Golf 4 kw korkeussäädettävästä alustasta

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

MIKU
-
Viestit: 397
Liittynyt: 11.8.2003 17:15

Golf 4 kw korkeussäädettävästä alustasta

ViestiKirjoittaja MIKU » 8.12.2005 16:16

Eli tommosella kw korkeussäädettävällä, onko golffi säädettynä yläasentoon -35mm madallettu vai onko vain tuo tuv hyväksytty säätöalue tuo -35-65mm?

AnttiL
-
Viestit: 398
Liittynyt: 23.7.2003 10:56

ViestiKirjoittaja AnttiL » 8.12.2005 16:33

Kyllä kierrettä piisaa edessä jopa korotuksiin. Itsellä nyt talvikorkeudessa 35,5cm kaareen matkaa ja noin puolessa välissä kierteitä. Takaa ei saa niin ylös. TUV hyväksynnät pätee vain saksassa. :)

MIKU
-
Viestit: 397
Liittynyt: 11.8.2003 17:15

ViestiKirjoittaja MIKU » 8.12.2005 16:44

Paljonko saat perää vielä nostettua? Omassa sport alusta ja mitat peräti
38cm eessä ja 39cm takana. Tämä sport alusta on varmaan jäykempi koska siskolla samanlainen auto normaali alustalla ja se on matalampi ja alusta tuntuu löysemmältä kun mulla.
Viimeksi muokannut MIKU, 11.12.2005 19:44. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

AnttiL
-
Viestit: 398
Liittynyt: 23.7.2003 10:56

ViestiKirjoittaja AnttiL » 8.12.2005 17:54

Noi senttimäärät kuulostaa ihan korotetulle alustalle.
Mitta siis pyörännavan keskeltä kaareen ylös.

http://www.kw-gmbh.de/kw_upload/Einbau/eah68680021.pdf

Tosta linkistä katottuna näät takapään osia ja mittoja
Laittomastihan tonne tekee vaikka minkälaisen palikan väliin jos ei kierteet ylöspäin riitä. itsellä nyt mutteri ja kierteet samassa tasossa, mitta on 35-36 välillä jossain en muista tarkkaan . Joidenkin kanssa olen jutellut että olisivat nostaneet/kääntäneet mutteria tosta vielä tosta ylöspäinkin .

MIKU
-
Viestit: 397
Liittynyt: 11.8.2003 17:15

ViestiKirjoittaja MIKU » 12.12.2005 20:00

Pakko hankkia tuo kw variante 1 nyt. En jaksa odottaa kevääseen.
Tarviiko asennuksessa jotain erikoistyökaluja? kannattaako iskarien yläpään laakerit uusia samalla? Autolla ajettu 75tkm.

Jarkko H
-
Viestit: 494
Liittynyt: 26.7.2003 11:57

ViestiKirjoittaja Jarkko H » 12.12.2005 22:37

etuiskarien irroitus alapäästä voi olla aika työn takana, sitä varten on volkkarilla oma erikoistyökalu: levitin Kuva.

itse tein 10mm kuusiokolopalasta hiomalla vastaavan.

täältä löytyy jonkin sortin ohjeet: http://www.nclh.org/car/coilover_howto/

MIKU
-
Viestit: 397
Liittynyt: 11.8.2003 17:15

ViestiKirjoittaja MIKU » 12.12.2005 23:14

Kiitos olipa hyvät ohjeet. miksi se joutui leikkaan sisälokarista palasen takapäässä? sitten vielä oli toinen puoli 1 cm korkeammalla kuin toinen samoilla säädöillä, onko normaali?

Jarkko H
-
Viestit: 494
Liittynyt: 26.7.2003 11:57

ViestiKirjoittaja Jarkko H » 13.12.2005 0:03

ainakaan '98 iv:ssä ei tarvitse leikata lokaria kw v1:sen takia.

tuollaiset 1cm heitot luultavasti korjaantuu kunhan sarja vaan asettuu alle.

jopokka
-
Viestit: 52
Liittynyt: 20.7.2005 19:40

ViestiKirjoittaja jopokka » 13.12.2005 10:13

Tarvittavista erikoistyökaluista sen verran, että purkki CRC:tä ja leka/moska on melkoisen hienostunut ratkaisu etupään alaosan irroitukseen. Koiranluut tosin kannattaa muistaa irroittaa ennen ku alkaa paukuttamaan...

Tuskin ne yläpään laakerit vielä noilla kilsoilla vaihtokunnossa on?

tepi
-
Viestit: 318
Liittynyt: 23.7.2003 20:51

ViestiKirjoittaja tepi » 13.12.2005 11:23

Mulla on kanssa nuo jopokan mainitsemat erikoistyökalut käytössä ja hyvin lähtee tolppa irti.

prostreet
-
Viestit: 652
Liittynyt: 30.7.2003 15:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja prostreet » 13.12.2005 19:42

KW:n (yleensä ja muidenkin valmistajien) korkeussäädettävien alustasarjojen TUV-hyväksytty madallusalue on samalla myös valmistajan sallima ja suunnittelema käyttöalue

siis ylemmäs tai alemmas ei pitäisi säätää

esim. Golf 4 2wd:n KW Variante 1,2,3 TUV-hyväksytty säätöalue on 35-65mm (tehdasmadalletut n 20-50mm)

Suomessa rajaa tieliikennekäytössä lisäksi maakohtainen sääntö max 51mm madallus eli esim. perusmallin Golf 4 tapauksessa jää osa TUV-hyväksytystä säätövarasta turhaksi

AnttiL
-
Viestit: 398
Liittynyt: 23.7.2003 10:56

ViestiKirjoittaja AnttiL » 13.12.2005 20:30

Etuiskari lähti hyvin navasta irti kun jätti CRCn yöksi liottamaan , toisen otin moskalla naputellen, meisselillähän tuota rakoa levittää.

Takana oikeasta sisälokarista tarvi ottaa vähän pois että sai pultin korista pois ja takaisin.

MIKU
-
Viestit: 397
Liittynyt: 11.8.2003 17:15

ViestiKirjoittaja MIKU » 14.12.2005 11:10

Mun autossa mahtuu pultit takaa pois vaikkei leikkaa sisälokaria.
Huonoon kulmaan menee edessä alatukivarret kun tota madaltaa, nyt ne on vaakatasossa.

AnttiL
-
Viestit: 398
Liittynyt: 23.7.2003 10:56

ViestiKirjoittaja AnttiL » 14.12.2005 16:36

Ylöspäin ne tukivarret alkaa osoittaa. Puslat joutuu kovemmalle.
Mulla on ollut kohta kw:n setti 10tkm ja 9kk , alkuperäiset puslat näytti ihan hyvälle kun tossa vähän autoa nostin ylöspäin , powerflexit odottaa kyllä hyllyssä.

strato03
-
Viestit: 30
Liittynyt: 11.11.2005 23:27

ViestiKirjoittaja strato03 » 28.6.2006 15:47

4motion taka iskarin yläpultit taitaa olla samallailla piilossa kun ei ainakaan missään näkynyt ?


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa