Taka-akselin helat...
Valvoja: ffp jäsenet
Taka-akselin helat...
Onko normaalia, että ovat paskana ja minkälainen homma vaihtaa? Audi A3.
1. Perä ilmaan
2. Akselin kannakkeet irti
3. Ähellystä ja kiroamista vanhan puslan irroituksessa
4. Voitelua ja hiontaa akselinreikiin
5. Uudet puslat sopivalla työkalulla sisään
6. Homma uusiksi 40 -60 tkm päästä
Sopiva työkalu on joku kierretanko sopivilla holkeilla millä voi prässätä puslan sisään.
Mulla ainakin menee kohtapuoleen toisen kerran puslat vaihtoon
2. Akselin kannakkeet irti
3. Ähellystä ja kiroamista vanhan puslan irroituksessa
4. Voitelua ja hiontaa akselinreikiin
5. Uudet puslat sopivalla työkalulla sisään
6. Homma uusiksi 40 -60 tkm päästä
Sopiva työkalu on joku kierretanko sopivilla holkeilla millä voi prässätä puslan sisään.
Mulla ainakin menee kohtapuoleen toisen kerran puslat vaihtoon
mulla kans roikku akseli iskareiden varassa (golf iv).vanhat puslat lähti hyvin irti kun sahasi rautasahalla sen puslan rungon kahtia.
sen jälkeen vähän hiontaa siihen akselin reikään ja rasvaa.uusi pusla on n.3mm isompi kuin se vanha ja se on muovi runkoinen..vähän ahdas laittaa paikoilleen mutta menee esim kierretangolla ja käytin puslan rungon kokoista hylsyä jolla sain vedettyä puslan paikoilleen.
sen jälkeen vähän hiontaa siihen akselin reikään ja rasvaa.uusi pusla on n.3mm isompi kuin se vanha ja se on muovi runkoinen..vähän ahdas laittaa paikoilleen mutta menee esim kierretangolla ja käytin puslan rungon kokoista hylsyä jolla sain vedettyä puslan paikoilleen.
Joo elikkä just kävin vaihtamassa puslat taakse, hyvinhän ne sai vaihettua kun anto akselin roikkuu iskarien varassa. Rautasahalla vanhan ku halkas ni se lähti helposti pois .annoin uuden puslan olla lumihangessa jonkun aikaa ja sillä välin lämmittelin akselin korvia ja sit rasvaa paljon jonka jälkeen uusi Powerflexin pusla suorastaan meni itsestään sinne. Kyllä huomas heti ettei auto mulju enään niin kovasti kuin ennen ja paukekkin takapään osalta loppu siihen. Etupää seuraavaksi, onneksi ei taida olla noin työläs homma kuin takapää. koko homma kesti noin 2,5 tuntii.
Itsellä samat puslat vaihtokunnossa. Ilmeisesti nämä kyseessä?
Ajattelin että panostaisi tuplahinnan jos nuo sitten kestäisivät kauemman.
Puslapari PFR85-415 VAG-mallit
[PFR85-415] 80.00EUR
Polyuretan puslapari Powerflex PFR85-415
Taka-akselin puslat
Sopii VW Golf4, Beetle, Audi A3, Seat Leon/ parihinta
Alkavatko nuo kitisemään ajankanssa?
Ajattelin että panostaisi tuplahinnan jos nuo sitten kestäisivät kauemman.
Puslapari PFR85-415 VAG-mallit
[PFR85-415] 80.00EUR
Polyuretan puslapari Powerflex PFR85-415
Taka-akselin puslat
Sopii VW Golf4, Beetle, Audi A3, Seat Leon/ parihinta
Alkavatko nuo kitisemään ajankanssa?
http://forums.vwvortex.com/zerothread?&id=2118568&postid=22505348#22505348
Jahas..jenkit sanovat polyuretaanipuslien olevan huonoin keksintö tuohon paikkaan..
Jahas..jenkit sanovat polyuretaanipuslien olevan huonoin keksintö tuohon paikkaan..
Puslia on siis kokoa 69mm ja 72mm. Powerflexillä on vain yksi malli kyseisiä puslia. Näiden halkaisija on 72mm. vm. 99 golf gti halkaisija oli siis 69mm.
Liekö tämä syynä erityisen hankalaan takapuslien vaihtoon itselläni?
Monet kehuvat, miten helppo saada Powerflexit "melkein käsin" paikoilleen, itse en meinannut saada edes omatekoisella prässillä niitä, kuparitahnaa ei varmasti jäänyt väliin yhtään - niin tiukka sovite oli. Laitoin metalliholkin puslan jälkeen, koska pusla ilman holkkia antoi edes pikkaisen periksi. Mutta tuon metalliholkin laittokin oli kovan työn takana, piti hakata kunnon pajavasaralla se sisään niin että jäljetkin siitä jäi holkkiin. Entisen puslan irroitus oli simppeliä kun ulkokehän sai katki, mutta varsinainen työ hommassa oli uretaanin paikoilleen saanti. Puslaa en saanut ihan loppuun asti prässillä, jäi n. 5mm "irti".
No, jahka toisenkin puolen saa laitettua niin pitäis olla ainakin napakka!
Itsellä -99 GTI, eikä noiden mukamas liian suurien Powerflexien asennuksessa kyllä mitään mainittavia ongelmia ollut. Nauhahiomakoneella pyyyhkäsin puslan pään vaan ehkä vajaan sentin matkalta kartion malliseksi ja väliin PALJON slipovitsiä. Hyvin meni pneumaattis-hydraulisella pienellä prässillä paikalleen! Eikä tarvinnu ees hikoilla tai ähistä! ;)
Kolperoon aattelin vaihtaa nuo puslat taakse ja ostin 72mm muovirunkoset puslat pultteineen. Pikasella tönärimittauksella kuitenki näytti että ne ois ollu nuo 69mm sittenki. Ja itse kysymys kuuluu että meneekö nuo isommat puslat sinne kuitenki paikalleen vai onko parempi hakea pienemmät (ja kalliimmat ja vielä ilman pultteja)?? Työkaluna aattelin käyttää 12mm kierretankoa, muttereita ja prikkoja. Lämmitysvermeitä ei ole.
Ps. Pelkät pultit ja mutterit marmorilta 20€.
Ps. Pelkät pultit ja mutterit marmorilta 20€.
Ja itse itselleni vastaten: Kyllä ne sinne pitää mennä =D Kunhan vaan saa suoraan lähtemään niin luulis uppoavan hyvin.
EDIT:
Ja kyllähän ne sinne meni suhteellisen helposti. Eniten aikaa meni prässin tekemiseen ja vanhojen puslien poistamiseen. Noin 5h meni alusta loppuun kahden miehen voimin =) Lopputulos varmaan ihan jees, tai ainakin parempi kuin alussa. Varmastihan niillä vanhoillakin ois vielä ajanu mutta uus on aina uus :D
EDIT:
Ja kyllähän ne sinne meni suhteellisen helposti. Eniten aikaa meni prässin tekemiseen ja vanhojen puslien poistamiseen. Noin 5h meni alusta loppuun kahden miehen voimin =) Lopputulos varmaan ihan jees, tai ainakin parempi kuin alussa. Varmastihan niillä vanhoillakin ois vielä ajanu mutta uus on aina uus :D
Viimeksi muokannut tumpu, 27.7.2012 11:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nuo pultit pultti kaupasta alle 2 eur. kappale ;)tumpu
VW Golf IV 1.8 20v AGN
Uusi viestiLähetetty: 13.7.2012 12:31 Viestin aihe:
Kolperoon aattelin vaihtaa nuo puslat taakse ja ostin 72mm muovirunkoset puslat pultteineen. Pikasella tönärimittauksella kuitenki näytti että ne ois ollu nuo 69mm sittenki. Ja itse kysymys kuuluu että meneekö nuo isommat puslat sinne kuitenki paikalleen vai onko parempi hakea pienemmät (ja kalliimmat ja vielä ilman pultteja)?? Työkaluna aattelin käyttää 12mm kierretankoa, muttereita ja prikkoja. Lämmitysvermeitä ei ole.
Ps. Pelkät pultit ja mutterit marmorilta 20€.
No mitään yhteistä ei etuvedon ja nelikon akseleilla ole.
Tuossa kuva taka-akselista, etualalla tuo korikiinnike mikä pitää kiinnikkeen sisältä saada esiin.
http://www.emiata.com/images/MK4IRS.jpg
Tuossa kuva taka-akselista, etualalla tuo korikiinnike mikä pitää kiinnikkeen sisältä saada esiin.
http://www.emiata.com/images/MK4IRS.jpg
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Google [Bot] ja 29 vierailijaa