hei
Epäilen että Passatissa 1.8 -97 on tuo EVAP-venttiili sökö, onko siihen jotain kotikonstia jolla sen toiominnan voisi tarkistaa ?
En omista Vag-com:ia jolla kuulemma siihen voisi naputella virtoja päälle.
- Vika jolla tuohon olen päätynyt on pidettäessä kierroksia tuolla 38000 kieppeillä 5..10 minuuttia (moottritie ajoa) kierrokset hyytyvät yllättäen 200..300 rpm alaspäin, kaasua lisättäessä ei tunnu mitään vikaa. Tarkistellessani josko olisi MAF-vika (ei vaikutusta onko piuhat MAF:ssa kiinni vai ei) tarkistin kerran tankkiin tulevan alipaineeen ja suhaushan sieltä kuului.
Toinen vika kohde tietyisti voisi olla tuo tankin ilmastointi.
T. Jukka
EVAP venttiilin toiminta
Valvoja: ffp jäsenet
Hei
Sori tulikin painovirhe paholainen kierroksiin.
Omituista tuossa on ettei sitä esiinny jos pitää kierrokset alempana eli ajelee vähän yli satasta jolloin kierrokset tuossa ovat luokkaa 3200 rpm.
Ajelinkin tuossa jonkun aikaa korkki löysällä ja tuntui ettei vika silloin vaivannut, mutta olisi mukava saada kuntoonkin tuo. Koskaan kun ei tiedä jos toinen osapuoli epähuomiossa vääntää korkin kiinni.
Siellä olikin tarkoitus tarkistuttaa asia mutta olen odotellut seuraavaa huoltoa, olen vielä käyttänyt huolloissa merkkiliikkeellä kun tuolla on ajettu vasta noin 120 tkm.
T. jukka
Sori tulikin painovirhe paholainen kierroksiin.
Omituista tuossa on ettei sitä esiinny jos pitää kierrokset alempana eli ajelee vähän yli satasta jolloin kierrokset tuossa ovat luokkaa 3200 rpm.
Ajelinkin tuossa jonkun aikaa korkki löysällä ja tuntui ettei vika silloin vaivannut, mutta olisi mukava saada kuntoonkin tuo. Koskaan kun ei tiedä jos toinen osapuoli epähuomiossa vääntää korkin kiinni.
Siellä olikin tarkoitus tarkistuttaa asia mutta olen odotellut seuraavaa huoltoa, olen vielä käyttänyt huolloissa merkkiliikkeellä kun tuolla on ajettu vasta noin 120 tkm.
T. jukka
-
- -
- Viesti:
Voi vittu Jormalainen! Onko pakko yrittää mennä joka perkeleen topicciin avautumaan vaikka ei asiasta tiedäkkään. Ja asioista voi huomauttaa hienomminkin jos nyt saatana se munanpäähän niin paljon ottaa kun toisen nimin on postauksessa!
Ole mikä tahansa "joka-alan-erikoisosaaja" (jota epäilen kyllä) mutta älä nyt joka topiccia käy läpi avautumassa ja aukomassa!
Anteeksi paha off-topic mutta vituttaa lukean näitä juttuja kun Herra Jormalainen on jokaisessa käynyt sanomassa jotain mitätöntä.
Joo ja vittu mulla on kuukautiset ainakin!
Ja viestiin ei tartte vastata.
Ole mikä tahansa "joka-alan-erikoisosaaja" (jota epäilen kyllä) mutta älä nyt joka topiccia käy läpi avautumassa ja aukomassa!
Anteeksi paha off-topic mutta vituttaa lukean näitä juttuja kun Herra Jormalainen on jokaisessa käynyt sanomassa jotain mitätöntä.
Joo ja vittu mulla on kuukautiset ainakin!
Ja viestiin ei tartte vastata.
Tarkistellessani josko olisi MAF-vika (ei vaikutusta onko piuhat MAF:ssa kiinni vai ei)
Kyllä sillä vaan pitäis olla väliä onko piuha kiinni vai ei.
Mutta nyt sitä vaikutusta ei nää koska auto on "vika tilassa" ja menee perusarvoilla eteenpäin... viisaammat korjatkaa.
Kannattais käydä vaan vikamuisti lukemassa.
Eli mulla auto nykii kun ajaa n.60km/h ja kierrokset on alle 2000
kierrokset heittelee 100 kierrosta edestakasin mutta ku vauhti nousee niin kierroksien heittely loppuu. ajaessa tuo kierrosten heittely tuntuu niinku kytkintä luistattais, auto on kyllä automaatti.
sitten luin vikakoosin niin se näytti:
01247 - Activated Charcoal Filter (EVAP) System Solenoid Valve 1 (N80)
26-10 - Output Open - Intermittent
tarkottaako tuo vain että evap olisi rikki?
Koitin ottaa tuon piuhan irti tuosta evap:sta mutta ei vaikutusta
kierrokset heittelee 100 kierrosta edestakasin mutta ku vauhti nousee niin kierroksien heittely loppuu. ajaessa tuo kierrosten heittely tuntuu niinku kytkintä luistattais, auto on kyllä automaatti.
sitten luin vikakoosin niin se näytti:
tarkottaako tuo vain että evap olisi rikki?
Koitin ottaa tuon piuhan irti tuosta evap:sta mutta ei vaikutusta
J@mpp@: Tuli tekstiäsi heti ensimmäisenä mieleen, että automaattilaatikon turbiinilukko on paskana, ja sieltähän se "auto on automaatti" tulikin loppukaneettina.
Täällä enemmän aiheesta. Searchilla varmaan vieläkin enemmän.
Kyllä se niin on, että VAG tekee maailman huonoimmat vaihdelaatikkot ja vielä huonommat automaattilaatikot.
Täällä enemmän aiheesta. Searchilla varmaan vieläkin enemmän.
Kyllä se niin on, että VAG tekee maailman huonoimmat vaihdelaatikkot ja vielä huonommat automaattilaatikot.
Luin tuossa uudestaan vikakoodin niin sieltä löyty nyt:
Address 01: Engine
Address 02: Auto Trans
00293 - Multi-function Switch (F125)
25-10 - Unknown Switch Condition - Intermittent
Eli laatikostakin löyty jotain mut mitä se vois olla suomeks?? kuka osais sanoo onko tullu vastaavia koodeja vastaan.
Address 01: Engine
Address 02: Auto Trans
00293 - Multi-function Switch (F125)
25-10 - Unknown Switch Condition - Intermittent
Eli laatikostakin löyty jotain mut mitä se vois olla suomeks?? kuka osais sanoo onko tullu vastaavia koodeja vastaan.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”