a3 1.8t vapaavirtaus suodatin..
Valvoja: ffp jäsenet
a3 1.8t vapaavirtaus suodatin..
Minkälainen homma on vaihtaa semmonen teho filtteri vakion tilalle?
Onko sielä alkuperäisen muovikotelon sisällä jotain antureita??
Onko sielä alkuperäisen muovikotelon sisällä jotain antureita??
Vuoden ollut Apex'i ilman mitään ongelmia...eli sanoisin nyt että ei se suodatin nyt urakalla ala särkemään autoa, tietenkin käyttöikä mm. maffilla todennäköisesti lyhenee. Kuivana toimiva parempi kuin öljyttävä malli...
OFFTOPIC: Alkaa pikkuhiljaa tuntumaan että vastustan kaikkia tällä foorumilla huonoksi todettuja asioita tai olettamuksia toimimattomuudesta...noh, en suosittele tuota suodatintakaan jos ei ole valmiuksia kantaa mahdollisista seurauksista :)
OFFTOPIC: Alkaa pikkuhiljaa tuntumaan että vastustan kaikkia tällä foorumilla huonoksi todettuja asioita tai olettamuksia toimimattomuudesta...noh, en suosittele tuota suodatintakaan jos ei ole valmiuksia kantaa mahdollisista seurauksista :)
Tässä nyt varmaan tarkoitettiin tuollaista pestävää suodatinta joka rikkoo.
Ei tuo mikään iso homma ole suodatinta vaihtaa.
Sitten annan pari faktaa tuosta 1.8T:n orkkissuodatimesta eli ensinnäkin miksi olet sitä sinne vaihtamassa? Sanoit "teho suodatin" niin rs2 audissa on sama suodatin ja se riittää yli 300hv tehoihin eli ei toi suodatin ahista tämän olen myös henk. kohtaisesti testannut dynossa eli apexin filsulla -1-2hv tehoihin. Siis ensin testasin tuolla apexilla ja sitten orkkiksella ja ero orkkiksen hyväksi koko alueella 1-2hv missään kohtaa ei apexi ohita orkkista. Huippu tehoissa on juuri suurin ero.
Eli jos haluat maksaa siitä 110e+silikoniletku+Klemmarit, että tehoa lähtee 1-2hv ja äänet nousevat vähän. Tosin ei lähellekkään millekään dumppi tasolle.
Haulla löytyy PALJON keskustelua 1.8T ja vapari
Ei tuo mikään iso homma ole suodatinta vaihtaa.
Sitten annan pari faktaa tuosta 1.8T:n orkkissuodatimesta eli ensinnäkin miksi olet sitä sinne vaihtamassa? Sanoit "teho suodatin" niin rs2 audissa on sama suodatin ja se riittää yli 300hv tehoihin eli ei toi suodatin ahista tämän olen myös henk. kohtaisesti testannut dynossa eli apexin filsulla -1-2hv tehoihin. Siis ensin testasin tuolla apexilla ja sitten orkkiksella ja ero orkkiksen hyväksi koko alueella 1-2hv missään kohtaa ei apexi ohita orkkista. Huippu tehoissa on juuri suurin ero.
Eli jos haluat maksaa siitä 110e+silikoniletku+Klemmarit, että tehoa lähtee 1-2hv ja äänet nousevat vähän. Tosin ei lähellekkään millekään dumppi tasolle.
Haulla löytyy PALJON keskustelua 1.8T ja vapari
Ei varmaan suodatin itsessään ahdista. Mutta kotelo voi ahdistaa. Avaamalla järkevästi(mitä sitten tarkoitankaan) sitä,ajanee saman asian kuin kartiosuodatin. Noin ahdistavuutensa puolesta. Kartiolla päästää bypasskin pienen suhaduksen. Kotelon tehtävähän on myös imuäänien vaimennus. Ilmeisesti tuota pientä tuhahdusta tässä jahdataan. Möreämmän putken kanssa kuuluu paremmin tuhahdus, vaikka hassulta kuullostaa. Mörinäputki ja kartio niin saat katu-uskottavuutta :D
-
- -
- Viestit: 360
- Liittynyt: 5.3.2004 22:51
Omat kokemukset "vapaavirtaus" suodattimista. Kun öljyttävä suodatin öljytään oikein (20-40ml suodattimesta riippuen) niin MAF ei mene rikki. Kerran suihkutin suoraan MAF:iin
K&N öljyä tarkoituksella, EI HAJONNUT. En silti suosittele.
Taas autoissa joissa on konehuoneen osia kiilloitettu siliconilla, niin niissä on MAF ongelmia ollut.
Erityisen tärkeää on tehdä suodatin asennus niin että raitista ilmaa tulee hyvin. Eli koteloida HYVIN. Itse suosin valmiiksi koteloituja suodattimia.
Marteliukselta löytyy erittäin kohtuu hintaisia koteloituja SPRINTFILTER suodattimia, löytyy öljyttäviä ja kuivia.
Sytytys vahvistimen kiinnitän lokasuojaan ilman jäähdytysrivoja, ei ole niitäkään hajonnut.
Hyötyä näistä on välillä hankala perustella.
Paitsi useissa lastuttamissani Dieseleissä savutus vähenee paremman ilmanputsarin myötä.
K&N öljyä tarkoituksella, EI HAJONNUT. En silti suosittele.
Taas autoissa joissa on konehuoneen osia kiilloitettu siliconilla, niin niissä on MAF ongelmia ollut.
Erityisen tärkeää on tehdä suodatin asennus niin että raitista ilmaa tulee hyvin. Eli koteloida HYVIN. Itse suosin valmiiksi koteloituja suodattimia.
Marteliukselta löytyy erittäin kohtuu hintaisia koteloituja SPRINTFILTER suodattimia, löytyy öljyttäviä ja kuivia.
Sytytys vahvistimen kiinnitän lokasuojaan ilman jäähdytysrivoja, ei ole niitäkään hajonnut.
Hyötyä näistä on välillä hankala perustella.
Paitsi useissa lastuttamissani Dieseleissä savutus vähenee paremman ilmanputsarin myötä.
No jos vakion ahtimen tuolla s3:ssa pitää niin tuskin kannattaa suodatinta vaihtaa. Ainakaan sen takia, että tehoja haluais. Tosin tuo auto missä testasin dynossa oli tdi. Kokeiltiin suodatinta myös kaverin tdi:ssä tosin pienemmällä teholla niin ero oli tyyliin +0-1hv tehoa. Tosin siinä oli vähän aikaa jo käytetty orkkisfilsu. Noissa vehkeissä on samanlaiset ilmanotot kuin 1.8T vehkeissä. Tuo putki jossa maf on niin sen koko vain vaihtelee.
Tuollainen tehoeroa voi kuulemma tulla ihan mistä vain, kun keskustelin dynottajan kanssa oli sitä mieltä, että +/-0 hyöty.
Itsellä oli rakennettu tuolla vaparille tuollainen lämpösuoja mutta imuputkea ei ollut. Kaverilla taas ei mitään suojaa eikä putkia ollut. Eli suodattimelle pitäisi rakentaa kunnon imuputki ja kotelo niin sitten, ehkä voisi saada paremmin hyötyä. Mutta kysymys kuuluu kannattaako josain +0-3hv maksaa joku 150e+asennusvaiva?
Tuollainen tehoeroa voi kuulemma tulla ihan mistä vain, kun keskustelin dynottajan kanssa oli sitä mieltä, että +/-0 hyöty.
Itsellä oli rakennettu tuolla vaparille tuollainen lämpösuoja mutta imuputkea ei ollut. Kaverilla taas ei mitään suojaa eikä putkia ollut. Eli suodattimelle pitäisi rakentaa kunnon imuputki ja kotelo niin sitten, ehkä voisi saada paremmin hyötyä. Mutta kysymys kuuluu kannattaako josain +0-3hv maksaa joku 150e+asennusvaiva?
-
- -
- Viestit: 360
- Liittynyt: 5.3.2004 22:51
-
- -
- Viestit: 360
- Liittynyt: 5.3.2004 22:51
Asiaa sivuten "pienissä" alle 130hv dieseleissä on pieni imuputki joka tulee golffissa sieltä lampun takaa putsarikotelolle. 130/150hp TDI:t ja 150hp gti ja v6 sekä r32 omaavat kaikki saman "suuremman" tuloputken putsarikoteloon.
Ainakin tappiinlastutetussa pikkulekassa savumäärän väheneminen/poistuminen on selkeä.
Ainakin tappiinlastutetussa pikkulekassa savumäärän väheneminen/poistuminen on selkeä.
Enemmänkin ahistaa se putki joka lähtee koneelle ilmanputsarista. Mutta sen kun vaihtaa tarvii koneen uudelleen ohjelmoida. Voi seokset mennä sekaisin.
Seuraavaksi pitäis jaksaa ruuvata toi vapari takas kiinni ja rakentaa sille kunnon lämpösuoja ja ilmanotto ja sitten takas dynoon.
Paljonko sitä tehoa sitten tuli? Mikä lastu/softa mahtaa olla kyseessä?
Seuraavaksi pitäis jaksaa ruuvata toi vapari takas kiinni ja rakentaa sille kunnon lämpösuoja ja ilmanotto ja sitten takas dynoon.
Paljonko sitä tehoa sitten tuli? Mikä lastu/softa mahtaa olla kyseessä?
Ei intake vaan se putki johon tulee maf kiinni, siis ahtimen ja ilmasuodatin kotelon välinen putki. No noi herkät tietokone anturat eivät tykkää, jos tuon putken vaihtaa isompaan siis halkaisijaltaan, jos siis ei ohjelmoi "opeta" autolle, että on tuollainen vaihdettu.
Ainut hyöty noista on se, että äänet vähän nousee ja ainut oikea hyöty mikä on niin ei tarvi vaihtaa tuota orkkissuodatinta sitten huolloissa. Tosin likaantuuhan se vaparikin.
hana79: sulla varmaan koko putki vaihdettu ainakin viittais tehot/väännöt siihen.
Ainut hyöty noista on se, että äänet vähän nousee ja ainut oikea hyöty mikä on niin ei tarvi vaihtaa tuota orkkissuodatinta sitten huolloissa. Tosin likaantuuhan se vaparikin.
hana79: sulla varmaan koko putki vaihdettu ainakin viittais tehot/väännöt siihen.
Siis intake putki tulee turbolta maf:lle tällöin autoa ei tarvitse uudelleen ohjelmoida.
Kirjoitin vähän tyhmästi, kun sanoin, että "Ei intake vaan se putki johon tulee maf kiinni, siis ahtimen ja ilmasuodatin kotelon välinen putki" ois pitänyt sanoa intaken ja ilmasuodattimen välinen putki.
Eli nyt olen koko ajan puhunut tuosta maf:n putkesta, johon maf tulee kiinni vakiona muistaakeni 60mm vai oisko ollu 65mm niin tämän, jos vaihtaa 3" niin silloin vaatii uudelleen ohjelmoinnin mielellään. Näitähän vaihdetaan varsinkin tehokkaammissa 1.8t vehkeissä. 150tdi leonissahan on vakiona tuo 3" ilmamassamittari.
Joko nyt ymmärrettiin mitä putkea/letkua tarkoitin?
Kyllähän toi intakekin ahistaa.
Kirjoitin vähän tyhmästi, kun sanoin, että "Ei intake vaan se putki johon tulee maf kiinni, siis ahtimen ja ilmasuodatin kotelon välinen putki" ois pitänyt sanoa intaken ja ilmasuodattimen välinen putki.
Eli nyt olen koko ajan puhunut tuosta maf:n putkesta, johon maf tulee kiinni vakiona muistaakeni 60mm vai oisko ollu 65mm niin tämän, jos vaihtaa 3" niin silloin vaatii uudelleen ohjelmoinnin mielellään. Näitähän vaihdetaan varsinkin tehokkaammissa 1.8t vehkeissä. 150tdi leonissahan on vakiona tuo 3" ilmamassamittari.
Joko nyt ymmärrettiin mitä putkea/letkua tarkoitin?
Kyllähän toi intakekin ahistaa.
-
- -
- Viestit: 140
- Liittynyt: 20.4.2005 17:01
Itse menin ja vaihdoin myös samcon-intake letkun ja k&n 57i kit:in.
Huomasin ainakin vääntöä tulevan ihan mukavasti. Esim. kun ajoin moottoritiellä, niin ei vitoselta tarvinnut heti pienempää pykälää lähteä hakemaan, ellei tosissaan lähdetä kisaamaan..noh noh.
Eli kaikki tämä vaihdon jälkeen ja olen kyllä tyytyväinen.
Sitten takapöntön vaihto: kiihdyttäessä ykkösellä(yleisesti) ja vaihtaessani kakkoselle niin poksahtaa sillein härskisti:)
Huomasin ainakin vääntöä tulevan ihan mukavasti. Esim. kun ajoin moottoritiellä, niin ei vitoselta tarvinnut heti pienempää pykälää lähteä hakemaan, ellei tosissaan lähdetä kisaamaan..noh noh.
Eli kaikki tämä vaihdon jälkeen ja olen kyllä tyytyväinen.
Sitten takapöntön vaihto: kiihdyttäessä ykkösellä(yleisesti) ja vaihtaessani kakkoselle niin poksahtaa sillein härskisti:)
-
- -
- Viestit: 177
- Liittynyt: 7.8.2003 19:09
-
- -
- Viestit: 140
- Liittynyt: 20.4.2005 17:01
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa