g2 16v ei meinaa jäähä tyhjäkäynnille lämpimänä.
Valvoja: ffp jäsenet
g2 16v ei meinaa jäähä tyhjäkäynnille lämpimänä.
-89 1.8 16v KR
Vika ilmenee kun kone on lämmenny.. Esim. 20km:n ajon jälkeen liikennevaloihinin hiljentässä painaa kytkimen pohjaan eikä paina kaasua nii kone sammmuu suoraan. kone jää tyhjäkäynnille jos "pilkkii" kaasua samalla kun kierrokset on laskeutumassa tyhjäkäynti lukemille tai antaa koneen suosiolla sammmua ja nykäsee vauhdissa vaihteeella käyntiin. Tämän jälkeen kone käy normaalisti ~950rpm tyhjäkäyntiä.
Kone käy tosi pienillä kierroksilla jo parin tuhannenn kierroksen kaasutuksen jälkeen josta kierrokset nousee vaivalloisesti kuitenkin normaaliin. Korkemmilta sammuu suoraan. Kylmänä toimii moitteettomasti.
- Imuvuotoja en löytäny
-apuilmaventtiili on puhdistettu useita kertoja ja tuntuis ainakin toimivan
- johtojen liitokset on käyty läpi ja maadoituksia on kokeiltu mm. lisäämällä niitä
Oisko vika antureissa?
Searchilla en löytäny sopivaa..
AAPUUWA! =)
Vika ilmenee kun kone on lämmenny.. Esim. 20km:n ajon jälkeen liikennevaloihinin hiljentässä painaa kytkimen pohjaan eikä paina kaasua nii kone sammmuu suoraan. kone jää tyhjäkäynnille jos "pilkkii" kaasua samalla kun kierrokset on laskeutumassa tyhjäkäynti lukemille tai antaa koneen suosiolla sammmua ja nykäsee vauhdissa vaihteeella käyntiin. Tämän jälkeen kone käy normaalisti ~950rpm tyhjäkäyntiä.
Kone käy tosi pienillä kierroksilla jo parin tuhannenn kierroksen kaasutuksen jälkeen josta kierrokset nousee vaivalloisesti kuitenkin normaaliin. Korkemmilta sammuu suoraan. Kylmänä toimii moitteettomasti.
- Imuvuotoja en löytäny
-apuilmaventtiili on puhdistettu useita kertoja ja tuntuis ainakin toimivan
- johtojen liitokset on käyty läpi ja maadoituksia on kokeiltu mm. lisäämällä niitä
Oisko vika antureissa?
Searchilla en löytäny sopivaa..
AAPUUWA! =)
Eikös siellä ilmamäärämittarin/suodattimen boksin tienoilla ole pari alipainejutskaa joista toinen vaikuttaa siihen mitä tehdään kun kierrokset laskee tyhjäkäynnille? Vaikee selittää enkä oikein tarkkaan muista miten se meni.. Joskus VW:n huollon kaverin kanssa niitä VAG:n kirjoista tuli kuitenkin lueskeltua ja ihmeteltyä.. niiden toiminnan, sähköjohdot, alipaineletkut(?) vois ainakin ekana tarkistaa.
Toinen asia mikä tulee mieleen on kaasuläpän asentoanturi, olikos se täyskaasu vai tyhjäkäynti mitä se tarkkailee ja miten se vaikuttaa?
Toinen asia mikä tulee mieleen on kaasuläpän asentoanturi, olikos se täyskaasu vai tyhjäkäynti mitä se tarkkailee ja miten se vaikuttaa?
Tekee kuumanakin, eilen oli kone varmasti lämmin ku sitä rassatessa ehti flektikin pyöriä moneeen kertaan.
Kyllä se tais tyhjäkäyntiä koskea se anturi siinä kaasuläpässä.. käsittääkseni se venttiili-mollukka siellä suodatinkotelon luona on moottorijarrutus juttuja(ohittaa ilmamäärämittarin) mut se toinen vois olla vaikka joku paineen haistelija/anturi?
Tännäään toimi moitteettomasti kun otin sen tyhjäkäynnin tasaajan(tjsp.) johdot irti siitä puolan luota. Tosin tyhjäkäynti oli 1000-1100rpm..
Kyllä se tais tyhjäkäyntiä koskea se anturi siinä kaasuläpässä.. käsittääkseni se venttiili-mollukka siellä suodatinkotelon luona on moottorijarrutus juttuja(ohittaa ilmamäärämittarin) mut se toinen vois olla vaikka joku paineen haistelija/anturi?
Tännäään toimi moitteettomasti kun otin sen tyhjäkäynnin tasaajan(tjsp.) johdot irti siitä puolan luota. Tosin tyhjäkäynti oli 1000-1100rpm..
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
surisee apuilmaventtiili virrat päällä ja ilmakin menee läpi. toimi ihan hyvin apuilmaventtiin johdot irti, tosin kierroksilta päästettäessä tyhjäkäynti pistäytyi aina n.100 kierrosta alempama säädetystä.
Kone pyöri kylmänäkin(0`C hallissa) tasaimen johdot irti ja vennttiilin johdot kiinni.. Tyhjäkäynninn kiukuttelu alkoi joskus viime talvena sammuilemalla satunnaisesti esim. liikennevaloihin.
Mitään vaikutusta käyntiin en havainnut kun irroitin ilmamäärämittarin takaa siitä metallisesta mollukasta johdot. (=mihin menee 2-napainen pistoke ja ohut alipaineletku.) En siitä kyllä saanut minkäänlaisia arvoja yleismittarilla ku koitin tutkia ja imeä siitä letkusta(liekkö ollu liian hiekko imu).. =D
Ainakin kaasuläpän kytkin on kunnossa.
Kone pyöri kylmänäkin(0`C hallissa) tasaimen johdot irti ja vennttiilin johdot kiinni.. Tyhjäkäynninn kiukuttelu alkoi joskus viime talvena sammuilemalla satunnaisesti esim. liikennevaloihin.
Mitään vaikutusta käyntiin en havainnut kun irroitin ilmamäärämittarin takaa siitä metallisesta mollukasta johdot. (=mihin menee 2-napainen pistoke ja ohut alipaineletku.) En siitä kyllä saanut minkäänlaisia arvoja yleismittarilla ku koitin tutkia ja imeä siitä letkusta(liekkö ollu liian hiekko imu).. =D
Ainakin kaasuläpän kytkin on kunnossa.
Se painekatkaisin liittyy polttoaineen katkaisuun moottorijarrutuksessa. Harmaa venttiili samoilla seuduilla hoitaa itse katkaisun.
Painekatkaisimen voi tarkistaa mittaamalla yleismittarilla vastusta suoraan pinneistä. Kaasuta yli 2000rpm ja päästä kaasu, noin 1400..1700rpm kohdilla tulisi katkaisijan kytkeä. Yli sen, vastus ääretön.
Painekatkaisimen voi tarkistaa mittaamalla yleismittarilla vastusta suoraan pinneistä. Kaasuta yli 2000rpm ja päästä kaasu, noin 1400..1700rpm kohdilla tulisi katkaisijan kytkeä. Yli sen, vastus ääretön.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Joulunviettoon lähtiessä tökkäsin apuilmaventtiilin piuhat kiinni ja annoin tyhjäkäynti ruuvin olla samassa asennossa ku se oli apuilmaventtilin ollessa irti ja kappas, auto toimikin hyvin n.400km:n ajon ajan. Ihme vehje epäilen minä.. =D
Pitää vielä kuitenkin tarkistaa se polttoaineen katkaisun toiminta..
Kiitos avusta! =)
Pitää vielä kuitenkin tarkistaa se polttoaineen katkaisun toiminta..
Kiitos avusta! =)
Lainaan nyt tätä topikkia kun ihan samanlaisia ongelmia on omassa 1.6 yksipisteruisku golffissa. Tässä ei nyt mitään selkeää keinoa, mikä johti vian paranemiseen, tullut?
Kylmänä pysyy ihan hyvin tyhjäkäynnillä. Melko epätasaista se välillä on ja joskus sammuu kylmänäkin, mutta enemmän haittaa se kun lähes poikkeuksetta kuumana eli joku 20km tai usein enemmänkin, lyö kytkimen pohjaan niin auto sammuu tai kierrokset putoaa hyvin lähelle nollaa. Takaisin käyntiin auto lähtee ongelmitta. Kuumana jos auto pysyy tyhjäkäynnillä, on se hyvin vaeltavaa.
Huomion arvoista lienee ettei se aina näin tee. Melko sattumankauppaa milloin näin käy.
Kylmänä pysyy ihan hyvin tyhjäkäynnillä. Melko epätasaista se välillä on ja joskus sammuu kylmänäkin, mutta enemmän haittaa se kun lähes poikkeuksetta kuumana eli joku 20km tai usein enemmänkin, lyö kytkimen pohjaan niin auto sammuu tai kierrokset putoaa hyvin lähelle nollaa. Takaisin käyntiin auto lähtee ongelmitta. Kuumana jos auto pysyy tyhjäkäynnillä, on se hyvin vaeltavaa.
Huomion arvoista lienee ettei se aina näin tee. Melko sattumankauppaa milloin näin käy.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa