kolmiosaisten vanteiden purku..
Valvoja: ffp jäsenet
kolmiosaisten vanteiden purku..
Eli kolmiosaisista vanteista pitäisi keskiö irroittaa. Kehän pultit avasin ja nyt pitäisi löytää paras tapa tai edes yksi tapa irroittaa kehät keskiosasta. Näyttäisi tehtaan liima olevan välissä..
-
- -
- Viestit: 111
- Liittynyt: 24.7.2003 0:08
Jes. Tuota mä suunnittelin itekin. Joku onpi vaan kuumailmapuhaltimen piilottanut, niin ei tänään päässyt kokeilemaan. Pitää huomiseksi löytää ja kokeilla tuolla. Pitää kattoa jos löytyis jokin puukon kaltainen kiila tai sitte ite puuhailis sellaisen tuossa, kun se puukko tuuppaa halkeilemaan aika helposti. Neljä vannetta pitäis silti saaha auki:)
Toinen tapa minkä kuulin, on laittaa 30cm paksu pölkky pehmeälle pihalle/ruohikolle ja paiskoa vannetta sitä kohti(siis keskiosaa pölkyn päähän) :)
Toinen tapa minkä kuulin, on laittaa 30cm paksu pölkky pehmeälle pihalle/ruohikolle ja paiskoa vannetta sitä kohti(siis keskiosaa pölkyn päähän) :)
-
- -
- Viestit: 111
- Liittynyt: 24.7.2003 0:08
Irtoaa myös kylmänä, mutta ei ole aivan yhtä hellää puuhaa.
Puukolla ei tarvi/kannata vääntää. Sen tarkoituksena on ainostaan saada saumaa aavistus aukeamaan ja sitten siitä lähteä meisseleillä jatkamaan. Lähtee yllättävän helposti kunhan vaan saa johonkin kohtaa alun.
Kolmas vinkki vois olla paiskoa vannetta tuon vinkin antajan pölkkypäähän :)
kun se puukko tuuppaa halkeilemaan aika helposti. Neljä vannetta pitäis silti saaha auki:)
Puukolla ei tarvi/kannata vääntää. Sen tarkoituksena on ainostaan saada saumaa aavistus aukeamaan ja sitten siitä lähteä meisseleillä jatkamaan. Lähtee yllättävän helposti kunhan vaan saa johonkin kohtaa alun.
Toinen tapa minkä kuulin, on laittaa 30cm paksu pölkky pehmeälle pihalle/ruohikolle ja paiskoa vannetta sitä kohti(siis keskiosaa pölkyn päähän) :)
Kolmas vinkki vois olla paiskoa vannetta tuon vinkin antajan pölkkypäähän :)
Puukolla ei tarvi/kannata vääntää. Sen tarkoituksena on ainostaan saada saumaa aavistus aukeamaan ja sitten siitä lähteä meisseleillä jatkamaan. Lähtee yllättävän helposti kunhan vaan saa johonkin kohtaa alun
Jep. Puukon teräs on vain karkaistu niin, että hajoaa vahingossa vaikka varookin terän vääntämistä - siksi suunnittelin vastaavaa kiilaa tehdä itse, hiukan pehmeämmästä metallista tosin. :)
Onkos kasatessa ihmeiset vaihdellu uusia pultteja(ja mistä noita löytää - sakuista ainakin, mutta onko suomessa?) ja minkä sortin tiivisteliimaa laittanut väliin? Onko tiedossa "oikeita" momentteja pulteille?
Nostetaanpa tällainen vanha aihe esille...
Mulla ois kanssa tollanen kolmiosaisten vanteiden purku/maalaus projekti menossa tuohon purkamiseen tässä olikin jo ihan riittävät vinkit, mutta vanteet ois tarkoitus myös saada takaisin nippuun... Eli tosiaan vähän samat asiat askarruttaa kuin ant771 ...
Noita pultteja varmaan ei tarvi vaihtaa jos ne nätisti auki saa. Vai onko ihmiset noita vaihdelleet? Riittääköhän noiden kehän pulttien takaisin kiristämiseen ihan ruuvilukite + mahdollinen liima? Millaseen momenttiin olette kiristelleet noi kehän pultit?
Rengasliikkeessä eivät osanneet oikeen arvata oikeata tököttiä tohon osien yhteen liimaamiseen niin, että vielä paineen kestäisivät ja renkaissa pysyisi ilma sisällä. Onko jollain heittää tuohon hyvä valistunut arvaus oikeasta myrkystä?
Mulla ois kanssa tollanen kolmiosaisten vanteiden purku/maalaus projekti menossa tuohon purkamiseen tässä olikin jo ihan riittävät vinkit, mutta vanteet ois tarkoitus myös saada takaisin nippuun... Eli tosiaan vähän samat asiat askarruttaa kuin ant771 ...
Noita pultteja varmaan ei tarvi vaihtaa jos ne nätisti auki saa. Vai onko ihmiset noita vaihdelleet? Riittääköhän noiden kehän pulttien takaisin kiristämiseen ihan ruuvilukite + mahdollinen liima? Millaseen momenttiin olette kiristelleet noi kehän pultit?
Rengasliikkeessä eivät osanneet oikeen arvata oikeata tököttiä tohon osien yhteen liimaamiseen niin, että vielä paineen kestäisivät ja renkaissa pysyisi ilma sisällä. Onko jollain heittää tuohon hyvä valistunut arvaus oikeasta myrkystä?
tuolla on jotain keskustelua käyty asiasta http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?p=288291&highlight=#288291
Ja tuolla on hyvää infoa kun selaa läpi http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=1022742
Ja tuolla on hyvää infoa kun selaa läpi http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=1022742
Viimeksi muokannut Jontsa, 6.3.2006 18:54. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa