Tuli sitten ostettua japanilainen "laitos" crx
Valvoja: ffp jäsenet
Tuli sitten ostettua japanilainen "laitos" crx
Joo, eli heräteostoksena tuli hankittua kuulemma suht harvinainen laitos elikkä 1 generaation crx 1.6i 16v dohc (zc1) koneella.
Sattumalta tutulle saksassa ilmesty sellanen ja pitihän tuohon mahdollisuuteen tarttua kun on jo aina kiinnostanut miten tollanen
"riisikippo taskuraketti räxä" ;) (ei herneitä nenään) kulkee ja kun muistissa on vielä kun naapuri viritteli muutama vuosi takaperin
tuollaista doch konetta ja vauhti oli kieltämättä suht rivakka niin kait sitä pitää itsekin kokeilla...
Aika näyttää oliko ostos hyvä vai ei, mutta golffi jää joka tapauksessa perheeseen joten jos crx ei maistu niin ainahan sen voi myydä pois.
Nyt kysyisinkin että monellako on käynyt mielessä testata joskus jotain japanilaista autoa esim crx:ää vai onko merkkiuskollisuus (esim VAG)
aivan ehdoton ja onko asenne luokkaa ennemmin lapsi kuin japsi?
Ja tämä laitoshan on ensimmäinen japanilainen auto meidän perheessä (kaiken pahan alku?)
Sattumalta tutulle saksassa ilmesty sellanen ja pitihän tuohon mahdollisuuteen tarttua kun on jo aina kiinnostanut miten tollanen
"riisikippo taskuraketti räxä" ;) (ei herneitä nenään) kulkee ja kun muistissa on vielä kun naapuri viritteli muutama vuosi takaperin
tuollaista doch konetta ja vauhti oli kieltämättä suht rivakka niin kait sitä pitää itsekin kokeilla...
Aika näyttää oliko ostos hyvä vai ei, mutta golffi jää joka tapauksessa perheeseen joten jos crx ei maistu niin ainahan sen voi myydä pois.
Nyt kysyisinkin että monellako on käynyt mielessä testata joskus jotain japanilaista autoa esim crx:ää vai onko merkkiuskollisuus (esim VAG)
aivan ehdoton ja onko asenne luokkaa ennemmin lapsi kuin japsi?
Ja tämä laitoshan on ensimmäinen japanilainen auto meidän perheessä (kaiken pahan alku?)
Viimeksi muokannut axel, 24.11.2005 16:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Joskus näin päinajaisunta jossa ajoin Civicillä, niitä traumoja vieläkin parantelen...
No äläs nyt viitsi, mä olen joutunut oikeesti ajaan Civicillä, mieti vaan mitä traumoja siitä on jäänyt :D
No joo, oikeestaan siinä ei ollut muuta vikaa kun että istuttiin niin matalalla jotta tuntu että perse viistää maata, se ei jaksanut kulkea yhtikäs minnekkään, alusta oli pehmempi kuin mun jenkkisänky ja vieressä istu 70v autokoulun opettaja.
Onhan noita ritsoja ollut, nykyään kylläkin vähemmän. Vaikkakin turbo nipponi (vakiota isommalla ahtimella jne) olikin kiva kirsikka noijjen vag makkaroiden seassa... :)
Joskus (häviävän pienen hetken) tuntuu siltä että olemassa on muitakin autoja kuin waggineita, mutta onneksi se menee nopeasti ohi :D
Joskus (häviävän pienen hetken) tuntuu siltä että olemassa on muitakin autoja kuin waggineita, mutta onneksi se menee nopeasti ohi :D
hondat tuntuu ärhäkiltä muttei ne sitä ole. onhan se mukava ajettava kaupungissa mutta tiellä se jää isompien jalkoihin
Verrataanpa ripeydessä vaikka tuota räksää MKII GTi golffiin. Kumpihan on hätäisempi. Verrataan tätä juuri kuopattua typerää(note: En itse pidä tästä autosta) MKV gti golffiin...kumpi on hätäisempi. Tuossa kaksi heti mieleen tulevaa esimerkkiä, jotka on järkevästi verrattavissa. Ei tommosta pikkuautoa voi verrata johonkin tuplaturbo V8 sairaankallispenisjatkeeeseen. Ei katsota hei kaikkea sen musta/puna/kelta lasien läpi. Katsoo sitten mielummin malli kerrallaan. Noitakun on niin erillaisia. Sehän on sama kuin väittäisi kaikkia volvoja traktoreiksi. :)
Olen tässä suunnitellut vaihtoa. Enpä ole suuremmin mitään merkkiä tai mallia lyönyt lukkoon. Ja ne ainoat autot jotka kiinnostaisi enemmän on mahdotonta saada täällä.
(E)Miten se muuten voi olla 1G crx ja vielä kattimalli kun kerta toi 1G oli 1.5i? Ettei olisi 2G räksä.
Viimeksi muokannut Sandman, 23.11.2005 1:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kyllä se valitettavasti on DOHC. 2G(mikä tämän on pakko koneen perusteela olla) räksä ei kyllä ole mikään tilava vehje(jopa tässä mittakaavassa todella pieni). Jos kaipaa edes jonkinlaista takapenkkiä tai takakonttia, niin paras pysyä näistä kaukana. Puhumattakaan siitä, ettei näissä ole äänieristystä mitenkään liiaksi asti. Jos tekniikka pelaa niin helposti kestää pitkään.
Kyllä noiden tietojen mukaan nyt on 2G räksä kyseessä. Eli vm. 88-91. Luultavimmin vielä ainakin -89 vuodelta, jolloin katti tuli kehiin.
ED9 koteloinen crx tässä vissiin on siis kyseessä.
Ihmettelen vaan tuota ZC1 koodia? Kun minulla on mielikuva, että kaikki euroopan moottorikoodit on Esim. D16??
Toi ZC viittaisi siis JDM malliin? Japan Domestic Market.
Omituista?
Itse ajelin kyseisenlaisella värkillä melkein 6v. Yli 300tkm mittarissa ja hyvin pelasi. Ainut se surullisen kuuluisa Main Relay poksahti. Ihan kiva vekotin ja jos kaksisteen vaan ajelee niin minulle ainakin tilat piisasi.
Edit. Taitaapa sittenkin muuten olla ne viimeisimmät 1 gen räksät mahdollista olla tuolla ZC koneella joka todellakin on 1.6 doch. Olikohan ne näitä 125hp versioita. Kuitenkin edelleen mielestäni jdm mallista on kyse.. Aivan varma en ole.
ED9 koteloinen crx tässä vissiin on siis kyseessä.
Ihmettelen vaan tuota ZC1 koodia? Kun minulla on mielikuva, että kaikki euroopan moottorikoodit on Esim. D16??
Toi ZC viittaisi siis JDM malliin? Japan Domestic Market.
Omituista?
Itse ajelin kyseisenlaisella värkillä melkein 6v. Yli 300tkm mittarissa ja hyvin pelasi. Ainut se surullisen kuuluisa Main Relay poksahti. Ihan kiva vekotin ja jos kaksisteen vaan ajelee niin minulle ainakin tilat piisasi.
Edit. Taitaapa sittenkin muuten olla ne viimeisimmät 1 gen räksät mahdollista olla tuolla ZC koneella joka todellakin on 1.6 doch. Olikohan ne näitä 125hp versioita. Kuitenkin edelleen mielestäni jdm mallista on kyse.. Aivan varma en ole.
Viimeksi muokannut Hasa, 23.11.2005 9:11. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
ainakin tilat piisasi
Tilava autohan toi crx on. Kerran baarista tullessa liftasin kaverin kanssa jekun kyytiin ja hyvin sinne "takapenkille" mahtu yhteiskooltaan lähes neljämetriä ja kakssataa kiloa kännistä ukkoa :) Ja niin lokoiset oltavat siellä oli, että tais muutaman kilsan matkalla jo uniki tulla...
E: Ja vielä tosta, että voisin kokeilla autona muutakin kuin Vagginetta, kiikarissa ollu Avensista ja 6 Mazdaa.
Ja eikö ykkös CRX:t olleet 1.5 koneisia 12-venttiilisiä ja 100 hv vehkeitä tehokkaimmat? Kakkosessa oli sitten 1.6 16V 136 hv konetta.
Olen itse omistanut noisen värkin vuonna hmmmm. -96-97 (perketi on siitä kauan), ja voi jessus sitä ruostepesien määrää! kattokin oli umpimätä, puolet pohjaa uusittiin, tankkikin taisi olla jo aika pahassa kunnossa jne. Koppa pehmeää kun voi, toisesta kulmasta kun tunkkasi, niin yksi rengas nousi ja ovet ei auenneet. Ovi auki tunkatessa ovi heitti pari senttiä kohditaan, voi vaan kuvitella millainen kasa muovia ja ruostetta jää tielle jos sellaisen kolhaisee jonkun persukkeeseen. Takalokarit oli hävinneet jo edelliseltä omistalajta ja niihin oli pistetty popniiteillä rannilaa sekä massa päälle.
Laitteen maalaaminenkin oli yhtä juhlaa, kolmesti maalattiin muoviosia, kun maalari ei saanut sitä alkuperäistä muovimaalia piiloon, vaan se kiehui ulos aina jostain. Alustakin oli kuin kivireessä, edessä olevat vääntösauvat olivat tajuttoman epämukavat. Takapenkki oli lähinnä vitsi, ainakin kavereitten mielestä, sai lempinimen pisulaari.
Okei kiihtyihän se kohtuullisesti noillakin tehoilla ja olihan sillä kiva leikkiä ja tekniikka kesti teinirääkkäykset hyvin, mutta muuta hyvää siitä ei sitten varmaan keksi.
Olen itse omistanut noisen värkin vuonna hmmmm. -96-97 (perketi on siitä kauan), ja voi jessus sitä ruostepesien määrää! kattokin oli umpimätä, puolet pohjaa uusittiin, tankkikin taisi olla jo aika pahassa kunnossa jne. Koppa pehmeää kun voi, toisesta kulmasta kun tunkkasi, niin yksi rengas nousi ja ovet ei auenneet. Ovi auki tunkatessa ovi heitti pari senttiä kohditaan, voi vaan kuvitella millainen kasa muovia ja ruostetta jää tielle jos sellaisen kolhaisee jonkun persukkeeseen. Takalokarit oli hävinneet jo edelliseltä omistalajta ja niihin oli pistetty popniiteillä rannilaa sekä massa päälle.
Laitteen maalaaminenkin oli yhtä juhlaa, kolmesti maalattiin muoviosia, kun maalari ei saanut sitä alkuperäistä muovimaalia piiloon, vaan se kiehui ulos aina jostain. Alustakin oli kuin kivireessä, edessä olevat vääntösauvat olivat tajuttoman epämukavat. Takapenkki oli lähinnä vitsi, ainakin kavereitten mielestä, sai lempinimen pisulaari.
Okei kiihtyihän se kohtuullisesti noillakin tehoilla ja olihan sillä kiva leikkiä ja tekniikka kesti teinirääkkäykset hyvin, mutta muuta hyvää siitä ei sitten varmaan keksi.
Toi on äärimmäisen turvallinen auto =D kerran AVK:lla oli tollanen etupyörän kohdalle sivusta mällätty. En nyt muista mitä versioo oli. Oliko sitte eka vai toka. Kuitenki oli rintapellin kohdalta pistehitsit revenny ja keula oli toisella trukkilavalla auton vieressä. Kori ei ollu ees pahasti mutkalla ja tuulilasiki tais olla vielä paikallaan. Ratti ja vaihdekeppi oli oli vielä keulan mukana paketissa. Oli siitä kojetaulun mukana menny.
Aikaa on niin en niin tarkkaan yksityiskohtia muista mutta en ainakaan kolaria moisella ajaessa uskalla aatella.. Tosin tulihan tuota joskus ajettua -88 Seat ibizallaki nopeusmittari tapissa.. :)
Aikaa on niin en niin tarkkaan yksityiskohtia muista mutta en ainakaan kolaria moisella ajaessa uskalla aatella.. Tosin tulihan tuota joskus ajettua -88 Seat ibizallaki nopeusmittari tapissa.. :)
Itsellä oli tommonen aikanaan, vuonna -99, vuosimallia -89, mittarissa ostohetkellä 118tkm ja myydessä n. 123tkm, todella mahtava leikkikalu ei monikaan auto pärjännyt kiihdytyksissä, jos pysyttiin alle 120km/h nopeuksissa, sitten taas yli 145km/h rupes kulkemaan.
Takapenkistä ei oikeastaan voi edes puhua, onhan se rekisteröity kahdelle hengelle, tavaratilaa sen sijaan oli riittämiin asti, väittäisin, että enemmän kuin IV-koppaisessa HB Golffissa tai tossa mun nykyisessä kulkineessa.
Ostaisin mielellään vanhan autoni takaisin, jos olisi vielä yhtä hyvässä kunnossa, mutta seuraava omistaja otti ja "tuunasi" laitteen sen näköiseksi, ettei alkuperäiseksi tunnista..
E: Tein mielenkiinnosta tarkistuksen, missä entinen autoni nykyään menee, Omistajana vakuutusyhtiö ja poistettu rekisterissä, ei vissiin oo pysyny lapasessa..
Takapenkistä ei oikeastaan voi edes puhua, onhan se rekisteröity kahdelle hengelle, tavaratilaa sen sijaan oli riittämiin asti, väittäisin, että enemmän kuin IV-koppaisessa HB Golffissa tai tossa mun nykyisessä kulkineessa.
Ostaisin mielellään vanhan autoni takaisin, jos olisi vielä yhtä hyvässä kunnossa, mutta seuraava omistaja otti ja "tuunasi" laitteen sen näköiseksi, ettei alkuperäiseksi tunnista..
E: Tein mielenkiinnosta tarkistuksen, missä entinen autoni nykyään menee, Omistajana vakuutusyhtiö ja poistettu rekisterissä, ei vissiin oo pysyny lapasessa..
^ siis se sinun on ilmeisesti ollut sitä kakkosta "lasiperä" mallia, jossa on pieni ikkuna takaluukussa pystyasennossa?
Eiköhän nuo ykkös ja kakkos CRX:t kuitenkin eroa toisitaan jo melkoisesti, kakkosella vaan en ole koskaan ajanut, mutta Civicciin jos vertaa, niin ero taitaa olla aika reilu.
Eiköhän nuo ykkös ja kakkos CRX:t kuitenkin eroa toisitaan jo melkoisesti, kakkosella vaan en ole koskaan ajanut, mutta Civicciin jos vertaa, niin ero taitaa olla aika reilu.
Viimeksi muokannut HelaKammo, 23.11.2005 11:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Semmonenhan se oli. Onhan siinä aika paljon eroa ykköseen, ykkönen on tiloiltaan paljon pienempi, ajanut en semmosta ikinä ole.
Saman ikäinen civic samalla koneella on kyllä hyvin samanlainen ajaa, tilaa siinä on tietysti reilummin, civicit tolla koneella (1.6 16V) taitavat vaan olla vielä harvinaisempia, kuin CRX:t.
Saman ikäinen civic samalla koneella on kyllä hyvin samanlainen ajaa, tilaa siinä on tietysti reilummin, civicit tolla koneella (1.6 16V) taitavat vaan olla vielä harvinaisempia, kuin CRX:t.
yllä noiden tietojen mukaan nyt on 2G räksä kyseessä. Eli vm. 88-91. Luultavimmin vielä ainakin -89 vuodelta, jolloin katti tuli kehiin.
ED9 koteloinen crx tässä vissiin on siis kyseessä.
Ihmettelen vaan tuota ZC1 koodia? Kun minulla on mielikuva, että kaikki euroopan moottorikoodit on Esim. D16??
Toi ZC viittaisi siis JDM malliin? Japan Domestic Market.
Omituista?
Katti tuli kyllä '90 Samalla tuli pieni kasvojen kohotus(räksässä ei niin näkyvä kuin civicissä). Kattimallin koneessa tehoa on 124hp ja katittomassa 130hp. ZC1 pitäisi olla ihan eurooppalainen moottori, mutta olemassa on kone zc koodilla. Lähinnä japanissa, mutta muistaakseni olen noita euroopassa nähnyt. japanmoottorituonti ainakin on myynyt noita koneita Melkein kaikki nämä 1.6 koneet on D16 koneita, muutamaa poikkeusta lukuunottamatta.
Tässä vielä kuva täsmentämään 1G ja 2G
Itse jouduin ajelemaan tuillaisella peräti autokoulussa, no olihan se mukavampi kulkine kuin kakkoskoppa...No äläs nyt viitsi, mä olen joutunut oikeesti ajaan Civicillä, mieti vaan mitä traumoja siitä on jäänyt :D
Toyotista on jonkin verran kokemusta, enpä sanoisi että ainakaan 90-luvun puolella tehdyt kulkineet yhtään Golfia pahempia ovat ruostumaan. Ainoa miinus tulee ajo-ominaisuuksista, Japsit eivät tunnu osaavan tehdä tunnokasta ohjausta. Ainakaan ennen eivät osanneet.
Kattimalli on tullut 9/89 CRX:ään. Ainakin itse sen kans sillon painin, kun autoni oli 89 (ja rekisteröity vuoden lopussa) ja pakoputki oli vaihdon edessä. Tiesin kyllä omani olevan ilman kattia, mutta halusivat tarkistaa veholla valmistenumerolla, että mikä putki siihen menee.
Pikkujuttuja. Ei varmaan vaan suomeen ole kattimalleja yhtään ehtinyt rekisteriin vuoden 89 puolella, vaikka valmituspaikalla se katti olisikin sinne alettu runnomaan.
Nyt kuitenkin varmaan puhutaan todellakin siitä 1gen kulkineesta. Sellaista en ole koskaan ajanut.
Pikkujuttuja. Ei varmaan vaan suomeen ole kattimalleja yhtään ehtinyt rekisteriin vuoden 89 puolella, vaikka valmituspaikalla se katti olisikin sinne alettu runnomaan.
Nyt kuitenkin varmaan puhutaan todellakin siitä 1gen kulkineesta. Sellaista en ole koskaan ajanut.
Joskus olen corollan (AE92) omistanut. Ei kyllä ole aikoihin käynytkään mielessä hankkia japanilaista autoa. Perustojotissa ei ole sielua ja uudet suprat ja skylinet ei tule kyseeseen jo hintansa vuoksi. Jotenkin en vaan pidä siitä japanilaisen "pokemon-auton" tunnelmasta... Se on se tietty japanilainen tatsi siinä hommassa mikä tökkii, jokin semmonen Saksalainen jykevyys niistä puuttuu mitä olen ajanut japseilla. En osaa sen parammin selittää, eli enemmän se kai on tunnepuolen valinta mulla nämä Saksalaiset autot. Mutta jos Japanilainen auto "pitäis" ostaa niin se ois varmaan joku Honda Accord tai sitten joku mitsu, siihen "tuulipuku ja korolla" -kaavaan en haluais ikinä sortua.
Auto on 1 generaatioo, mutta 1 generaatiosta on myös 2 mallia af joka on suomessa yleisin(1.5 kone) ja as (1.6i 16v). As mallia on valmistettu vaan hyvin vähän koska se tuli juuri ennen uudempaa ed9 crx:ää (As valmistettiin kait 86-87). Ostamani on 87-. As:ssä ja Af:ssä on vaan muutamia pikkueroja (esim mittaristossa jne)
2 generaation 16 venaset koneet on liki identtisiä mutta (ZC1 on alkuperäinen 16v japanista ja siinä on 5hp vähemmän johtuen pienemmistä puristuksista 9,3 vs 9,5. As mallia tuotiin esim saksaan limited editionina vain 1000kpl ja niistäkään ei varmasti ole enää montaa jäljellä :DDD
Jos jotakuta kiinnostaa enemmän mallit ja tehot jne niin voi katsoa täältä:
http://www.maxrev.de/CRX-typenliste.htm
2 generaation 16 venaset koneet on liki identtisiä mutta (ZC1 on alkuperäinen 16v japanista ja siinä on 5hp vähemmän johtuen pienemmistä puristuksista 9,3 vs 9,5. As mallia tuotiin esim saksaan limited editionina vain 1000kpl ja niistäkään ei varmasti ole enää montaa jäljellä :DDD
Jos jotakuta kiinnostaa enemmän mallit ja tehot jne niin voi katsoa täältä:
http://www.maxrev.de/CRX-typenliste.htm
Petri R. kirjoitti:Joskus olen corollan (AE92) omistanut. Ei kyllä ole aikoihin käynytkään mielessä hankkia japanilaista autoa. Perustojotissa ei ole sielua ja uudet suprat ja skylinet ei tule kyseeseen jo hintansa vuoksi. Jotenkin en vaan pidä siitä japanilaisen "pokemon-auton" tunnelmasta... Se on se tietty japanilainen tatsi siinä hommassa mikä tökkii, jokin semmonen Saksalainen jykevyys niistä puuttuu mitä olen ajanut japseilla. En osaa sen parammin selittää, eli enemmän se kai on tunnepuolen valinta mulla nämä Saksalaiset autot. Mutta jos Japanilainen auto "pitäis" ostaa niin se ois varmaan joku Honda Accord tai sitten joku mitsu, siihen "tuulipuku ja korolla" -kaavaan en haluais ikinä sortua.
Joo, noin on asia ku verrataan vähän vanhempia autoja. Mutta ei ole "jykevyydessä" juuri eroa, jos vertaat esim. uutta Mazdaa ja VW. Japanilaiset alkaa olemaan samanlaisia ajaa ku eurooppalaisetkin, suunnittelevat jo enemmän tänne niitä autoja. Vaikka itsellä on ollut melkein kaikenmerkkisiä autoja, en kategorisoi enää nykyään autoja. Joka automerkissä(melkein) on jotain hyvää, ja erot merkkien välillä pienenee kokoajan. Nyt itsellä ranskis ja V.A.G.(Seat) alla ja seuraava taas saattaa olla japski. Merkillä ei niin väliä, eniten kiinnostaa tietyt MALLIT. Sporttiset ja liikenteessä erottuvat. Ja noilla räksilläkin on tullu ajettua, jos vertaa 2G räksää ja samanikäistä 3-ovista civicciä, ei isoa eroa ole. Samoja osia pitkälti ja tietysti räksä vielä sporttisempi. Ainakin tiloiltaan. :) 1G kylläkin huomattavasti 2G huonompi ajaa.
mielenkiintoinen projekti tämä kone jossa kaksi sylinterikantta sijaitsee nokka-akselin päällä.
Eikös olekkin kun Hondakin sen omilla sivuillaan ilmaisee:
http://www.honda.lt/lt/pricelist/index.php
ajattelin itsekkin ottaa vaggineen seuraavaksi vehkeeksi kun tossa pari 3kk sitten auton vaihtoa suunnittelin.. vaaggineet leon ja fabia rs oli pitkään kisassa mutta kun eivät halunneet myyjät nettohinnoistaan yhtään antaa periksi vaikka käteistä oli tarjolla niin muille se kyllä tuntuu kelpaavan. En ole kyllä katunut (ainakaan vielä ;D)
Mä ostin tänään itselleni 3 vw:n jälkeen Honda Accordin..
vuosimalli on 88, mutta siinä on: ohjaustehostin, sähkölasit, -kattoluukku,
-peilit, -antenni, 2 litrainen kone ja 5 vaihteinen laatikko..
ajettu sillä on kohta 400 tuhatta, mutta kone on vieläkin timmissä kunnossa..
ei kovin monessa kakkoskopassa oo noin hyviä varusteita ;)
vuosimalli on 88, mutta siinä on: ohjaustehostin, sähkölasit, -kattoluukku,
-peilit, -antenni, 2 litrainen kone ja 5 vaihteinen laatikko..
ajettu sillä on kohta 400 tuhatta, mutta kone on vieläkin timmissä kunnossa..
ei kovin monessa kakkoskopassa oo noin hyviä varusteita ;)
Corollan voisin ehkä ostaa sillä verukkeella, että saan tuon merkiltä mainitsemattoman auton myytyä ja ajelisin sitten jollain 400€ tojotalla sen aikaa että löytää sitten "oikean" auton. Minun korollalla oli ajettu myydessä 280tkm, ja sen tekniikka oli varmaan elämänsä kunnossa, itseasiassa paremmassa iskussa ku ostettaessa, vaikka annoin sille pari vuotta aika huolellisesti kenkää. Se oli myös merkillistä ettei öljynvaihtovälillä tarvinu lisätä tippaakaan öljyä. Ruostehan tuon ikäiset autot, varsinkin japanilaiset helposti vie paaliin, vaikka tekniikka pelais vielä moitteetta. Hyväkorisena tuommoset 80-luvun japsit on varmaan mitä parhaimpia ostoksia puoli-ilmaiseksi kehonsiirtovälineeksi, ellei sitten ole hyvää kakkista tarjolla ;)
Kieltämättä tämän topicin vaikutuksesta tuli tuossa "nettiautotettua" erinäköisiä japseja ja täytyy myöntää että vaikkei ns. perusautot herätäkään mitään tunteita, niin kaikenlaiset erikoismallit ovat kyllä kiehtovia. Siis puhun "evomitsuista" ja muista ralliohjuksista. Mutta kuten sanottua niin aika harva meistä osaa kattavasti järkisyillä omaa merkkivalintaa perustella, ja siksi näistä on turhaa kinastella. Asiallista keskustelua aiheen tiimoilta on mielenkiintoista lukea.
Kieltämättä tämän topicin vaikutuksesta tuli tuossa "nettiautotettua" erinäköisiä japseja ja täytyy myöntää että vaikkei ns. perusautot herätäkään mitään tunteita, niin kaikenlaiset erikoismallit ovat kyllä kiehtovia. Siis puhun "evomitsuista" ja muista ralliohjuksista. Mutta kuten sanottua niin aika harva meistä osaa kattavasti järkisyillä omaa merkkivalintaa perustella, ja siksi näistä on turhaa kinastella. Asiallista keskustelua aiheen tiimoilta on mielenkiintoista lukea.
Kiva korimalli toi crx. Erottuu hyvin perhemalleista aivan kuten corradot tai sciroccot. Kyllä tuollaisella itsekkin ajelis jos koneen lisävarustais vielä ahtimella. Saksassa oli noita paljon ja kaikki jotenkin tuunattuna.
Merkkiuskollisuus on suhteellista. Jos on joku ihan p*ska karvalakkiversio kyseessä esim. 1,3 kakkakoppa niin kenelläkään ei viisari värähdä vaikka olis vw-lippis päässä. Näin se menee. Erikoismallit on kiinnostavia oli merkki mikä tahansa.
Corolloista kelpaisi gti-mallit, mutta nillä ei ole mitään yhteisiä osia karvalakkiversioiden kanssa.
Merkkiuskollisuus on suhteellista. Jos on joku ihan p*ska karvalakkiversio kyseessä esim. 1,3 kakkakoppa niin kenelläkään ei viisari värähdä vaikka olis vw-lippis päässä. Näin se menee. Erikoismallit on kiinnostavia oli merkki mikä tahansa.
Corolloista kelpaisi gti-mallit, mutta nillä ei ole mitään yhteisiä osia karvalakkiversioiden kanssa.
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa