Männän alapuolinen öljynruiskutus
Valvoja: ffp jäsenet
Männän alapuolinen öljynruiskutus
Onko missään vanhemmassa VW/Audi lohkossa ko. ruiskutusta?
Olen aloittanut rakentamaan tuollaista neloskoneista Audi 80 Typ81Q. Tarkoitus on laittaa 16V kansi, pakokaasuahdin, kunnon kuuleri ja jäähdyttäjä, kuivasumppuvoitelu yms. hapatusta. Turvakaaretkin ajattelin laittaa moiseen vessaan.
Jos sieltä 200hv tulis.
http://koti.mbnet.fi/hi-po projektit -osioon tulee kuvia, kunhan saan jotain konkreettista aikaiseksi.
Anton
Olen aloittanut rakentamaan tuollaista neloskoneista Audi 80 Typ81Q. Tarkoitus on laittaa 16V kansi, pakokaasuahdin, kunnon kuuleri ja jäähdyttäjä, kuivasumppuvoitelu yms. hapatusta. Turvakaaretkin ajattelin laittaa moiseen vessaan.
Jos sieltä 200hv tulis.
http://koti.mbnet.fi/hi-po projektit -osioon tulee kuvia, kunhan saan jotain konkreettista aikaiseksi.
Anton
etka oli kyllä sitä mieltä että sinne sopisi, kai se sitten on uskottava, ei vaan ole yhtään onnistunutta asennusta tullut vastaan, epäonnistuneita kylläkin. Seison korjattuna.
No siitä tapauksessa mulla on anttonille erittäin hyvä aihio, eli 1.9 turbodiiselin lohko, on pitkäiskunen kampura ja öljytykit valmiina.
No siitä tapauksessa mulla on anttonille erittäin hyvä aihio, eli 1.9 turbodiiselin lohko, on pitkäiskunen kampura ja öljytykit valmiina.
Onko tuo 1.9 td lohko korkea vai matala lohko? Onko ko. lohkossa materiaalivahvuuseroja tms. ja meneekö tuo kakkakopan 16V kansi siihen paiskaamalla?
Periaatteessa korkea lohko olisi parempi, kun saisi pidemmät kitarit ja kitari-isku -suhteen suotuisammaksi.
Olen kanssa tohkaillut mäntävallinnan kanssa, kun noista Wisecon ym. katalogeista ei oikein tunnu löytyvän sopivia. Toki kitarit tullee, ellei sopivia kiinalaisia löydy, Ojennukselta tms. koneistajahuuhaalta.
Eikä ne koneen korvakkeet niin ylettömän paha puute ole ;) Vittumaisempaa on kardaanitunnelin levennys, et mahtuu asiallisen kokoinen putki sinne kardaanin lomaan...
Se on kyllä hyvä, että täällä on auttamis-innokasta porukkaa, kun ei itsellä oikein riitä aika kaikenkarvaiseen tiedonhakuun...
Anton
Periaatteessa korkea lohko olisi parempi, kun saisi pidemmät kitarit ja kitari-isku -suhteen suotuisammaksi.
Olen kanssa tohkaillut mäntävallinnan kanssa, kun noista Wisecon ym. katalogeista ei oikein tunnu löytyvän sopivia. Toki kitarit tullee, ellei sopivia kiinalaisia löydy, Ojennukselta tms. koneistajahuuhaalta.
Eikä ne koneen korvakkeet niin ylettömän paha puute ole ;) Vittumaisempaa on kardaanitunnelin levennys, et mahtuu asiallisen kokoinen putki sinne kardaanin lomaan...
Se on kyllä hyvä, että täällä on auttamis-innokasta porukkaa, kun ei itsellä oikein riitä aika kaikenkarvaiseen tiedonhakuun...
Anton
JE:ltä vaan männät. Löytyy muistaakseni jotain tiettyjä perus vw kokoja suoraan ja loput tilauksella. Oliko 25$ per mäntä jos tekee mittatyönä.
Tossa pätevä jannu jolta voi je:tä tilata: http://www.jrcmotorsports.com/
Tossa pätevä jannu jolta voi je:tä tilata: http://www.jrcmotorsports.com/
81.5mm wiseco+PO-veivi 144mm <-nää kävis suoraan tohon mun kauppaamaan lohkoon...
http://koti.mbnet.fi/tura/Donan%20proje ... kanget.jpg
http://koti.mbnet.fi/tura/Donan%20proje ... kanget.jpg
Osaatko AnLe sanoa, että kuinka ylös mäntä tulee tuolla 1,9 lohkolla, 155mm veivilöillä, audin 4v männillä ja pitkäiskuisella kampuralla?
Kuinka pitkä tuo isku siinä kampurassa on? Ja onko tuohon uspartsin katalogissa olevalle audin mäntäsatsille noita puuttuvia mittoja jollain?
Laitan sulle Dona privaa lähiaikoina
Kuinka pitkä tuo isku siinä kampurassa on? Ja onko tuohon uspartsin katalogissa olevalle audin mäntäsatsille noita puuttuvia mittoja jollain?
Laitan sulle Dona privaa lähiaikoina
lohko on 236mm korkea
veivi on 155mm pitkä
isku on 95,5
männän korkeus 33,6
noistahan noheva laskee jo ihan kaiken ;)
17cc on monttua männässä ja
0,43mm tulee dekkitason yläpuolelle, tuossa wisecossa on venttiilikolot vissiin
4mm syvät että nostoa saapi nokassa olla ja vähä overläppiäkin.
Toki tollanen matalalohko on helpompi kun ei tarttte koneen korvien kanssa tuhrata, mutta 0.2l lisä tilavuutta, tekee nannaa ahtimen herättelyyn ;)
veivi on 155mm pitkä
isku on 95,5
männän korkeus 33,6
noistahan noheva laskee jo ihan kaiken ;)
17cc on monttua männässä ja
0,43mm tulee dekkitason yläpuolelle, tuossa wisecossa on venttiilikolot vissiin
4mm syvät että nostoa saapi nokassa olla ja vähä overläppiäkin.
Toki tollanen matalalohko on helpompi kun ei tarttte koneen korvien kanssa tuhrata, mutta 0.2l lisä tilavuutta, tekee nannaa ahtimen herättelyyn ;)
-
- -
- Viestit: 66
- Liittynyt: 20.1.2005 21:07
-
- -
- Viestit: 2953
- Liittynyt: 23.7.2003 21:31
- Viesti:
Vanha aihe mutta menköön. Löysimpä mielenkiintoisen aiheen sattumalta täältä
Mitäs luulette olisko mahdollisuutta toimia toi kiertokangen muokkaus tolla uralla? Luulisin ettei, tarttis olla pumppu varmaan aika huima tuotoltaan/paineeltaan.
Ja kuinka kriittinen ylipäätään tuo ruiskutus on? Onhan täälläkin porukka 8v-lohkoja turbotellu eikä öljyruutista tietoakaan.
Mitäs luulette olisko mahdollisuutta toimia toi kiertokangen muokkaus tolla uralla? Luulisin ettei, tarttis olla pumppu varmaan aika huima tuotoltaan/paineeltaan.
Ja kuinka kriittinen ylipäätään tuo ruiskutus on? Onhan täälläkin porukka 8v-lohkoja turbotellu eikä öljyruutista tietoakaan.
Aivan mutua. En usko että noilla öljyruutilla on kovinkaan suurta merkitystä vesikoneissa.
Enemmän vaikuttaa kunnollinen jäähdytysjärjestelmä, imupuolen lämmöt yms.
Ehkä jos ajetaan radalla muutama tunti putkeen, niin jotain hyötyä voi olla.
Veikkaan että mäntien yms pinnoittamisella voisi olla parempi vaikutus.
V8 puolella pyrkivät minimoimaan kaiken ylimääräisen öljyn pois kampiakseli/kiertokankien luota. Loiskelevy, kampuran "raapijalevyt", venttiilikoneistolta tulevan öljyn ohjaaminen jopa lohkon ulkopuolelta takasin öljypohjaan.
Enemmän vaikuttaa kunnollinen jäähdytysjärjestelmä, imupuolen lämmöt yms.
Ehkä jos ajetaan radalla muutama tunti putkeen, niin jotain hyötyä voi olla.
Veikkaan että mäntien yms pinnoittamisella voisi olla parempi vaikutus.
V8 puolella pyrkivät minimoimaan kaiken ylimääräisen öljyn pois kampiakseli/kiertokankien luota. Loiskelevy, kampuran "raapijalevyt", venttiilikoneistolta tulevan öljyn ohjaaminen jopa lohkon ulkopuolelta takasin öljypohjaan.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa