Vaihdekeppi löysä
Valvoja: ffp jäsenet
Vaihdekeppi löysä
Pystyykös noita mitenkään säätämään? Etuvetoinen kun on kyseessä, niin tietenkin vaihteensiirtovaijerit löytyy (on muuten typerä viritelmä, kun vertaa takavetoisten "keppi suoraan lodjuun" menetelnä).
Jos haluaa kolmosen silmään, niin vapaalla joutuu hieman pistämään keppiä oikealle, sitten vasta ylös. ja muutenkin vapaalla keppi tekee ns. vapaata liikettä. Ei tuo nyt niin kovin häiritsevää ole, mutta olisi kiva, jos saisi vähän paremman tuntuman tuohon.
Minkäslainen mekanismi tuossa on, ja mikä tuon löystymisen aiheuttaa, jokin jousi löysä? Saako sen vaihdettua?
Jos haluaa kolmosen silmään, niin vapaalla joutuu hieman pistämään keppiä oikealle, sitten vasta ylös. ja muutenkin vapaalla keppi tekee ns. vapaata liikettä. Ei tuo nyt niin kovin häiritsevää ole, mutta olisi kiva, jos saisi vähän paremman tuntuman tuohon.
Minkäslainen mekanismi tuossa on, ja mikä tuon löystymisen aiheuttaa, jokin jousi löysä? Saako sen vaihdettua?
Topini kirjoitti:Sanokaas nyt kaikki osat mitkä siitä voi vaihtaa, ja taitaa olla vielä aika helppokin vaihtaa?
Motonetissä... Onhan noi tosi kalliita ;) tosta vaan 4/5v? osat, ja keppi ei lonksu enää paljo mitään, ja vaihteetkin löytyy taas.
VAIHDEVIVUSTON OSAT/HELAT VOLKSWAGEN GOLF I/II 74--92
II 83--91 Siirtäjän holkki Ø40/50mm-16mm reikä. . . . . . . 18-1262 6.39 ?
II 83--91 Siirtäjän etunivelt 4/5v (22cm/metalli+muovi). . 27-3806 4.20 ?
II 83--91 Siirtäjän niveltanko 4v (85mm/muovia). . . . . . 27-3805 1.68 ?
II 83--91 Siirtäjän niveltanko 5v (73mm/muovia). . . . . . 27-3807 1.68 ?
II 83--91 Kepin alapallonivel+kuppi. . . . . . . . . . . . 27-3814 7.90 ?
Ei oo löytynyt, luultavasti kyseinen osa käy heti vaihdekepin etupuolelle siihen pitkittäistankoon. Koska osa ei ole hiekka-vesi-mössön kulutettavana, ei siihen myöskään ihan heti tule väljyyksiä.
Huomattavaa on, ettei Motonetilta saa kuin murto-osan niistä vivuston hilppeistä. Pidemmän päälle suosittelisin kuitenkin vaihtamaan ne pallonivelet kokonaan metallisiin (uniball-nivelet), ei niillä muovirimpuloilla kaikkia välyksiä saa pois :(
Edit: Ne muovipäiset tangot konehuoneessa voi siis korvata metallisilla. Jos haluaa päästä helpolla, sopii Motonetusta ostettava 8mm kierteeseen ruuvattava kuulanivel suoraan niiden alkuperäisten kuulien päälle. Toki kestävämpää tulee kun vaihtaa myös ne kuulat nivelen mukana tuleviin versioihin.
Huomattavaa on, ettei Motonetilta saa kuin murto-osan niistä vivuston hilppeistä. Pidemmän päälle suosittelisin kuitenkin vaihtamaan ne pallonivelet kokonaan metallisiin (uniball-nivelet), ei niillä muovirimpuloilla kaikkia välyksiä saa pois :(
Edit: Ne muovipäiset tangot konehuoneessa voi siis korvata metallisilla. Jos haluaa päästä helpolla, sopii Motonetusta ostettava 8mm kierteeseen ruuvattava kuulanivel suoraan niiden alkuperäisten kuulien päälle. Toki kestävämpää tulee kun vaihtaa myös ne kuulat nivelen mukana tuleviin versioihin.
lainaan tätä topiccia. tuli tällainen ongelma tänään kun vaihdoin kakkoselta kolmoselle vähän reippaammin niin kuuluu jonkinnäköinen napsahdus ja tän jälkeen vaihdekeppi muuttui löysäksi. eli siis vaihteet menee löysästi paikalleen eikä "loksahda" paikalleen niinkun ennen. lisäksi muut vaihteet paitsi pakki pitää sellasen tärähtävän äänen kun laittaa vaihteen päälle tai ottaa pois. (sama ääni toistuu kun ajaa töyssyistä ?) onko kellään tietoa tai kokemusta mistä mahtais johtua ?
niin ja auto on golf 4 1.8T gti.
niin ja auto on golf 4 1.8T gti.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa