1.8T AEB moottorivaurio

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Trip
-
Viestit: 255
Liittynyt: 23.7.2003 17:00

1.8T AEB moottorivaurio

ViestiKirjoittaja Trip » 23.11.2005 16:15

Eli auto 1.8t AEB (k04 ahtimella) passat ja kiertokanget vääntyneet.
Tän siitä virittämisestä sit kai saa... No ei auta ku jatkaa.
Eli mitä tilalle -uusiksi menee männät ja kiertokanget (ainakin :( ).

Taottua vai orkkista?

Onko turha laittaa orkkista jos ei vaihda takas vakioksi?
(-Paikallisen vw liikkeen mukaan on.)

Ja mistä saisi "nopealla" aikataululla vahvempaa osaa tilalle?

Iiro
ffp jäsen
Viestit: 1910
Liittynyt: 23.7.2003 8:59

ViestiKirjoittaja Iiro » 23.11.2005 17:24

Paljonkos suunnilleen on sitä voemoo sitten otettu kun kerran noin on käynyt?

Anagonda
-
Viestit: 2029
Liittynyt: 23.7.2003 8:18

ViestiKirjoittaja Anagonda » 23.11.2005 17:33

K04 ahtimella veivit solmuun? Tais se ongelma olla enemmänkin siellä softapuolella?

Wisecon mäntiä varmaan löytyy us-partsilta hyllystä ja kankia po-metallilta... Noi wisecot vaan on aika sika ja porsas hinnoissa.

EDIT: Jenkeistä mitttatilaustyönä JE:n männät 3vk ja kotona.

Trip
-
Viestit: 255
Liittynyt: 23.7.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Trip » 23.11.2005 18:14

Voimaa ei oo ku joku 220-230 arvio. Ohjelma Mietosista.

ABT
-
Viestit: 1701
Liittynyt: 26.7.2003 11:05
Viesti:

ViestiKirjoittaja ABT » 23.11.2005 18:38

Paljonko autolla oli ajettu? Tais kyllä olla joku valmistusvirhe tai jotain, kyllä noi tuollaiset tehot pitäis helpolla kestää.

Trip
-
Viestit: 255
Liittynyt: 23.7.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Trip » 23.11.2005 19:07

ajettu n.110tkm

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 23.11.2005 19:13

Nakuttanut? Vaihdettu esim väärä N75 ahtovena.

Trip
-
Viestit: 255
Liittynyt: 23.7.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Trip » 23.11.2005 19:40

Nakutti lastunvaihdon yhteydessä-saatiin samantien kuriin. Myös N75 oli hajalla ja vaihdettiin uuteen (oisko tää nykyinen ollu "F" en muista aivan varmasti).
Samaa N75 joka tässä oli alkup. ei enää kuulemma ollu saatavilla- antoivat tiskillä vastaavan.

ABT
-
Viestit: 1701
Liittynyt: 26.7.2003 11:05
Viesti:

ViestiKirjoittaja ABT » 24.11.2005 9:48

Seos mittari vois olla aika pop noihin vähän enemmän virittyihin.

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 24.11.2005 14:53

Multa löytyis sit kolme ehjää AEB kankea ja neljä ehjää mäntää...
Ja kokonainen APY moottori...
Ei mikään myyntipuhe mut kuitenkin ;)

Trip
-
Viestit: 255
Liittynyt: 23.7.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Trip » 24.11.2005 17:58

uudet männät volkkarilta 940euroa setti- halpaa on...
Wisecon takomännät 660euroa setti.
hmmm.

reynolds
-
Viestit: 922
Liittynyt: 23.7.2003 16:35

ViestiKirjoittaja reynolds » 25.11.2005 17:17

No tottakai-aivan-varmasti-tietenkin ostit alkuperäisosan? Siinähän saattaa vaikka vakuutusyhtiö kolarin tullessa tutkia männät!!!!111 ;)

Trip
-
Viestit: 255
Liittynyt: 23.7.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Trip » 25.11.2005 22:42

Tilaus vetämässä. Ei enää orig. sisuskaluja.

Miitsu

ViestiKirjoittaja Miitsu » 26.11.2005 10:37

Eihän vaan ois saanu "vettä nenään"tehostimen kautta..:)?? Meitin vakio 1.6 3BG väänti yhden ja katkas toisen kun meni akun alta vedenpoisto reikä tukkoon,kaukalo täyteen vettä ja jarrua painaessa alipaineletkun kautta vesi männän päälle..lopun voi jokainen arvata..:) Tää oli sit ihan arvaus..

toniha
-
Viestit: 1385
Liittynyt: 25.7.2003 15:05

ViestiKirjoittaja toniha » 26.11.2005 22:41

Mites se vesi hyppäsi alipaineletkuun? Tehostajan kautta mutta miten?

Miitsu

ViestiKirjoittaja Miitsu » 28.11.2005 20:56

Juup,tehostajan kautta..Veden poisto reikä akun alta tukossa ja se lasin etukaukalo oli ollu akun ylälaitaa myöten täynnä vettä..elikkäs pääsylinteri veden alla..:) Ei taida olla ihan vesitiiviix tehty sitä pakettia?? uskomaton yhteensattumien sarja,mut näinkin voi käydä..:) kannattaa katsoa sinne kaukaloon välillä,ei tullu kyl itelle ekana mieleen..

TurboUno
-
Viestit: 48
Liittynyt: 12.2.2004 12:31

ViestiKirjoittaja TurboUno » 29.11.2005 13:03

Eikä kansipahvi ollu rikki ? Yleensä veivit vetää kieroks ku pääsee vettä palotilaan...Harvinaista kyl et menee kaikki samalla. Mitäs vikaa niihin vakiomäntiin tuli ? Jos pienestä nakutuksesta menny veivit ni aika hepposet ovat...

Marko
ffp jäsen
Viestit: 2996
Liittynyt: 17.7.2003 6:59

ViestiKirjoittaja Marko » 29.11.2005 13:18

Näyttäkää mulle, miltä näyttää nakutuksesta aiheutunut kiero veivi.

Vääntöähän tollasella K04 paketilla saa yli neljäsataa, oisko siinä ollut syytä kerrakseen.

packard
-
Viestit: 93
Liittynyt: 13.4.2005 17:08

ViestiKirjoittaja packard » 29.11.2005 14:21

Oliko autossa kartiosuodatin ja sen kautta vettä sisälle?

Trip
-
Viestit: 255
Liittynyt: 23.7.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Trip » 29.11.2005 17:42

Tarkennetaan hieman:
yksi kiertokanki vääntynyt kunnolla,kaksi hieman ja yksi ok näköinen.
Kansipahvi ehjän oloinen ja kansi suoran näköinen (mitattavana).

Kartiosuodatin oli kesällä paikalla mut ei enää kahteen kuukauteen.

Mietin tässä kaverin kanssa, että pamaus joka tälläkertaa oli päättänyt "etenemisen" , oli kuulunut aikaisemminkin.
Syksyllä kaveri oli puikoissa ja ylitimmä tasoristeyksen.Tämän jälkeen kaveri alkoi vedättää kolmosella n.4000rpm kohdalla- pam.
Emme vaan uskoneet että se tulee moottorista ja vikaa haettiin voimansiirrosta jne.

Mikä ihme voi aiheuttaa n.3-4k rpm alueella pamauksen?
Vetoon se ei aiheuttanut mitään katkosta.
Näitä pamauksia kuului, ennen viimeistä, joitakin kertoja satunnaisesti.
Eikä näissä pamauksissa ollut mitään logiikkaa- osa vääntöä "käyttäessä", mut osa varovaisen liikkeellelähdön aikana.

Voiko tää pamaus aiheutua polttoaineensyötön ongelmista (vakio suuttimet, k04 ohjelma ja n.5bar painetta)?

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 29.11.2005 20:38

Trip: Mistäs tilasit noita kestävempiä " :) " osia ja mitä maksaa?

Niemine
-
Viestit: 17
Liittynyt: 6.6.2009 13:31

ViestiKirjoittaja Niemine » 29.7.2009 12:00

Kyllä nakutus ja vääntö tuon aiheittanut. 4000rpm kohdilla taitaa tuolla setupilla olla paras vääntö alue. Onneksi ei tuupannut lohkon kupeesta lävitse.

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 29.7.2009 16:05

ok nyt on pakko sanoa jotain.

Last post Posted: 29.11.2005 21:38
pvm tänään 29.7.2009

oliko pakko? :)

Niemine
-
Viestit: 17
Liittynyt: 6.6.2009 13:31

ViestiKirjoittaja Niemine » 29.7.2009 17:52

jaahas enpäs katsonut tarkemmin : )


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa