Mitä kautta virtajohto vr6:seen???
Valvoja: ffp jäsenet
Mitä kautta virtajohto vr6:seen???
Tässä rupesin laittamaan jenkkavehkeitä tähän mun ww Golf Vr6 vm. 92.. Sehän tyssäsi heti alkuunsa kun ei löydy mitään reikää mitä kautta sais tollasen 25mm paksusen virtakaapelin vejettyä sisälle?? Oisko tietäviä paikalla..?? Kiire ois vähä.
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=33981&highlight=
Tuolla oli samanmoinen onkelma.
Ja tuo linkki siihen kuvaan läpiviennistä ei enää toimi, se sivu on siivottu pois serveriltä eikä löytyny enää koneeltakaan.
Tuolla oli samanmoinen onkelma.
Ja tuo linkki siihen kuvaan läpiviennistä ei enää toimi, se sivu on siivottu pois serveriltä eikä löytyny enää koneeltakaan.
Lueskelin tässä ton hannun linkittämän ketjun läpi ja rupesin ihmetteleen kun porukka on ottanu niitä läpiviennin "kumeja" pois. Eikös sen kumin tarkoitus ole estää vettä/ääntä tulemasta suoraan sisälle tosta reijän kautta. Ja samalla se estää johdinta hinkkaantumasta puhki.
Itse olen aina tehnyt läpivienin kumiin reijän josta sitten ole vetänyt piuhan
Itse olen aina tehnyt läpivienin kumiin reijän josta sitten ole vetänyt piuhan
Ehdottomasti kumi pitää olla. Samaten siinä virtajohdossa on PAKKO olla sulake heti 10-30cm akun jälkeen. Jos meinaan se kaapelin pinta hinkkauttuu esim läpiviennin kohdalta rikki, auto syttyy helposti tuleen ilman sulaketta. Kolaritilanteessakin on parempi olla se sulake eikä vakuutusyhtiötkään maksele tulipalokorvauksia jos menee omia johtoja ilman sulakkeita.
Juuri tota tarkoitin... Eli jos johto hankautuu esim. läpivienin kohdalta poikki niin sulake (joka on HETI akun jälkeen) palaa. Jos sulaketta ei ole akku voi syttyä palamaan.
Sulakkeen pitää olla siis lähempänä akkun (+) napaa kuin lähin (-) merkkinen piste. Tällöin oikosulku vaaraa ei ole. Näin olen ainakin itse järkeillyt...
Ennen ja heti läpivienin jälkeen kannattaa välttää jyrkkiä mutkia jotka "nyrjäyttävät" kumin helposti paikaltaan jos kaapeli on jäykkää/paksua.
Sulakkeen pitää olla siis lähempänä akkun (+) napaa kuin lähin (-) merkkinen piste. Tällöin oikosulku vaaraa ei ole. Näin olen ainakin itse järkeillyt...
Ennen ja heti läpivienin jälkeen kannattaa välttää jyrkkiä mutkia jotka "nyrjäyttävät" kumin helposti paikaltaan jos kaapeli on jäykkää/paksua.
Siel kyllä on läpivienti konehuoneessa ja suhteellisen iso semmoinen.. itsellä menee 35 johto sieltä ja mahtuis varmasti viel 50 menemään.
Reikä löytyy sieltä ratin alta.. purat vain ne kaikki muovit pois sieltä alhaalta. sieltä tulee iso kasapiuhoja konehuoneesta läpi.
Ja muista jättää se reijän kumi sinne...(Jos ei ole sitä niin hommaa jostain) pliis.. =) ja yks pikku sulakekkin väliin ois aika hyvä! niinkun muutkin on sanonut tässä.
Reikä löytyy sieltä ratin alta.. purat vain ne kaikki muovit pois sieltä alhaalta. sieltä tulee iso kasapiuhoja konehuoneesta läpi.
Ja muista jättää se reijän kumi sinne...(Jos ei ole sitä niin hommaa jostain) pliis.. =) ja yks pikku sulakekkin väliin ois aika hyvä! niinkun muutkin on sanonut tässä.
Palaa sivulle “Sisusta & Autohifi”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa