Miten IV golf airbag pois käytöstä?
Valvoja: ffp jäsenet
Miten IV golf airbag pois käytöstä?
miten saa IV golfin apumiehen airbagin pois käytöstä?pitääkö viedä liikkeeseen vai saako kikkailtua itse?
Laillisesti sitä ei saa tehdä, siksi sitä merkkiliikkeet eivät tee.
Jos kytket sen pois käytöstä tai poistat kokonaan niin auto tulee muutoskatsastaa, mutta koska Golf IV:stä ei ole tehtaan tyypittämää mallia ilman apparin bagia, et saa katsastusta menemään läpi.
Joten toimenpide on laiton -> auto on katsastamaton ja kolarin sattuessa sinä vastaat seurauksista.
Sitten tullaankin taas siihen, että onko mitään järkeä laittaa lasta etupenkille, se kun on auton turvattomin paikka???
Lapsen paikka on takana ja mielellään keskellä, koska se on turvallisin paikka autossa.
Jos kytket sen pois käytöstä tai poistat kokonaan niin auto tulee muutoskatsastaa, mutta koska Golf IV:stä ei ole tehtaan tyypittämää mallia ilman apparin bagia, et saa katsastusta menemään läpi.
Joten toimenpide on laiton -> auto on katsastamaton ja kolarin sattuessa sinä vastaat seurauksista.
Sitten tullaankin taas siihen, että onko mitään järkeä laittaa lasta etupenkille, se kun on auton turvattomin paikka???
Lapsen paikka on takana ja mielellään keskellä, koska se on turvallisin paikka autossa.
Pienen vauvan laittaminen taasen taakse on mielestäni jotenkin hullua, kun et voi nähdä mitä se siellä puuhailee/ tukehtuuko omaan pullautukseensa. Tästä syystä olen ainakin omassa kiesissäni kuskannut alle 1v pienokaista edessä selkä menosuuntaan.
e: mutta ocussapa on kytkin hanskalokerossa, jolla saa bagin pois käytöstä.
e: mutta ocussapa on kytkin hanskalokerossa, jolla saa bagin pois käytöstä.
Jos vaan purkais kojetaulua sen verran et ylttää nappaamaan sen apukuskin paukun johdot pois? Vikakoodi varmaan ilmestyy ja airbagin alo saattaa jäädä palamaan, mutta se tuskin haittaa. Johdon & koodit voi sitten resetoida ennen katsastusta.
Sen sijaan mieleen tulee, että kait ne muut auton airbagit kuitenkin toimii vaikka yksi on irroitettuna?
Sen sijaan mieleen tulee, että kait ne muut auton airbagit kuitenkin toimii vaikka yksi on irroitettuna?
Kyllä, jos yhden bägin de-aktivoi raakasti. Niin koko Airbag järjestelmä lamautuu. Ja noita "dummy" liittimiä on saatavana useimpiin autoihin jotta voi esim. bägin poistaa. Usein poistetaan sivutyynyjä penkin vaihdon yhteydessä. Toimenpide on AINA LAITON. Itse olen sahannut poikki IV-golffeista sen hanskalokeron korvan joka menee keskikonsolin sisään. Jos olen irroittanut hanskiksen. Eikä ole ilmennyt natinoita/ kolinoita. Ihan kiusallaan on tainnut saksan ingenjöör senkin korvan siihen suunnitellut.
JA JOS POISTAT SEN APPARIN BÄGIN NIIN VARMISTA ETTÄ AUTOSSASI EI OLE SIVUTYYNYJÄ (siis jos turva istuinta oot penkille laittamassa).
JA JOS POISTAT SEN APPARIN BÄGIN NIIN VARMISTA ETTÄ AUTOSSASI EI OLE SIVUTYYNYJÄ (siis jos turva istuinta oot penkille laittamassa).
Tehtaan kytkimellä bägin disablointi on laillista, siksi sen voi niillä tehdä. Joihinkin autoihin saa kytkimen merkkiliikkeessä jälkiasennettua ja silloinkin se on laillinen, mutta IV Golf ei ole semmoinen malli johon olisi saatavilla tuota katkaisijaa tai mitään muutakaan laillista tapaa bägin disabloimiseksi.
Koska FFP:n airbag-tietäjät ovat paikalla, kysyisin itsekin hieman offtopic, että voiko airbagittömät (Golf4/98) etupenkit vaihtaa airbagillisiin, piuhat näköjään tulis penkin alle valmiina, mutta tuleeko konstruktiosta toimiva ihan bolt-on? Vai saako penkin bageja toimimaan edes VagCom:illa?
Taidat joutua vaihtamaan myös aigbagin ohjainlaitteen.
Itselleni Octaviasta sanottiin, että apukuskin airbagia ei saa enää kytkeä pois päältä. Itse aion kuitenkin poistaa koko airbagin ja muutoskatsastaa ilman sitä, koska autostani on olemassa malli jossa ei tuota bagia ole ja sain maahantuojalta luvan siihen.
Itselläni syy miksi turvaistuin pitää eteen laittaa on se, että jos se on takapenkillä se pakottaa etuistuimen niin eteen, ettei siihen mahdu kukaan. Joten toisen lapsen tullessa joutuu äiti ulos autosta kun ei takapenkille mahdu kahta turvaistuinta ja aikuista. Siinä vaiheessa sitten kun lapsi on niin iso (1v), ettei mahdu enää kaukaloon on kuljettajankin istuin siirrettävä niin eteen ettei siinä pysty ajamaan. Tällöin autoon ei mahdu kuin lapset turvaistuimissa. :)
Itselläni syy miksi turvaistuin pitää eteen laittaa on se, että jos se on takapenkillä se pakottaa etuistuimen niin eteen, ettei siihen mahdu kukaan. Joten toisen lapsen tullessa joutuu äiti ulos autosta kun ei takapenkille mahdu kahta turvaistuinta ja aikuista. Siinä vaiheessa sitten kun lapsi on niin iso (1v), ettei mahdu enää kaukaloon on kuljettajankin istuin siirrettävä niin eteen ettei siinä pysty ajamaan. Tällöin autoon ei mahdu kuin lapset turvaistuimissa. :)
Osaiskohan kukaan kertoa missä tuo vastus liitin mahtais majailla? Mulla on ruotsituonti auto ja siitä on tuo airbaggi kytketty offille. Ajotietokone siitä ilmottaa, eikä ne valot jää palamaan, ainoastaan ilmoitus tulee. Tänään tutkailin tuota obd porttia ni siihenkin oli tökätty sellanen joku " resistance..." ilmotus kyltti. Vois laittaa bägin takas tulille.
Vastataas tännekkin..
Eli Itse itselleni vastaten, elikkä mulla oli tuo vänkärin airbaggi otettu pois tulilta, auto on peräisin ruotsista jossa siis toimenpide tehty. Ajotietokone ilmoittaa airbag tensioner off, lisäksi obd-pistokkeen päässä sellanen huomio lappu. Warning! Resistance plug installed.
Nooh tutkailin asiaa ja eihän vänkärin airbagissa ollu ees johto paikallaan, eli tuskin siinä sillon mittään vastusvirityksiäkään ole, en kuitenkaan alkanu tuota ite laittamaan, vaikka sen vagcomillakin olisi varmasti saanu tehtyä esimerkiksi näin.
http://www.ffp-motorsport.com/bb/viewto ... 992cd874b5
oli mulla joku parempikin ohje tuohon mutta en sitä tähän hätään löytäny.
Vein siis auton pörhölle ouluun ja laittoivat asian kondikseen ja jouduin kuittaamaan auton hakiessa 144€ Laskun. Et se siitä. Nyt toimii. (Edit. Ja totesi pörhölläkin, ettei mitään vastusta ollut. Vaikka tuo huomiolappu siitä varottelikin.)
edit. Tuossahan se toinen ohje olikin lontoolla.
http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=152807
Ja autona golf iv 2002
Eli Itse itselleni vastaten, elikkä mulla oli tuo vänkärin airbaggi otettu pois tulilta, auto on peräisin ruotsista jossa siis toimenpide tehty. Ajotietokone ilmoittaa airbag tensioner off, lisäksi obd-pistokkeen päässä sellanen huomio lappu. Warning! Resistance plug installed.
Nooh tutkailin asiaa ja eihän vänkärin airbagissa ollu ees johto paikallaan, eli tuskin siinä sillon mittään vastusvirityksiäkään ole, en kuitenkaan alkanu tuota ite laittamaan, vaikka sen vagcomillakin olisi varmasti saanu tehtyä esimerkiksi näin.
http://www.ffp-motorsport.com/bb/viewto ... 992cd874b5
oli mulla joku parempikin ohje tuohon mutta en sitä tähän hätään löytäny.
Vein siis auton pörhölle ouluun ja laittoivat asian kondikseen ja jouduin kuittaamaan auton hakiessa 144€ Laskun. Et se siitä. Nyt toimii. (Edit. Ja totesi pörhölläkin, ettei mitään vastusta ollut. Vaikka tuo huomiolappu siitä varottelikin.)
edit. Tuossahan se toinen ohje olikin lontoolla.
http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=152807
Ja autona golf iv 2002
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”