vw vaihteiston välitykset?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Jabe
-
Viestit: 268
Liittynyt: 23.12.2005 14:23

vw vaihteiston välitykset?

ViestiKirjoittaja Jabe » 23.12.2005 14:31

Olen koittanu ettiä mutta eipä oo löytyny.
Eli mitkä on näiden laatikoiden välityssuhteet?
Niistä löytyy tämmöset tiedot:
CHD23085 142
02K 301 107 8

ja toinen
CHB02112 145
020 301 107H 4

Auto on VW Vento, ylempi on vm -95 ja alempi vm -93, molemmat 1.8 bensa koneella.

Niin ja jos löytyis räjäytyskuvaa vaihteistosta, ni laittakaa tänne vaan.

Jabe
-
Viestit: 268
Liittynyt: 23.12.2005 14:23

ViestiKirjoittaja Jabe » 26.12.2005 15:26

löytyiskös keneltäkään räjäytyskuvaa vaihteistosta?
sen verran arvelin noista koodeista että se 020 ja 02K tarkottaa sitä kiinnitystä moottoriin.

Jims1
-
Viestit: 31
Liittynyt: 30.6.2005 22:23

ViestiKirjoittaja Jims1 » 26.12.2005 22:19

eikös nuo 020 ja 02K ole aivan niitten laatikoiden tyyppejä?

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 26.12.2005 23:18

Jep, CHD ja CHB kertonevat välitykset. Noita koodeja ei kyllä löytynyt ainakaan tuolta tekstien listasta.

Edit: 02K on kyllä kuulostaa ihan oudolta...

hykkyrä
-
Viestit: 1068
Liittynyt: 20.8.2004 13:05

ViestiKirjoittaja hykkyrä » 26.12.2005 23:49

Itselläni on tallissa yksi 02K. Muuten kuin 020, mutta hydraulikäyttöinen kytkin, ja vitosvaihteen päässä ei ole sitä tukilaakeria siinä ko. vaihteen koteloinnissa.

toniha
-
Viestit: 1385
Liittynyt: 25.7.2003 15:05

ViestiKirjoittaja toniha » 27.12.2005 11:03

020:kin menettää sen tukilaakerin ajan saatossa. Kustannusten takia ;) 02K on 020 kehitelmä, mikä käy myös pikkukoneisiin. Välitykset voi laskeskella AKTEsta. Olen sekotellut joskus noita askeja sopivien välitysten löytämiseksi.

Jabe
-
Viestit: 268
Liittynyt: 23.12.2005 14:23

ViestiKirjoittaja Jabe » 28.12.2005 14:47

ihan vaan mielenkiinnosta noita välityksiä kyselin, kun toi 020 loota hajos ja purkamosta ostettiin uus ja se oliki sitte tollanen 02k, nyt pitää vaan noi kaavelit niistä vaihtaa keskenään.
tossa 020 laatikossa oli metalli lastua sisällä, kunhan saa sen auki ni näkee et mistä se on sinne tullu.
oliskos muuten tietoa et miten toi kaaveli lähtee irti, ku tuntuis olevan siit akselin kohdilta vielä aikas kovin kiinni, et pitäiskös siihen jotaan ulosvetäjää käyttää vai onks siinä joku oma jippo et mil lähtee irti.

toniha
-
Viestit: 1385
Liittynyt: 25.7.2003 15:05

ViestiKirjoittaja toniha » 28.12.2005 15:07

Mikä on kaaveli?

Jos tarkoitat vetolaippaa? niin kumitetun lätkän alla on seekeri. <-lukkorengas

LM
-
Viestit: 985
Liittynyt: 23.1.2004 9:05

ViestiKirjoittaja LM » 28.12.2005 15:25

"Kytkinkoppaa" oon kuullut kaaveliksi kutsutun.

Pasi_T
-
Viestit: 536
Liittynyt: 27.7.2003 10:06

ViestiKirjoittaja Pasi_T » 28.12.2005 15:46

Oilsiko tuosta apua? http://www.doppel-wobber.de/
Sieltä Golf 3 ja Getriebe niin löytyy jotain tietoja välityksistä.

Jabe
-
Viestit: 268
Liittynyt: 23.12.2005 14:23

ViestiKirjoittaja Jabe » 28.12.2005 15:59

juu sitä kytkinkoppaa just tarkotan, se akseli pitää sitä jotenkin kiinni
tuolta Pasi_T:n linkistä löytys välit, jos nyt oikeen ymmärsin niin auton pitäis muuttua nopeemmaks, mut nykyisillä tehoilla se ei taida vaikuttaa ainakaan parempaan suuntaan
CHD 3,455 1,944 1,286 0,909 0,745
CHB 3,455 1,944 1,286 1,032 0,850

toniha
-
Viestit: 1385
Liittynyt: 25.7.2003 15:05

ViestiKirjoittaja toniha » 28.12.2005 22:42

"kytkinkoppa" ei irtoa purkamatta koko askia. Miksi haluat vaihtaa sen?

Jabe
-
Viestit: 268
Liittynyt: 23.12.2005 14:23

ViestiKirjoittaja Jabe » 28.12.2005 22:58

kun toi vanha 020 laatikko hajos ja ostettiin uus purkamosta, mut se olikin tollanen 02k ja tälleen päälisin puolin niissä ei oo mitään muuta eroo kun toi vaihteisto - moottori välinen kiinnitys, ni otetaan siitä vanhasta toi kaaveli ja laitetaan tohon uuteen, ni sopii suoraan paikoilleen.
tarkotatkos tolla koko askilla et pitää kaikki rattaat ottaa pois ennenkun saa kaavelin pois?

toniha
-
Viestit: 1385
Liittynyt: 25.7.2003 15:05

ViestiKirjoittaja toniha » 28.12.2005 23:39

Täytyy aloittaa purkaminen vitosvaihteesta ja purkaa koko paska.
Sopiihan se 02k suoraan 020 paikalle? Eikö muka? Luulin et 02k käy sekä pikku että "iso"koneisiin... Siinä on enemmän pultinreikiä siitä syystä ja alapellin reiät on eri kohdassa. Ei aiheuta toimenpiteitä jos suoristat kantin pellistä ja annat olla.

Jos vaihdat sen laatikon puoliskon, kaikki akselit joutuu shimmaamaan uusiksi tai laakerivälykset on mitä sattuu.

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 29.12.2005 12:55

Toisin sanoen ei onnistu, vaan tilalle on hommattava oikeanlainen loota. Kytkinkoppa on samaa kappaletta koko vaihdelaatikon kuoren kanssa.

Jabe
-
Viestit: 268
Liittynyt: 23.12.2005 14:23

ViestiKirjoittaja Jabe » 29.12.2005 15:27

siis se vaihteiston kuori on kolmessa osassa kaaveli, keskiosa, pääty (mistä saa vaihdettua painelaakerin)
vai mitä oikeen tarkoitit

LM
-
Viestit: 985
Liittynyt: 23.1.2004 9:05

ViestiKirjoittaja LM » 29.12.2005 16:19

^ Tarkista nyt vielä, että osuuko ne lootan pultinreijät lohkon jenkoihin. Siis niinkuin kaahari kirjoitti. Jos siitä alaosasta jää muutama pultti pois, niin ei se haittaa.

Jabe
-
Viestit: 268
Liittynyt: 23.12.2005 14:23

ViestiKirjoittaja Jabe » 29.12.2005 18:03

ne on samoissa kohdissa ne pultinpaikat, mut siinä 02k:ssa on vaan muutama paikka enemmän ja se alapellin kiinnitys on erillainen

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 29.12.2005 18:34

^Tuolla perusteella se sitten kumminkin kävisi paikalleen.

siis se vaihteiston kuori on kolmessa osassa kaaveli, keskiosa, pääty (mistä saa vaihdettua painelaakerin)
vai mitä oikeen tarkoitit
Tarkoitin lähinnä sitä, että se "kaaveli" ylettyy vitosvaihteelle asti ja muodostaa suurimman osan koko laatikon kuoresta. Saahan sen kai purkamalla vaihdettua, mutta laatikon sisuskalut pitää saada irti. Tämä vaatii loodan purkamista vitosvaihteesta alkaen.

Edit: Siis se "kaaveliosa" jatkuu vetopyörästön puoliväliin, mutta lopputulos on sama eli loota täytyy purkaa kokonaan.

Jabe
-
Viestit: 268
Liittynyt: 23.12.2005 14:23

ViestiKirjoittaja Jabe » 1.1.2006 21:18

sinne se nyt sitte meni paikoilleen, eikä ollu mitään ongelmia. ne pellit kiinnitettiin niistä parista ylimääräsestä reijästä 8mm pulteilla.
mut öljyä meni kyl vaan 1,7L vaikka kahdesta litrasta on puhuttu.

Jani.K
-
Viestit: 680
Liittynyt: 26.11.2005 13:53

ViestiKirjoittaja Jani.K » 29.5.2012 22:28

Liekö Nelos golfin bcb koneen perään olemassa pitempi välityksistä laatikkoa olemassa? Kuudetta vaihdetta tuo huutaa matka ajossa, kulutus nousee kohtuuttomaksi, 8-9 litraa satasella...

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 30.5.2012 19:29

Onhan noihin askeihin saatavilla muita perävälityksiä, niin ei tarvii koko lootaa uusia. 5v askeissa perävälityksen vaihtokaan ei ole kummonen operaatio.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Google [Bot] ja 28 vierailijaa