1.8i Passat kytkinpoljin jää pohjaan

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

jykke
-
Viestit: 53
Liittynyt: 21.1.2004 22:10

1.8i Passat kytkinpoljin jää pohjaan

ViestiKirjoittaja jykke » 17.11.2005 22:49

Passat 35i (1.8i) kytkinpoljin (nestekytkin) jää silloin tällöin pohjaan, mutta sen saa nostettua manuaalisesti helposti ylös, mutta se taas ei ole turvallista liikenteen seassa. Tämä tapahtuu enimmäkseen pienissä vauhdeissa vaihteilla 1 ja pakki.
Niin mikäs siellä voisi olla vikana?
Yritin searchilla mutta ei oikein löytynyt / en osannut löytää.
Nestettä on säiliössä normaalisti ja pääsylinterin tiivisteet (tjsp) on edellinen omistaja vaihtanut.

Mikko83
-
Viestit: 505
Liittynyt: 16.9.2004 9:25

ViestiKirjoittaja Mikko83 » 14.6.2006 19:09

tyttökaveri valitti samaa juuri ostamassani 89 mallin passatissa. poljin oli jäänyt pohjaan ja nousi ylös kädellä auttamalla ja sen jälkeen taas hyvin toimi(ei vielä ole tehnyt tuota uudestaan)....voiskohan sylinteri jumia tai sitten jos se saa ilmaa jostakin??

ps. eikös tuossa umpikeulassa ole vaijerikytkin?? (niin olen ainakin luullut :)

Wolle
-
Viestit: 557
Liittynyt: 10.10.2005 14:45

ViestiKirjoittaja Wolle » 14.6.2006 19:37

^ ainakin 1.8i -koneisessa on nestevälitteinen kytkin, 1.6 en tiedä. Jykke: onko edellinen omistaja vaihtanut nimenomaan kytkimen pääsylinterin tiivisteet, eikä jarrun? Olisin nimittäin ehdottanut niiden tiivisteiden tai sen kytkimen pääsylinterin vaihtoa ;)

Mikko83
-
Viestit: 505
Liittynyt: 16.9.2004 9:25

ViestiKirjoittaja Mikko83 » 14.6.2006 20:29

mistäs tuo kytkimen pääsylinteri löytyy? ja onko muita sylintereitä kytkimelle? voisikohan jarrunesteen määrä vaikuttaa mitenkään? Itellä näytti olevan MIN rajassa. Häätyy vähän lisätä. nesteet kyllä on pysyny sisällä..

Wolle
-
Viestit: 557
Liittynyt: 10.10.2005 14:45

ViestiKirjoittaja Wolle » 15.6.2006 12:33

Jarrunesteen määrä vaikuttaa kyllä, kytkin käyttää samaa nestettä. Kytkimen pääsylinterille menevä putki lähtee jarrunestesäiliöstä aika ylhäältä, jotta jarruille jää nestettä vaikka kytkimen systeemit vuotaisivat. Jos nestepinta on ollut alhaalla, on kytkimen hydrauliikkaan mennyt ilmaa ja se on ilmattava ennen kuin toimii kunnolla. Ilmausruuvit löytyvät sekä pääsylinteristä että vaihteiston päällä olevasta työsylinteristä.

EDIT: Se kytkimen pääsylinteri löytyy rintapellistä, siitä jarrutehostimen lähimaastosta. Kytkimen sylinteristä lähtee vain kaksi putkea, toinen työsylinterille ja toinen jarrunestesäiliölle.

jake
-
Viestit: 37
Liittynyt: 4.6.2005 11:58

ViestiKirjoittaja jake » 15.6.2006 14:21

oiskohan päässy ajan saatossa vettä nesteitten sekaan.

itellä jätti viimekesänä melko usein polinta pohjaan lämpimällä ilmalla.

nyt tekasin jarrurempan ja polin kaikki vanhat nesteet pihalle ja uudet sisään..kytkin napakoitu kummasti ja pelaa kuumallakin todella hyvin.

ois tietty voinu myös sieltä kytkimen puolelta polkee aineet pihalle... ois voinu tulla vielä parempi.

Mikko83
-
Viestit: 505
Liittynyt: 16.9.2004 9:25

ViestiKirjoittaja Mikko83 » 20.6.2006 18:42

mitenkäs tuo ilmataan? ilmausruuvi löysälle ja toinen pumppaamaan kytkintä?

-Tonza-
-
Viestit: 448
Liittynyt: 23.7.2003 8:15

ViestiKirjoittaja -Tonza- » 20.6.2006 20:39

Mulla oli menny sieltä poljinsylinteristä sellanen kuminatsa muhjuksi, jonka takia poljin ei vetänyt sylinteriä ulos vaan lopsahti ylös ja alas.
ongelma korjaantui sentin pätkällä 10mm kumiletkua.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 28 vierailijaa