2.5 TDI (Audi100 C4 -92) tasakaasulla koneesta häviää tehot
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 28
- Liittynyt: 2.9.2003 13:46
2.5 TDI (Audi100 C4 -92) tasakaasulla koneesta häviää tehot
Kun siis ajan autollani hetken tasaista nopeutta (5-10min) ja painaa kaasun pohjaan tehot on hävinny, kiihtyy kyllä mutta hitaasti. Kun päästää kierrokset hetkeksi tyhjäkäynnille, tehot palaa. Nyt talvella kovilla pakkasilla otin ylävesiletkusta lämpötila anturin johdon irti. Että hehku olisi pidempi. (Joskus hehkun valo vain vilahtaa vaikka kone on kylmä, ei käynnisty kunnolla). Huomasin samalla että vika ei tule päälle kun johto irti, luulin sen johtuvan viallisesta anturista, ostin uuden ja vaihdoin mutta vika ei poistunutkaan.
Vierailu paikallisessa BOSCH-huollossa näytti kaiken olevan sähköpuolella kunnossa(muistissa oli kyllä ahtopaine venttiilin vikakoodi), huoltomies huomasi että polttoaineletkussa menee kokoajan reilusti ilmaa, suodatinjalka vuosi. Nyt suodatin jalkoineen on uusittu ja läpinäkyvä letku kertoo ettei ilmaa mene koneeseen enää piskoakaan. Käynnistys ongelmat hävisi, mutta puutumisvika ei. Huoltomies kertoi teorian "kun anturinjohto on irti ruiskutuksen ennakko on aikaisemmalla, eikä ilmakuplat haittaa menoa" kuulostaako loogiselta?
-Jos anturilta lähtevä johto olisi jostain vaikka oikosulussa, voisiko se aiheuttaa tuon?
-voisiko pumppuu päästä edelleen ilmaa jostain?
-??
Vierailu paikallisessa BOSCH-huollossa näytti kaiken olevan sähköpuolella kunnossa(muistissa oli kyllä ahtopaine venttiilin vikakoodi), huoltomies huomasi että polttoaineletkussa menee kokoajan reilusti ilmaa, suodatinjalka vuosi. Nyt suodatin jalkoineen on uusittu ja läpinäkyvä letku kertoo ettei ilmaa mene koneeseen enää piskoakaan. Käynnistys ongelmat hävisi, mutta puutumisvika ei. Huoltomies kertoi teorian "kun anturinjohto on irti ruiskutuksen ennakko on aikaisemmalla, eikä ilmakuplat haittaa menoa" kuulostaako loogiselta?
-Jos anturilta lähtevä johto olisi jostain vaikka oikosulussa, voisiko se aiheuttaa tuon?
-voisiko pumppuu päästä edelleen ilmaa jostain?
-??
-
- -
- Viestit: 6
- Liittynyt: 24.11.2005 21:56
-
- -
- Viestit: 6
- Liittynyt: 24.11.2005 21:56
Aika kaukaa haettua, mutta olen huomannut että ECU:ssa on ilmeisesti joku suojajärjestelmä jarrun ja kaasun yhtäaikaiselle käytölle. Eli jarrua vasten ajaessa kone käyttäytyy juuri noin.
Jarru- ja kytkinpolkimien anturit voisi siis ohimennen tarkistaa (2 + 1 kpl, näkee diagnostiikasta). Tai ehkä vastaava toiminto aktivoituu jostain muustakin syystä.
Jarru- ja kytkinpolkimien anturit voisi siis ohimennen tarkistaa (2 + 1 kpl, näkee diagnostiikasta). Tai ehkä vastaava toiminto aktivoituu jostain muustakin syystä.
-
- -
- Viestit: 6
- Liittynyt: 24.11.2005 21:56
Niin ja toimiiko teillä kellään se auton mootorin lämpötilämittari? Ku on tänne kotomäelle siunaantunut melkoinen määrä audien osia vuosien aikana isännän ja omien projektien ansiosta niin on tullut koitettua toista anturiakin eikä vain mittari toimi, joskus voi olla jotain elonmerkkejä olla... pitäis varmaan seuraavaksi kattoa mittarin tinaukset!
Lämpötilanäyttö toimii kun olen vaihtanut moninapa-anturin uuteen. Jossain vaiheessa taitaa hajota joka pirssistä.
Liittyykö nuo vaihteiden vaihtamiset mitenkään tuohon? Itsellä ainakin riittää kun käyttää vain tyhjäkäynnillä, niin tehot palaa.
Viime aikoina sahannut muutaman sekunnin kylmäkäynnistyksessä. Saattaa olla syöttöpumppu menossa, kuten ylempänä mainitaan. Volvopalstalla kirjoitteleva D5242T (näköjään myös tällä palstalla) sanoo että syöttöpumpun ikä (AEL) n. 400tkm. Itsellä alkaa kohta olemaan tarvittavat kilsat kasassa. Hänellä myös muutamia hyviä ohjeita vianhaussa. Volvopalstan hakutoiminto on vaan täysin hanurista, tai sitten en osaa käyttää sitä.
Liittyykö nuo vaihteiden vaihtamiset mitenkään tuohon? Itsellä ainakin riittää kun käyttää vain tyhjäkäynnillä, niin tehot palaa.
Viime aikoina sahannut muutaman sekunnin kylmäkäynnistyksessä. Saattaa olla syöttöpumppu menossa, kuten ylempänä mainitaan. Volvopalstalla kirjoitteleva D5242T (näköjään myös tällä palstalla) sanoo että syöttöpumpun ikä (AEL) n. 400tkm. Itsellä alkaa kohta olemaan tarvittavat kilsat kasassa. Hänellä myös muutamia hyviä ohjeita vianhaussa. Volvopalstan hakutoiminto on vaan täysin hanurista, tai sitten en osaa käyttää sitä.
no en nyt sentään. Oli niin törkeä hinta Audin tiskillä, et piti vaan nostaa porukalta tukka pystyyn kun itellä ei koko tukkaa ole, anteeksi. Sain hyvään hintaan Nielsin kautta, joka roudas Saksasta muiden osien mukana MAFfinkin, kiitos hänelle. Vanha jäi vielä itelle jos vaikka joskus purkaisi ja kattoisi mitä se on syönyt..
En oo ite huomannut tuolla tyhjäkäynnillä käyttää huomannut kuitenkin ton vaihde rumban auttavan, mutta kyllähän ne kierrokset siinäkin laskee.. Rupee kans siellä mittarissa olemaan se 400 et on ko se sitte vaan pumpun menoa?! kyseinen auto toki on porukoiden yks auto, mutta on sillä vaan tullu ajeltua ku on omaan vastaavaan kolari biiliin tekniikan vaihto menossa eikä sen mittaris vielä toki tota 400 ole. Tolla isännällä on kyl jotain kanavia tonne ruottin maalle ja sieltä on aika edullisesti kaikkia löytynyt, niin pitää kysellä mitä swedulla pumppu maksaa.
voimasavu: kaikki alkoi siitä kun pesin moottorin ja unohdin suojata MAFfin. Heti liikkeelle lähdettyä (kuivateltu autoa muka tarpeeksi) pölläytti mustaa tuutin täydeltä ja veto pois lähes kokonaan. Vika oli aluksi satunnainen ja kuulostelin foorumeilta mahdollista syytä. Kun vika alkoi olla päivittäinen otin viimeisella VAG-Comin esiin ja olihan siellä errori että MAFfin potentiometri ottaa maihin..jos oikein muistan. Jokatapauksessa niin selvä syy että pistin vaihtoon. Uutena ostin kun ei käytettynä ollut missään ja mielestäni varaosapuljut myi ei-oota ja Bocshin myynti satasen pari halvemmalla, kuitenkin yli 700Eur..Sitten otin Nielsiin yhteyttä ja pyysin kysymään mitä Saksan VAG tiski pyytää moisesta ja 470Eur oli hinta ilman rahtikuluja. On sekin kova hinta ja ihmettelen mistä voimasavu on Suomesta löytänyt puoleen hintaan, kertoisitko?? Juuri tämän tyyppinen MAF on sikakallis. Entisellä MAFfilla oli ajettu n.270tkm ja nykyinen menee 70tkm kohdalla. Kaipa se tuomiopäivään asti saattaa kestää..
-
- -
- Viestit: 7
- Liittynyt: 26.7.2006 12:11
Itsellä on parasta aikaa juuri sama vika päällä. Vika on ollut jo pitemmän aikaa täysin samanlainen, ei ole mennyt huonompaan tai parempaan suuntaan. Eli matka-ajossa tehot katoaa, kun on ajellut jonkin aikaa tasakaasulla. Käyttö tyhjäkäynnillä korjaa tilanteen, eli tämän jälkeen taas meno maittaa hetken, kunnes on taas ajellut hetken tasakaasulla. Onko tähän ongelmaan selvinnyt ratkaisua? Tarkoitus olis viedä auto pörhölle diagnosoitavaksi mikäli asia ei selviä kotikonstein, jospa siellä kaverit osais asialle sanoa jotain.
Tos pari päivää sitten, tukin omasta pirssistä pelli laipalla ton EGR:N. Ja heti seuraavalla ajo reissulla teki ton saman hyytymisen mitä ei oo ennen tehnyt. Samoin tuo porukoiden 100 teki samaa(EGR ei tukittu), mutta oli alipaineletku irti ilmanputsarin päällä olevasta pallosta johon sitä alipainetta muodostuu. Seuraavaksi käydä ottassa omasta kans se laippa irti ja kattoa rupeaako meno maistumaan.
Arto Lehtonen kuulemma erikoistunut vianetsintään. Vie tuonne niin mun ei tarvi... Kaveri käyttänyt S2:sta ja sanoi että on pätevä äijä ja varmasti halvempi kuin Pörhö.
Tipu: Semmoisen hinnan sain Osaset- ketjun liikkeestä. En tiedä oliko kaveri tehtäviensä tasalla. Boschin osanumerolla katsottiin ja soitti myös maahantuojalle. Hieman vastaus myöhässä...
Itsellä vika edelleen päällä. Ei ole joutanut ainutta autoa jättämään seisomaan korjaamon pihaan. Prokkola Jäälin Autosäädöstä ei jaksanut tuntia enempää tutkia asiaa.
Semmoinen mielenkiintoinen jutska tuossa on että kylmällä ilmalla vika menee päälle moottorilämpötilan ollessa 70-90*c, mutta jos auto on ollut auringonpaahteessa helteellä, tulee vika päälle lähes heti liikkeelle lähdettäessä "kylmällä" (~50*c) koneella. Tuohon lämpötilaan tumman auton konehuoneen lämpötila varmasti helposti nousee hellepäivänä.
LEHTONEN ARTO OULUN SEUDUN AMMATILLISEN KOULUTUKSEN KUNTAYHTYMÄ
Matkapuhelinnumero: 0504309240 (Elisa)
OAMK / TEKNIIKAN YKSIKKÖ PL 6007, 01051 LASKUT
Tipu: Semmoisen hinnan sain Osaset- ketjun liikkeestä. En tiedä oliko kaveri tehtäviensä tasalla. Boschin osanumerolla katsottiin ja soitti myös maahantuojalle. Hieman vastaus myöhässä...
Itsellä vika edelleen päällä. Ei ole joutanut ainutta autoa jättämään seisomaan korjaamon pihaan. Prokkola Jäälin Autosäädöstä ei jaksanut tuntia enempää tutkia asiaa.
Semmoinen mielenkiintoinen jutska tuossa on että kylmällä ilmalla vika menee päälle moottorilämpötilan ollessa 70-90*c, mutta jos auto on ollut auringonpaahteessa helteellä, tulee vika päälle lähes heti liikkeelle lähdettäessä "kylmällä" (~50*c) koneella. Tuohon lämpötilaan tumman auton konehuoneen lämpötila varmasti helposti nousee hellepäivänä.
LEHTONEN ARTO OULUN SEUDUN AMMATILLISEN KOULUTUKSEN KUNTAYHTYMÄ
Matkapuhelinnumero: 0504309240 (Elisa)
OAMK / TEKNIIKAN YKSIKKÖ PL 6007, 01051 LASKUT
Asiahan ei tietysti minulle kuulu (kun Seatilla ajelen), mutta:
Pikkuveljellä on Saksantuonti Audi A6 2.5 TDI, jossa oli samanlaista vikaa. Vag-com:lla loggailemalla tutkiskeltiin autoa yksi päivä ja selvisi, että kun polkasee tasakaasulta hiukan enemmän nelosella tai vitosella ahdot käväsee liian ylhäällä => auto menee hetkeksi vikatilaan. Kytkimen polkaisu ja kierrosten laskeminen korjaa tilanteen ja taas mennään. Mikä hulluinta, tästä ei tullut jokakerta edes merkintää vikamuistiin. Ilmeisesti tarpeeksi monta käynnistystä limp-moden jälkeen nollaa merkinnän.
Vika korjaantui, kun hän yksi kaunis päivä purki puoli keulaa ja asenteli kaikki alipaineletkut uudelleen (ja niitä riittää tässä koneessa). Sen jälkeen toiminut kun ajatus.
Pikkuveljellä on Saksantuonti Audi A6 2.5 TDI, jossa oli samanlaista vikaa. Vag-com:lla loggailemalla tutkiskeltiin autoa yksi päivä ja selvisi, että kun polkasee tasakaasulta hiukan enemmän nelosella tai vitosella ahdot käväsee liian ylhäällä => auto menee hetkeksi vikatilaan. Kytkimen polkaisu ja kierrosten laskeminen korjaa tilanteen ja taas mennään. Mikä hulluinta, tästä ei tullut jokakerta edes merkintää vikamuistiin. Ilmeisesti tarpeeksi monta käynnistystä limp-moden jälkeen nollaa merkinnän.
Vika korjaantui, kun hän yksi kaunis päivä purki puoli keulaa ja asenteli kaikki alipaineletkut uudelleen (ja niitä riittää tässä koneessa). Sen jälkeen toiminut kun ajatus.
-
- -
- Viestit: 7
- Liittynyt: 26.7.2006 12:11
Eli näyttää selkeästi siltä, että ne alipaineletkut vuotavat jostain. Itsellä on myös tulpattuna EGR. Varmaan järkevintä on hommata letkua ja liittimiä, ja alkaa vaihdella. Pääseeköhän letkuihin kiinni, ilman isompaa purkamista?
Osaatteko sanoa, miten keskuslukitus toimii? Sehän on ilmeisesti alipaineella toimiva, mutta onko se yhteydessä alipainejärjestelmään, vai onko sillä oma pumppu tai jokin vastaava? Tämä sen takia, että tarviiko alkaa vaihteleen myös niitä letkuja.
Osaatteko sanoa, miten keskuslukitus toimii? Sehän on ilmeisesti alipaineella toimiva, mutta onko se yhteydessä alipainejärjestelmään, vai onko sillä oma pumppu tai jokin vastaava? Tämä sen takia, että tarviiko alkaa vaihteleen myös niitä letkuja.
-
- -
- Viestit: 7
- Liittynyt: 26.7.2006 12:11
Noniin, nyt on tullut pengottua nuita alipaineletkuja ja kyllähän sieltä jotain löytyi. Ilmanputsarilta lähtevät kaksi alipaineletkua olivat molemmat kokonaan irti... Ovat näköjään olleet irti edellisestä huollosta lähtien, voi huollon pojat sentään!
Mutta mutta, eipäs auttanut sekään tähän olennaisimpaan. Edelleen tasakaasulla ajon jälkeen ei tahdo pirssi lähteä kiihtymään kuten pitäis, vasta tyhjäkäynnillä käytön jälkeen. Mikä mahtaa olla sen härvelin tarkoitus, josta lähtee letku EGR venttiilille ja johonkin muualle? Sieltä nimittäin kuuluu kummaa "rupsutusta", kun sammuttaa moottorin lämpimäksi ajon jälkeen. Kun ottaa EGR:lle menevän letku irti, niin "rupsutus" lakkaa. Onko tuo ääni ihan ominaista, vai mahtaako se itse hökötys vuotaa? Pystyykö tuon härvelin kiertään jotenkin esim. liittämällä/tukkimalla alipaineletkuja, vai onko se kapistus tarpeellinen? Kiitos jo etukäteen!
Mutta mutta, eipäs auttanut sekään tähän olennaisimpaan. Edelleen tasakaasulla ajon jälkeen ei tahdo pirssi lähteä kiihtymään kuten pitäis, vasta tyhjäkäynnillä käytön jälkeen. Mikä mahtaa olla sen härvelin tarkoitus, josta lähtee letku EGR venttiilille ja johonkin muualle? Sieltä nimittäin kuuluu kummaa "rupsutusta", kun sammuttaa moottorin lämpimäksi ajon jälkeen. Kun ottaa EGR:lle menevän letku irti, niin "rupsutus" lakkaa. Onko tuo ääni ihan ominaista, vai mahtaako se itse hökötys vuotaa? Pystyykö tuon härvelin kiertään jotenkin esim. liittämällä/tukkimalla alipaineletkuja, vai onko se kapistus tarpeellinen? Kiitos jo etukäteen!
Kylllä ite oon tullut siihen tulokseen, että se vikä on niissä alipaine letkuissa. Vaikka kyllähän sekin jonkun varo-ohjelman lyö päälle mistä JOKE puhui että ahdot nousee liian korkelle. Mutta tuntuu, että aika tarkka se kone on noista alipaine letkuistaan, koittakaapa kääntää ne kaks letkua ristiin, jotka on siinä ilmanputsarissa niin ei muuten meno maistu.. aiheutti hieman pään vaivaa tekniikan vaihdossa:)
-
- -
- Viestit: 6
- Liittynyt: 24.11.2005 21:56
Omassakin oli alipaienletkujen vuotoja. Korjaukset ei kuitenkaan vaikuttanut puutumisongelmaan. Onko kukaan tutkinut mitä mahdollisia vikakoodeja muistissa on tai tulee?
Itsellä on lastu asennettuna (vika oli kyllä ennen sitäkin), ja joskus ahtopaineet kävi korkealla. Tästä tuli vikakoodi. Tämän aiheutti vialliset alipaineletkut.
Itsellä on lastu asennettuna (vika oli kyllä ennen sitäkin), ja joskus ahtopaineet kävi korkealla. Tästä tuli vikakoodi. Tämän aiheutti vialliset alipaineletkut.
-
- -
- Viestit: 7
- Liittynyt: 26.7.2006 12:11
Blinkkikoodilla tulee vikakoodi 2411 "EGR temperature sensor". Autossa ei vain ilmeisesti ole edes olemassa tuollaista tunnistinta.
VAG comilla tulee mekaaninen vikakoodi liittyen EGR kierrätykseen. Ite veikkaan omassani olevan vikana se ohivuotoventtiili, jossa on sähköinen ohjaus. On ilmeisesti tuokossa ja se sähköohjaus ei toimi oikein. Aina ajon jälkeen pitää hetken ääntä. Olen yrittänyt kyllä puhdistaa sen, mutta ei ilmeisesti auta kuin ostaa uusi. Ei kenelläkään löytyisi hyllystä ylimääräistä?
VAG comilla tulee mekaaninen vikakoodi liittyen EGR kierrätykseen. Ite veikkaan omassani olevan vikana se ohivuotoventtiili, jossa on sähköinen ohjaus. On ilmeisesti tuokossa ja se sähköohjaus ei toimi oikein. Aina ajon jälkeen pitää hetken ääntä. Olen yrittänyt kyllä puhdistaa sen, mutta ei ilmeisesti auta kuin ostaa uusi. Ei kenelläkään löytyisi hyllystä ylimääräistä?
-
- -
- Viestit: 6
- Liittynyt: 24.11.2005 21:56
Saatiin omastakin vikakoodit luettua VAS 5052:lla ja se ilmoitti seuraavaa.
00560 017
Pakokaasujen takaisinohjausjärjestelmä
Säätöero
satunnainen
Kun vian nollaa se ilmaantu heti takaisin, kun moottori on tyhjäkäynnillä. Alipaineventtiili on käytetty pöydällä ja mittauiltu/tutkittu sen toimivuus. Ohjainlaiteelta tule 13,5V venttiilille.
00560 017
Pakokaasujen takaisinohjausjärjestelmä
Säätöero
satunnainen
Kun vian nollaa se ilmaantu heti takaisin, kun moottori on tyhjäkäynnillä. Alipaineventtiili on käytetty pöydällä ja mittauiltu/tutkittu sen toimivuus. Ohjainlaiteelta tule 13,5V venttiilille.
-
- -
- Viestit: 7
- Liittynyt: 26.7.2006 12:11
-
- -
- Viestit: 6
- Liittynyt: 24.11.2005 21:56
-
- -
- Viestit: 8
- Liittynyt: 17.3.2006 13:01
" Sen aiheutti itselläni ja eräässä toisessakin autossa takerteleva ahtopaineen tunnistin." Miten se puhdistetaan ja minkä näköinen osa on kyseessä. Kesällä alettiin meilläkin pojan Audin aat hyytymistä tarkemmin tutkimaan. Oulun Diesel Turusella autoa tutkittiin ja kaikki oli heidän mukaan kunnossa. ( ei vika koodeja ). Audissa oli hyytymisen lisäksi rankka aamusavuaminen (vaaleaa savua) ongelmana, auttoi kun ajoitus oli tosi aikaisella, syy löytyikin yllättäen kannentiivisteestä, oli laitettu joskus liian paksu kannentiiviste. Hyytymis vika edelleen ja Turusella sanoivat ( melkein vannoivat ) että ahtopaineita vuotaa jostakin. Tarkoitus olisi nyt viikonloppuna tutkia ja olisin todella kiitollinen tiedosta, miten ahtopaineen tunnistin puhdistetaan.
Matti Meikäläinen: Minkäslainen se aamusavu onkaan? Eli yön jälkeen ei taho käynnistyä vaikka kuinka hehkuttaa ja lopulta lähtee käyntiin järkyttävän savupöllyn kanssa? Näin on tehnyt meikäläiselle parin viime viikon aikana...Kuumana sitten lähtee hyvin ei mitään. Neste- tai öljyvajausta ei missään. Syöttöpumppuko siinä on seuraavana menossa, kun mittarissa 394tkm? Ajoitusta en pystynyt VAG-Comilla katsomaan kun vanha versio ei päästä dataa läpi XP-Win käyttiksellä..
-
- -
- Viestit: 41
- Liittynyt: 12.3.2006 21:36
Samat ongelmat täälläkin (AEL) kuin TiPulla + edellä kuvatut hyytymiset tasakaasulla. Hyytyi sitten täysin tien varteen, ei mekaanista kolinaa tms. vaan kone laakista seis. Ei nestevuotoja/-vajetta. Huolestuttava piirre on, ettei kone pyörähdä lainkaan kun yrittää startata.
Kilometrit 384 tkm, syöttöpumppua epäilen, mutta tuo totaalinen jumi koneessa... Keskiviikkona pitäisi olla parempaa tietoa asiasta, kunhan pääsee pajalle.
Kilometrit 384 tkm, syöttöpumppua epäilen, mutta tuo totaalinen jumi koneessa... Keskiviikkona pitäisi olla parempaa tietoa asiasta, kunhan pääsee pajalle.
-
- -
- Viestit: 8
- Liittynyt: 17.3.2006 13:01
Hyytyminen korjattu
Haettu hyytymis vikaa (vuosi) joka ventiililtä ja pumpulta. Ei antanut mitään vikakkoodeja, ilmeisesti ruiskun boksi ei osaa antaa itsestään vikakoodia. Ostetiin ruotsista hajottamolta käytetty ruiskutusyksikönboksi, kaikki viat poistui. Lisäksi polttoaineen kulutus tipahti 6 L tietämille ( entisestä 8L ), teho lisääntyi koneessa huomattavasti ( huiput yli 200 km/h ). Ruotsista eivät lähetä postienakolla tai lähettävät mutta hinta sikakallis, kannatta hakea itse.
Vika paikallistettu!
No niin, löytyihän se viallinen osa systeemistä! Aikani alipaineletkuja uusiessa ja ihmetellessäni käsiin osui se mustavalkoin pieni säiliö, joka on heti jarrutehostajalta lähtevän ohkaisen letkun välissä. En tiennyt mikä tuo oli, mutta jotenkin onnistuin koittamaan isoa takaiskuventtiiliä sen tilalle ja johan lähti laite toimimaan! Nyt on uusi tilattuna, 37€. Toivotaan että vika edelleen pysyy poissa tällä uudellakin osalla.
Petteri
Petteri
2,5 tdi hyytyilee
Juu, itsellä oli sama probleemi AAT pannussa ja pitkään katselutti vikaa. Toisesta kunnossa olevasta autosta eri osilla testailtiin ja vikakoodeja ei antanut kuin EGR:lle. Mutta se itsessään ei aiheuttanut hyytymistä. Vika paljastui lopulta moottorinohjausyksikköön. Sen vaihto poisti ongelmat ja auto toimii kuin ajatus nyt. Kulutuskin tippui alle 6 l / 100 km.... Tuo boxin halvaantuminen saattaa olla seurausta sen sijoituspaikasta = kuumuus. Se tappaa elektroniikan komponentit ennenpitkää kuten tässäkin tapauksessa tod. näk. kävi. Jalkatilassa on paksu matto loodan päällä ja rintapellin takana hehkuttelee pakoputki suojamuovien alla joten lämmintä riittää. Boxi on todella lämmin ajon jälkeen kun kaikki suojat ovat olleet paikoillaan.
Audi sai jatkoaikaa mulla autona :-)
Audi sai jatkoaikaa mulla autona :-)
Itsellä oli tässä taannoin samanlaista probleemaa AAT-koneen kanssa, satunnaisesti hukkasi tehot täyskaasukiihdytyksessä ja woimasavua tuli tuutin täydeltä. Oli laakkosellakin vianhaussa 2-3 päivää, löysivät "viaksi" neulanliikeanturin, se vaihdettiin mutta ei siitä apua ollut, vikaa haettiin egr:stä, pumpun ajoituksesta yms. kunnes sattumalta kotopihassa nojasin coolerin ja imusarjan väliseen ahtoputkeen(letkuun?), siinä oli alapuolella 5cm pitkä halkeama, jota ei kylmänä nähnyt. Muutenkin kylmänä toimi hyvin, ainoastaan lämpöisenä oireili.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Majestic-12 [Bot] ja 26 vierailijaa