jäähdytin neste katoaa jonnekkin
Valvoja: ffp jäsenet
jäähdytin neste katoaa jonnekkin
tere
kannattaako olla huolissaan kun mun mk2 gti 16v golfista katoaa paisuntasäiliöstä jäähdytysnestettä 1kk noin 1 desi?
vai haihtuuko se vain ilmaan kun kone käy lämpöisenä ja ulkona on kylmää?
kannattaako olla huolissaan kun mun mk2 gti 16v golfista katoaa paisuntasäiliöstä jäähdytysnestettä 1kk noin 1 desi?
vai haihtuuko se vain ilmaan kun kone käy lämpöisenä ja ulkona on kylmää?
Yksi vaihtoehto saattaa olla ylävesiletkun muovinen lähtökappale lohkon edessä. Se, jossa lämpöanturit ovat kiinni. Tai rautaputki joka kulkeen koneen editse. Itselläni systeemi on vuotanut molemmista --> osat vaihtoon.
Edit: Se rautaputki puhkeaa ensiksi vaihdelaatikon puoleisella sivulla olevasta 90 asteen mutkasta ja lorottaa nesteet startin päälle.
Edit: Se rautaputki puhkeaa ensiksi vaihdelaatikon puoleisella sivulla olevasta 90 asteen mutkasta ja lorottaa nesteet startin päälle.
Viimeksi muokannut SS, 3.3.2005 17:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ainakin Audeissa korkin kuuluu pitää painetta max 1,2bar, uskoisin että volkkareissa liikutaan samoissa lukemissa. Eli testaa korkki jossain korjaamolla, jos se ei avaudu viimeistään 1,2bar lukemissa vaan jossain ihan muussa niin se päästää paineet järjestelmässä liian korkeaksi ja joku heikoin lenkki (löysin klemmari tms.) päästää ylimääräiset pihalle. Vuotopaikkojahan voi olla missä vaan, vittumaisia löytää. Voihan vaikka lämppärin kenno vuotaa minimaalisesti? Tosin se valkoinen töhnä voi paljastaa mistä porsii. VAGeille tyypillistä on myös vuotavat syylarinpäädyt.
Kannentiiviste/kansivikaan viittaa sitten se jos paisuntasäiliöön ilmestyy pakokaasukuplia tyhjäkäynnillä tai pakoputkesta tulee harmaata usvaa (älä sekoita normaaliin vesihöyryyn), lämpötilat heittelee, öljytikussa on ajon jälkeen valkoista mönjää jne. Onko nesteet kirkkaat? Kai se pakokaasukin värjää jäähdytysnesten, öljy ainakin? Korjaamolla voidaan myös mitata järjestelmän paineet tuosta paisuntasäiliöstä. Jos sinne tulee joku kauhea ylipaine niin silloin homma menee kansipahvin vaihtoon / kannen korjaamiseen.
Kannentiiviste/kansivikaan viittaa sitten se jos paisuntasäiliöön ilmestyy pakokaasukuplia tyhjäkäynnillä tai pakoputkesta tulee harmaata usvaa (älä sekoita normaaliin vesihöyryyn), lämpötilat heittelee, öljytikussa on ajon jälkeen valkoista mönjää jne. Onko nesteet kirkkaat? Kai se pakokaasukin värjää jäähdytysnesten, öljy ainakin? Korjaamolla voidaan myös mitata järjestelmän paineet tuosta paisuntasäiliöstä. Jos sinne tulee joku kauhea ylipaine niin silloin homma menee kansipahvin vaihtoon / kannen korjaamiseen.
Moro! Minullakin tuo AHU tdi kadotti nestettä. Tarkemmin tutkittuani huomasin nesteen tulevan kannentiivisteestä suuttimien puoleiselta sivulta! Eli kannentiiviste vuotaa ainoastaan ulospäin, ei sotke nestettä öljyyn ja tehot on tallella. Mistä mahtaa moinen johtua? Voisiko vika olla vain painekorkissa? Uskaltaako tuohon moottoriin laittaa jäähdyttimen paikkaus aineita tms?
Eihän se silti sais vuotaa, vaikka on lähellä tiivisteen reunaa. On tota
"sementtiä" joskus pakon edessä laitettu johonkin ritsaan, että edes
kotiin on päästy mualimalta. Tuskin toi aine tukkii mitään, mutta
hirveen sotkun se ainakin tekee jäähkärijärjestelmään, ellei noi
aineet ole parantunut sitten viime käytön. En kyllä suosittele ja
tuskin kukaan muukaan.
"sementtiä" joskus pakon edessä laitettu johonkin ritsaan, että edes
kotiin on päästy mualimalta. Tuskin toi aine tukkii mitään, mutta
hirveen sotkun se ainakin tekee jäähkärijärjestelmään, ellei noi
aineet ole parantunut sitten viime käytön. En kyllä suosittele ja
tuskin kukaan muukaan.
Mulla se tiputtaa kans jostain sitä.
Tuntuu että tiputusta tulis siitä termostaatin jälkeisestä letkun toisesta päästä mikä vissiin menee siihen flektin koppa metalli juduu.
Jos nyt ymmärrätte. Jotkut sanonu ,että letkunpäätä jos kiristää niin silloin loppuu mutta mulla tuntuu olevan ihan kireenä.Ei viittis aina ostaa lisää jäähdytin nestettä kun muuten menee jäihin niinkuin kerran oli jo.
Tuntuu että tiputusta tulis siitä termostaatin jälkeisestä letkun toisesta päästä mikä vissiin menee siihen flektin koppa metalli juduu.
Jos nyt ymmärrätte. Jotkut sanonu ,että letkunpäätä jos kiristää niin silloin loppuu mutta mulla tuntuu olevan ihan kireenä.Ei viittis aina ostaa lisää jäähdytin nestettä kun muuten menee jäihin niinkuin kerran oli jo.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa