v6 etuhelma ja lovi

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

twin
-
Viestit: 130
Liittynyt: 8.8.2003 13:02

v6 etuhelma ja lovi

ViestiKirjoittaja twin » 16.10.2005 22:51

Osaako joku sanoa mikä on loven tarkoitus tuossa kyseisessä helmassa?

Tuolla kuva:

http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=729781

Tuo lovi/leikattu kohta sijaitsee tuossa kuskin puolella aivan helman alaosassa. S3:ssa on joissakin yksilöissä tuo sama lovi samassa kohtaa.

PekkaL
-
Viestit: 225
Liittynyt: 30.7.2003 23:00

ViestiKirjoittaja PekkaL » 17.10.2005 18:19

Sattumalta hain juuri äsken oman 4 motion etuhelman maalarilta ja nyt kun asia tuli puheeksi niin näyttää myös Boran vastaavassa helmassa olevan sellainen kolo. Kolo ei näytä noin selkeästä kuin tuossa Golffin helmassa, mutta silti selkeäreunainen painauma siinä on.

Tuo kun on nelivetomalleihin tehty helma, niin olisiko nelivedossa juuri tuossa kohdin joku kriittinen kohta, johon halutaan saada jäähdytystä? Samoinhan tuo reunan aukot ohjaavat ilmaa suoraan renkaiden suuntaan. Liittyisikö sekin ihan oikeaan jäähdytykseen eikä mihinkään koristeluun?

arc
-
Viestit: 3083
Liittynyt: 23.7.2003 23:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja arc » 17.10.2005 18:22

epäilen kyllä että voiko noin pienellä lovella tossa kohtaa olla pienintäkään vaikutusta jäähdytykseen?

PekkaL
-
Viestit: 225
Liittynyt: 30.7.2003 23:00

ViestiKirjoittaja PekkaL » 17.10.2005 18:29

Voi se kyllä olla noinkin. Se unohtuikin vielä mainita, että vilkaisin äsken samalla auton alle, ja tuon loven kohdalla on sellainen korkeampi kohta. Siellä repsikan puolella on puolestaan joku isompi murikka, joka tulee lähemmäs maan pintaa. (Liekö moottori?) ;)

PekkaL
-
Viestit: 225
Liittynyt: 30.7.2003 23:00

ViestiKirjoittaja PekkaL » 17.10.2005 18:37

Ja tuossa vielä 5 min vanha kuva omasta lovesta.

Kuva

twin
-
Viestit: 130
Liittynyt: 8.8.2003 13:02

ViestiKirjoittaja twin » 17.10.2005 22:06

Tuo minun helma on hieman eri mallinen kuin PekkaL:n. Kuvassa vastaava vielä selvennykseksi.

Kuva

Tuossa mallissa tuo lovi on leikattu huom. leikattu tuohon "huuleen/lippaan", joka on tuossa helman alaosassa. tuo ei siis ole niinkään "painauma" kuin PekkaL:n vastaavassa. (Eikös ole aika kuvaavia sanoja;) Mistähän moinen ero noilla helmoilla?
Mutta kuitenkin kai sillä on jokin hyötykin pakko olla, mutta mikä?

PekkaL
-
Viestit: 225
Liittynyt: 30.7.2003 23:00

ViestiKirjoittaja PekkaL » 17.10.2005 22:42

Niin siis Golffin ja Boran keulathan ovat vähän erilaisia tuosta puskurin alaosastakin. Golffissa taitaa olla vähän terävämmät kulmat ja se keskiaukko on leveämpi. Eli se alapalikka on myös jo rakenteeltaan vähän erilainen. Nopeasti katsottuna näyttäisi siltä, että Boran palikassa on vähän korkeammat ne aukot. Mutta siis jotakin yhteistä pitää silti olla sillä kololla.

Kuva

PekkaL
-
Viestit: 225
Liittynyt: 30.7.2003 23:00

ViestiKirjoittaja PekkaL » 17.10.2005 22:50

Onko tuon kolon kohdalla muuten jotakin nelivetoon liittyvää laitteistoa auton alla? Se nimittäin saattaisi kuitenkin selittää jotain jos nelivedossa on tuolla kohtaa joku merkittävä osa ja kaikissa nelivetospoilereissa on tuolla kohdin kolo.

arc
-
Viestit: 3083
Liittynyt: 23.7.2003 23:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja arc » 18.10.2005 1:12

täytyy mennä huomenna kyykkimään ja katsoa :)


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa