g60:pin remmin kiristys...

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Wikke
-
Viestit: 45
Liittynyt: 26.9.2005 16:14

g60:pin remmin kiristys...

ViestiKirjoittaja Wikke » 2.11.2005 17:55

eli hommasin tuossa uuden remmin kiristäjän (jousi iskari hässäkkä) g60:piin kun entinen jämähti, mutta tämä "uusi" kiristin ei kiristä tarpeeksi. eli ahtimen remmi luistaa, joten aattelin että jospa heittäisin sen vakio jousen menemään ja tekisin tilalle ihan normaalin kiristys systeemin, eli pultilla lukittavan... kun tuo vakio systeemi pitää niin mahtavaa räminääkin... onko kukaan tehnyt/kokemuksia?

MTR-84
-
Viestit: 482
Liittynyt: 30.7.2003 19:52

ViestiKirjoittaja MTR-84 » 2.11.2005 18:02

eihän oo ahtimen hihna pyörä kulunut? saattaa luistaa jos on kulunut, Jostakin oon lukenu noin. viisaammat korjatkoon..

Wikke
-
Viestit: 45
Liittynyt: 26.9.2005 16:14

ViestiKirjoittaja Wikke » 2.11.2005 18:08

ei ole kulunut... eipä ole kovin kauhean vanhakaan.

JanneV
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 8.10.2003 10:15

ViestiKirjoittaja JanneV » 2.11.2005 20:36

kun tuo vakio systeemi pitää niin mahtavaa räminääkin.


enpä ole kuullut.

Minkäs pituinen hihna sulla on?

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 2.11.2005 21:34

http://koti.phnet.fi/levis/corrado/H%f6yste/G60.wmv
2,9MB

Tuoltako kuulostaa? Kiristinhän se tossa narisee.
Ja hihnapyörä voi tosiaan luistaa, sitä se mulla teki. Tuli heti tehhoo ku vaihtoi parempaan.

En ole muuten testannut nariseeko vielä kun vaihtui tuo jousi/iskari toiseen. Mitäs muuten uusi mahtaa maksaa?

Dopihan tietää jos sattui sillon katsomaan tarkemmin yhtä Corradoistaa jossa oli pultti kiristettävä hihna. Kertoili vaan joskus että pihasta löytyy arviolta 230 hp Corrado. Tehot saatoin muistaa väärin...

JanneV
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 8.10.2003 10:15

ViestiKirjoittaja JanneV » 2.11.2005 21:39

ettei se ollut se joka otti takakulmaan osuman puusta ja on nyt luovuttamassa tekniikkaa eteen päin.Muistelisin vaan että siinä oli se jousi poistettu...

edit. tuollainen löyty rojekteista.oliko se tuo? ei oikeen näe...
Kuva

MTR-84
-
Viestit: 482
Liittynyt: 30.7.2003 19:52

ViestiKirjoittaja MTR-84 » 2.11.2005 21:53

^Luulis että 230hp corrossa olis 165 ast. käyrä coolerille ;) tuossa näyttää olevan RS lähtö, vai?

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 2.11.2005 22:09

ettei se ollut se joka otti takakulmaan osuman puusta ja on nyt luovuttamassa tekniikkaa eteen päin

Sama pirssi. Tehot siinä olivat muistaakseni jonkin sortin arvoitus eli ei tiedetty niitä, muttataisi polttaa kumia isommilla vaihteillakin? Menee Essoksi kohta juttu... Dopi kertokoon tarkemmin tai auton omistaja.

tuze
-
Viestit: 440
Liittynyt: 7.8.2003 18:59

ViestiKirjoittaja tuze » 2.11.2005 22:26

ja mitä sille oli tehny jotta 230 heppaa on ?

MTR-84
-
Viestit: 482
Liittynyt: 30.7.2003 19:52

ViestiKirjoittaja MTR-84 » 2.11.2005 22:28

Varmaan tuollaista:
- Lastu
- 68 Ahdinpyörä
- Imukäyrä + suodatin
- Nokka-akseli (shrick)
- Säädettävä nokkapyörä
- Bensanpaineen säädin 4 bar
- Putkisto
- Kannen avarrus

Ja jotain muuta pientä muutosta..

Melkein ku mulla, mulla vain on 234hv ;)

Dopi
ffp jäsen
Viestit: 1036
Liittynyt: 18.7.2003 20:26
Viesti:

ViestiKirjoittaja Dopi » 2.11.2005 22:57

Tuo auto tuli tuollaisena saksasta eikä ole tietoa, mitä siihen oli tehty. Nakkia poltti tosiaan ihan ilosesti...

MTR: Ei tuo 165 asteen käyrä ja iso cooleri ole niin ehdoton näissä remmiahdetuissa kun tuo ahtoilma ei kuumene kuten turbo vehkeissä...

Janne: Tuo on juurikin se sama auto. Koivunrunko voitti ja tuosta corrosta tuli salmiakki.

MTR-84
-
Viestit: 482
Liittynyt: 30.7.2003 19:52

ViestiKirjoittaja MTR-84 » 2.11.2005 23:08

Kyllä se iso cooleri kandee olla jos haluu tehoo paljon ;) ei mulla noin paljon ole ku en oo käyttäny penkissä mut arvelen että n.210hv on..

Wikke
-
Viestit: 45
Liittynyt: 26.9.2005 16:14

ViestiKirjoittaja Wikke » 3.11.2005 7:22

ette siis keksi syytä miksi vanha jousi kannataisi säilyttää....?

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 3.11.2005 9:37

No liekkö se jousi sitten vähentää värinöitä tai jotain ja pitää hihnan kuitenkin aina suht kireällä. Ei tule liian kireätä ja laakerit eivät väsy? Ihan heittoja vaan, en tiedä noiden asioiden oikeaa merkitystä.

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 3.11.2005 9:42

Ei mullakaan koskaan ole pitänyt hihna mitään ääntelyä, eikä ole tuntunut olevan väliä että kuinka kireällä se jousi on, kunhan on edes järkevästi hieman jousi kasassa.

TiPu
-
Viestit: 679
Liittynyt: 28.8.2003 18:28

ViestiKirjoittaja TiPu » 3.11.2005 12:16

offfia: tuohon moottorin tehoihin en ossoo sannoo juuta enkä jaata ennen penkkiä, mutta toivottavasti ei ole enempää kuin 166.8hv ;) jatkakaa..

JanneV
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 8.10.2003 10:15

ViestiKirjoittaja JanneV » 3.11.2005 14:20

ette siis keksi syytä miksi vanha jousi kannataisi säilyttää....?


toisaalta miksi se kannattaa hävittää? jos sulla on uusi kiristin ja rullat,niin ei se luistaminen voi johtua kun hihnasta. Onko se koska vaihdettu ja edelleen,kuinka pitkä se on?

Ne tuppaa olemaan sellaisia,että jos ne kerran luistaa niin ei ole kiristämisestä enää hyötyä...

Dopi
ffp jäsen
Viestit: 1036
Liittynyt: 18.7.2003 20:26
Viesti:

ViestiKirjoittaja Dopi » 3.11.2005 14:26

Janne: Luistaminen voi johtua myös ahdinpyörästä... Tässä taannoin oli juuri yks ahdin jossa oli pienempi ahdinpyörä paikoillaan... tuo ahdinpyörä vaan oli jonkin saksalaisen nahkahousun itse sorvaama... sinänsä hyvin sorvattu että uria oli riittävästi 6 uraselle hihnalle, mutta ne urat vaan oli jääneet vähän mataliksi. Toisin sanoen tuo ahdinpyörä ei purrut kunnolla tuon moniurahihnan pohjaan. Ahdinpyörä vaihdettiin uuteen ja ongelma poistui.

Dopi
ffp jäsen
Viestit: 1036
Liittynyt: 18.7.2003 20:26
Viesti:

ViestiKirjoittaja Dopi » 3.11.2005 14:28

Niin, kyllä mä pitäisin alkuperäisen jousen siinä. Kaupasta saa lyhyempiä hihnoja jos näyttää luistavan

Wikke
-
Viestit: 45
Liittynyt: 26.9.2005 16:14

ViestiKirjoittaja Wikke » 3.11.2005 15:13

jaapa jaa... en tiennytkään että hihnoja saa eri mittaisina. dopilta juuri hihnan ostin, ihan tässä reilu viikko takaperin, itse asiassa ostin kaksi kun toinen meni sen rikkoutuneen jousen takia atomeiksi heti. joten kerro jos muistat, että minkä mittainen se hihna oli...

Dopi
ffp jäsen
Viestit: 1036
Liittynyt: 18.7.2003 20:26
Viesti:

ViestiKirjoittaja Dopi » 3.11.2005 15:16

kyllähän sen mitan pitäis sen remmin selkämyksessä vielä näkyä... ilman ilmastointia vakio remmi 1650 ja ilmastoinnilla 1750... 68 ahdinpyörälle soveltuu noin 10-25 mm lyhyempi remmi. Vähän riippuu missä kunnossa jousi on.

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 3.11.2005 15:55

Mulla ilman ilmastointia, ja 65mm ahdinpyörä. 1610mm hihna menee vielä paikoileen, mutta sitten on se kiristysjousi ihan pohjassa.

Wikke
-
Viestit: 45
Liittynyt: 26.9.2005 16:14

ViestiKirjoittaja Wikke » 17.11.2005 16:49

homma pelaa taas hyvin kun laitto vaan piisalle lyhyttä remmiä sisuksiin...

Kasetti
-
Viestit: 235
Liittynyt: 25.7.2005 20:13

ViestiKirjoittaja Kasetti » 6.5.2008 20:42

Nostetaanpas hieman..

Eli alkoi tässä eräs kaunis päivä kuulumaan vialliselta diiseliltä kuulostava epäilyttävä kalina laturin tuntumasta.

Tutkimukset osoittivat kiristimen (sen iskarimaisen) alapäässä olevan kolmion kiinnityspultin välystä, joka väliaikaiskorjattiin prikoilla. Ääni ei kuitenkaan poistunut ja nyt huomasin kiristimen jousen pomppivan kuin hullun miinakentällä. Voisiko tuo kiristimen hajoaminen aiheuttaa kuvailemani kalinan vai poikikohan mulla nyt sitten laturin laakerit tai jopa ahdin (kulkupuolella ei mitään vikaa: kiihtyy ja vääntää kuin ennenkin)...? Laturissa oli jo puoli vuotta sitten hieman välystä, muttei paljoa. Latausvalo ei kuitenkaan pala.

Uskaltaako mahd. viallisella kiristimellä ajella kuinka pitkälle? Tarkoitus olisi ajaa auto 550km JKL-Rovaniemi...

edit. typo

Kasetti
-
Viestit: 235
Liittynyt: 25.7.2005 20:13

ViestiKirjoittaja Kasetti » 9.5.2008 13:57

Viallinen laturi oli syynä. Laturin laakeri pisti koko ahdin-laturi-ilmastointi-kolmiyhteyden tärisemään niin rajusti, että kiristiniskari joutui tekemään oikein urakalla töitä -> kalkattava ääni. Kun uusi laturi saatiin kiinni, homma pelitti jälleen hienosti.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 22 vierailijaa