passatin ajovalo suuntaus "valuu" alas..

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

AGU
-
Viestit: 323
Liittynyt: 7.9.2003 20:28

passatin ajovalo suuntaus "valuu" alas..

ViestiKirjoittaja AGU » 21.11.2005 19:40

-98 passat....
mikäs se on homman nimi kun suuntaan valot niin seuraavana päivänä näyttävät taas alas? valojen säätömoottori toimii ok, mutta sillhän ne valottulevat vielä alemmas. Milläs kikalla nuo umpiot saisi pysymään yläasenossakin?

Jos xenonit (kalliit...) jätetään laskuista onko järkeä ostaa jotain muita upioita jos
tavoitteena on saada paremmat valot. Lisäpitkät ei ole ratkaisu täällä kehä III nurkilla, eli lähinnä lähivaloihin tarvisi potkua...

Vesku
ffp jäsen
Viestit: 7374
Liittynyt: 16.7.2003 23:55

ViestiKirjoittaja Vesku » 21.11.2005 20:17

Onko autossa automaattinen valonkorkeudensäätö?

Iiro
ffp jäsen
Viestit: 1910
Liittynyt: 23.7.2003 8:59

ViestiKirjoittaja Iiro » 21.11.2005 20:36

Nouseeko valot kun kääntää ne katkaisijasta päälle?

AGU
-
Viestit: 323
Liittynyt: 7.9.2003 20:28

ViestiKirjoittaja AGU » 21.11.2005 20:48

ei nouse valot vaikka laittaisi katkaisijastakin päälle.
näyttävät nyt tosi lähelle, n.15 metrin päähän.

automaattisesta korkeudensäädöstä ei mitään tietoa,
onko noissa sellaisiakin?

Se perinteinen rullasta pyöritettävä korkeudensäätö ainakin löytyy.

Iiro
ffp jäsen
Viestit: 1910
Liittynyt: 23.7.2003 8:59

ViestiKirjoittaja Iiro » 21.11.2005 20:54

Eli silloin ei ole automaattista korkeudensäätöä. Viasta en minä uskalla sanoa mitään, säätömoottoria epäilisin.

itkonen
-
Viestit: 847
Liittynyt: 28.7.2003 12:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja itkonen » 21.11.2005 21:41

Mulla tuo ongelma johtui siitä toisella puolella, että ajovalon manuaalinen korkeudensäätömekanismi ( siis se jolla valot suunnataan sieltä keulilta ) oli hajonnut. Jotenka umpio lurpsahti aina ala-asentoon vaikka sitä kuinka sääti. Toki sähkösäätö nosti vähän ylemmäs, mutta ei se auttanut, kun valo umpio oli tipahtaneena valmiiksi ihan ala-asentoon. Näytti pitkät just 15 metrin päähän...

Kartte
-
Viestit: 90
Liittynyt: 6.7.2004 15:49

ViestiKirjoittaja Kartte » 22.11.2005 8:11

Mulla on Passatissa (-01 3BG) tällainen tapaus, kun auton käynnistää ja valot on ns. päivävaloasennossa niin kuskin puolen umpio näyttää eteen muutaman metrin päähän, vänkärin puoli näyttää oikein. Kun valot laittaa päälle niin kuskin puolikin nousee oikealle tasolle. Tämä on todistettu nyt pimeän aikaan monesti.

Tässähän on myös se peukalopyörä jolla voi säätää valoja, eli ei ilmeisesti automaattista korkeudensäätöä. Onko näissä vielä joku säätömoottori, joka on vänkärin puolelta rikki?

Edit: Lyhyen Googletuksen jälkeen löytyi vastaus, eli tämä on ominaisuus, ei vika.

AGU
-
Viestit: 323
Liittynyt: 7.9.2003 20:28

ViestiKirjoittaja AGU » 25.11.2005 12:15

tulipa tuossa umpioita tukittua...
Eli heijastinpintahan on alareunasta kiinni vain säätömoottorin tapissa
ja yläreuna manuaalisäädon kahdessa muovitapissa, kumiputken palan varassa. Nämä 3 cm pituiset kumit olivat hapertuneet ja heijastin oli
käytännössä kiinni vain säätömoottorilla.

Eli umpiot irti ja niistä lasit pois.
2 * 3cm uutta kumiputkea ja takaisin nippuun.
Nyt valot pysyy suunnassa, mutta umpiot on kyllä muuten melko huonot.
Suosituksia uusiksi valoiksi??
Xenonit aika kalliit..muita vaihtoehtoja??

ukormi
-
Viestit: 237
Liittynyt: 2.11.2005 20:14

ViestiKirjoittaja ukormi » 14.5.2006 20:56

Huomasin saman alaspainumisen omassani. Oikeanpuoleinen painuu päiväasennossa alas. Mutta tuo tärinä on tuossakin umpiossa, eli heijastin on jotenkin irti.

Kokeilin ottaa umpiota pois ja helpostihan siitä ne neljä ruuvia irti lähtikin. Mutta taitaa mennä koko puskuri irroitettavaksi ennenkuin umpion saa pois?

Autona tuo -02 Variant linssivaloilla.

Jos haluaa xenonit laillisesti, niin riittääkö Xenon umpioiden osto kolaripelistä? Mitähän muuta pitäisi hommata...

Pasaatti
-
Viestit: 1424
Liittynyt: 26.1.2005 22:12

ViestiKirjoittaja Pasaatti » 14.5.2006 23:08

Pesurit sekä automaattinen korkeudensäätö vaatimuksena.

ukormi
-
Viestit: 237
Liittynyt: 2.11.2005 20:14

ViestiKirjoittaja ukormi » 14.5.2006 23:41

Tuleekos automaaginen säätö mukana orkkis umpioissa vai onko se anturi jossakin muualla?
Pesurit on kyllä puskurissa.

AGU
-
Viestit: 323
Liittynyt: 7.9.2003 20:28

ViestiKirjoittaja AGU » 15.5.2006 14:23

-98 umpiot ainakin irtosivat helposti ilman puskurin irrotustakin,
onko tosiaan uudemmasta mallista puskurikin irrotettava?

ukormi
-
Viestit: 237
Liittynyt: 2.11.2005 20:14

ViestiKirjoittaja ukormi » 18.5.2006 11:29

Ei ainakaan lähtenyt suoraan irti. Ottaa sisäreunasta puskuriin kiinni..

k.i.s.s.
-
Viestit: 25
Liittynyt: 21.3.2006 0:37

ViestiKirjoittaja k.i.s.s. » 20.5.2006 2:38

Ei kait nuo uudet nyt niin kalliita ole, esimerkki puolasta. Vastaava kun Ebay. Ota yhteyttä yv:llä jos kiinnostaa.
http://www.allegro.pl/item104332853_vw_passat_b5_reflektor_prawy_oryginalny_hella.html

Edit: jaa hinta neljällä ni saat sen euroina. ja niin tässä umpio jolla hyväksyntä xsenonille. Siis ei laitteistoa vain hyväksyntä. Ei kuitenkaan kovin pahan hintainen.
http://www.allegro.pl/item103997196_vw_ ... xenon.html


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa