T5 TDI Transporteria (03) hankkimassa

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

oopee

T5 TDI Transporteria (03) hankkimassa

ViestiKirjoittaja oopee » 9.11.2005 11:48

Tarkoituksena olisi hommat joko 88hv tai 102hv transsu paku (00-02) ja nyt tarvitsin hieman kokemuksia/vikalistaa mihinkä pitää valmistautua jos tälläisen homma. Auto on tulossa vanhemmille, joten mitään tuunaustarvetta ei ole :-)

Pari kyssäriä:
-Hinhanvaihto väli 90tkm vai 120tkm? Meneekö vesipumppu vaihtoon myös?
-Laatikko viosta olen kuullut, mutta pätevätkö molempiin malleihin?
-Ruostepaikat?
-Muuta tsekattavaa?
-Tuontiautoissa verot menee ilm. seuraavalla kaavalla 16% vertailuarvosta + 22% alv? ellei auto ole henkilöautoksi rekisteröity?

Kiitos!
Viimeksi muokannut oopee, 29.12.2005 21:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

ABT
-
Viestit: 1701
Liittynyt: 26.7.2003 11:05
Viesti:

ViestiKirjoittaja ABT » 9.11.2005 16:12

Vesipumppu vaihdetaan lähes aina hihnanvaihdon yhteydessä kuitenkin niin halpa osa. 90tkm on vaihtoväli.

Maf noissa aika usein tuntuu menevän rikki, joten kannattaa tarkastaa, että tehot tallessa.

Yhessä caravellessa nyt takana reilu 200tkm niin, kun auto ei ole päällä niin 1:lle, kun laittaa kuuluu ihme rohahdus.

Jarruissa myös jotain häikkää, kuuluu aina välillä sellanen ihmeen pihinä jarruista, kun niihin koskee niin pihinä loppuu.

Sivuoven alalaita on tuosta yksilöstä alkanut ruostua tai ei se niinkään ruosteessa, mutta maalit lähteneet.

LM
-
Viestit: 985
Liittynyt: 23.1.2004 9:05

ViestiKirjoittaja LM » 9.11.2005 22:13

Vahvemmassa laatikossa: pakki vitosen alapuolelle
Heikommassa: ykkösen vieressä.

Lokarien kaaret ja ovien alareunat lähinnä ruostuu, toisissa maalipinta herkkä kiveniskemille.

Takajouset katkeilee, jarrulevyihin kertyy "ruostekuonaa", alipainepumppu voi naputtaa, laturinremmin kiristäjä voi metelöidä.
Jos jakopää on _huomattavan_ öljyinen, voi jakoremmi päästä hyppäämään. -jossain paljon ajetussa on kai käynyt noin.

Omasta mielestä ovat huolettomia&kestäviä, pakettiautoksi kulkupuoli on kohdallaan(102hp) ja ajo-ominaisuudet hyvät.

Saksanautoissa ei taida olla eberiä vakiona..?
Mistäs ton veroprosentin sais tarkistettua?


olis muuten myynnissä tommonen, 234tkm/-98. :)

oopee

ViestiKirjoittaja oopee » 9.11.2005 23:26

:-), kiitos tarjouksesta ja vinkeistä
Veroja syynäsin tullin sivuilta ja sain sellaisen käsityksen, että Transportterin pistäis mennä alennetun veron pakettiautoksi. Tullin listoilla näkyy ilm. vain täyden veron pakettiautojen verot?? Korjaatkaa, jos olen väärässä. Pitää joka tapauksessa varmista, että ei tartte ruveta päästeleen pakulla töihin ;-)
Nämä pitäis täyttyä, jos meinaa päästä 16%:
yhtenäisen tavaratilan 2 momentin mukaisesti laskettava tilavuus on vähintään 3 kuutiometriä;
umpinaisen tavaratilan sisäkorkeus on vähintään 1,30 metriä ja sisäpituus vähintään 0,80 metriä sekä avoimen tavaratilan 3 momentin mukaisesti määrättävä pituus on vähintään 1,50 metriä.
ja klimaaksi:
Tavaratilan pinta-ala mitataan kolmelta tasolta suorakulmaisesti siten, että huomioon otetaan tavaratilan lattiataso, 0,60 metriä sen yläpuolella oleva taso sekä taso, johon tavaratilan korkeus mitataan. Mainittujen suorakulmioiden pituus on ensiksi alkavan ja ensiksi päättyvän suorakulmion alku- ja päättymiskohtiin asetettujen pystysuorien tasojen välinen etäisyys. Pinta-alojen mittaamisessa käytettäviä suorakulmioita määräävien tasojen tulee olla yhdensuuntaisia. Suorakulmiot sijoitetaan siten, etteivät auton tavaratilan rakenteet leikkaa niitä 3 kohdassa mainittuja rakenteita lukuun ottamatta. Alimman ja ylimmän tason välisen etäisyyden tulee olla vähintään 1,30 metriä, ylimmän suorakulmion pituuden vähintään 1,20 metriä ja leveyden auton keskilinjan suhteen symmetrisesti vähintään 0,80 metriä. Jos alinta tasoa leikkaavia rakenteita on enemmän kuin 40 prosenttia tuolla tasolla sijaitsevan suorakulmion pinta-alasta, taso sijoitetaan mainittujen rakenteiden yläpuolelle.

oopee

ViestiKirjoittaja oopee » 29.12.2005 21:12

Otsikko päivitetty, hakusessa T5 1.9 TDI:llä joko 86hv tai 105hv versiona. Onko näistä 4-pyttyisistä kokemuksia?

-Onko hammashihna vai ketjujako?
-Ongelmakohtia (omat kokemukset 5-pyttyisestä 131hv versiosta esim. kytkinlevy vaihtoon alle 10tkm ajettuna)?

Haussa edelleen paku kolmella etupenkillä, ilman ihmeempiä lisämausteita. (uudet lähtee taskasta 16te pintaa eli jotakin 15te peliä olen metsästämässä).

Vezku
-
Viestit: 14
Liittynyt: 19.2.2004 19:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja Vezku » 4.1.2006 22:03

Kannattaisi harkita 2.5TDi konetta, ne on ainakin ketjukoneita.

-05 96kW 4-motionilla mittarissa nyt 3380km, ei vielä ainakaan ole isompia vikoja ilmentynyt. :)
Tosin tavaratilan päätypellit kolisee, ketä häiritsee... ketä ei.

t5porter4m
-
Viestit: 41
Liittynyt: 27.4.2005 1:24

ViestiKirjoittaja t5porter4m » 6.1.2006 0:33

Ostin uuden 174 hv 4motionin. Nyt ajettu 25000km ja yhtään mitään ei ole tarvinnut tehdä paitsi tankata. Öljyt+suod. vaihdatin 15000 km, vaikka vaihtoväli ei ilmaissutkaan tarvetta. Mielestäni se on kuitenkin ihan riittävästi ensimmäisille öljyille.

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 5.4.2007 22:50

Jarruissa myös jotain häikkää, kuuluu aina välillä sellanen ihmeen pihinä jarruista, kun niihin koskee niin pihinä loppuu.


Noissa Porttereissa on nuo levyt jotain saatanan raparautaa ja ne tosiaan pitää melkosta elämää, vaikkei olisikaan lopussa!

S R H
-
Viestit: 215
Liittynyt: 2.2.2007 15:45

ViestiKirjoittaja S R H » 6.4.2007 13:45

Jos 03 trp kiinnostaa niin otas yhteyttä, Ei taatusti ole ruostetta ja huollot suoritettu ajallaan ;)

oopee

ViestiKirjoittaja oopee » 11.4.2007 12:50

Viime kesänä tuli jo hommattua 105hv T5 shuttle eli lasipaku penkeillä. Ihan soiva peli alkukankeuksien jälkeen. Hinta veroineen oli muuten ~20ke.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 55 vierailijaa