Apukuskin airbagin poistaminen
Valvoja: ffp jäsenet
Apukuskin airbagin poistaminen
Tuntuu näissä nykyautoissa ja turvaistuimissa olevan sellainen ongelma, että joko turvaistuimet ovat liian isoja tai sitten sisätilat ovat liian pieniä. Autona meillä on Skoda Octavia 1.8 -97. Turvaistuimet ovat sen verran kookkaita, että kun sellaisen laittaa takapenkille, niin etupenkin pitää olla niin edessä, ettei siinä pysty kukaan istumaan. Airbagia ei saa myöskään kytkettyä pois päältä.
Rupesinpa siis pohtimaan, että koska Octaviasta on olemassa malli jossa ei tuota apukuskin airbagia ole, niin saako sen muutos katsastettua niin, että ottaisi sen kokonaan pois? Ilmeisesti ajotietokoneen saa ohjelmoitua niin, että se tutkii vain yhden airbagin, koska joskus aikoinaan kyseisistä ajokeista sai kytkeä toisen pois päältä.
Miten tällainen airbagin poisto käytännössä sitten tapahtuisi? Meneekö merkkiliikkeen hommiksi koko poisto vai onnistuuko poistaminen itse ja vie sitten pelkkään ajotietokoneen uudelleen ohjelmointiin?
Rupesinpa siis pohtimaan, että koska Octaviasta on olemassa malli jossa ei tuota apukuskin airbagia ole, niin saako sen muutos katsastettua niin, että ottaisi sen kokonaan pois? Ilmeisesti ajotietokoneen saa ohjelmoitua niin, että se tutkii vain yhden airbagin, koska joskus aikoinaan kyseisistä ajokeista sai kytkeä toisen pois päältä.
Miten tällainen airbagin poisto käytännössä sitten tapahtuisi? Meneekö merkkiliikkeen hommiksi koko poisto vai onnistuuko poistaminen itse ja vie sitten pelkkään ajotietokoneen uudelleen ohjelmointiin?
Lain mukaan saa poistaa ja mielestäni siihen ei tarvita edes muutoskatsastusta, koskapa Octaviasta on se yksikassinen versiokin. Siitä miten sitten homman toteuttaa ei ole hajua. Luulisi, että tietokonetta saa huijattua jonkin kokoisella vastuksella, jolloin se kuvittelee vieläkin, että molemmat pussit on tallella.
Sitten se tietty räjäyttää sen vastuksen sieltä silmille kolaritilanteessa :-D
Että ei kun kuohimaan!
Sitten se tietty räjäyttää sen vastuksen sieltä silmille kolaritilanteessa :-D
Että ei kun kuohimaan!
Mulla octavista kytkettiin turvatyyny pois käytöstä merkkiliikkeessä ja piti allekirjoittaa jotain papereita,että hyväksyn sen ja hanskalokeron kannessa on tarra -matkustajan turvatyyny kytketty pois käytöstä-
Vastus sielläkin taitaa olla välissä, en paljon kysellyt kuinka tekivät,mutta on mahdollista palauttaa helposti.
tuli oltua silloin ostovaiheessa niin hölmö,ettei hokannut ottaa katkaisijaa.
Vastus sielläkin taitaa olla välissä, en paljon kysellyt kuinka tekivät,mutta on mahdollista palauttaa helposti.
tuli oltua silloin ostovaiheessa niin hölmö,ettei hokannut ottaa katkaisijaa.
Kertokaas (ei sitten jeesustelua ja moralisointia, kiitos) et miksi tuo muutos pitäisi muutoskatsastaa? Mistä arvuuttaja sen tietää onko siellä vastus välissä vai ei mikäli järjestelmän pystyy huijaamaan vastuksella siten, ettei se sytytä vikavaloa? Mitä hyötyä tästä muutoskatsastuksesta saadaan? Ite näen vain sen haitan, että myynti tilanteessa auton joutuu jälleen muutoskatsastamaan tyynylle, kun ajattelemassani tavassa otettais vain vastus pois välistä virrattomassa tilassa ja liitin kiinni pussukkaan.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Voihan se tietty näin olla. Tyhmään maalaisjärkeen ei kuitenkaan vaan mahdu mitenkään mitä hyötyä siitä saadaan lukeeko otteessa että apukuskin tyyny poistettu käytöstä, kuin että se on poistettu käytöstä vastuksella ilman otemerkintää. kolaritilanteessa tulos on kuitenkin sama, tyyny ei toimi. Vielä siis rautalankaa kiitos.
Jos poistan omasta G3:stani apparin tyynyn käytöstä ja poistan vielä "airbag" tekstinkin paneelin päältä, mistä hiivatista katsastusmies tietäisi, että onko siinä ollut tyyny vai ei, kun siitä ei merkintää otteessa ole. Kuskilla se on, kuten pitääkin ja valo pelaa edelleen? Tokihan bagittoman kojetaulu on erinäköinen, mutta sittenkin.
Ihan kivan hintainen muuten tuo apparin airbag unit #1H1 880 200, kokonaiset 1013€!
Ihan kivan hintainen muuten tuo apparin airbag unit #1H1 880 200, kokonaiset 1013€!
Hmm, mä oon jotenki sellanen etten mä luottais siihen että se katkaisija pitää sen turvatyynyn siellä kojelaudan sisällä. Eipä oo kiva siinä vaiheessa ku se laukeeki ja siinä oli tenava lastenistuimessa.
Samoilla linjoilla, jos kolari tulee ja auto menee silpuksi, niin tuo turvatyynyhän ei voi laueta kun sen on oikein katkaisijasta kääntänyt pois päältä. No makuasiaioitahan nämä, ja anteeksi off-topic.
Palaa sivulle “Sisusta & Autohifi”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa