Terve
Koitin search kattelle mutta en oikeen saanut vastausta...
Elikkä käsijarru jää laahaamaan kuskinpuolelta. Tuntuu, että vaijeri jää löysälle kahvan puolelta. Kahvaan jää alusta noin pari senttiä löysää ennen kuin se lähtee kiristymään. Tarvittaisiin diagnoosia? Miten korjata?
Kiitoksia jo etukäteen.
Corradon käsijarru ongelma
Valvoja: ffp jäsenet
Vanhempia takajarrusatulakeskusteluita (Ei Corrado, mutta sama satula siellä periaatteessa tai jopa käytännössä on):
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=24848
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=26559
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=42170
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=24848
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=26559
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=42170
Tein sit vihdoin tekstinkin aiheesta, ois varmaan pitänyt tehdä se jo 5 vuotta sitten, sen verran yleinen kyselyaihe: http://ffp-motorsport.com/tuning/takajarr.php
Kertokaa jos on virheitä tai lisättävää.
Kertokaa jos on virheitä tai lisättävää.
Missä kohtaan pohjassa tuo vajeri menee on ilmeisesti suojakuoren sisällä? Onko mahdollista, että sinne pääsee kostettua jostain? Onko yleistä?
Kyseinen ongelma on toistunut vaan kostealla kelillä jonka jälkeen on tullut pakkasta. Auto oli viimme yön lämpimässä tallissa jonka jälkeen jarru alkoi toimimaan.
Miten tuo käsijarru palauttaa vaijerin onko siellä mahdollisesti palautus pyörästöt vai onko palautus vaan käsijarrun puolessa. Lähteekö kahvalta kaksi vajeria? Itse epäilisin että vaijeri jää jumiin jossain kohtaa kun tohon kahvaan jää tyhjää.
Ps. Tuomas
Artikkelissa olisi mukava olla enemmän kuvia itse työvaiheista. Live materiaali olisi paikallaan. Itse en ainakaan uskaltaisi artikkelin perusteella lähteä tekemään kyseistä operaatiota. Esim miten irroitan jarrusatulat?
Kyseinen ongelma on toistunut vaan kostealla kelillä jonka jälkeen on tullut pakkasta. Auto oli viimme yön lämpimässä tallissa jonka jälkeen jarru alkoi toimimaan.
Miten tuo käsijarru palauttaa vaijerin onko siellä mahdollisesti palautus pyörästöt vai onko palautus vaan käsijarrun puolessa. Lähteekö kahvalta kaksi vajeria? Itse epäilisin että vaijeri jää jumiin jossain kohtaa kun tohon kahvaan jää tyhjää.
Ps. Tuomas
Artikkelissa olisi mukava olla enemmän kuvia itse työvaiheista. Live materiaali olisi paikallaan. Itse en ainakaan uskaltaisi artikkelin perusteella lähteä tekemään kyseistä operaatiota. Esim miten irroitan jarrusatulat?
Joo, kyllä se satulan irroitus onnistuu keneltä vain kun ottaa renkaan irti ja katsoo miten se siellä on kiinni. Käytännössä kahdella pultilla.
Vaijerit menee suojamuovien sisällä ja jos ne suojamuovit on rikki niin sinne tosiaan pääsee vettä ja käsijarru voi jäätyä jumiin. Varsinkin jos kerran huomaat eron sen jälkeen kun auto on yöpynyt tallissa. Vaijerit kannattaa siis tarkistaa ja vaihtaa jos näyttävät vähänkin huonoilta.
Mitä satuloiden kuntoon tulee, ota takarengas irti, irroita käsijarruvaijeri ja koita miten helposti se vaijerin vipu liikkuu edes takas satulassa. Jos sitä saa suurinpiirtein hakata vasaralla liikuttaakseen, on satulat ainakin huollon tarpeessa.
Vaijerit menee suojamuovien sisällä ja jos ne suojamuovit on rikki niin sinne tosiaan pääsee vettä ja käsijarru voi jäätyä jumiin. Varsinkin jos kerran huomaat eron sen jälkeen kun auto on yöpynyt tallissa. Vaijerit kannattaa siis tarkistaa ja vaihtaa jos näyttävät vähänkin huonoilta.
Mitä satuloiden kuntoon tulee, ota takarengas irti, irroita käsijarruvaijeri ja koita miten helposti se vaijerin vipu liikkuu edes takas satulassa. Jos sitä saa suurinpiirtein hakata vasaralla liikuttaakseen, on satulat ainakin huollon tarpeessa.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa