APUA turbo corradon kanssa..

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Viku
-
Viestit: 32
Liittynyt: 26.7.2005 21:10

APUA turbo corradon kanssa..

ViestiKirjoittaja Viku » 11.10.2005 16:05

eli levis se remmi pari kk sitte, laitoin tavallise turbo tilalle, ok, kaikki toimii kone käy kaikki muute ok, mut käy ihan helvetin rikkaalla, tukehtuu melkein tyhjäkäynnillä ja käy muutenki röpöttämällä.. eli jos joku osaa auttaa ni täällä kaivataan ja nopeasti..

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 11.10.2005 16:21

Lambda-anturi? Itsellä kävi ihan saakelin rikkaalla (bensankulutus yli kolminkertaistui!!!) kun oli lambda rikki. Eikä meinannu käydä tyhjäkäyntiä ja kaasu pohjassa vielä huonommin. Siitä lähtisin tutkimaan tätä ongelmaa.

Viku
-
Viestit: 32
Liittynyt: 26.7.2005 21:10

!

ViestiKirjoittaja Viku » 11.10.2005 19:15

mutku just laiton sen uuden, ja sit sen sinisen vesi anturi, mut ei auta..

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 12.10.2005 10:36

Hmm.. Imuilman lämpötila-anturi/CO-potentiometri? Tai sitten yksinkertaisesti kokeilet sitä jollain muulla boksilla? Alkaa vaikuttamaan boksivialta pikkuhiljaa.. (boksista rikki MAP-anturi?)

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 12.10.2005 10:58

Käytetty liian suurilla ahdoilla ja nyt on MAP-anturi levinnyt, ei harvinaista käsittääkseni. Siellä on 1bar mappi, eli eipä sen enempää ahtoja voi turbona käytää.

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 12.10.2005 11:51

hmm... muistaakseni Pg:n boksissa on 2.5bar mappi eli alipaineelle -1 ja ahdolle 1.5bar.
Pakko olla koska eipä tuo olisi minulla, Donalla ja monella muullakaan toiminut.
Katoppa onko vuotoja pakoputkessa mikä saattaisi haitata lambdan toimintaa.

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 12.10.2005 11:54

PG:ssä on 2bar mappi, jos on 2,5bar niin on vaihdettu. Käytännössähän tuolla 2bar mapilla pärjää about 2,1baariin. Remmiahdetullahan ei ole ongelma mennä tuon mapin toiminta-alueen yli, mutta turbolla ei toimi.

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 12.10.2005 12:00

Jaahas, tossa toisessa onkin ilmeisesti tinattu 2.5barinen sinne.
Muistelin kyllä että toisessakin oli mutta enpä väitä ennen kuin katson.
onpa nuo vaan toiminut 1.0-1.4bar
Viimeksi muokannut Warmaster, 12.10.2005 12:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 12.10.2005 12:18

Olen nyt kyllä aika varma että kaikki PG koneet on ollut 2bar mapilla, mutta kerta se olisi ensimmäinenkin olla väärässä. Tosin jonkun verran niihin on vaihdettu noita isompia mappeja (vaikka käytettyjä uudemmista S2:sta kun niihin on vaihdettu isompi 3bar) kun laitetaan enempi ahtoa peliin.

Viku
-
Viestit: 32
Liittynyt: 26.7.2005 21:10

!

ViestiKirjoittaja Viku » 12.10.2005 12:36

no mulla oli remmillä ahdot 1.2 ja kyl sillo toimi, nyt on turbolla aluks 0.5 et pitäis sen puolesta toimia.. millo noin nyt sit tietää toimiiko esim se potentiometri anturi.. entä ku lambdaltr lähtee kolme johtoa kas valkosta ja yks musta ni onko valkosilla mitään väliä kumpi kumpaan, koitin kyl molemmin päin jo ei vaikutusta.. alkaa menee pikku hiljaa hermo ku tuo rahan meno ei kovin pientä ole ollu täs rojektis( männät ja veivit, kansi työt, turbo, välijäähy + 500e muuta pikku hiluja

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 12.10.2005 13:16

Revi piuha irti siitä imulämpö/co-potikasta, menee perusarvoille noiden arvojen kanssa (mikäli on kunnon lastu), 40astetta/2k_ohm.

Lambdan lämmityspiuhoilla ei ole väliä miten päin ovat, kunhan sinne plussa ja miinus. Kannattaa tutkia sitä lambdan jännitettä boksin riviliittimeltä, ja maadoitus mittarille myöskin boksin maadoitukseen. Sellaisen ole itse huomannut että Digifantti on vähän nirso seosmittarin rinnallekytkemiseen, joten mittarin pitää olla sellainen mikä ei ime liikaa virtaa lambdalta (Fluke 189 ainkin toimi ok.).

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 12.10.2005 15:42

Boxin alipaineletku varmasti kiinni?
Puhalla sinne boxin letkuun ja varmista, että se on sieltä päästäkin kiinni... Meinaan, jos se mappi näyttää 0.0bar kokoajan, niin ei oo ihme, et käy paksullaan tyhjäkäyntiä. Ja isolla kierroksilla kone on rajusti laihalla.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 13.10.2005 12:48

BOxin alipaineletku aiheutti mullakin just tollasta vikaa, tosin ei mulla oo turboo. LAstua laittaessa intoilin ja unohtui koko letku boxista.

Kasetti
-
Viestit: 235
Liittynyt: 25.7.2005 20:13

ViestiKirjoittaja Kasetti » 19.3.2009 23:22

Mikähän on sitten G60-Corradon MAP-anturin osanro / isomman MAP:n osanro sekä mistä voisi moisen kapistuksen löytää?


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 36 vierailijaa