1.8/20V nykii kylmänä
Valvoja: ffp jäsenet
1.8/20V nykii kylmänä
Autoni on Passat 1.8/20V 92kW -98. Moottori ADR. Auto nykii pintakaasulla pahiten 2000rpm, varsinkin kylmänä(alle +90 asteinen kone). Sellaista tasaista aaltoilevaa pientä hytkymistä. Lämpimänä ei juuri havaittavissa. Ja ilmastoinnin kytkeminen pahentaa nykimistä.
Vaihdoin ensin sytytystulpat, ilmanpuhdistimen, bensansuodattimen. Ei vaikutusta. Sitten aloin tutkia letkuja. Löysin rikkinäisen pienen alipaineletkun välillä imuilma sisään->imusarjaan menevä alipaineventtiili. Ajattelin, että siinä vika. Ei vaikutusta.
Sitten vein auton "BOSCH-huoltoon". Luettiiin vikakoodit. Löytyi vikakoodi 0231,
"Lambda adapt. liian laiha seos-Pysyvä vika"
Testerin mukaan lambda näytti kuitenkin olevan kunnossa(ainakin lämpimällä koneella) jännite seilasi n.0.1...1.0V
MAF näytti olevan OK, tyhjäkäynnillä n.12M3/min(tai /s tai /h). Ja kaasua painettaessa arvo nousi.
Myös lämpötila-anturi toimi, koska lämpötila nousi testerin näytöllä.
Letkut tutkittiin silmämääräisesti, ei vuotokohtia.
Tyhjennettiin vikakoodi muistista. Koeajolloe, eikä nykimistä. Mutta heti kun lähti aamulla kylmänä, niin sama nykiminen jatkui.
Mistä tuo 0231 koodi voi johtua?
-ADR koneessa näyttäisi olevan 4-johtoinen lambda, eli "lämmitettävä". Jos sen vastus on palanut, voiko se aiheuttaa kylmänä nykimisen?
-Kai tuolla alipaineletkulla ja sen vaihdolla jokin vaikutus olisi pitänyt olla?
Sähkövikaan en jaksaisi uskoa, koska lämpimänä nykiminen lähes häipyy. -Siis puola/sytytysjohdot. Tuntuu, että tuo laiha seos on syynä, mutta mikä sen aiheuttaa? ..Ikäänkuin vanhan ajan "Imu" pitäisi vetää päälle...
Kiitos jo etukäteen vinkeistä...
Vaihdoin ensin sytytystulpat, ilmanpuhdistimen, bensansuodattimen. Ei vaikutusta. Sitten aloin tutkia letkuja. Löysin rikkinäisen pienen alipaineletkun välillä imuilma sisään->imusarjaan menevä alipaineventtiili. Ajattelin, että siinä vika. Ei vaikutusta.
Sitten vein auton "BOSCH-huoltoon". Luettiiin vikakoodit. Löytyi vikakoodi 0231,
"Lambda adapt. liian laiha seos-Pysyvä vika"
Testerin mukaan lambda näytti kuitenkin olevan kunnossa(ainakin lämpimällä koneella) jännite seilasi n.0.1...1.0V
MAF näytti olevan OK, tyhjäkäynnillä n.12M3/min(tai /s tai /h). Ja kaasua painettaessa arvo nousi.
Myös lämpötila-anturi toimi, koska lämpötila nousi testerin näytöllä.
Letkut tutkittiin silmämääräisesti, ei vuotokohtia.
Tyhjennettiin vikakoodi muistista. Koeajolloe, eikä nykimistä. Mutta heti kun lähti aamulla kylmänä, niin sama nykiminen jatkui.
Mistä tuo 0231 koodi voi johtua?
-ADR koneessa näyttäisi olevan 4-johtoinen lambda, eli "lämmitettävä". Jos sen vastus on palanut, voiko se aiheuttaa kylmänä nykimisen?
-Kai tuolla alipaineletkulla ja sen vaihdolla jokin vaikutus olisi pitänyt olla?
Sähkövikaan en jaksaisi uskoa, koska lämpimänä nykiminen lähes häipyy. -Siis puola/sytytysjohdot. Tuntuu, että tuo laiha seos on syynä, mutta mikä sen aiheuttaa? ..Ikäänkuin vanhan ajan "Imu" pitäisi vetää päälle...
Kiitos jo etukäteen vinkeistä...
Lambda-anturi ei voi olla kuulemma viallinen, koska auto nykii heti kun lähtee aamulla ajamaan. Lambda antaa tietoa vasta, kun lämpiää kuumaksi? Näin sanottiin. ...Mutta jos siitä on palanut se vastus? Paljonko lambdan vastuksen ohmilukema pitäisi olla(noin suurinpiirtein)
Tänään luetaan vikakoodit uudestaan, josko sinne olisi jäänyt tuo sama koodi 0231. Sitten tietää hieman mistä hakea. Kun kone sitten lämmin, niin nykiminen häipyy.
Olisiko tuohon syynä kuitenkin kuuluisa MAF?
Tai voiko esim alipaineventtiili, joka säätää paine-eroa imusarjan ja suihkujen putken välillä?
..tai kenties imusarjassa oleva imuilman anturi?
Vika voi olla aika monessa paikassa, mutta selviää se! Ainakin kokeilemalla ja lompsaa aukomalla. Olisi vain mukava koittaa rajata ongelma mahdollismman pieneksi, ennekuin alkaa kaikkia antureita vaihtamaan!
Tänään luetaan vikakoodit uudestaan, josko sinne olisi jäänyt tuo sama koodi 0231. Sitten tietää hieman mistä hakea. Kun kone sitten lämmin, niin nykiminen häipyy.
Olisiko tuohon syynä kuitenkin kuuluisa MAF?
Tai voiko esim alipaineventtiili, joka säätää paine-eroa imusarjan ja suihkujen putken välillä?
..tai kenties imusarjassa oleva imuilman anturi?
Vika voi olla aika monessa paikassa, mutta selviää se! Ainakin kokeilemalla ja lompsaa aukomalla. Olisi vain mukava koittaa rajata ongelma mahdollismman pieneksi, ennekuin alkaa kaikkia antureita vaihtamaan!
...Tuota...Olen sen verran "Vanhan-ajan asentaja", että onko tuo VAG-COM, jokin VW:n oma lukulaite? Onko se näitä, joita voi rakennussarjana tehdä?
Tänää luettiin BOSCH:in OBD-II testerillä vikakoodit. Ja kas kummaa, tasan 0-vikaa. Ja kylmänä nykii kuitenkin. Kuinkas muuten. Se rikkinäinen alipaineletku oli aiheuttanut tuon "laiha seos" vian vikamuistiin. Onneksi huomasin ajoissa, koska järjestelmän säätövara loppui, ja kone kävi laihalla(mäntä/venavaurio äkkiä).
Nyt pitää alkaa vaihe vaiheelta käymään läpi asiaa. Voiko esim. moottorin lämpötila-anturi olla rikki, vaikka se ei anna vikakoodia? Se ei taida olla kallis anturi, jos siitä lähtis liikkeelle?
Tänää luettiin BOSCH:in OBD-II testerillä vikakoodit. Ja kas kummaa, tasan 0-vikaa. Ja kylmänä nykii kuitenkin. Kuinkas muuten. Se rikkinäinen alipaineletku oli aiheuttanut tuon "laiha seos" vian vikamuistiin. Onneksi huomasin ajoissa, koska järjestelmän säätövara loppui, ja kone kävi laihalla(mäntä/venavaurio äkkiä).
Nyt pitää alkaa vaihe vaiheelta käymään läpi asiaa. Voiko esim. moottorin lämpötila-anturi olla rikki, vaikka se ei anna vikakoodia? Se ei taida olla kallis anturi, jos siitä lähtis liikkeelle?
-
- -
- Viestit: 362
- Liittynyt: 21.9.2003 13:17
1.8
Onko toi moottori yhdellä vai kahdella lamdalla??? mulla oli se etunmainen rikki ja ei antanut mitään häikkää vikakoodiin... mut pakokaasupäästötö oli suht korkealla
Nyt on ristiriitaista tietoa Alfamerin korjaus-oppaassa ja omassa päässä...
Kirja väittää(kuva), että imuilman lämpötunnistin on 1.8/20V ADR-koneessa imusarjan päässä ilmanohjausventtiilin alapuolella. Sen mustan muovisen pyöreän kotelon alla, josta lähtee pieniä letkuja.
Jos näin on, niin kyseinen tunnistin on mulla sitten rikki. Korjausoppaan mukaan sen vastus pitäisi olla esim. +30 asteisena 1500-2000ohmia. Mulla se näyttää koko ajan 29ohmia. Mikähän tunnistin tuo on?
Asia voi olla kyllä niinkin, että tuo 29ohmia on oikein, jos tuo anturi EI OLEKAAN imuilman lämpötunnistin, vaan jokin muu tunnistin, vaikka Alfamerin kuva sitä väittääkin...Tai sitten 29ohmia on oikea ohmimäärä siinä tapauksessa, että osa ON IMUILMAN lämpötunnistin, JOS AUTO ON eri moottorin-ohjausjärjestelmällä?? 1.8/20V 92kW/ADR. Valmistenumeron mukaan auto on vm-99 ja tehty Saksan Emdenissä.
Kirja väittää(kuva), että imuilman lämpötunnistin on 1.8/20V ADR-koneessa imusarjan päässä ilmanohjausventtiilin alapuolella. Sen mustan muovisen pyöreän kotelon alla, josta lähtee pieniä letkuja.
Jos näin on, niin kyseinen tunnistin on mulla sitten rikki. Korjausoppaan mukaan sen vastus pitäisi olla esim. +30 asteisena 1500-2000ohmia. Mulla se näyttää koko ajan 29ohmia. Mikähän tunnistin tuo on?
Asia voi olla kyllä niinkin, että tuo 29ohmia on oikein, jos tuo anturi EI OLEKAAN imuilman lämpötunnistin, vaan jokin muu tunnistin, vaikka Alfamerin kuva sitä väittääkin...Tai sitten 29ohmia on oikea ohmimäärä siinä tapauksessa, että osa ON IMUILMAN lämpötunnistin, JOS AUTO ON eri moottorin-ohjausjärjestelmällä?? 1.8/20V 92kW/ADR. Valmistenumeron mukaan auto on vm-99 ja tehty Saksan Emdenissä.
Syö jo miestä...Ei loppunut nykiminen.
Ironista, että jo toinen vika, mikä olisi voinut aiheuttaa nykimisen. Ensin löysin rikkinäinen alipaineletkun pari viikkoa sitten ja nyt rikki mennyt muuttuva-pituuksisen imusarjan säätötanko!
No...pikkuhiljaa, pikkuhiljaa lähestytään ratkaisua ;)
Ihmeen vähän vaikutusta noilla em. asioilla on ollut moottorin käytökseen.
Jos oikein yritän kuvitella, niin ehkä liikkeellelähtö helpottui, kun korjasin tuon imusarjan säätimen.
Ironista, että jo toinen vika, mikä olisi voinut aiheuttaa nykimisen. Ensin löysin rikkinäinen alipaineletkun pari viikkoa sitten ja nyt rikki mennyt muuttuva-pituuksisen imusarjan säätötanko!
No...pikkuhiljaa, pikkuhiljaa lähestytään ratkaisua ;)
Ihmeen vähän vaikutusta noilla em. asioilla on ollut moottorin käytökseen.
Jos oikein yritän kuvitella, niin ehkä liikkeellelähtö helpottui, kun korjasin tuon imusarjan säätimen.
Autoni on Passat 1.8/20V 92kW -98. Moottori ADR. Auto nykii pintakaasulla pahiten 2000rpm, varsinkin kylmänä(alle +90 asteinen kone). Sellaista tasaista aaltoilevaa pientä hytkymistä. Lämpimänä ei juuri havaittavissa. Ja ilmastoinnin kytkeminen pahentaa nykimistä.
Vaihdoin ensin sytytystulpat, ilmanpuhdistimen, bensansuodattimen. Ei vaikutusta.
Kertomasi on identtinen omani kanssa, sama auto/kone mutta vm -00. Vikaa on etsitty...
Autossani moottorin kierrosluku on tyhjäkäynnillä hieman korkeampi (~1200) kylmänä, siis myös "kesäkylmänä", ja tällöin esiintyy tätä nykimistä ja pahimpana lievässä moottorijarrutuksessa (kevennän kaasujalkaa lievässä alamäessä heti lähdettyäni liikkeelle kotipihalta).
Viikon-kahden sisällä on tarkoitus lykätä kiinni VAG-COM:iin. Niskavillat ovat jo pystyssä - toin itse auton saksasta reilut puoli vuotta sitten enkä ole vieläkään tietoinen moottorin todellisesta kunnosta! No öljyä se ei pahemmin lipitä...
Toinen juttu onkin asentamani lohkolämmitin. Eli sellainen ulkoinen "vastusputkilo" jäähdystysnesteputkiston väliin. Jos lämmitän pakkasella vain puoli tuntia, auto ei käynnisty kuin vasta monen yrittämän jälkeen. Vasta yli kahden tunnin lämmitys (-10), ja kolmen (-20) on riittävä jotta lähtisi ensimmäisellä yrittämällä. Kylmänä (-20), ilman lämmitystä käynnistyy heti.
Vianetsintäapuehdotuksista kiitollinen, Tumpula.
Vaihdoin ensin sytytystulpat, ilmanpuhdistimen, bensansuodattimen. Ei vaikutusta.
Kertomasi on identtinen omani kanssa, sama auto/kone mutta vm -00. Vikaa on etsitty...
Autossani moottorin kierrosluku on tyhjäkäynnillä hieman korkeampi (~1200) kylmänä, siis myös "kesäkylmänä", ja tällöin esiintyy tätä nykimistä ja pahimpana lievässä moottorijarrutuksessa (kevennän kaasujalkaa lievässä alamäessä heti lähdettyäni liikkeelle kotipihalta).
Viikon-kahden sisällä on tarkoitus lykätä kiinni VAG-COM:iin. Niskavillat ovat jo pystyssä - toin itse auton saksasta reilut puoli vuotta sitten enkä ole vieläkään tietoinen moottorin todellisesta kunnosta! No öljyä se ei pahemmin lipitä...
Toinen juttu onkin asentamani lohkolämmitin. Eli sellainen ulkoinen "vastusputkilo" jäähdystysnesteputkiston väliin. Jos lämmitän pakkasella vain puoli tuntia, auto ei käynnisty kuin vasta monen yrittämän jälkeen. Vasta yli kahden tunnin lämmitys (-10), ja kolmen (-20) on riittävä jotta lähtisi ensimmäisellä yrittämällä. Kylmänä (-20), ilman lämmitystä käynnistyy heti.
Vianetsintäapuehdotuksista kiitollinen, Tumpula.
Joo. Vikaa etsin yhä itsekin...
Tuo letkulämppäri-juttu on mielestäni aika selvä asia;kun lämmität nestettä, niin koneen lämpötunnistin 'luulee' koneen jo olevan lämmin, vaikka itse asiassa vasta neste on osittain lämmennyt, eikä lämpö ole johtunut vielä lohkoon. Sitten kun lämmität kauemmin, niin kone on oikeasti jo lämmin, ja lähtee paremmin käyntiin.
Kaikissa moottori-tyypeissä ei ole myöskään imuilman lämpötunnistinta, joka voisi kai auttaa tuohon ongelmaan?
Tuo letkulämppäri-juttu on mielestäni aika selvä asia;kun lämmität nestettä, niin koneen lämpötunnistin 'luulee' koneen jo olevan lämmin, vaikka itse asiassa vasta neste on osittain lämmennyt, eikä lämpö ole johtunut vielä lohkoon. Sitten kun lämmität kauemmin, niin kone on oikeasti jo lämmin, ja lähtee paremmin käyntiin.
Kaikissa moottori-tyypeissä ei ole myöskään imuilman lämpötunnistinta, joka voisi kai auttaa tuohon ongelmaan?
Juhapetteri toimittikin kaapelin alta aikayksikön(!) joten vikakoodit tuli luettua eilen VAG-COMI:illa.
Sinulla Jaho oli "Lambda adapt. liian laiha seos-Pysyvä vika". Minulla taas 17545 P1137 Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too Rich
Kaikki "tietäväiset" ovatkin neuvoneet minua vaihtaman Lamda-tunnistimen saman tien. No ehkäpä kokeilen. Saako niitä laatutavarana mualtakin kuin merkkiliikkeeestä?
MAF:in suhteen aion vielä "nauhoittaa" VAG-COM:illa ilmavirtauksen ajossa kierroslukualueen 1000 - 6000 ja katsoa paljonko yläarvo jää tästä 0,80 * 125 hp, eli arvon tulisi olla noin 100 (6000 rpm). Se onkin sitten ensi viikonlopun projekti...
Sinulla Jaho oli "Lambda adapt. liian laiha seos-Pysyvä vika". Minulla taas 17545 P1137 Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too Rich
Kaikki "tietäväiset" ovatkin neuvoneet minua vaihtaman Lamda-tunnistimen saman tien. No ehkäpä kokeilen. Saako niitä laatutavarana mualtakin kuin merkkiliikkeeestä?
MAF:in suhteen aion vielä "nauhoittaa" VAG-COM:illa ilmavirtauksen ajossa kierroslukualueen 1000 - 6000 ja katsoa paljonko yläarvo jää tästä 0,80 * 125 hp, eli arvon tulisi olla noin 100 (6000 rpm). Se onkin sitten ensi viikonlopun projekti...
Tuli noita Lambda-anturien (4-johtoinen) hintoja kyseltyä;
- VV-auto (alkuperäisosa) 172 €
- Varaosaliike (Monroe?) 100 € + Muuntoliitinjohto 40 € yht. 140 €
- Motonet (www) 55,50 €, sopiikohan sellaisenaan???
Ja sitten ***jokerina*** löysin
http://www.vpv-motorracing.com/
joka myy Bosch 0 258 006 245/246 4-johto lambda 60.00 € AMP Superseal liittimellä.
Onko kellään kokemuksia em Lambda-antureista?
- VV-auto (alkuperäisosa) 172 €
- Varaosaliike (Monroe?) 100 € + Muuntoliitinjohto 40 € yht. 140 €
- Motonet (www) 55,50 €, sopiikohan sellaisenaan???
Ja sitten ***jokerina*** löysin
http://www.vpv-motorracing.com/
joka myy Bosch 0 258 006 245/246 4-johto lambda 60.00 € AMP Superseal liittimellä.
Onko kellään kokemuksia em Lambda-antureista?
Posted: 29.8.2005 9:30
"Nyt on ristiriitaista tietoa Alfamerin korjaus-oppaassa ja omassa päässä...
Kirja väittää(kuva), että imuilman lämpötunnistin on 1.8/20V ADR-koneessa imusarjan päässä ilmanohjausventtiilin alapuolella. Sen mustan muovisen pyöreän kotelon alla, josta lähtee pieniä letkuja."
Kyllä tuo Alfamerin kirjan tieto on väärä. Imuilman lämpötila-anturi ei ole kuvan osoittamassa kohdassa, vaan se on imusarjan alapuolella. Käsiksi pääseminen ja mittaaminen vaatii hieman sorminäppäryyttä...Onnistuin kuitenkin mitata ja sain OK lukemat.
"Nyt on ristiriitaista tietoa Alfamerin korjaus-oppaassa ja omassa päässä...
Kirja väittää(kuva), että imuilman lämpötunnistin on 1.8/20V ADR-koneessa imusarjan päässä ilmanohjausventtiilin alapuolella. Sen mustan muovisen pyöreän kotelon alla, josta lähtee pieniä letkuja."
Kyllä tuo Alfamerin kirjan tieto on väärä. Imuilman lämpötila-anturi ei ole kuvan osoittamassa kohdassa, vaan se on imusarjan alapuolella. Käsiksi pääseminen ja mittaaminen vaatii hieman sorminäppäryyttä...Onnistuin kuitenkin mitata ja sain OK lukemat.
Tässä linkki jossa Fuel Trim -asiaa käsitellään ja sen seurantaa VAG-COM:illa; block 32.
http://www.passatworld.com/forums/showt ... p?t=115267
http://www.passatworld.com/forums/showt ... p?t=115267
Eilen aamulla oli täälläpäin Suomineitoa pakkas-aamu.
Auto käyntiin ja menoksi. Ja kas kummaa auto ei nykinyt eikä nyppyttänyt yhtään.
Seuraavana aamuna oli +9 astetta ja auto nyki heti ensi metreiltä.
Olen testannut tuota moottorin lämpötila anturia ja se antaa oikeita ohmilukemia ainakin +20...+80C.
Auto käyntiin ja menoksi. Ja kas kummaa auto ei nykinyt eikä nyppyttänyt yhtään.
Seuraavana aamuna oli +9 astetta ja auto nyki heti ensi metreiltä.
Olen testannut tuota moottorin lämpötila anturia ja se antaa oikeita ohmilukemia ainakin +20...+80C.
Tumpula: En tiedä onko tästä nyt mitään apua, mutta voitko kertoa lisää tuosta sun lohkolämppäristä? Jos se lohkolämmitin ns. kusettaa moottorinlämpötila-anturia ja ecu luulee koneen olevan lämmin --> antaa liian vähän bensaa startissa. Ja siitä sitten nypytys siihen asti kun kone on oikeasti lämmin.
Voikos tuossa olla kaksi lämp. anturia?
edit: http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic. ... ht=#234430 tuossa jotain löpinää aiheesta. Taisinpa veikkailla väärin.
Voikos tuossa olla kaksi lämp. anturia?
edit: http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic. ... ht=#234430 tuossa jotain löpinää aiheesta. Taisinpa veikkailla väärin.
Saatiin VAG-com:lla vikakoodi 00561. -Mixture adaption-
No, se oli tiedossa, että tuohon asiaan se liittyy...
mahdollisia vikakohteita on paljon:
1. Fuel Pressure not OK
2. Misfiring
3. Intake air system leaking
4. Injector(s), N30-34, N83, N84
5. Hot wire to MAF sensor G70 not burning off cleanly
6. O2S oxygen sensor regulation faulty
7. Exhaust system leaking between cylinder head and catalyst
8. EVAP canister purge regulator valve (N80) sticks in open position.
Noista em. asioista on testattu Bensapuoli, imuilmavuodot, suuttimet, sytytystulpat, Lambda. Eli vikamahdollisuudeksi jäisi sytytyspuolen osat, MAF(sekin antoi muuttuvia arvoja testerissä, eli pelaisi jotenkin) ja EVAP. pakopuolen vuotoon en oikein usko.
Eli joko Puola tai sytytysjohdot tai EVAP...
Jaa-a. Näinköhän kuitenkaan. Lottoa voi pelata lauantaina. Alkuperäinen puola&sytytysjohto-asetelma maksaa 340eskoa. Saako Motonetistä tähän 1.8/20V vapariin tätä em. "pakettia", koska siellä myydään vain johtosarjaa 49e?
Voiko tuon EVAP:n ottaa huoletta pois pelistä?
No, se oli tiedossa, että tuohon asiaan se liittyy...
mahdollisia vikakohteita on paljon:
1. Fuel Pressure not OK
2. Misfiring
3. Intake air system leaking
4. Injector(s), N30-34, N83, N84
5. Hot wire to MAF sensor G70 not burning off cleanly
6. O2S oxygen sensor regulation faulty
7. Exhaust system leaking between cylinder head and catalyst
8. EVAP canister purge regulator valve (N80) sticks in open position.
Noista em. asioista on testattu Bensapuoli, imuilmavuodot, suuttimet, sytytystulpat, Lambda. Eli vikamahdollisuudeksi jäisi sytytyspuolen osat, MAF(sekin antoi muuttuvia arvoja testerissä, eli pelaisi jotenkin) ja EVAP. pakopuolen vuotoon en oikein usko.
Eli joko Puola tai sytytysjohdot tai EVAP...
Jaa-a. Näinköhän kuitenkaan. Lottoa voi pelata lauantaina. Alkuperäinen puola&sytytysjohto-asetelma maksaa 340eskoa. Saako Motonetistä tähän 1.8/20V vapariin tätä em. "pakettia", koska siellä myydään vain johtosarjaa 49e?
Voiko tuon EVAP:n ottaa huoletta pois pelistä?
Samaa vikaa a3 1.8 agn -97 112tkm
Yks kohtalotoveri lisää. Auto just tuotu saksasta. Ja puutuu alle 2000rpm ja satunnaisesti 3500+
Pärskyttää välillä 3 pytyllä. Vaihettu, maffi, lämpötila-anturi, tulpat, johdot.
Tuntuu olevan yleisempi vika ku luulin, ku näitä sivuja lueskelee.
Pärskyttää välillä 3 pytyllä. Vaihettu, maffi, lämpötila-anturi, tulpat, johdot.
Tuntuu olevan yleisempi vika ku luulin, ku näitä sivuja lueskelee.
Tutki tarkasti KAIKKI alipaineletkut. Se pieni letku alipainesäätimelle on yleensä hapristunut rikki. Menee kaasuläppäkotelolta suuttimien yhdysputkeen.
Toinen letkuvika on yleensä jarrutehostajan letku.
Onko happitunnistin eli lambda OK?
Entä lämpötila-anturit, eli nesteen ja imuilmananturit ok?
Mahdollinen alkava venttiilivaurio?
Kaasuläppä/anturi?
Imunokan ajoitussäädin(ketju)?
Tässä näin aluksi...
Toinen letkuvika on yleensä jarrutehostajan letku.
Onko happitunnistin eli lambda OK?
Entä lämpötila-anturit, eli nesteen ja imuilmananturit ok?
Mahdollinen alkava venttiilivaurio?
Kaasuläppä/anturi?
Imunokan ajoitussäädin(ketju)?
Tässä näin aluksi...
Se pieni letku joka menee suuttimien yhdysputkeen vaihettiin jo ostovaiheessa, oli poikki. Ei vaikutusta.
Tänään ruuttailin jarrukliineriä joka ilmaletkun saumaan, ei vaikutusta tyhjäkäyntiin. Koplasin letkut myös käsin läpi, ei vikoja.
Lambda oli kunnossa maahantuontikatsastuksessa tosin joutu hetken oottelemaan, että arvot tippu sallittuihin rajoihin.
Lämpötila-anturit menee tällä viikolla testiin kuhan kaverin velheet saa lainaan. Imunokalle ei kyllä osaa mitään tehdä.. T:poropeukalo
Tänään piipahdin Helsingissä täältä hausjärveltä ja pitkällä matkalla 2x60km kun kone kunnolla lämpesi niin ei enää mitään ongelmia. Outo homma.
Tänään ruuttailin jarrukliineriä joka ilmaletkun saumaan, ei vaikutusta tyhjäkäyntiin. Koplasin letkut myös käsin läpi, ei vikoja.
Lambda oli kunnossa maahantuontikatsastuksessa tosin joutu hetken oottelemaan, että arvot tippu sallittuihin rajoihin.
Lämpötila-anturit menee tällä viikolla testiin kuhan kaverin velheet saa lainaan. Imunokalle ei kyllä osaa mitään tehdä.. T:poropeukalo
Tänään piipahdin Helsingissä täältä hausjärveltä ja pitkällä matkalla 2x60km kun kone kunnolla lämpesi niin ei enää mitään ongelmia. Outo homma.
Omalta osaltani nykiminen on ohi.
Vaihdoin happi-tunnistimen (lamda) sekä jäähdytinnesteen lämpötila-anturin. Pari päivää meni ennenkuin ECU oppi uusille tavoille - olisi varmaankin kannattanut "nollata" se heti anturiasennusten jälkeen niin ei olisi tarvinnut venyttää tätä piinaa ja epävarmuutta vielä kahdella päivällä!
Ostin kummatkin vempeleet merkkiliikkeestä ja hintav***tus on edelleen päällä. On se vaan kummaa kun lämpötila-anturin hinta on USA:ssa 7 $ ja meillä 34 € folkkariliikkeessä!!!
"Raapuska" voisi vertailun vuoksi käydä siellä Öpel_Finnland sivustoilla ihmettelemässä vika-topicien määrää - itse arvioisin että niitä lienee n. kymmenen tuhatta. Siinä riittäkin sitten viikoksi-kahdeksi lukemista! Mutta eihän toki vain kahdeksan vuotta vanhasta autosta, jossa lienee 250 tkm mittarissa, mitään vikoja vielä pitäisi esiintyä?!
Vaihdoin happi-tunnistimen (lamda) sekä jäähdytinnesteen lämpötila-anturin. Pari päivää meni ennenkuin ECU oppi uusille tavoille - olisi varmaankin kannattanut "nollata" se heti anturiasennusten jälkeen niin ei olisi tarvinnut venyttää tätä piinaa ja epävarmuutta vielä kahdella päivällä!
Ostin kummatkin vempeleet merkkiliikkeestä ja hintav***tus on edelleen päällä. On se vaan kummaa kun lämpötila-anturin hinta on USA:ssa 7 $ ja meillä 34 € folkkariliikkeessä!!!
"Raapuska" voisi vertailun vuoksi käydä siellä Öpel_Finnland sivustoilla ihmettelemässä vika-topicien määrää - itse arvioisin että niitä lienee n. kymmenen tuhatta. Siinä riittäkin sitten viikoksi-kahdeksi lukemista! Mutta eihän toki vain kahdeksan vuotta vanhasta autosta, jossa lienee 250 tkm mittarissa, mitään vikoja vielä pitäisi esiintyä?!
Lämpötila-anturi oli sökö, vaihettiin mutta nykiminen ei vielä kokonaan poissa, vähenty kylläkin. Odoteltava vissiin vielä pari päivää?
Heh, Ooppeli-palsta tuli tutuksi jo, olen entinen kadetin omistaja :)
Nyt vaan toivotaan, että audi osoittautuisi toimivammaksi. Eipä niitä oikein voi ees verrata keskenään.
Heh, Ooppeli-palsta tuli tutuksi jo, olen entinen kadetin omistaja :)
Nyt vaan toivotaan, että audi osoittautuisi toimivammaksi. Eipä niitä oikein voi ees verrata keskenään.
Seuraavat asiat tehty. Onko lisää seurakunnalla vinkkejä nykimiseen?
Kierroksia ottaa hyvin, ei pätki. Veto normaali. Nykiminen luonteeltaan hytkymistä tasakaasulla 2000-3000rpm. Kylmänä hieman pahempi. Jos kus toisaalta lämpimänäkin nykii ja joskus ei ollenkaan. (pirullinen vika).
-tulpat vaihdettu
-ilmansuodatin vaihdettu
-polttoainesuodatin vaihdettu
-MAF vaihdettu
-moottorin lämpötila-anturi vaihdettu
-mitattu imuilman lämpötila-anturi eri lämpötiloissa. Kunnossa.
-tutkittu alipaineletkut ym.
-löytyi rikkinäinen alipaineletku imusarjan ja suihkuputkien väliltä. Ei vaikutusta.
-löytyi rikkinäinen osa muuttuva pituuksisen imusarjan säädöstä. Muovitanko luistilta poikki. Ei vaikutusta.
-BOSCH-analysaattorilla mitattu lambda->kunnossa. Tyhjennettiin vikamuisti "lambda-sopeutus liian laiha", pysyvä vika. Samalla todettiin, että bensapainesäätäjä toimii (suihkuputkien ja imusarjan välinen paine).
-EVAP venttiili ei ole juuttunut auki asentoon ja se toimii.
-laitettu tankkiin suuttimien puhditusainetta
-mitattu suihkusuuttimen vastus.
-kokeiltu kunnossa olevan samanlaisen moottorin sytytys-asetelmaa. Asetelma sisältää puolan ja tulpanjohdot.
-luettiin vikamuisti VAG-Com-ohjelmalla. Vikakoodi 00561(seos ajoittain väärä)
-kokeiltu ajaa lambda-liitin irti.
-kokeiltu ajaa tankinkorkki auki.
-ajettu moottoria voimakkaasti kuormittaen, jos putkistossa/vaimentajissa tukoksia.
-Luettiin vikakoodit. Taas pysyvä vika "lambda-sopeutus liian laiha". Kone -16% laihalla. Tyhjennettiin vikamuisti.
Nyt vielä olen huomannut, että joskus(pari kertaa viikossa) tyhjäkäynti pysyy kauemmin korkeammalla, vaikka mittarin mukaan moottorin lämpötila on jo +60C. Siis kun käynnistän kylmänä, ovat kierrokset tietenkin korkeammat n.1200rpm. Yleensä tästä laskee pikkuhiljaa sinne vähän yli 800rpm. Mutta joskus kestää kauemmin, +60 asteisena voi olla jopa 1000rpm. Ja yleensä tämä tapahtuu vieläpä koneella, millä on ajettu 6h sitten. Jos yön yli seisoo, niin tyhjäkäynti laskee alhaisemmalla lämpötilalla normaaliksi. Voi olla että ECUn mukaan asia on OK? Vai onko normaalia?
Tyhjäkäynti ei muuten humppaa eikä seilaa! Käy tasaisesti.
Samoin nyt on pari kertaa puolilämmin kone tehnyt niin, että lähtee käyntiin ikään kuin kolmella pytyllä n.500rpm.(römpöttää). Tästä kyllä ottaa sitten sitten normaalisti kierroksia kun painaa kaasua(ei nikottele).
Kierroksia ottaa hyvin, ei pätki. Veto normaali. Nykiminen luonteeltaan hytkymistä tasakaasulla 2000-3000rpm. Kylmänä hieman pahempi. Jos kus toisaalta lämpimänäkin nykii ja joskus ei ollenkaan. (pirullinen vika).
-tulpat vaihdettu
-ilmansuodatin vaihdettu
-polttoainesuodatin vaihdettu
-MAF vaihdettu
-moottorin lämpötila-anturi vaihdettu
-mitattu imuilman lämpötila-anturi eri lämpötiloissa. Kunnossa.
-tutkittu alipaineletkut ym.
-löytyi rikkinäinen alipaineletku imusarjan ja suihkuputkien väliltä. Ei vaikutusta.
-löytyi rikkinäinen osa muuttuva pituuksisen imusarjan säädöstä. Muovitanko luistilta poikki. Ei vaikutusta.
-BOSCH-analysaattorilla mitattu lambda->kunnossa. Tyhjennettiin vikamuisti "lambda-sopeutus liian laiha", pysyvä vika. Samalla todettiin, että bensapainesäätäjä toimii (suihkuputkien ja imusarjan välinen paine).
-EVAP venttiili ei ole juuttunut auki asentoon ja se toimii.
-laitettu tankkiin suuttimien puhditusainetta
-mitattu suihkusuuttimen vastus.
-kokeiltu kunnossa olevan samanlaisen moottorin sytytys-asetelmaa. Asetelma sisältää puolan ja tulpanjohdot.
-luettiin vikamuisti VAG-Com-ohjelmalla. Vikakoodi 00561(seos ajoittain väärä)
-kokeiltu ajaa lambda-liitin irti.
-kokeiltu ajaa tankinkorkki auki.
-ajettu moottoria voimakkaasti kuormittaen, jos putkistossa/vaimentajissa tukoksia.
-Luettiin vikakoodit. Taas pysyvä vika "lambda-sopeutus liian laiha". Kone -16% laihalla. Tyhjennettiin vikamuisti.
Nyt vielä olen huomannut, että joskus(pari kertaa viikossa) tyhjäkäynti pysyy kauemmin korkeammalla, vaikka mittarin mukaan moottorin lämpötila on jo +60C. Siis kun käynnistän kylmänä, ovat kierrokset tietenkin korkeammat n.1200rpm. Yleensä tästä laskee pikkuhiljaa sinne vähän yli 800rpm. Mutta joskus kestää kauemmin, +60 asteisena voi olla jopa 1000rpm. Ja yleensä tämä tapahtuu vieläpä koneella, millä on ajettu 6h sitten. Jos yön yli seisoo, niin tyhjäkäynti laskee alhaisemmalla lämpötilalla normaaliksi. Voi olla että ECUn mukaan asia on OK? Vai onko normaalia?
Tyhjäkäynti ei muuten humppaa eikä seilaa! Käy tasaisesti.
Samoin nyt on pari kertaa puolilämmin kone tehnyt niin, että lähtee käyntiin ikään kuin kolmella pytyllä n.500rpm.(römpöttää). Tästä kyllä ottaa sitten sitten normaalisti kierroksia kun painaa kaasua(ei nikottele).
Sama jatkuu.
Koitin ajaa ilman lambdaa ja tankin korkki auki, mutta eipä siitä apua ollut. Eniten tässä ihmetyttää se, että nykiminen poistuu välillä ja tulee sitten taas takaisin. Alkaa jurppii pikkuhiljaa.
Apuja todella kaivataan.
Joko kaivetaan kadetti tallista?
Apuja todella kaivataan.
Joko kaivetaan kadetti tallista?
Jaahans.. ei oo uutta että A3:n omistajilla on ongelmia nykimisen suhteen.. oma kolkku on nykinyt alusta lähtien, eikä nykiminen ole vieläkään poistunut. Pääasiallisesti oma kolkku nykii enemmän lämpimänä kuin kylmänä ja välillä lämpimänä pysähdyttäessä ei meinaa edes pysyä käynnissä, vaan alkaa humppaamaan oikein kunnolla..
Oletko Raapuska milloin luetuttanut vikakoodit? Oma kolmonen puskee niitä harva se päivä.. tässä pientä listaa VAG-COM:n antamista vikakoodeista:
- lambdavika, satunnainen
- imuilman lämpötila-anturi, liian korkeat arvot, satunnainen
- kaasuläpän perusasetukset pielessä, satunnainen
- jakopään ajoitus pielessä, avoin piiri(?), satunnainen
Mitä on tehty ongelmien poistamiseksi:
- kaasuläppä putsattu ja sopeutettu VAG-COM:lla
- uudet tulpat vaihdettu
- uusi bensansuodatin
- uusi ilmanputsari
- bensapumpun alipaineletku uusittu
- suihkutettu CRC:tä liittimiin
- tyhjennetty vika-muisti
Mittasin just viikonloppuna 20KOhmin vastuksella tulpanjohdot ja niissä arvot pyöri kaikissa johdoissa välillä 6,00 - 6,20. Onko nuo arvot yhtään linjassaan? Samalla kun tarkistin nuo johdot, niin huomasin aika pitkän halkeaman sytytyspuolan muovissa. Voiskohan se aiheuttaa pientä "pätkimistä" tyhjäkäynnissä??
Ja Raapuskalle yksi kysymys, eli missä tarkalleen ottaen tuo lämpötila-anturi sijaitsee? Ei sulla sattuis olemaan siitä kuvaa, tms?
Oletko Raapuska milloin luetuttanut vikakoodit? Oma kolmonen puskee niitä harva se päivä.. tässä pientä listaa VAG-COM:n antamista vikakoodeista:
- lambdavika, satunnainen
- imuilman lämpötila-anturi, liian korkeat arvot, satunnainen
- kaasuläpän perusasetukset pielessä, satunnainen
- jakopään ajoitus pielessä, avoin piiri(?), satunnainen
Mitä on tehty ongelmien poistamiseksi:
- kaasuläppä putsattu ja sopeutettu VAG-COM:lla
- uudet tulpat vaihdettu
- uusi bensansuodatin
- uusi ilmanputsari
- bensapumpun alipaineletku uusittu
- suihkutettu CRC:tä liittimiin
- tyhjennetty vika-muisti
Mittasin just viikonloppuna 20KOhmin vastuksella tulpanjohdot ja niissä arvot pyöri kaikissa johdoissa välillä 6,00 - 6,20. Onko nuo arvot yhtään linjassaan? Samalla kun tarkistin nuo johdot, niin huomasin aika pitkän halkeaman sytytyspuolan muovissa. Voiskohan se aiheuttaa pientä "pätkimistä" tyhjäkäynnissä??
Ja Raapuskalle yksi kysymys, eli missä tarkalleen ottaen tuo lämpötila-anturi sijaitsee? Ei sulla sattuis olemaan siitä kuvaa, tms?
Ja taas yksi pikkuvika lisää...Jokohan nyt tärppäisi??
Tankin korkki suhisee tyhjäkäynnillä ja tuhahtaa, kun aukaisee moottorin käydessä. Liittyy varmasti hengitysventtiiliin sekä aktiivihiilisäiliöön ja ehkä EVAP-venttiiliin. Hytkytys/nypytys pienenee, kun ajaa korkki auki, mutta ei poistu aivan kokonaan.
Kokeilin tankin korkki ajamista jo 2kk sitten, mutta silloin oli muitakin vikoja päällä. On tämä jo huvittavaa ;)
Tankin korkki suhisee tyhjäkäynnillä ja tuhahtaa, kun aukaisee moottorin käydessä. Liittyy varmasti hengitysventtiiliin sekä aktiivihiilisäiliöön ja ehkä EVAP-venttiiliin. Hytkytys/nypytys pienenee, kun ajaa korkki auki, mutta ei poistu aivan kokonaan.
Kokeilin tankin korkki ajamista jo 2kk sitten, mutta silloin oli muitakin vikoja päällä. On tämä jo huvittavaa ;)
No niin.. nyt on sitten vaihdettu uusi lambda ja kyllä se jonnin verran vaikutti käyntiin sekä nykimiseen. Vanha oli anturin päästä täysin mustunut, joten ei ole kyllä yhtään ihme jos ei enää pelittänyt kunnolla.
Mikä oli myös mukava huomata, oli se että enää ei ammu ollenkaan putkesta vaikka kuinka kaasuttelisi. Käynti tasaantui ja kolkku kiihtyy kyllä huomattavasti paremmin kuin aiemmin. Myös kaasuun reagointi parantui selkeästi.
..mutta mutta.. tuo lievä pätkiminen on kuitenkin edelleen tallella (ainakin tyhjäkäynnillä). Seurasin VAG-COM:lla käyntiä ja kierrokset heittelee tyhjäkäynnillä koko ajan välillä 760 - 800. Viikonloppuna kun katsastin sytytyspuolaa, niin se oli kyllä aika "heikossa" hapessa. Huomasin että puolassa on useita pieniä ja vähän suurempia halkeamia niissä muoviosissa. Voiskohan ne aiheuttaa pätkimisen?
Sitten seurasin myös miten moottorin lämpötila nousi. Noin 70 asteen tuntumassa VAG-COM näytti lämpötilaksi jo reilusti yli 80:n ja kun moottorin lämpötila oli mittariston mukaan 90 astetta, niin VAG-COM näytti arvoiksi parhaimmillaan 96:ta. Kertaakaan se ei laskenut alle 94,5:n asteen. Viittaisko tämä mielestänne siihen että, myös lämpötila-anturi kaipaa vaihtoa?!?
Mikä oli myös mukava huomata, oli se että enää ei ammu ollenkaan putkesta vaikka kuinka kaasuttelisi. Käynti tasaantui ja kolkku kiihtyy kyllä huomattavasti paremmin kuin aiemmin. Myös kaasuun reagointi parantui selkeästi.
..mutta mutta.. tuo lievä pätkiminen on kuitenkin edelleen tallella (ainakin tyhjäkäynnillä). Seurasin VAG-COM:lla käyntiä ja kierrokset heittelee tyhjäkäynnillä koko ajan välillä 760 - 800. Viikonloppuna kun katsastin sytytyspuolaa, niin se oli kyllä aika "heikossa" hapessa. Huomasin että puolassa on useita pieniä ja vähän suurempia halkeamia niissä muoviosissa. Voiskohan ne aiheuttaa pätkimisen?
Sitten seurasin myös miten moottorin lämpötila nousi. Noin 70 asteen tuntumassa VAG-COM näytti lämpötilaksi jo reilusti yli 80:n ja kun moottorin lämpötila oli mittariston mukaan 90 astetta, niin VAG-COM näytti arvoiksi parhaimmillaan 96:ta. Kertaakaan se ei laskenut alle 94,5:n asteen. Viittaisko tämä mielestänne siihen että, myös lämpötila-anturi kaipaa vaihtoa?!?
Viimeksi muokannut HoGaN, 3.11.2005 14:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 61
- Liittynyt: 26.8.2003 4:35
lämpö-anturista
eipä tuo paljoa maksa vaivaa ja rahaa vaihtaa tuo.vw:ltä about 25-30e.ja minuutin homma vaihtaa.itselläni sain lämpöarvot lähemmäs todellisuutta vaihtamalla anturin.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Ite kävin vaihatuttaa lämpötila-anturin ni sen jälkeen lämpömittari rupes vetelee omiaan, climatrinikki väittää kyllä et 90 o kiukaassa lämpöö. Mittari taas heiluu 70 ja 90 välillä. Mitä toho puolahässäkkään tulee, ni mulla oli halkeemia kanssa siellä ja pistin suoraan saksantehtaalta tilaukseen, koko paska vaan 79€ :)
nii ja siis nykiminen jatkuu vieläki, saas nähä auttaako toi puolahässäkkä kuhan se ny tulee sielt
nii ja siis nykiminen jatkuu vieläki, saas nähä auttaako toi puolahässäkkä kuhan se ny tulee sielt
Siis tilasit puolajakajan suoraan tehtaalta? Netin kautta vai jotain muuta kautta? Hinta ei ainakaan ole paha jos se sisältää kaikki kulut, sillä esim. Motonetissä hintaa näyttää puolajakajalla olevan 99,50 €.
Pistätkö tänne heti infoa, mikäli tuo puolajakaja auttaa ongelmaan, niin pistän itsekin moisen tilaukseen :)
Pistätkö tänne heti infoa, mikäli tuo puolajakaja auttaa ongelmaan, niin pistän itsekin moisen tilaukseen :)
Jaho: Isälläni oli muinoin tälläinen ongelma: Kesällä +10 astetta, moottoritiellä pidempää matkaa ajettaessa tasakaasulla auto hyytyi, eli jos kierrokset olivat vaikka 3000rpm niin ne laski noin 2000rpm kunnes auto hörähti uudelleen käyntiin. Ja se teki tuota vain kesällä ja tasasella nopeudella moottoritiellä. Jos esim, ohitit niin pieni liikekaasupolkimella ja ei nykinyt hetkeen. Noh autokorjaamolle ei tuloksia. Kaasuläppä vaihdettu turhaan. Vaihtoivat vaikka mitä, mutta autoon olisi ollut enään yksi vaihtoehto "ohjainyksikkö" siihen maailmanaikaan kauhia kasa rahaa.
Vika ei ikinä korjaantunut. Ei muutakuin auto kauas talvella vaihtoon :) Ja ongelmasta päästiin.
Autohan oli -98 passat 1.8 20v mylpyrä.
Vika ei ikinä korjaantunut. Ei muutakuin auto kauas talvella vaihtoon :) Ja ongelmasta päästiin.
Autohan oli -98 passat 1.8 20v mylpyrä.
1.8/20V nykii kylmänä
Just vaihdatin Audin ADR koneeseen toisen puolan, kun kaks pyttyä pimeni yhtäkkiä. VAG-COM herjasi kaasuläpästä muttei mistään sytytysviosta, mutta nyt toimii. Maksoi merkkiosana 340e ja Boschilla 300e.
Puola/puolanjaka auttoi
Sain nyt sen puola/puolanjakaja-setin sopivaan hintaa 79€ ja se tosiaan auttoi. Ei nyi, ei turraa, ei pauku enää. Iisi vaihtaa ja nyt kyllä helpottaa.
Osa tilattiin suoraan saksan tehtaalta ja homman hoiti Riihimäkeläinen Special import KY 019-725444. Ps. Yks löytyis vielä hyllystä, muuten joutuupi venailee 2viikkoa, että kontti tuleepi saksasta.
Osa tilattiin suoraan saksan tehtaalta ja homman hoiti Riihimäkeläinen Special import KY 019-725444. Ps. Yks löytyis vielä hyllystä, muuten joutuupi venailee 2viikkoa, että kontti tuleepi saksasta.
Onko sulla Raapuska Audissa ihan samanlainen mylly kuin meikäläisellä, eli siis AGN ja onhan se osa nimenomaan puolajakaja ja sen sijainti on siinä öljytikun oikealle puolella? Motonetissä on myynnissä tuolle 1.8:lle kahdenlaisia puolia/puolajakajaa. Toisesta lähtee 1 ja toisesta 2 johtoa per puola ja mulla on nimeomaan se malli, josta lähtee 1 johto per puola.
http://etka.auto2.ru/au/A3/1997/201/57/2415759/ ja sieltä numero 1
Semmonen mulla on, se o siinä öljytikun oikeel puolella. Eli vissiin just samanlainen, mikäli ny oikein käsitin.
Semmonen mulla on, se o siinä öljytikun oikeel puolella. Eli vissiin just samanlainen, mikäli ny oikein käsitin.
Moro vaan!
En ole luovuttanut. Aktiivihiillisäiliön 'kurkkasin' jo. ja putsasin mitä pystyin. Voi pojat se on tukossa! Ja missä paikassa...H...tti.
Revin joko koko pöntön irti ja EVAP venttiilin johdon irti ja tulppaan imusarjaan menevän letkun TAI ostan uuden aktiivihiilipöntön.
Lisäksi pöntölle tulevat letkut/putket pitää puhdistaa, että saa korvausilmaa koko pönttö. Nythän kun ECU päättää, että säiliön huurut tyhjennetään imusarjaan, niin pönttö menee alipaineeseen. Yrittää imeä jostain väkisin korvausilmaa. Bensapumppukin on kovilla, koska selvä ujellus kuultavissa tankista. Kyllä se tuohon kokonaisuuteen liittyy minun "Hytkytys".
Palataan asiaan, kunhan saan lapsilleni mummon hoitamaan niitä ja löydän lämpimän tallin...
En ole luovuttanut. Aktiivihiillisäiliön 'kurkkasin' jo. ja putsasin mitä pystyin. Voi pojat se on tukossa! Ja missä paikassa...H...tti.
Revin joko koko pöntön irti ja EVAP venttiilin johdon irti ja tulppaan imusarjaan menevän letkun TAI ostan uuden aktiivihiilipöntön.
Lisäksi pöntölle tulevat letkut/putket pitää puhdistaa, että saa korvausilmaa koko pönttö. Nythän kun ECU päättää, että säiliön huurut tyhjennetään imusarjaan, niin pönttö menee alipaineeseen. Yrittää imeä jostain väkisin korvausilmaa. Bensapumppukin on kovilla, koska selvä ujellus kuultavissa tankista. Kyllä se tuohon kokonaisuuteen liittyy minun "Hytkytys".
Palataan asiaan, kunhan saan lapsilleni mummon hoitamaan niitä ja löydän lämpimän tallin...
Kylläpä se pumppu taitaa vedellä viimeisiään, jos ujellus kuuluu. Normaalikäyntiäänihän sillä on sellanen surina, joka kuuluu ihan moottorin käydessäkin. Jos ääni on ihan tasainen niin ei varmaan ole syytä pumppua vaihtaa, mutta mitään kolinoita siinä ei pitäisi olla.
Näyttäs Passatissa olevan tankissa (korjatkaa, jos olen väärässä) se pumppu, joten jos aito sen vaihtaa niin aja tankki mahdollisimman tyhjäksi ja varaa joku imurinletku / muu raitisilman saantilaite kuten kaasunaamari työhön. Maksaa n.200€ Pierburgin pumppu. Voipi olla halvempikin, toi hinta on K-jetin pumpulle ja se kehittää 6.5bar. Motronicissa taitaa olla vain 3bar.
Näyttäs Passatissa olevan tankissa (korjatkaa, jos olen väärässä) se pumppu, joten jos aito sen vaihtaa niin aja tankki mahdollisimman tyhjäksi ja varaa joku imurinletku / muu raitisilman saantilaite kuten kaasunaamari työhön. Maksaa n.200€ Pierburgin pumppu. Voipi olla halvempikin, toi hinta on K-jetin pumpulle ja se kehittää 6.5bar. Motronicissa taitaa olla vain 3bar.
-
- -
- Viestit: 39
- Liittynyt: 29.7.2003 11:48
Nonnii.
-Passat iskussa-
Oli monen vian summa minun nykiminen ja hytkytys.
En luettele erikseen vikakohteita enää, ne on luettavissa ylempää. Niistä johtui pieni nykiminen. Edelliselle omistajalle pyyhkeitä autonpidosta!
Mutta lopullisesti hytkyminen loppui, kun vaihdettiin tukivarsia ja raidetangon päät. Oli aika finaalissa kuskin puolelta...Äkkiä ne menee, kun on mennäkseen.
Ai niin, ja ulompi vetarikin meni tässä talvella kuskin puolelta.
Jatketaan.
-Passat iskussa-
Oli monen vian summa minun nykiminen ja hytkytys.
En luettele erikseen vikakohteita enää, ne on luettavissa ylempää. Niistä johtui pieni nykiminen. Edelliselle omistajalle pyyhkeitä autonpidosta!
Mutta lopullisesti hytkyminen loppui, kun vaihdettiin tukivarsia ja raidetangon päät. Oli aika finaalissa kuskin puolelta...Äkkiä ne menee, kun on mennäkseen.
Ai niin, ja ulompi vetarikin meni tässä talvella kuskin puolelta.
Jatketaan.
Onko tuohon 00561 koodiin saatu oikein mitään järkevää osaa tietoon mikä sen vois aiheuttaa?
Itsellä kans antaa tuon saman vikakoodin ja oireet myös samanlaisia kuin tässä keskustelussa.
Olen itse tutkinu myös noita ilmavuotoja, bensapuolta ja sytkää. Evap venttiili myös nakuttelee muttei koko aikaa vissiin on kuitenkin normaalia?
Itsellä kans antaa tuon saman vikakoodin ja oireet myös samanlaisia kuin tässä keskustelussa.
Olen itse tutkinu myös noita ilmavuotoja, bensapuolta ja sytkää. Evap venttiili myös nakuttelee muttei koko aikaa vissiin on kuitenkin normaalia?
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa