Passat 1.8T kylmäkäynnistys

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

heikki66
-
Viestit: 13
Liittynyt: 27.9.2004 8:13

Passat 1.8T kylmäkäynnistys

ViestiKirjoittaja heikki66 » 5.8.2005 7:15

Moro,

Oisko vihjeitä seuraavaan probleemaan:

Passatti 1.8T AEB (vakio) käyttäytyy välillä oudosti, kun on seisonut pitempään (esim. vuorokausi). Lähtee käyntiin kyllä, mutta hetken käy vähän ravistaen. Muutaman kerran on tapahtunut niin, että lähtee käyntiin pirun raskaasti ja sammuu. Toisella startilla sitten lähtee kuin palmun alta. Lyhemmän ajotauon jälkeen lähtee normaalisti käyntiin.

KariT
-
Viestit: 815
Liittynyt: 23.7.2003 16:42

ViestiKirjoittaja KariT » 5.8.2005 15:42

Mulla on sama vika. Mulla auttaa kun käyttää virrat päällä ja antaa olla n. 10sek, tekee tuon pari kertaa ja sitten käynnistää. Huollossa sanoivat että johtuisi bensan paineen puuttumisesta???

heikki66
-
Viestit: 13
Liittynyt: 27.9.2004 8:13

ViestiKirjoittaja heikki66 » 5.8.2005 16:06

Jep...aamulla tein tuon saman tempun ja lähti normaalisti käyntiin. Mutta mihinkähän ne polttoainepaineet sitten häviää, kun auto pidempään on ajamatta??? Täytynee suorittaa empiirisiä tutkimuksia ja perehtyä aluksi polttoainejärjestelmän saloihin, kun posti toi hienon korjausoppaan...

Kameleontti
-
Viestit: 39
Liittynyt: 29.7.2003 11:48

ViestiKirjoittaja Kameleontti » 8.11.2005 9:39

Itsellä vastaavia ongelmia 1.8 20v -01 passatin kanssa. Oletteko saaneet asiaa korjattua mitenkään?

Lindroos
-
Viestit: 521
Liittynyt: 23.7.2003 8:16

ViestiKirjoittaja Lindroos » 8.11.2005 10:43

Onko käytössä polttoainelämmitintä? Mulla teki samaa Jetta ja syyksi paljastui polttoainelinjan T-liitin joka päästi ilmaa järjestelmää vaikka ei vuotanutkaan ulospäin.

Jos autoa säilyttää mäessä/rinteessä kannattaa kokeilla jättää keula alamäen suuntaan, ihmeellistä kyllä mutta tuo tuntuu monilla auttavan.

Kameleontti
-
Viestit: 39
Liittynyt: 29.7.2003 11:48

ViestiKirjoittaja Kameleontti » 8.11.2005 11:06

Itsellä ei käytössä polttoainelämmitintä, eikä lohkolämppärin käyttökään tunnu vaikuttavan ongelman esiintymiseen millään lailla. Vastaavasti alamäessä pysäköintikään ei auttanut asiaan.

EDIT: lisättäköön vielä, että vikakoodeja on luettu useampaan kertaan eikä koskaan ole näkynyt mitään.

Daatta
-
Viestit: 181
Liittynyt: 10.4.2004 14:16

ViestiKirjoittaja Daatta » 14.3.2006 10:24

Hieman vanha ketju, mutta tuntuu sopivan omaan ongelmaan...

Eli kyseessä on Seat Leon 20VT, pari vuotta toimi aivan moitteettomasti. Mutta nyt talvella on ollut outoa kylmäkäynnistys ongelmaa, pidemmän (esim. työpäivä) seisomisajan jälkeen ei välttämättä lähde ensimmäisellä käyntiin. Lievempi muoto on se, että käynnistyy, mutta meinaa hyytyä kun yrittää lähteä liikkeelle. Hetken kuluttua tokenee, sitten voi tehdä vaikka täyskaasukiiihdytyksen ilman mitään ongelmia...

Ei tosiaan vaikuta onko lämmityksessä vai ei, pahimmillaan on joutunyt kolme kertaa käynnistämään ennen kuin pääsi liikkeelle. Viat ovat toistaiseksi olleet satunnaisia, mutta ikäviä..

Auto on "aivan vakio", ajettukin vasta 30t. Bensapaineiden putoaminen ihmetyttää, ainakin Leon huudattaa bensapumppua hetken kun avaa kuskin oven, eikö siinä vaiheessa nouse paineet kohilleen? Vikakoodeja ei ollut, ainakaan ensimmäisten oireiden jälkeen. Moottorin lämpötila-anturia ja puolaa on epäilty, mutta noista ilmeisesti pitäisi jäädä vikakoodit.

Muuten oireet sopivat suoraan wanhaan Asconaan, sekin sammui monesti heti startin jälkeen, kun bensa oli valunut takaisin tankkiin... Käyntihäiriötkin kuulostivat aivan samalta :)

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 14.3.2006 10:34

Leon huudattaa bensapumppua hetken kun avaa kuskin oven
Ei tarkoita että paine olisi pudonnut.

Daatta
-
Viestit: 181
Liittynyt: 10.4.2004 14:16

ViestiKirjoittaja Daatta » 14.3.2006 11:00

Juu ei, tarkoitus oli sanoa että ihmetyttäisi jos ongelma johtuisi alhaisista bensapaineista. Kun kerran pumppu käy aina oven avaamisen yhteydessä, eli nostaa paineet kohilleen. Luulisi, että mahdollinen polttiainejärjestelmän vuoto ilmenisi muillakin tavoin.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa