Miten IV golf airbag pois käytöstä?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Roikka73
-
Viestit: 41
Liittynyt: 26.4.2005 8:24

Miten IV golf airbag pois käytöstä?

ViestiKirjoittaja Roikka73 » 28.8.2005 13:19

miten saa IV golfin apumiehen airbagin pois käytöstä?pitääkö viedä liikkeeseen vai saako kikkailtua itse?

Jonde
-
Viestit: 2088
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 28.8.2005 15:46

Se on mahdollista poistaa käytöstä, mutta ei merkkiliikkeet nykyään suostu tekemään kyseistä toimen pidettä kovinkaan helposti, jos edes tekevät.

Roikka73
-
Viestit: 41
Liittynyt: 26.4.2005 8:24

ViestiKirjoittaja Roikka73 » 28.8.2005 15:54

pitäis saada juniorin turvaistuin eteen joten pois se olis saatava...

mla
-
Viestit: 617
Liittynyt: 7.12.2003 21:23

ViestiKirjoittaja mla » 28.8.2005 22:08

Laillisesti sitä ei saa tehdä, siksi sitä merkkiliikkeet eivät tee.

Jos kytket sen pois käytöstä tai poistat kokonaan niin auto tulee muutoskatsastaa, mutta koska Golf IV:stä ei ole tehtaan tyypittämää mallia ilman apparin bagia, et saa katsastusta menemään läpi.
Joten toimenpide on laiton -> auto on katsastamaton ja kolarin sattuessa sinä vastaat seurauksista.

Sitten tullaankin taas siihen, että onko mitään järkeä laittaa lasta etupenkille, se kun on auton turvattomin paikka???
Lapsen paikka on takana ja mielellään keskellä, koska se on turvallisin paikka autossa.

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 29.8.2005 6:16

Pienen vauvan laittaminen taasen taakse on mielestäni jotenkin hullua, kun et voi nähdä mitä se siellä puuhailee/ tukehtuuko omaan pullautukseensa. Tästä syystä olen ainakin omassa kiesissäni kuskannut alle 1v pienokaista edessä selkä menosuuntaan.

e: mutta ocussapa on kytkin hanskalokerossa, jolla saa bagin pois käytöstä.

Tuomas
admin
Viestit: 6966
Liittynyt: 16.7.2003 18:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tuomas » 29.8.2005 15:31

Jos vaan purkais kojetaulua sen verran et ylttää nappaamaan sen apukuskin paukun johdot pois? Vikakoodi varmaan ilmestyy ja airbagin alo saattaa jäädä palamaan, mutta se tuskin haittaa. Johdon & koodit voi sitten resetoida ennen katsastusta.

Sen sijaan mieleen tulee, että kait ne muut auton airbagit kuitenkin toimii vaikka yksi on irroitettuna?

EsaT
-
Viestit: 318
Liittynyt: 18.7.2004 17:44

ViestiKirjoittaja EsaT » 29.8.2005 18:24

Kojetauluakaan ei varmaan tarvii purkaa muuta kuin kammeta oikean puolinen kylkipala pois, niin bägin liittimen yltänee irroittamaan sitä kautta.

Hanskalokeron irroittamalla tulee viimeistään tarpeeksi tilaa, mutta silloin on saatava jo keskikonsolikin irti, joten hommaa paljon enemmän.

Heikki J.
admin
Viestit: 8315
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 29.8.2005 18:39

Niihin on kyllä saatavilla sellasia vastuksia sinne johdon päähän sen bägin tilalle, ainakin mk3 Golfiin sellanen löytyy. Ei syty ees se valo sitten palamaan.

jad
-
Viestit: 2019
Liittynyt: 3.11.2003 18:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja jad » 29.8.2005 19:16

Kyllä, jos yhden bägin de-aktivoi raakasti. Niin koko Airbag järjestelmä lamautuu. Ja noita "dummy" liittimiä on saatavana useimpiin autoihin jotta voi esim. bägin poistaa. Usein poistetaan sivutyynyjä penkin vaihdon yhteydessä. Toimenpide on AINA LAITON. Itse olen sahannut poikki IV-golffeista sen hanskalokeron korvan joka menee keskikonsolin sisään. Jos olen irroittanut hanskiksen. Eikä ole ilmennyt natinoita/ kolinoita. Ihan kiusallaan on tainnut saksan ingenjöör senkin korvan siihen suunnitellut.
JA JOS POISTAT SEN APPARIN BÄGIN NIIN VARMISTA ETTÄ AUTOSSASI EI OLE SIVUTYYNYJÄ (siis jos turva istuinta oot penkille laittamassa).

Roikka73
-
Viestit: 41
Liittynyt: 26.4.2005 8:24

ViestiKirjoittaja Roikka73 » 29.8.2005 20:35

jep,kiitti palautteesta, menee vaikeeks jos alkaa värkkäämään ja purkamaan...pitänee ostaa muijalle ja mukuloille toinen kärry..=)

Wolfsbane
-
Viestit: 9
Liittynyt: 2.7.2005 22:08

ViestiKirjoittaja Wolfsbane » 29.8.2005 20:38

kilpijoki kirjoitti:e: mutta ocussapa on kytkin hanskalokerossa, jolla saa bagin pois käytöstä.


Kuten myös 9N Polossa.

Heikki J.
admin
Viestit: 8315
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 29.8.2005 21:04

Kyllä niitä kytkimiä löytyy jos jostakin, löyty mun ex-Seatista ja löytyy nykyisestä Audistakin, mutta turha niitä kaikkia on alkaa luettelemaan jolta löytyy tai ei löydy. Golfiinkin varmaan jostakin voi löytää sellaisen sarjan, jolla sen kytkimen siihen saa.

Wolfsbane
-
Viestit: 9
Liittynyt: 2.7.2005 22:08

ViestiKirjoittaja Wolfsbane » 29.8.2005 21:47

Kummastuttaa vaan, ettei siinä jo alunperin sellaista systeemiä löydy. Toinen kummastuksen aihe on nuo kytkimet muissa autoissa, jos sen airbagin disablointi kerran tekee autosta katsastuskelvottoman yms.

mla
-
Viestit: 617
Liittynyt: 7.12.2003 21:23

ViestiKirjoittaja mla » 29.8.2005 22:24

Tehtaan kytkimellä bägin disablointi on laillista, siksi sen voi niillä tehdä. Joihinkin autoihin saa kytkimen merkkiliikkeessä jälkiasennettua ja silloinkin se on laillinen, mutta IV Golf ei ole semmoinen malli johon olisi saatavilla tuota katkaisijaa tai mitään muutakaan laillista tapaa bägin disabloimiseksi.

Vesqu
-
Viestit: 186
Liittynyt: 9.8.2003 20:37

ViestiKirjoittaja Vesqu » 17.12.2005 16:43

Niihin on kyllä saatavilla sellasia vastuksia sinne johdon päähän sen bägin tilalle, ainakin mk3 Golfiin sellanen löytyy. Ei syty ees se valo sitten palamaan.


Onko ihan tavallinen vastus vai joku VW:n oma josta ei kokoa yms. saa selville?

Heikki J.
admin
Viestit: 8315
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 17.12.2005 16:58

Kyllä se ihan tavallinen vastus on, tosin sellaisen johtosarjaan sopivan liittimen sisällä. Vastusarvo tais olla jotain muutaman ohmin luokkaa. En muista enää, joskus sellainen tuli kyllä mitattua.

immi
-
Viestit: 62
Liittynyt: 23.1.2005 17:19

ViestiKirjoittaja immi » 17.12.2005 18:18

Asiaan läheisesti liittyen: Jos rekisteriotteessa ei ole mainintaa bageista niin saako ne silloin poistaa? Lukee vaan pakolliset turvavarusteet: turvavyön kiristimet.

Heikki J.
admin
Viestit: 8315
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 17.12.2005 21:20

Rekisteriote ei ole tae mistään. Nelosgolfissa esim. kyllä pitää ainakin kuskin bagi olla, vaikkei otteessa siitä mitään mainittaisikaan.

Wuzzy
-
Viestit: 241
Liittynyt: 15.7.2004 16:39

ViestiKirjoittaja Wuzzy » 17.12.2005 22:26

Koska FFP:n airbag-tietäjät ovat paikalla, kysyisin itsekin hieman offtopic, että voiko airbagittömät (Golf4/98) etupenkit vaihtaa airbagillisiin, piuhat näköjään tulis penkin alle valmiina, mutta tuleeko konstruktiosta toimiva ihan bolt-on? Vai saako penkin bageja toimimaan edes VagCom:illa?

Muuronen
-
Viestit: 112
Liittynyt: 16.9.2004 1:30

ViestiKirjoittaja Muuronen » 17.12.2005 23:35

Omassa ranskan rapeassa saa apukuskin bägin pois avaimella ja sillon jää mittaristoon valo palamaa. Sivuturvatyyny jää käyttöön ja ohjekirjassa sanotaan että se turvaa myös lastenistuimessa olevaa.

Heikki J.
admin
Viestit: 8315
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 18.12.2005 13:51

Koska FFP:n airbag-tietäjät ovat paikalla, kysyisin itsekin hieman offtopic, että voiko airbagittömät (Golf4/98) etupenkit vaihtaa airbagillisiin, piuhat näköjään tulis penkin alle valmiina, mutta tuleeko konstruktiosta toimiva ihan bolt-on? Vai saako penkin bageja toimimaan edes VagCom:illa?

Taidat joutua vaihtamaan myös aigbagin ohjainlaitteen.

Vesqu
-
Viestit: 186
Liittynyt: 9.8.2003 20:37

ViestiKirjoittaja Vesqu » 18.12.2005 20:25

Kyllä se ihan tavallinen vastus on, tosin sellaisen johtosarjaan sopivan liittimen sisällä. Vastusarvo tais olla jotain muutaman ohmin luokkaa. En muista enää, joskus sellainen tuli kyllä mitattua.


Mistähän noita saisi??

palmu
-
Viestit: 24
Liittynyt: 16.6.2005 8:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja palmu » 19.12.2005 11:45

Itselleni Octaviasta sanottiin, että apukuskin airbagia ei saa enää kytkeä pois päältä. Itse aion kuitenkin poistaa koko airbagin ja muutoskatsastaa ilman sitä, koska autostani on olemassa malli jossa ei tuota bagia ole ja sain maahantuojalta luvan siihen.

Itselläni syy miksi turvaistuin pitää eteen laittaa on se, että jos se on takapenkillä se pakottaa etuistuimen niin eteen, ettei siihen mahdu kukaan. Joten toisen lapsen tullessa joutuu äiti ulos autosta kun ei takapenkille mahdu kahta turvaistuinta ja aikuista. Siinä vaiheessa sitten kun lapsi on niin iso (1v), ettei mahdu enää kaukaloon on kuljettajankin istuin siirrettävä niin eteen ettei siinä pysty ajamaan. Tällöin autoon ei mahdu kuin lapset turvaistuimissa. :)

ryynanen
-
Viestit: 340
Liittynyt: 5.9.2009 11:40

ViestiKirjoittaja ryynanen » 20.4.2012 16:23

Osaiskohan kukaan kertoa missä tuo vastus liitin mahtais majailla? Mulla on ruotsituonti auto ja siitä on tuo airbaggi kytketty offille. Ajotietokone siitä ilmottaa, eikä ne valot jää palamaan, ainoastaan ilmoitus tulee. Tänään tutkailin tuota obd porttia ni siihenkin oli tökätty sellanen joku " resistance..." ilmotus kyltti. Vois laittaa bägin takas tulille.

ryynanen
-
Viestit: 340
Liittynyt: 5.9.2009 11:40

ViestiKirjoittaja ryynanen » 28.2.2013 18:24

Vastataas tännekkin..


Eli Itse itselleni vastaten, elikkä mulla oli tuo vänkärin airbaggi otettu pois tulilta, auto on peräisin ruotsista jossa siis toimenpide tehty. Ajotietokone ilmoittaa airbag tensioner off, lisäksi obd-pistokkeen päässä sellanen huomio lappu. Warning! Resistance plug installed.

Nooh tutkailin asiaa ja eihän vänkärin airbagissa ollu ees johto paikallaan, eli tuskin siinä sillon mittään vastusvirityksiäkään ole, en kuitenkaan alkanu tuota ite laittamaan, vaikka sen vagcomillakin olisi varmasti saanu tehtyä esimerkiksi näin.
http://www.ffp-motorsport.com/bb/viewto ... 992cd874b5

oli mulla joku parempikin ohje tuohon mutta en sitä tähän hätään löytäny.

Vein siis auton pörhölle ouluun ja laittoivat asian kondikseen ja jouduin kuittaamaan auton hakiessa 144€ Laskun. Et se siitä. Nyt toimii. (Edit. Ja totesi pörhölläkin, ettei mitään vastusta ollut. Vaikka tuo huomiolappu siitä varottelikin.)

edit. Tuossahan se toinen ohje olikin lontoolla.
http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=152807

Ja autona golf iv 2002


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 24 vierailijaa