Öljyä kuluu.
Valvoja: ffp jäsenet
Öljyä kuluu.
Mistä voisi johtua runsas öljyn kuluminen 80 audissa noin 1l/1000km. Voiko venttiilinvarren kumit vuotaa noin pahasti vai olisko vika männänrenkaissa? kellään kokemusta? Auto on -92
Tuleeko yhtään sinistä jos painat vaikka kakkosvaihteella kaasun pohjaan pieniltä kierroksilta ja kiihdytät? Jos ei, tuleeko pöllähdystä silloin kun nostat kaasun pois tämän kiihdytyksen jälkeen?
Voihan se vuotaakkin öljyä, merkkaako paikkaansa tai onko moottorin joku kohta tosi öljyinen? Jos on niin pese moottoritila ja katso mistä vuotaa..
Voihan se vuotaakkin öljyä, merkkaako paikkaansa tai onko moottorin joku kohta tosi öljyinen? Jos on niin pese moottoritila ja katso mistä vuotaa..
Taitaa vastaava maininta olla kaikissa ohjekirjoissa, onkohan tuo sitten joku takaportti että myyjä voi sanoa kulutuksen olevan normaalia :) Ohjekirjasta huolimatta tuo ei kuitenkaan ole kovin terveen koneen merkki...Katoppa auton ohjekirjasta, siellä tais olla jotai mainintaa tosta kuluksesta. Myös merkkiliikkeessä sanottiin et on normaalia... Entiä sit.
Edit: Omalla kulkineella ajettu 330tkm, öljyn pinta laskee ~2mm 15tkm öljynvaihtovälillä.
Viimeksi muokannut SS, 12.8.2005 20:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 494
- Liittynyt: 2.7.2004 3:59
Ja edellisiin lisäten myös kuulemma öljyn merkillä/laadulla on omat vaikutuksensa... Ainakin vag härveleissä 80 luvulla... Tämä tieto kyllä kuulopuheiden varassa...
toi oljyn merkki/laatu voi vaikuttaa tosi paljon. xantias meni mulla melkein kannu 10 000 vaihto välillä.. vaihdettii merkkiä nii oo tarvinnu lisätä ollenkaan.. taitaa olla kone kohtaista et mikä litku siel pysyy
Mul oli kans sitä vikaa jetassa (1.8i katilla) et ei savuttanu, mut söi öljyä sen vähän reilun litran/1000km. Tarkemmin ku kattelin niin aina kun kone oli kylmä ja käynnisti nin sillon heitti sellasen sinisen pilven, mut ku kone lämpesi ja katti alko toimimaan niin pilvi hävisi. Asia korjaantui kun vaihdoin venttiilivarren kumet, jotka oli aika finaalissa...
Nyt on ohjurinkumit vaihdettu, ei ollut mikään mahdottoman vaikea homma, kun viitti tehdä kunnon puristimen. Oli vaan vääränlaisia ne motonetistä ostamani ohjurinkumit, oli 1mm liian pieni venttiilinvarteen, sekä ohjuriin. Kävin vaihtamassa ne niin sain oikeanlaiset tilalle, väriltään vihreät.
Kannattaa muuten tarkastaa se huohotinputki mikä menee koneen edestä sinne kaasuläpän lähistölle, oli ihan tukossa koko putki, täynnä harmaata vesi/öljy mössöä.
Kannattaa muuten tarkastaa se huohotinputki mikä menee koneen edestä sinne kaasuläpän lähistölle, oli ihan tukossa koko putki, täynnä harmaata vesi/öljy mössöä.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa