Prothane puslat v.s powerflex puslat?
Valvoja: ffp jäsenet
Prothane puslat v.s powerflex puslat?
Pitäs varmaan jossain vaihees uusia noi etutukivarsien puslat ni aattelin laittaa sit vähä tukevammat ku alkuperäiset.. kumpaa suosittelette? Nii ja autohan on golf II
Powerflexin etupään puslat näyttävät nykyään ainakin Pro Streetillä olevan edullisemmat kuin Prothanen vastaavat Hot Carsilla.
Prothanen sarjan takapään puslat puolestaan ovat aika turhat: Taka-akseliin tulevat tukevat vain vakiopuslaa ja iskarin yläpään puslat ovat väärän malliset.
Omaan Golviin hankin pari vuotta sitten Prothanet kun olivat silloin halvemmat ja kyllä nekin ovat ihan käyttökelpoiset.
Prothanen sarjan takapään puslat puolestaan ovat aika turhat: Taka-akseliin tulevat tukevat vain vakiopuslaa ja iskarin yläpään puslat ovat väärän malliset.
Omaan Golviin hankin pari vuotta sitten Prothanet kun olivat silloin halvemmat ja kyllä nekin ovat ihan käyttökelpoiset.
powerflex toimii todella hyvin. Alusta on jämerä muttei liikaa.
Ennemmin sanoisin että unohda originaalit ja laita powerit :)
Powerflexin sarjassa kaikki puslat käyvät ilman "sorvaamista" paikalleen
mutta ovat työläitä, koska eivät anna yhtä paljon periksi kuin orkkis-kumiset.
Esim etupään isot puslat eivät mene kuin prässillä ja tarviivat voimaa jokseenkin paljon.
Samalla kannattaa vaihtaa vakaajan päät ja alapallot.
Ennemmin sanoisin että unohda originaalit ja laita powerit :)
Powerflexin sarjassa kaikki puslat käyvät ilman "sorvaamista" paikalleen
mutta ovat työläitä, koska eivät anna yhtä paljon periksi kuin orkkis-kumiset.
Esim etupään isot puslat eivät mene kuin prässillä ja tarviivat voimaa jokseenkin paljon.
Samalla kannattaa vaihtaa vakaajan päät ja alapallot.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Jos jotai posiitiivista hakee niin juu sain!
Puhelimessakin oli aina joku väärä henkilö ja koska he ei voineet yhdistää niin piti soittaa uudestaan kun se toinen tietää sit tulla vastaamaan ja se oli aina just sillon toisessa puhelimessa kun mä soitin.
Asiakaspalvelu oli mun kohdalla niin perseestä että ei oo missään muualla sellasta ollu. Jos olisin osannut ruåtsia niin olisinko sitten saanu parempaa palvelua?
Puhelimessakin oli aina joku väärä henkilö ja koska he ei voineet yhdistää niin piti soittaa uudestaan kun se toinen tietää sit tulla vastaamaan ja se oli aina just sillon toisessa puhelimessa kun mä soitin.
Asiakaspalvelu oli mun kohdalla niin perseestä että ei oo missään muualla sellasta ollu. Jos olisin osannut ruåtsia niin olisinko sitten saanu parempaa palvelua?
-
- -
- Viestit: 2953
- Liittynyt: 23.7.2003 21:31
- Viesti:
Uskaltaisko tuolta tilata sarjan, on melko edullinen ?
http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=4054006
http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=4054006
Eikös se mene niin, että ( osan hinta+3-5%+rahti ) x alv= todellinen hinta... (jaksamatta katsoa varmennusta tullin sivuilta).
Monta osaa on näyttänyt halvoilta, mutta lopuksi ero Suomesta ostettuun on hyvin vähän verrattuna osan kokonaishintaan. Ja mahdollisissa ongelmatapauksissa onkin elämä niiiiiin paljon helpompaa. Ottaakaa huomioon nämä..
Monta osaa on näyttänyt halvoilta, mutta lopuksi ero Suomesta ostettuun on hyvin vähän verrattuna osan kokonaishintaan. Ja mahdollisissa ongelmatapauksissa onkin elämä niiiiiin paljon helpompaa. Ottaakaa huomioon nämä..
Myyntihinta + rahti x tulli% x alv% = lopullinen hinta.
Kannattaa verrata myös Hot Carsin hintoja jos Prothanea meinaa.
Prothanet ovat asiallista tavaraa poislukien juuri nuo taka-akselin orkkispuslien sisään tulevat insertit joista ei juuri vastaavaa hyötyä ole.
Kannattaa verrata myös Hot Carsin hintoja jos Prothanea meinaa.
Prothanet ovat asiallista tavaraa poislukien juuri nuo taka-akselin orkkispuslien sisään tulevat insertit joista ei juuri vastaavaa hyötyä ole.
Asentelin Jetan etupäähän vähän aikaa sitten nuo Prothanen puslat, ajettavuus muuttui aika paljon napakammaksi. Koko sarjan ostin briteistä ebayn kautta hintaa jäi rahteineen muistaakseni karvan päälle 70€. Koitin juuri etsiä ebaysta mutta ei näyttänyt löytyvän enää ko. myyjää. Joku kokeilemaan tuota settiä.
Mulla oli yhtä helvettiä tilata noita puslia Hot Carsista reilu vuosi tai kaksi takaperin. "Viikon päästä pitäs tulla" "Konttia puretaan" "Tänää lähtee" jnejne. Tämän hetken toimitusajoista ei hajua ole.
Tosiaankin kannattaa varmistua sopivuudesta, noi taka-akselin puslat on turhat, tehostettuun ohjaukseen ei nuo puslat käy ja olikos vielä vakaajan puslissa niin, ettei käy 16v:n vakaajaan... Tästä en aivan varma ole.
Tosiaankin kannattaa varmistua sopivuudesta, noi taka-akselin puslat on turhat, tehostettuun ohjaukseen ei nuo puslat käy ja olikos vielä vakaajan puslissa niin, ettei käy 16v:n vakaajaan... Tästä en aivan varma ole.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
enpä usko että kestoltaan juurikaan mitään eroa on prothanen ja powerflexin välillä..
hinta tosin on. alatukivarren puslat kakkikseen ovh 120€ :) (hintaan tietenki vaikuttaa minkälaiset välit myyjän kanssa on) siis taaemmat ja etummaiset.
taitaa prothanelta irrota koko paketti tuolla rahalla
penaa: itse löysin rovaniemeltä paikallisesta varaosapuljusta sattumalta powerflexin puslat alatukivarsiin hyllystä. katsastusmies meinasi ettei mahdollisuutta ollu entisellä puslalla saada leimaa lappuun
hinta tosin on. alatukivarren puslat kakkikseen ovh 120€ :) (hintaan tietenki vaikuttaa minkälaiset välit myyjän kanssa on) siis taaemmat ja etummaiset.
taitaa prothanelta irrota koko paketti tuolla rahalla
penaa: itse löysin rovaniemeltä paikallisesta varaosapuljusta sattumalta powerflexin puslat alatukivarsiin hyllystä. katsastusmies meinasi ettei mahdollisuutta ollu entisellä puslalla saada leimaa lappuun
Jatketaampa vanhaa topiikkia...
Completokselta näyttäs saavan tuota Superflexin puslaa...
Golffiin pitäisi vaihtaa taka-akselin puslat ja selvis selailulla että ainakin powerflexit helppo laittaa paikkalleen. Meneekö tosiaan ilman prässiä paikalleen?
Mites superflexeissä, yhtä helppo?
Niin ja niitä kokemuksia ois kiva kuulla porukalta nuista superflexeistä
ps. hinta eroahan nuilla näyttänyt juurikaan olevan...
Completokselta näyttäs saavan tuota Superflexin puslaa...
Golffiin pitäisi vaihtaa taka-akselin puslat ja selvis selailulla että ainakin powerflexit helppo laittaa paikkalleen. Meneekö tosiaan ilman prässiä paikalleen?
Mites superflexeissä, yhtä helppo?
Niin ja niitä kokemuksia ois kiva kuulla porukalta nuista superflexeistä
ps. hinta eroahan nuilla näyttänyt juurikaan olevan...
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Jokohan olisi jollakin ihmisellä kokemuspohjaista tietoa:
Pilaako kova taka-akselin pusla todellakin ajettavuuden, kuten moni väittää, vai onko polyuretaani lopulta sittenkin oikea ratkaisu?
Se väittelyhän on ilmeisesti syntynyt alun perin ajatuksesta, että kova pusla estää taka-akselin kiertymistä sen luonnolliseen ja suunniteltuun tapaan, kun pusla ei myötää
akselin suuntaisesti kuten alkuperäinen kuminen.
Kuinka on?
Pilaako kova taka-akselin pusla todellakin ajettavuuden, kuten moni väittää, vai onko polyuretaani lopulta sittenkin oikea ratkaisu?
Se väittelyhän on ilmeisesti syntynyt alun perin ajatuksesta, että kova pusla estää taka-akselin kiertymistä sen luonnolliseen ja suunniteltuun tapaan, kun pusla ei myötää
akselin suuntaisesti kuten alkuperäinen kuminen.
Kuinka on?
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Pusla ei todellakaan pysty estämään yhdystukiakselin kiertymistä koska puslan tehtävä on sallia pyörivä liike.
Jos pusla estäisi kertymisen niin sitten se hajoaisi jokaisessa taka-akselin joustoliikkeessä. Puslan myötääminen akselin suuntaisesti ei liity asiaan. Sen myötäämisen pitäisikin olla pientä. Eihän akselin kuulu liikkua oikealta vasemmalle, vaan pysyä kohdillaan.
Jos jostain löydät taka-akselin räjäytyskuvat niin voit päätellä asian itsekin.
Ja kova pusla on eri asia kuin polyuretaanipusla. Kovat tehdään alumiinista ja käytetään radalla.
Itsellä oli pieni pettymys taka-akselin puslien vaihto. Odotin käytöksen muuttuvan enemmän, mutta toisaalta vaikken eroa huomaakaan niin silti laittaisin uretaaniset seuraavaankin ihan sen tiedon takia että hallitsematon liike pienenee. Tosin mussa asuu ihan pieni perfektionisti.
Jos pusla estäisi kertymisen niin sitten se hajoaisi jokaisessa taka-akselin joustoliikkeessä. Puslan myötääminen akselin suuntaisesti ei liity asiaan. Sen myötäämisen pitäisikin olla pientä. Eihän akselin kuulu liikkua oikealta vasemmalle, vaan pysyä kohdillaan.
Jos jostain löydät taka-akselin räjäytyskuvat niin voit päätellä asian itsekin.
Ja kova pusla on eri asia kuin polyuretaanipusla. Kovat tehdään alumiinista ja käytetään radalla.
Itsellä oli pieni pettymys taka-akselin puslien vaihto. Odotin käytöksen muuttuvan enemmän, mutta toisaalta vaikken eroa huomaakaan niin silti laittaisin uretaaniset seuraavaankin ihan sen tiedon takia että hallitsematon liike pienenee. Tosin mussa asuu ihan pieni perfektionisti.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 20 vierailijaa