g60:pin remmin kiristys...
Valvoja: ffp jäsenet
g60:pin remmin kiristys...
eli hommasin tuossa uuden remmin kiristäjän (jousi iskari hässäkkä) g60:piin kun entinen jämähti, mutta tämä "uusi" kiristin ei kiristä tarpeeksi. eli ahtimen remmi luistaa, joten aattelin että jospa heittäisin sen vakio jousen menemään ja tekisin tilalle ihan normaalin kiristys systeemin, eli pultilla lukittavan... kun tuo vakio systeemi pitää niin mahtavaa räminääkin... onko kukaan tehnyt/kokemuksia?
http://koti.phnet.fi/levis/corrado/H%f6yste/G60.wmv
2,9MB
Tuoltako kuulostaa? Kiristinhän se tossa narisee.
Ja hihnapyörä voi tosiaan luistaa, sitä se mulla teki. Tuli heti tehhoo ku vaihtoi parempaan.
En ole muuten testannut nariseeko vielä kun vaihtui tuo jousi/iskari toiseen. Mitäs muuten uusi mahtaa maksaa?
Dopihan tietää jos sattui sillon katsomaan tarkemmin yhtä Corradoistaa jossa oli pultti kiristettävä hihna. Kertoili vaan joskus että pihasta löytyy arviolta 230 hp Corrado. Tehot saatoin muistaa väärin...
2,9MB
Tuoltako kuulostaa? Kiristinhän se tossa narisee.
Ja hihnapyörä voi tosiaan luistaa, sitä se mulla teki. Tuli heti tehhoo ku vaihtoi parempaan.
En ole muuten testannut nariseeko vielä kun vaihtui tuo jousi/iskari toiseen. Mitäs muuten uusi mahtaa maksaa?
Dopihan tietää jos sattui sillon katsomaan tarkemmin yhtä Corradoistaa jossa oli pultti kiristettävä hihna. Kertoili vaan joskus että pihasta löytyy arviolta 230 hp Corrado. Tehot saatoin muistaa väärin...
ettei se ollut se joka otti takakulmaan osuman puusta ja on nyt luovuttamassa tekniikkaa eteen päin
Sama pirssi. Tehot siinä olivat muistaakseni jonkin sortin arvoitus eli ei tiedetty niitä, muttataisi polttaa kumia isommilla vaihteillakin? Menee Essoksi kohta juttu... Dopi kertokoon tarkemmin tai auton omistaja.
Tuo auto tuli tuollaisena saksasta eikä ole tietoa, mitä siihen oli tehty. Nakkia poltti tosiaan ihan ilosesti...
MTR: Ei tuo 165 asteen käyrä ja iso cooleri ole niin ehdoton näissä remmiahdetuissa kun tuo ahtoilma ei kuumene kuten turbo vehkeissä...
Janne: Tuo on juurikin se sama auto. Koivunrunko voitti ja tuosta corrosta tuli salmiakki.
MTR: Ei tuo 165 asteen käyrä ja iso cooleri ole niin ehdoton näissä remmiahdetuissa kun tuo ahtoilma ei kuumene kuten turbo vehkeissä...
Janne: Tuo on juurikin se sama auto. Koivunrunko voitti ja tuosta corrosta tuli salmiakki.
ette siis keksi syytä miksi vanha jousi kannataisi säilyttää....?
toisaalta miksi se kannattaa hävittää? jos sulla on uusi kiristin ja rullat,niin ei se luistaminen voi johtua kun hihnasta. Onko se koska vaihdettu ja edelleen,kuinka pitkä se on?
Ne tuppaa olemaan sellaisia,että jos ne kerran luistaa niin ei ole kiristämisestä enää hyötyä...
Janne: Luistaminen voi johtua myös ahdinpyörästä... Tässä taannoin oli juuri yks ahdin jossa oli pienempi ahdinpyörä paikoillaan... tuo ahdinpyörä vaan oli jonkin saksalaisen nahkahousun itse sorvaama... sinänsä hyvin sorvattu että uria oli riittävästi 6 uraselle hihnalle, mutta ne urat vaan oli jääneet vähän mataliksi. Toisin sanoen tuo ahdinpyörä ei purrut kunnolla tuon moniurahihnan pohjaan. Ahdinpyörä vaihdettiin uuteen ja ongelma poistui.
Nostetaanpas hieman..
Eli alkoi tässä eräs kaunis päivä kuulumaan vialliselta diiseliltä kuulostava epäilyttävä kalina laturin tuntumasta.
Tutkimukset osoittivat kiristimen (sen iskarimaisen) alapäässä olevan kolmion kiinnityspultin välystä, joka väliaikaiskorjattiin prikoilla. Ääni ei kuitenkaan poistunut ja nyt huomasin kiristimen jousen pomppivan kuin hullun miinakentällä. Voisiko tuo kiristimen hajoaminen aiheuttaa kuvailemani kalinan vai poikikohan mulla nyt sitten laturin laakerit tai jopa ahdin (kulkupuolella ei mitään vikaa: kiihtyy ja vääntää kuin ennenkin)...? Laturissa oli jo puoli vuotta sitten hieman välystä, muttei paljoa. Latausvalo ei kuitenkaan pala.
Uskaltaako mahd. viallisella kiristimellä ajella kuinka pitkälle? Tarkoitus olisi ajaa auto 550km JKL-Rovaniemi...
edit. typo
Eli alkoi tässä eräs kaunis päivä kuulumaan vialliselta diiseliltä kuulostava epäilyttävä kalina laturin tuntumasta.
Tutkimukset osoittivat kiristimen (sen iskarimaisen) alapäässä olevan kolmion kiinnityspultin välystä, joka väliaikaiskorjattiin prikoilla. Ääni ei kuitenkaan poistunut ja nyt huomasin kiristimen jousen pomppivan kuin hullun miinakentällä. Voisiko tuo kiristimen hajoaminen aiheuttaa kuvailemani kalinan vai poikikohan mulla nyt sitten laturin laakerit tai jopa ahdin (kulkupuolella ei mitään vikaa: kiihtyy ja vääntää kuin ennenkin)...? Laturissa oli jo puoli vuotta sitten hieman välystä, muttei paljoa. Latausvalo ei kuitenkaan pala.
Uskaltaako mahd. viallisella kiristimellä ajella kuinka pitkälle? Tarkoitus olisi ajaa auto 550km JKL-Rovaniemi...
edit. typo
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 31 vierailijaa