22:22

ViestiKirjoittaja Kurdi » 11.1.2006 19:36

Tilasin jo ne cupran satulat metro-autosta ei siinä mitään mut noi levyt vaan jotenkin hämää... taitaa olla vaan silmissä vikaa. Peke anna mailis ni pistän sulle kuvat Bremboista. Kyl mul aukes tosta noi kuvat. Kiitti Jondelle muutenkin avusta, ois nää jarruhommat vieläkin ihan alkutekijöissä jos ei neuvoja ois tullu. nyt kun satulat joskus saapuu niin enään puuttuu renkaat autosta. Tarkotus ois tilata rengasonlinesta Semperit 235/35/19... miltä kuulostaa rengasvalinta kesän karkeloihin, ne oli jotain 220 egee kpl.

Peke
-
Viestit: 1750
Liittynyt: 27.7.2003 13:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peke » 11.1.2006 22:49

No Sempereistä ei kokemuksia, mutta ainakin Falkenin FK451 ja Pirellin P Zero Neroja voin suositella. Molempiin olen ollut erittäin tyytyväinen. Ja nuo Falkenit mulla oli koossa 245/35 19. Kurdi, mailiosoite näkyy nyt nimen takaa...

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 12.1.2006 7:29

Vääntäkääpä nyt rautalangasta , että mitä eroa on tuolla ja juniorkitillä, kun ei ole vielä tähänpäivään mennessä mennyt jakeluun vaikka sitä täälä on jauhettu suunilleen joka toinen päivä... satulat ainakin näyttää kovasti samalta.


Nykyään ei ole enää juniorkittiä, vaan pelkästään Brembo Gran Turismo sarjoja. Ennen GT-juniorsarjassa oli yksiosainen levy ja GT:ssä kaksiosainen, mutta nykyään kaikki on noita GT-sarjoja levystä riippumatta. Ja satuloita noissa GT-sarjoissa on 4-8 mäntäisiä, et kaikki GT-sarjatkaan ei ole samanlaisia vaan riippuvat automerkistä ja -mallista. Esim. Audi RS4:n GT-sarjassa on 380mm levy 8-mäntäsellä satulalla.

Kovasti toi A3 GT-sarjan satula ainakin näyttää samankokoiselta mitä omassa se Ibizan satula...

Kuva

J
-
Viestit: 180
Liittynyt: 26.2.2004 9:18

ViestiKirjoittaja J » 12.1.2006 9:40

Kovasti toi A3 GT-sarjan satula ainakin näyttää samankokoiselta mitä omassa se Ibizan satula...


No sitä tässä juuri ihmettelin, kun olin joskus aikoinaan ymmärtänyt, että tuo gt pitäisi olla isompi kuin junior. No eipä mennyt hukkaan tämäkään päivä.

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 12.1.2006 9:51

Tuo J(onin) kuvan kittihän on juuri tuon edullinen entinen GT junior, jota nykyisin myydään edullisimpana GT sarjan kittinä. Golffiin ymmärtääkseni on olemassa myös isommilla satuloilla varustettua (kallimpaa) sarjaa.

Kurdi
-
Viestit: 291
Liittynyt: 15.11.2005 22:22

ViestiKirjoittaja Kurdi » 12.1.2006 10:25

Kyl noi etujarrut ainakin mulle riittää... ja suurimpana syynä edelleen on toi ulkonäkö juttu eikä niinkään että kuinka paljon jarrutusmatka lyhenee.

J
-
Viestit: 180
Liittynyt: 26.2.2004 9:18

ViestiKirjoittaja J » 12.1.2006 10:40

Just joo, no pitääpä jostain kaivaa infoa josko S3:eenkin jotain isompaa satulaa sais sovitettua...

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 12.1.2006 10:52

Ainakaan Brembon sivuilla tohon ei oo muuta tarjolla kun tota 323mm levyllä olevaa, rei-itettynä ja uritettuna ja kummatkin tolla pikku satulalla. Mut muiltahan merkeiltä tohon saa vaikka minkä kokosta pitsalautasta eteen, ihan sen mukaan minkä verran haluaa sijoittaa...mut sehän sulla olikin tiedossa.

Kurdi
-
Viestit: 291
Liittynyt: 15.11.2005 22:22

ViestiKirjoittaja Kurdi » 12.1.2006 11:47

Kyllä tommonen 1200 pelkistä etujarruista alkaa olee aikas maximi hinta... no toinen tykkää äidistä ja toinen tyttärestä, pääasia kun ite on tyytyväinen.

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 23.3.2006 12:58

Joku joka tietää varaosanumerot tai joka omaa kuuluisan varaosakirjan koneellaansa, niin voisiko ystävällisesti laittaa listan osista (isot jarrut eteen ja taakse), jotka sopii suoraan -99 GTI Golffiin...

Laakkoselta sain nämä tiedot, mutta onko nämä oikeat?

Eteen:

-8N0615310A 312X25 5/100, Jarrulevyt
-1J0698151M, Jarrupalat
-1J0615123D, Jarrusatula vasen
-1J0615124D, Jarrusatula oikea
-1J0615125A, Jarrusatulan kiinnikkeet
-1J0615311B, Jarrukilpi vasen
-1J0615312B, Jarrukilpi oikea

Yht. ~860.00€

Taakse:

-1J0615601 232X9MM 5/100, Jarrulevyt
-1J0698451J, Jarrupalat
-1J0615423B, Jarrusatula vasen
-1J0615424B, Jarrusatula oikea
-6Q0615425A, Jarrusatulan kiinnike vasen
-6Q0615426A, Jarrusatulan kiinnike oikea
-1J0615611D, Jarrukilpi vasen
-1J0615612D, Jarrukilpi oikea

Yht. ~540€

Eikös näistä ole olemassa vielä isommilla levyillä ja niihin kuuluvilla osilla olevat jarrut? Jos näin, niin kertokaa...
Ens kuussa on katsastus ja vanhat osat vaihto kunnossa...:(

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 23.3.2006 13:10

Taakse saa ainakin näitä S3:ssa käytettyjä jäähdytettyjä levyjä.

Brake Disc (vent) / 256X22MM 5/100 : 8N0615601B
Caliper housing left: 8N0615423C
Caliper housing right: 8N0615424C
splash shield for brake disc / left/right : 8L0615611
brake carrier with pad retaining pin: 8N0615425B

Eteen sopivia suurempia jarruja VAG-konsernilla on tarjota joko noi sun postaamat 312x25 levyt, Leon Cupran 323x28 tai sitten R32 Golfin 335x32 jarruja. Ite ostin noi R32:n levyt ja ne makso vähän reilu 400€, noista cupran hinnoista en tiiä.

Jos noi 312mm etujarrut maksaa 860€, ni melkeen sijoittaisin samantein muutaman satkun lisää ja ostaisin Brembon GT-sarjan.

Kurdi
-
Viestit: 291
Liittynyt: 15.11.2005 22:22

ViestiKirjoittaja Kurdi » 23.3.2006 13:40

Ite ainakin iskin kiinni noi kamat mitä Jonde pisti näytille tonne vähän ylemmäks, noi on siis takajarrut ja hyvin kaikki meni. Eteen tuli Brembon GT sarja.

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 23.3.2006 13:45

Joo tuli taas ajatuskatkos, kun toihan olikin etuveto, et unohda noi mun kirjoittamat osanumerot ja tuolla ne Leonin takajarrujen osanumerot olikin jo kirjoitettu.

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 23.3.2006 16:12

^Siis tarkoitatko juuri tätä osaluetteloa? JA nämä napsahtaisi helposti paikoilleen!

Tuossa vielä osanumerot Cupran/25th gti jarruille:
1J0 615 423 E Jarrusatula, vasen
1J0 615 424 E Jarrusatula, oikea
1J0 615 425 E Kannake, vasen
1J0 615 426 E Kannake, oikea
8N0 615 601 B Jarrulevy 256x22
1J0 615 609 Roiskelevy, vasen
1J0 615 610 Roiskelevy, oikea
1J0 698 451 C tai G Jarrupalat

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 23.3.2006 16:33

Mikäs on pienin vanne koko noissa Brembon GT sarjaisissa jarruissa? Entä tuolla Cupran jarrusetillä? Luulis olevan sama, mutta mikä?

Jonde
-
Viestit: 2088
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 23.3.2006 16:51

^^ Nuo on bolt on osia etuvetoiseen.

^17" vanteet on minimi molemmilla, mutta kaikki mallit ei mene kiinni.

Kurdi
-
Viestit: 291
Liittynyt: 15.11.2005 22:22

ViestiKirjoittaja Kurdi » 23.3.2006 16:59

No se taitaa olla 17 tuumaa, mutta puolat ois syytä tulla aika ulos koska muuten se jarrusatula ottaa vanteeseen kiinni. Mullakin on 19 tuuman vanne ja väliä ei jääny kun milli... et levikepalat oli lähellä et ois joutunut hommaamaan. Kaveri osti 20 tuumaset TSW.t äskettäin ja joutu vaihtaa GT setin toisiin jarruihin. Pistin sulle kuvan s.postiin. Voit laittaa tännekkin sen jos osaat, mä kun en saa sitä tänne näkymään.

Peke
-
Viestit: 1750
Liittynyt: 27.7.2003 13:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peke » 23.3.2006 17:08

Mitkä 20" sai 5x100 jaolla? Ja millä ET:llä? Itse olen kysellyt niin vastaus on aina sama, tehtaalla ei ole valmiina, joten voi kestää vaikka puol vuotta.

Kurdi
-
Viestit: 291
Liittynyt: 15.11.2005 22:22

ViestiKirjoittaja Kurdi » 23.3.2006 17:17

TSW Kyalami 8,5 levee ja ET 35. Meniköhän siinä kuukauden verran kun ne Autotek sai hommattua.http://www.tsw.com/img/kyalami_hypersilver.jpg
Viimeksi muokannut Kurdi, 23.3.2006 17:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 23.3.2006 17:18

Meillä on nyt 19" et35 ATP Flash:t kesävanteina ja talvella GTI:n omat orggis alut...
Mahtaakohan olla niin, että Flashit ei sovi alle Brembon GT sarjan kanssa?

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 23.3.2006 17:20

Kurdi: Juu kuvat tuli perille...Kiitos! Eipä siinä paljoa näytä olevan väliä!!

Kurdi
-
Viestit: 291
Liittynyt: 15.11.2005 22:22

ViestiKirjoittaja Kurdi » 23.3.2006 17:23

Pahaa pelkään että Flashit ei käy. Ainakin talveks joudut vaihtamaan vakiojarrut. Tuu tänne pääkaupunkiseudulle niin kokeillaan käykö se vanne esim. mun autoon ni ei tartte alkaa arpomaan...)

Jonde
-
Viestit: 2088
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 23.3.2006 17:42

Itsekkin pitäisi ottaa selvää meneekö nykyiset vanteet kiinni. et:n puolesta voisi mennäkkin, mutta kaarevat puolat tuskin helpottaa asiaa yhtään

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 23.3.2006 17:43

^^Mun pitäis taas tulla sinne Helsinkiin duuniin, mutta en tiedä vielä ajankohtaa?
Laita mulle vaikka privalla/s-postilla sun numeros, niin soittelen ennen tuloani!
Niin koitetaan onnistuuko??

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 23.3.2006 17:51

Peke: Aiemmissa viesteissä kyselit, että mitä tulee maksamaan koko takajarru paketti, niin sain juuri selvää:

Tuossa vielä osanumerot Cupran/25th gti jarruille:
1J0 615 423 E Jarrusatula, vasen
1J0 615 424 E Jarrusatula, oikea
1J0 615 425 E Kannake, vasen
1J0 615 426 E Kannake, oikea
8N0 615 601 B Jarrulevy 256x22
1J0 615 609 Roiskelevy, vasen
1J0 615 610 Roiskelevy, oikea
1J0 698 451 C tai G Jarrupalat


Yht. n.671,00€

Kurdi
-
Viestit: 291
Liittynyt: 15.11.2005 22:22

ViestiKirjoittaja Kurdi » 23.3.2006 18:05

Murre: Pistin sun S.postiin vielä kuvia niistä Cupra ärrän takajarruista.

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 23.3.2006 18:08

Perille tuli jälleen. Kiitos!

e:Prkl! Ei viittis ny heti ostaa uusia vanteita, kun juuri syksyllä nuo ATP:t hankittiin!

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 23.3.2006 18:26

Kurdi: Mikä et?? noissa sun vanteissa on ja mikä on vanteen leveys?

Kurdi
-
Viestit: 291
Liittynyt: 15.11.2005 22:22

ViestiKirjoittaja Kurdi » 23.3.2006 18:30

Rengaskoko 235/35/19 vanteen leveys 8,5 ja ET35

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 23.3.2006 20:56

Kysytään nyt vielä!
Onkos kellään Tampereen suunnalla/lähietäisyydellä autossaan (A3,IV Golf, Leon yms) kyseistä Brembon GT etujarrusarjaa asennettuna?

Peke
-
Viestit: 1750
Liittynyt: 27.7.2003 13:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peke » 23.3.2006 21:14

Kiitti Murre tiedosta.

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 24.3.2006 10:39

Siinä käsityksessä olen tähän asti elänyt, ettei nuo levikepalat ole laillisia tieliikenteessä?!? Korjatkaa, JOS olen väärässä?!

JOS olen väärässä, niin kuka valmistaa ja mitä tekelettä saa käyttää ATP vanteiden kanssa? Ja minkä leyisiä?

Kurdi
-
Viestit: 291
Liittynyt: 15.11.2005 22:22

ViestiKirjoittaja Kurdi » 24.3.2006 10:55

Kyllä mulla oli vanhoissa ATP vanteissa spacerit, kun ei sopivaa jakoa ollut silloin saatavissa Renaultiin. Ei ne mitkään laittomat ole kunhan ne on vaan keskittävät levikepalat. Tossa ATP tapauksessa se levitys oli otettu huomioon vanteen ET.ssä.
Soita jonnekkin vannefirmaan tai sit suoraan ÖRUMille. (ATP.n maahantuoja)

imaS
-
Viestit: 348
Liittynyt: 31.10.2005 19:25

ViestiKirjoittaja imaS » 24.3.2006 12:34

Ne on laittomat, jollei vannevalmistaja suosittele niitä käytettäväksi kyseessä olevien vanteiden kanssa siihen autoon mihin niitä vanteita ollaan laittamassa.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa