Vakkarin asennuksesta
Valvoja: ffp jäsenet
Vakkarin asennuksesta
Olen asentamassa vakkaria, mutta ainakaan heti viiksi ei alkanut pelittään
Sulaketaulun mukaan vakkarille pitäis olla sulake, mutta ainakaan -00 vuoden passatissa ei ollut edes sulakepohjaa kyseisessä paikassa!
Tarviiko vakkari siis sulaketta laisinkaan?
Boschin diagnostiikka löytää vakkarin, mutta ei saa siltä jonkinlaista käskyä.
Eli vakionopeussäädin ei mene päälle, missä vika ?
Sulaketaulun mukaan vakkarille pitäis olla sulake, mutta ainakaan -00 vuoden passatissa ei ollut edes sulakepohjaa kyseisessä paikassa!
Tarviiko vakkari siis sulaketta laisinkaan?
Boschin diagnostiikka löytää vakkarin, mutta ei saa siltä jonkinlaista käskyä.
Eli vakionopeussäädin ei mene päälle, missä vika ?
Viikonloppuna tee-se-itse-cruisen lisänneenä voin kommentoida, että nopea 100 mA:n sulakekin näyttää kestävän oikein hyvin. En mitannut virtaa, mutta todennäköisestä se on mikroamppeeriluokkaa. Kyseessä on kuitenkin ECU:lle menevä "digitaalinen viesti". Noiden sisääntuloimpedanssit ilmoitetaan yleensä megaohmeissa.
Ei tarvi merkkiliikkeitä riittää ku saa jostain käsiinsä VAG-comin, tai näitä vanhemman mallin "Vag-työkalun".
http://ffp-motorsport.com/tuning/tdicruise/index.php
esim. tuon sivun lopussa on ohjeet aktivointiin
http://ffp-motorsport.com/tuning/tdicruise/index.php
esim. tuon sivun lopussa on ohjeet aktivointiin
kuka asentais vakkarin
onko seinäjoen lähellä ketään joka osais laittaa vakkariviiksen ja tehdä sille johdotuksen tinaamalla kun ei ole johtosarjaa.
[email protected]
p 0400-852298
[email protected]
p 0400-852298
Itsellä tuossa vakkarin asennuksessa törmäsin pariin pieneen onkelmaan, kuten jumittuneisiin pyyhkijänvarsiin. Liekö jollain vinkkiä pinnijärjestyksestä siinä 10-liittimessä, johdot on kyllä numeroitu.
Toinen ihmetyksen aihe on sen sulake #5 johdon irroittaminen sulaketaulusta. Sulakehan on sellainen pikkuruinen mutta puolen tunnin väkertäminen ei kyllä auttanut irrotuksessa. Vinkkejä siis kaivattaisiin siihenkin puuhaan :)
e: Ja kyse on siis Golf IV:stä, AGR 66kW TDI koneella, vm 00
Toinen ihmetyksen aihe on sen sulake #5 johdon irroittaminen sulaketaulusta. Sulakehan on sellainen pikkuruinen mutta puolen tunnin väkertäminen ei kyllä auttanut irrotuksessa. Vinkkejä siis kaivattaisiin siihenkin puuhaan :)
e: Ja kyse on siis Golf IV:stä, AGR 66kW TDI koneella, vm 00
Lainaan hieman topiccia.
Onko noissa vaijerikaasullisten vakkareissa joku erillinen ohjausmokkula, kun ostaessani tuon audin -97 1.8Tq, niin myyjä sanoi että ohjausboksi levinnyt ja siksi ei vakkari toimi. Viiksi löytyy ja kaasuvaijerista lähtee se härveli joka sitä kiskoo. Myyjä sanoi mokkulalla olevan hintaa noin 250€. Mahtaako tuossa myyjän puheessa olla mitään perää
Onko noissa vaijerikaasullisten vakkareissa joku erillinen ohjausmokkula, kun ostaessani tuon audin -97 1.8Tq, niin myyjä sanoi että ohjausboksi levinnyt ja siksi ei vakkari toimi. Viiksi löytyy ja kaasuvaijerista lähtee se härveli joka sitä kiskoo. Myyjä sanoi mokkulalla olevan hintaa noin 250€. Mahtaako tuossa myyjän puheessa olla mitään perää
Toinen ihmetyksen aihe on sen sulake #5 johdon irroittaminen sulaketaulusta. Sulakehan on sellainen pikkuruinen mutta puolen tunnin väkertäminen ei kyllä auttanut irrotuksessa. Vinkkejä siis kaivattaisiin siihenkin puuhaan
Itse jaksoin soodassa roplata sitä 5 min ja kun ei onnistunut niin sivareilla poikki ja tinaa kehiin. Liekkö noita saa millään irti ehjänä paitsi jollain ultimate työkalulla jota ei biltemasta löydy.
Terve!
Viitsiskö joku vastaavan työn tehnyt laittaa vinkkiä, että mistä kannattaa hakea tuo viiksi(slamit?) ja paljonko operaatiota vaikeuttaa jos ei osta johtosarjaa? Ja mistä tuon johtosarjan saa ja mihin hintaan?
Autona VW passat 1.8 -99 moottorikoodiltaan APU eli sähköisellä kaasuläpällä(ei mene vaijereita).
Entä kuka osaisi ylöjärvi tampere alueella enabloida systeemin vag-comilla? Ja paljonko hän tarvii rahaa hommasta?
Eli mielellään vastaajaksi joku jolla on tuo vag-com.
Kiitos.
PS. Sen verran offtopiccia, että jos sama kaveri vois samalla mitata ton MAF homman autosta niin hyvin menis.
Autona VW passat 1.8 -99 moottorikoodiltaan APU eli sähköisellä kaasuläpällä(ei mene vaijereita).
Entä kuka osaisi ylöjärvi tampere alueella enabloida systeemin vag-comilla? Ja paljonko hän tarvii rahaa hommasta?
Eli mielellään vastaajaksi joku jolla on tuo vag-com.
Kiitos.
PS. Sen verran offtopiccia, että jos sama kaveri vois samalla mitata ton MAF homman autosta niin hyvin menis.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 27 vierailijaa