Onko porukalla kokemuksia ko. laitteesta?
Tuli käytyä eilen Muukkosella Ähtävällä ja suositteli ko. tuotetta.
http://www.pbox.co.uk/data/pdfs/file_at_931.pdf
Oheisesta linkistä aukeaa tehokäyrät mitä ko. tuotteella luvataan.
Noita arvoja voi kuulemma vielä hieman "viilata", eli ~170hp ja 400nm kuulemma pitäisi saada....
Hinnaksi tulisi 750e.
Onko järkeä laittaa ko. boxia vai kannattaako suoraan laittaa esim. Upsoluten lastu?
Pbox Steinbauer 130hp tdi:n
Valvoja: ffp jäsenet
.
Lieneekö hatusta tempaistu käyrät.
Vääntökäyrä on kyllä lähes identtinen alkup. kanssa, mutta jostain syystä tehokäyrä ei.
Kun kattoo muidenkin autojen/mootoreiden käyriä, tulee kyllä mieleen, että taitaa olla sama piirtäjä kaikissa.
No, kateellisten puheita on raskasta kuunnella.
ABT,n kanssa liikuttavissa määrin samaa mieltä :-)
Lieneekö hatusta tempaistu käyrät.
Vääntökäyrä on kyllä lähes identtinen alkup. kanssa, mutta jostain syystä tehokäyrä ei.
Kun kattoo muidenkin autojen/mootoreiden käyriä, tulee kyllä mieleen, että taitaa olla sama piirtäjä kaikissa.
No, kateellisten puheita on raskasta kuunnella.
ABT,n kanssa liikuttavissa määrin samaa mieltä :-)
2.0 TDI:llä dynotettu laatikon vakioasetuksella 162hv/409nm. Steinbauer lupaa 166hv/380nm.
1.4 TDI:llä dynotettu 99hv/266nm. Steinbauer lupaa 90hv/235nm. Laatikkoa on tosin hieman vakioasetuksesta ohjelmoitu muukkosella eli siksi luvattua korkeampi tulos.
Ne käyrät mitä niissä PDF:ssä on hatusta temmattu.
Ihan hyvä teholaatikko tuo tuntuisi olevan eli toimii kuin junan vessa ja ei käytännössä juurikaan savuta. Ongelma lähinnä mikä noista dynotuloksistakin näkyy että koska vakio ahtopaineesäätö on yleensä sellainen että ahtaa alhaalla hetkellisesti enemmän niin tehoa tulee alas roppakaupalla mutta ylhäällä jättää toivomisen varaa.
Lastulla pystytään tietyissä rajoissa ehkä säätämään paremmat huipputehot ja vääntöjä voidaan silti alhaalla hieman leikata jotta kytkin kestää paremmin. Itsellä oli kokeilumielessä manuaalinen ahtopaineensäädin kiinni ja tuollakin sai jo kivasti alavääntöä rajoitettua boksinkin kanssa.
1.4 TDI:llä dynotettu 99hv/266nm. Steinbauer lupaa 90hv/235nm. Laatikkoa on tosin hieman vakioasetuksesta ohjelmoitu muukkosella eli siksi luvattua korkeampi tulos.
Ne käyrät mitä niissä PDF:ssä on hatusta temmattu.
Ihan hyvä teholaatikko tuo tuntuisi olevan eli toimii kuin junan vessa ja ei käytännössä juurikaan savuta. Ongelma lähinnä mikä noista dynotuloksistakin näkyy että koska vakio ahtopaineesäätö on yleensä sellainen että ahtaa alhaalla hetkellisesti enemmän niin tehoa tulee alas roppakaupalla mutta ylhäällä jättää toivomisen varaa.
Lastulla pystytään tietyissä rajoissa ehkä säätämään paremmat huipputehot ja vääntöjä voidaan silti alhaalla hieman leikata jotta kytkin kestää paremmin. Itsellä oli kokeilumielessä manuaalinen ahtopaineensäädin kiinni ja tuollakin sai jo kivasti alavääntöä rajoitettua boksinkin kanssa.
Viimeksi muokannut kojaak, 6.11.2005 22:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Siis lähinnä vaan sitä tehoboxia ohjelmoitu niin että naftaa tulee enemmän kuin boxin vakioasetuksella, pumppareissa tuskin syöttöä mennään sen kummemmin muulla konsteilla ropeloimaan, ellei sitten vaihdeta suuttimia mikä ei liene tässä tapauksessa järkevää..
laatikon uudemmissa malleissa on tuohon lisätehon säätöön dippikytkimet mutta oma laatikko oli vanhempaa mallia ja siksi piti lähettää muukkoselle ohjelmoitavaksi (pboxin maahantuoja)..
laatikon uudemmissa malleissa on tuohon lisätehon säätöön dippikytkimet mutta oma laatikko oli vanhempaa mallia ja siksi piti lähettää muukkoselle ohjelmoitavaksi (pboxin maahantuoja)..
Täältä löytyy kyseinen 2.0tdi steinbauerilla. Voin vain suositella, mikäli boksia halajaa. Prostreetistä sain 693e hinnalla.
Löytyy dippikytkimet -30%, -20%, -10%, 0%, 10%, 20%, 30% säädölle. Missä 0% on boksin tehdasasetus. Sillä tuo penkitystulos on myös saatu.
Mainitaan vielä että kyseisessä dynossa heti golfin perään oli vakio TypeR joka sai rullilta 196,7hv, eli kutinsa pitäisi penkin pitää.
Kokeiltu 20% asetuksella ja esim 60-120kmh vedossa lähti muistaakseni melkein sekunti pois boksin vakioasetukseen nähden. Eikä savuttanut.
Kunnon Karalan lastu on aina kaunihimpi ja parempi, boksin voi ottaa pois itse niin halutessaan ja myydä vaikka eteenpäin.
Löytyy dippikytkimet -30%, -20%, -10%, 0%, 10%, 20%, 30% säädölle. Missä 0% on boksin tehdasasetus. Sillä tuo penkitystulos on myös saatu.
Mainitaan vielä että kyseisessä dynossa heti golfin perään oli vakio TypeR joka sai rullilta 196,7hv, eli kutinsa pitäisi penkin pitää.
Kokeiltu 20% asetuksella ja esim 60-120kmh vedossa lähti muistaakseni melkein sekunti pois boksin vakioasetukseen nähden. Eikä savuttanut.
Kunnon Karalan lastu on aina kaunihimpi ja parempi, boksin voi ottaa pois itse niin halutessaan ja myydä vaikka eteenpäin.
No niin, tänään tuli laitettua Steinbauerin boxi kiinni, ja ei voi muuta sanoa, kuin että olen erittäin tyytyväinen!
Vaikka pakkasta on näinkin paljon kuin mitä nyt on tänään ollut, niin auto toimii aivan loistavasti, ja eroa vakioon on kuin yöllä ja päivällä.
Tuossa yllä olikin jo kerrottu, miten tuota boxia voi säätää. Itselläni tällä hetkellä 0-tason säätö.
Karalalle kun soittelin alkuviikosta ja kysyin järkevää ja "turvallista" lastutusta, niin vastaus oli, että ~160hp ja 370nm.
Boxilla luvattiin suht. samat, eli valinta oli helppo, kun tuon Steinbauerin sai tässä kotipitäjän lähimaastossa vielä laitettuakin. Hinta oli suht sama mitä Karalan lastulle.
Eli pois ennakkoluulot boxien suhteen ja kokeilemaan mikäli tdi:stä haluaa enempi irit kuin mitä tehtaalta tullessa on! ;)
Pitää laittaa dynokäyrää esille kun saa auton keväämmällä rullille.
Vaikka pakkasta on näinkin paljon kuin mitä nyt on tänään ollut, niin auto toimii aivan loistavasti, ja eroa vakioon on kuin yöllä ja päivällä.
Tuossa yllä olikin jo kerrottu, miten tuota boxia voi säätää. Itselläni tällä hetkellä 0-tason säätö.
Karalalle kun soittelin alkuviikosta ja kysyin järkevää ja "turvallista" lastutusta, niin vastaus oli, että ~160hp ja 370nm.
Boxilla luvattiin suht. samat, eli valinta oli helppo, kun tuon Steinbauerin sai tässä kotipitäjän lähimaastossa vielä laitettuakin. Hinta oli suht sama mitä Karalan lastulle.
Eli pois ennakkoluulot boxien suhteen ja kokeilemaan mikäli tdi:stä haluaa enempi irit kuin mitä tehtaalta tullessa on! ;)
Pitää laittaa dynokäyrää esille kun saa auton keväämmällä rullille.
Laita ihmeessä käppyrää kun saat auton rullille niin saadaan lisää vertailupohjaa, ihan hyviähän nuo nykyiset boksitkin on jos ei tahdo koskea auton muuhun tekniikkaan ja saada autoa pikkaisen ripeämmäksi plug&play periaatteella. Itsellä on toiminut boksi kanssa erinomaisesti kaikilla keleillä, nyt 20tkm ollut kiinni.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 43 vierailijaa