Millainen by-pass 1.8T koneeseen?
Valvoja: ffp jäsenet
Millainen by-pass 1.8T koneeseen?
Mitäs hyviä by-pass vaihtoehtoja olis tuohon 1.8T (AGU) koneeseen? Auto on muuten vakio (golf gti -00), paitsi siinä on abt:n lastuviritys.
Ilmeisesti audi TT:n by-pass sopis kanssa tuohon golffiin. Hintakaan ei kovin paha (reilu 40eskoo). Tuota forgeakin mietin, mutta se on kolme kertaa kalliimpi ja se ei ole huoltovapaa.
edit:
Se TT:n by-pass löytyy vw-varaosatiskiltä osanumerolla 06A 145 710N. Oliko jollain kokemuksia tuosta värkistä?
edit:
Se TT:n by-pass löytyy vw-varaosatiskiltä osanumerolla 06A 145 710N. Oliko jollain kokemuksia tuosta värkistä?
^ no ilmeisesti octavia rs:stä löytyy myös tuo parempi versio tuosta Bochin by-pass venttiilistä ja eikös siinä koneessa ole jo muutenkin vakiona korkeampi viritysaste kuin golffissa (180hv vs. 150hv).
Mutta taidan käydä hakemassa/tilaamassa tuon Bochilaisen, niin saa homman hoidettua.
Edit:
Nyt on vaihdettu tuo By-Pass ja hyvin tuntuu toimivan.
Mutta taidan käydä hakemassa/tilaamassa tuon Bochilaisen, niin saa homman hoidettua.
Edit:
Nyt on vaihdettu tuo By-Pass ja hyvin tuntuu toimivan.
Viimeksi muokannut hess, 26.10.2005 20:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hieman OT:
Ihmettelen sitä miksi näissä VAGgineissa ei olevinaan kestä nämä vakio Bochilaiset by-passit, varsinkin kun miettii mitä paineita normaalisti käytellään (1.8t n. 0.6-1.3 bar) kun esim. Saabeissa poijjaat käyttää samaa venttiiliä ja painetakin on vielä mahdollisesti hitusen enemmänkin käytössä ja ei mitään ongelmia?
Kertokoon joku viisaampi vastauksen?????
(itse ostin perus boshilaisen saabilta hintaan 31€)
Ihmettelen sitä miksi näissä VAGgineissa ei olevinaan kestä nämä vakio Bochilaiset by-passit, varsinkin kun miettii mitä paineita normaalisti käytellään (1.8t n. 0.6-1.3 bar) kun esim. Saabeissa poijjaat käyttää samaa venttiiliä ja painetakin on vielä mahdollisesti hitusen enemmänkin käytössä ja ei mitään ongelmia?
Kertokoon joku viisaampi vastauksen?????
(itse ostin perus boshilaisen saabilta hintaan 31€)
tt:n by-pass
no niin eli autoni tehot hukassa ja bensaa palaa yli 12 lirtaa satasella,
joten ounastelin by-passin olevan sökö. no niinhän se oli. vartti sitten kurkkasin.
oli muuten täynnä öljyä??
mutta tuota tt:n päsiä en sitten asentanutkaan ennen kuin kyselen lisää....
orkkispässisä on pienemmät liittimet letkuihin, en kehdannut survoa paikalleen
ja sit tt:n versiossa on ylimääräinen lähtö "kannessa" pienelle letkulle.
oletteko survoneet tt:n pässin paikalle ,vaihdelleet letkuja vai mitä,
jamitäs tohon pikkuliittimeen voisi kytkeä?? purkkaa..........
ai niin autona 18t passat farkku -97
joten ounastelin by-passin olevan sökö. no niinhän se oli. vartti sitten kurkkasin.
oli muuten täynnä öljyä??
mutta tuota tt:n päsiä en sitten asentanutkaan ennen kuin kyselen lisää....
orkkispässisä on pienemmät liittimet letkuihin, en kehdannut survoa paikalleen
ja sit tt:n versiossa on ylimääräinen lähtö "kannessa" pienelle letkulle.
oletteko survoneet tt:n pässin paikalle ,vaihdelleet letkuja vai mitä,
jamitäs tohon pikkuliittimeen voisi kytkeä?? purkkaa..........
ai niin autona 18t passat farkku -97
Asensin eilen tuon Forgen 007 mallin, vielä kun ei hirveästi kokemusta noista venttiileistä ole niin mitä noissa tarkkaa ottaen toimintamielessä säädetään kun on esim. noita portaattomasti säädettäviä malleja tai sitten jotkut sanovat laittaneensa lisää prikkoja?
Tietysti tulee äkkiseltään mieleen, että jos sinne tavaraa lisätään tai portaattomassa mallissa kiristetään säätönuppia niin venttiilin sisällä oleva jousipaketti kiristyy, mutta mitä tuolla haetaan toiminnallisessa mielessä?
Tietysti tulee äkkiseltään mieleen, että jos sinne tavaraa lisätään tai portaattomassa mallissa kiristetään säätönuppia niin venttiilin sisällä oleva jousipaketti kiristyy, mutta mitä tuolla haetaan toiminnallisessa mielessä?
Jos jousi on liian löysä, saattaa venttiili avautua kun painat kaasun pohjaan tyhjäkäynniltä/pieniltä kierroksilta. Silloin ahdin ei vielä ahda ja imusarjan kasvava alipaine avaa venttiilin, jolloin turbon herätessä ahtopaineet karkaavat mäjelle.
Jos taas jousi on liian kireä, venttiili ei välttämättä aukea ollenkaan.
Jos taas jousi on liian kireä, venttiili ei välttämättä aukea ollenkaan.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa