Yön jälkeen Corrado ei ekalla käyntiin
Valvoja: ffp jäsenet
Yön jälkeen Corrado ei ekalla käyntiin
Auto ku seisoo noin 8 tuntia ni se ei ekalla startilla suostu mielellään käynnistymään. Ennen kyllä lähti ku piti virtoja hetken päällä jotta pumppu löi hyvät paineet, mutta nyt se ei auta. Muuten toimii normaalisti. Voiko tuossa olla suodatin tukossa, pumpun releessä vikaa (ei pumppaa tarpeeksi pitkään virrat päällä) vai mikä?
Viimeksi muokannut Levis, 9.7.2004 22:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
En oikein usko sytkäpuolta... Toisella heti käyntiin. Vaikka noissa mun muutamassa autossa on ollut sytkäpuolella vikaa ni ei se koskaan ole tollasta oireillut. Esim. huonot tulpat, johdot, akun vaje, kosteus jakajassa. Starttikin pyörii ihan mallikkaasti. Tankissa n.20 litraa ainetta.
Kone hörähtää just siihen malliin kuin ei pa-pumppu tekis tarpeeksi painetta. Auton ostaessa oli juuri tuo ongelma ku ei heti käyntiin suostunut lähtemään. Siihen auttoi sillon ku piti virtoja 5 sekuntia päällä ennen ku starttas. Eli pumppu teki riittävän paineen. Nyt en sitten tiedä pumppaako pumppu enää tarpeeksi kauan jotta paineet nousisivat. Montakos sekuntia sen tulee pyöriä?
Voiskohan muuten olla mitään tekemistä virtalukon pohjan kanssa? Puolen vuoden sisällä on 3 kertaa käynyt niin ettei avainta kääntäessä startti ole lähtenyt pyörimään lainkaan tai virrat tulleet päälle. Avain ulos ja uudestaan sisään ja taas toimii. Tosin mitä tuo nyt siihen liittyy sinänsä ku se pumppukin kuitenkin pyörii... Hajookos Corroista nää v.lukon pohjat kuin tyypillisesti? Paljos muuten maksaa ja millanen vaihtaa?
Edit: unohtu mainita että auto lähtee kyllä käyntiin ekalla jos pumpailee sopivasti kaasua siinä samalla. Ei vaan aina muista sitä tehdä ku odottaa sen lähtevän ihan normaalisti. Missä muuten pa-suodin tossa on?
Kone hörähtää just siihen malliin kuin ei pa-pumppu tekis tarpeeksi painetta. Auton ostaessa oli juuri tuo ongelma ku ei heti käyntiin suostunut lähtemään. Siihen auttoi sillon ku piti virtoja 5 sekuntia päällä ennen ku starttas. Eli pumppu teki riittävän paineen. Nyt en sitten tiedä pumppaako pumppu enää tarpeeksi kauan jotta paineet nousisivat. Montakos sekuntia sen tulee pyöriä?
Voiskohan muuten olla mitään tekemistä virtalukon pohjan kanssa? Puolen vuoden sisällä on 3 kertaa käynyt niin ettei avainta kääntäessä startti ole lähtenyt pyörimään lainkaan tai virrat tulleet päälle. Avain ulos ja uudestaan sisään ja taas toimii. Tosin mitä tuo nyt siihen liittyy sinänsä ku se pumppukin kuitenkin pyörii... Hajookos Corroista nää v.lukon pohjat kuin tyypillisesti? Paljos muuten maksaa ja millanen vaihtaa?
Edit: unohtu mainita että auto lähtee kyllä käyntiin ekalla jos pumpailee sopivasti kaasua siinä samalla. Ei vaan aina muista sitä tehdä ku odottaa sen lähtevän ihan normaalisti. Missä muuten pa-suodin tossa on?
Voisko tyhjäkäyntimoottori aiheuttaa tuon ongelman? Välillä kytkimen pohjaan painaessa kierrokset ovat tippuneet n.300rpm tienoille. Sammunut ei kuitenkaan ole kertaakaan. Vai mitä muita syitä voi olla ku bensan vähyys ettei lähde kunnolla käyntiin ekalla?
Mikä on Corradon, PG koneen, tulppien vaihtoväli? Jos myyjän puheisiin uskominen niin noilla tulpilla olisi ajettu nyt n. 4000 km.
Mikä on Corradon, PG koneen, tulppien vaihtoväli? Jos myyjän puheisiin uskominen niin noilla tulpilla olisi ajettu nyt n. 4000 km.
Juu, eli koodi on W6DP0. Tuo P merkkaa platinaa, ja vastaava kuparitulppa on W6DC0. Tuo viimeinen nolla sitten taas merkkaa että siinä on jotain erikoista, mikä todennäköisesti tarkoittaa sitä että se sivuelektrodi ei tule keskielektrodin päälle, vaan sivulle (kuten kolmikärkitulpissa).
Eikä noi nyt niin kalliita ole, muistaakseni pienen tinkimisen jälkeen 16egee kipale. Onhan ne kalliimpia kuin BP6ES (Ngk:n vaihtoehto tuolle W6DC0:lle), mutta saattaa ne kestää jokusen kilometrin paremminkin.
Eikä noi nyt niin kalliita ole, muistaakseni pienen tinkimisen jälkeen 16egee kipale. Onhan ne kalliimpia kuin BP6ES (Ngk:n vaihtoehto tuolle W6DC0:lle), mutta saattaa ne kestää jokusen kilometrin paremminkin.
Mitäs tulppia te olette menestyksekkäästi käyttäneet? Jos ei noita kalliita ole raaskittu ostaa?
Edit: OT: Minkä kokonen katti näissä PG Corradoissa on, siis se läpi menevän putken halkaisija? Meinasin vaan jos alkas jossain vaiheessa suunnittelemaan uutta putkistoa ni minkä kokosesta rööristä sen tekis. Mitään kisakattia en todellakaan aio ostaa hintansa takia eli vanha jäisi paikalleen. Millaset äänet tulee jos poistaa sen tokavikan pöntön kokonaan..?
Edit: OT: Minkä kokonen katti näissä PG Corradoissa on, siis se läpi menevän putken halkaisija? Meinasin vaan jos alkas jossain vaiheessa suunnittelemaan uutta putkistoa ni minkä kokosesta rööristä sen tekis. Mitään kisakattia en todellakaan aio ostaa hintansa takia eli vanha jäisi paikalleen. Millaset äänet tulee jos poistaa sen tokavikan pöntön kokonaan..?
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Sillä mä vaan tarjosin apuani kun mulla on samat oireet, mutta painottuu kylmempiin säihin.
Olen joskus ollut huomaavinani että se avaimen kääntely olis auttanut, mutta ei varmuutta oo oikeen tullu...
Tietääkös kukaan mitä tollanen paineenvaraaja maksaa jos se on viallinen? Kävin jo kerran kysymässä Hämeen Autosähköstä, mutta ne olis tarvinu osanumeron, eikä oikeen tuntunu löytävän kataloogistansa vastaavaa osaa pelkällä selityksellä.
Olen joskus ollut huomaavinani että se avaimen kääntely olis auttanut, mutta ei varmuutta oo oikeen tullu...
Tietääkös kukaan mitä tollanen paineenvaraaja maksaa jos se on viallinen? Kävin jo kerran kysymässä Hämeen Autosähköstä, mutta ne olis tarvinu osanumeron, eikä oikeen tuntunu löytävän kataloogistansa vastaavaa osaa pelkällä selityksellä.
Ei muutakuin painemittari kiinni bensalinjaan.
Et viitsis valottaa?
Viasta tarkemmin: 6h ku ylittyy seisottaessa, niin ongelma ilmenee. Pikkusen ku startilla pyöräyttää ja ottaa virran pois ja sitten uudestaan käynnistää ni heti lähtee.
Ja luulis ku avaimilla antaa pumpun pariin kertaan tehdä paineet ni olisvat riittävät? Kuitenkin saa odottaa melko kauan ennen kuin EI starttaa kunnolla. Ei ainakaan ole isovuoto kyseessä.
Eli, painemittari 0-10bar asteikolla kiinni suutintukin ja polttoainepumpulta tulevan letkun väliin. Pitäisi jäädä periaateessa ikuisiksi ajoiksi se paine mikä on juuri ennen sammuttamista. Voin tuossa illalla kurkkia pellin alle kun emäntä tulee autolla takaisin, että mistä sen inhimillisimmin saisi haaroitettua.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Nojuu, siinähän on ihan kuin tarjottimella paineellinen bensaletku, elikkä kuvassa punaisella merkittyyn letkuun haara ja painemittari. Siellä on varmaan maksimissaan jotain 4baria ajossa, eli sen mukaan mittaria kehiin. (kuva on huono mutta eipä tähänaikaan valoakaan ole muutakuin se mitä salamasta lähtee)


Empä ole tätä topikkia muistanutkaan. En ole bensan paineita mitannnut, mutta selvisi ainakin se, ettei hälyttimen käynnistyksen esto vikaa aiheuta. Viime yönä en laittanut häly päälle ja silti sai toisen kerran yrittää.
Tuo kuvan ympäröity letku näkyy olevan omassa hieman hiushalkeemilla, mutta bensa ei haise tai vastaavaa. Voiko bensa tihkua niin hitaasti ettei sitä huomaa, mutta kuitenkin niin, että vaikuttaa auton käynnistymiseen?
Pumpun pyörittäminen virta-avainta pitämällä virrat päällä asennossa ei auta yhtään. Onko Corradossa jotain kylmäkäynnistys juttua joka voi takertaa?
Edit: Kuinka ollakaan ni tänään haiskahti äsken bensa ku lähdin äsken ajamaan. Täytynee siis vaihtaa nuo letkut uusiin.
Tuo kuvan ympäröity letku näkyy olevan omassa hieman hiushalkeemilla, mutta bensa ei haise tai vastaavaa. Voiko bensa tihkua niin hitaasti ettei sitä huomaa, mutta kuitenkin niin, että vaikuttaa auton käynnistymiseen?
Pumpun pyörittäminen virta-avainta pitämällä virrat päällä asennossa ei auta yhtään. Onko Corradossa jotain kylmäkäynnistys juttua joka voi takertaa?
Edit: Kuinka ollakaan ni tänään haiskahti äsken bensa ku lähdin äsken ajamaan. Täytynee siis vaihtaa nuo letkut uusiin.
Nyt enempi taas ajaneena täytyy sanoa että vika ei ollut bensa letkuissa. Eli vieläkin saa tehdä toisen yrityksen. Kun muistaisi joskus olla laittamatta tuota hälytintä päälle niin näkisi johtuuko se tuosta ajonestosta vai ei.
Eikös bensapumpun pitäisi kuitenkin tehdä paine järjestelmään jos virtoja pitää päällä? Vai eikö se auta jos bensa on höyrystynyt väärästä paikasta pois? Tarkoitan siis jos pumpun jälkikäyttö on estetty.
Voiko PA-suodatin tehdä moista? Sitä en ole vielä vaihtanut. Tyhjeneekös muuten tuo tankki jos se vaihtaa vai estääkö pa-pumppu tyhjenemisen?
Eikös bensapumpun pitäisi kuitenkin tehdä paine järjestelmään jos virtoja pitää päällä? Vai eikö se auta jos bensa on höyrystynyt väärästä paikasta pois? Tarkoitan siis jos pumpun jälkikäyttö on estetty.
Voiko PA-suodatin tehdä moista? Sitä en ole vielä vaihtanut. Tyhjeneekös muuten tuo tankki jos se vaihtaa vai estääkö pa-pumppu tyhjenemisen?
eikös tossa corrossa oo se afterstart juttu mikä vahtii paineenlaskua eli jos paineet laskee kun auto on sammutettu ni pumpun pitäs pyöriä niinkauan että paineet nousee... anturi löytynee suutintukista lähtevän letkun päästä se kaks napanen... mutta jos ajon esto on kytketty pensapumppuun ni sittehän se ei pyöri ku häly on päällä... kannattas laittaa se ajonesto vaikka hall anturin virtajohtoon ni ei häiriintys toi pensa homma...
Justhan mä tossa yllä selitin, että olin käyttämättä sitä pumpun sähköt katkaisevaa piiriä ja siltikään se ei lähde ekalla käyntiin. ELi pumpun jälkikäyttö oli toiminnassa.
Mikäs toi mittatikun näköi, näkyy MikaJ:n kuvassakin, putki tossa imusarjan vieressä on? Polttoaineletkun suojan vasemmalla puolen. Pitänyt kysyä aiemmin jo sen tarkoitusta.
Mikäs toi mittatikun näköi, näkyy MikaJ:n kuvassakin, putki tossa imusarjan vieressä on? Polttoaineletkun suojan vasemmalla puolen. Pitänyt kysyä aiemmin jo sen tarkoitusta.
Hmm.. Mites tyhjäkäyntimoottori, jos ei meinaa starttailla kunnolla kylmänä..? Jos tyhjäkäyntimoottori on rikki tai jompikumpi johto esim. murtunut, ei auto meinaa käynnistyä kylmänä ilman kaasun painallusta ja käy hetken aikaa heikonlaisesti tyhjäkäyntiä, mutta lämmänä taas toimii ihan normaalisti.
Nimenomaan käynnistäessä ja tyhjäkäynnillähän se on pelissä mukana. Eihän se paine päällä/kovilla kierroksilla mitään tee. Korkeintaan vuotaa ahtopaineita :D Itsellänikään ei ole tällä hetkellä koko mokkulaa.
Edit: Ja mietitäänpä vähän aivoilla: Joutokäynninvakain alias tyhjäkäyntimoottori.. olisikohan sillä jotain vaikutusta jouto/tyhjäkäyntiin? hmm.. :D
Edit: Ja mietitäänpä vähän aivoilla: Joutokäynninvakain alias tyhjäkäyntimoottori.. olisikohan sillä jotain vaikutusta jouto/tyhjäkäyntiin? hmm.. :D
Ensisijainen tarkoitus on pitää tyhjäkäynti halutulla tasolla. Toissijaisena käyttönä PG:n vakiosoftalla on päästää liiallinen ahtopaine pois vikatilanteessa (jos joku 'vahingossa' asentaa liian pienen hihnapyörän vakiopeliin). Lisäksi noi vanhat mokkulat voi vuotaa aika paljonkin ilmaa läpi kunnon ahdoilla.
Kyllä yhdistän toki joutokäynninvakaimen joutokäyntiin, mutta en ajatellut, että se mitenkään kylmäkäynnistämiseen liittyy. Paitsi jos kierrokset nousee hetkeksi, niin se estää etteivä tipu sitten taas liian alas.
Lähinnä ajattelin sen tarpeen olevan näissä tilanteissa kun kierrokset käy korkeammalla ja putoavat rajusti, niin se huolehtii ettei auto sammu. Eli ajossa siis sen toiminta olisi eniten käytössä.
Oma auto käy hyvin joutokäyntiä ja ei onnu tai meinaa sammuilla. Luulisi sen täten olevan kunnossa? Tuosta kun tietäisi vaan totuuden...
Mites muuten tuo Corrado tulisi kylmänä startata, kaasupulkimen asento siis. Kuvittelesin ilman kaasua, mutta ei ole kylmänä vaikutusta oli se missä vaan asennossa. Entäs kuumana? Sillon yleensä painan pedaalia.
Tuo siis yrittää todella vaivalloisesti röpsöttää itseään käyntiin. Ei höröhdä ja sammu. Kaasun pumppauksella se kyllä lähtee, polkee siis sen käyntiin. Tai yksi pieni startti että hörähtää vähän, sitten virrat pois ja heti uudestaan käynnistys ni lähtee hienosti. Jompi kumpi ni lähtee.
Lähinnä ajattelin sen tarpeen olevan näissä tilanteissa kun kierrokset käy korkeammalla ja putoavat rajusti, niin se huolehtii ettei auto sammu. Eli ajossa siis sen toiminta olisi eniten käytössä.
Oma auto käy hyvin joutokäyntiä ja ei onnu tai meinaa sammuilla. Luulisi sen täten olevan kunnossa? Tuosta kun tietäisi vaan totuuden...
Mites muuten tuo Corrado tulisi kylmänä startata, kaasupulkimen asento siis. Kuvittelesin ilman kaasua, mutta ei ole kylmänä vaikutusta oli se missä vaan asennossa. Entäs kuumana? Sillon yleensä painan pedaalia.
Tuo siis yrittää todella vaivalloisesti röpsöttää itseään käyntiin. Ei höröhdä ja sammu. Kaasun pumppauksella se kyllä lähtee, polkee siis sen käyntiin. Tai yksi pieni startti että hörähtää vähän, sitten virrat pois ja heti uudestaan käynnistys ni lähtee hienosti. Jompi kumpi ni lähtee.
TAlvella ongelma on poistunut taas ja varmaan palaa keväällä. Huomasin nyt että suutintukin pää, laatikonpuoleinen, haisee bensalle. Haju tuli siis hyttiin asti ja menin tarkatelemaan tarkemmin. Siinä tukin päässä on 12 cm kumiletku joka tulee anturille siihen venakopan ja kaasuläppäkotelon väliin. Onko tuo anturi lämpötilaa vai painetta mittaamassa? Jos tuo letku hieman vuotaa ja päästää painetta karkuun?
Itsellä kyseinen letku vuoti ja nimen omaan taas pakkasella, nyt on uusi tilalla. Minulla ainakin oli osasyynä kylmäkäynnistyksessä, koska letkun vuotaessa käynti aaltoili hetken, liekö paine heijannut edes takas. Lisäksi se rupesi lisäkiristyksen jälkeen pukkaamaan tavaraa kyljestä läpi, ilmeisesti letku veteli aika viimeisiään...
Kyseinen letku vielä kivasti tiputtaa sinne pakopuolelle sen bensan, niin haisee varmasti.
Kyseinen letku vielä kivasti tiputtaa sinne pakopuolelle sen bensan, niin haisee varmasti.
Siellä pitäisi paineet olla valmiina. Jos vuotaa niin sitten se pumppu surisee niin pitkään että siellä on painetta. Ja jos starttaa ennen kuin siellä on painetta voi olla vähän vaikeuksia lähteä käyntiin. Vaihdoin talvella paineensäätimen eikä se lähtenyt ekalla käyntiin kun en odottanut niin pitkään että pumppu lopettaa pyörimisen.
Ei tuo lähde ekalla vaikka odottaisi sen pyörimisen loppuun asti. Tai vaikka kokeilisi laittaa virrat pariinkin kertaa paineiden varmistukseksi. Ei merkitystä asiaan. Lähtee vaan vaivalloisesti käyntiin rumpsutellen jos kaasua pumppaa. Jos ei pumppaa ni pitää yrittää uudestaan. Toisella heti käyntiin, aina lähtee nätisti. Eka käynnistyksessä riittää jo se, että hieman kone pyörähtää, ni toisella heti lähtee.
Lähtee käyntiin ekalla, mutta se pörähtää vaan ja sammuu. Vastaavasti taas jos sitä pedaalia pumppaa ekan käynnistyksen aikana, lähtee tulille röpeltäen. Sahata ei tarvi ja ei kyllä pystykään, koska sehän äkkiä viottas starttia jos se koneen pyörähtäessä olisi päällä.
Ja tuota tapahtuu VAIN kesäisin ja aamuyön/yön aikaan! Talvisin toimii hienosti, myös loskakeleillä.
Tulpat, pyörijän ja virranjakajan kannen joskus vaihdoin. Ei ollut hyötyä. Tai ehkä oli, mutta ei tuohon vikaan. ;)
Ja tuota tapahtuu VAIN kesäisin ja aamuyön/yön aikaan! Talvisin toimii hienosti, myös loskakeleillä.
Tulpat, pyörijän ja virranjakajan kannen joskus vaihdoin. Ei ollut hyötyä. Tai ehkä oli, mutta ei tuohon vikaan. ;)
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
^Tokihan siinä moinen on, mutta tykkääkö se startti muka pyöriä koneen mukana 2000 rpm nopeudella vai mitä tuo kone nyt hörähtäessä hetkellisesti kerkiää kiihtymäänkään. No oli miten oli, mutta tuo itse startin pyöritys ei ole nyt tärkeä tässä kohtaa. Starttikin on muuten uusittu ja puristukset mitattu. Jos noista tiedoista jotain iloa on.
Tuo vika ei ole suuri, mutta jo sen kummallisuuden takia kiinnostaisi tietää mistä on kyse.
Tuo vika ei ole suuri, mutta jo sen kummallisuuden takia kiinnostaisi tietää mistä on kyse.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
En koskaan muista Biltemassa käydessäni ostaa polttoaineen painemittaria. Mutta omituista tuossa on se, että jos auto seisoo vaikka useamman päivän, niin se kyllä lähtee ekalla käyntiin. Tässä vaiheessa voisi kuvitella, että paine pysyy järjestelmässä. Ja jos tarkoituksella antaa virta-avaimen olla useamman kerran niin, että pumppu pumppaa paineet, se ei siltikään lähde ekalla käyntiin. Vai voiko sinne jäädä joku ilma kupla? Eikös tuo järjestelmä kierrätä polttoaineen systeemien läpi ja ylimääräset takaisin tankkiin? Vai miten se toimii?
Poistin reilu viikko sitten tuon aktiivihiilisäiliön letkun imusarjan puolelta. Toimi tähän päivään asti ilman että empi käyntiin lähtöä. Eli ei taida olla vika siinäkään, kun ongelma on taas käsillä.
Poistin reilu viikko sitten tuon aktiivihiilisäiliön letkun imusarjan puolelta. Toimi tähän päivään asti ilman että empi käyntiin lähtöä. Eli ei taida olla vika siinäkään, kun ongelma on taas käsillä.
Jatketaas vanhaa.. Levis: selvisikö ongelma? Mulla tekee nyt samaa, eli kylmänä lähtee vain kaasua pumppaamalla käyntiin.
Tankin uusi korkki oli mennyt tukkoon (motonetistä hain, kun ei ollut avainta vanhaan) ja bensamittari näytti täyttä kun oli vähän aikaa ajanut. Tankilla käväsin niin otti reilusti ilmaa korkista tankkiin.. Nyt on vanha korkki käytössä ja bensamittari pelaa taas.
Mutta olisiko "vetänyt" jostain väärästä paikasta korvausilmaa ja hajottanut pumppua tms?
Tankin uusi korkki oli mennyt tukkoon (motonetistä hain, kun ei ollut avainta vanhaan) ja bensamittari näytti täyttä kun oli vähän aikaa ajanut. Tankilla käväsin niin otti reilusti ilmaa korkista tankkiin.. Nyt on vanha korkki käytössä ja bensamittari pelaa taas.
Mutta olisiko "vetänyt" jostain väärästä paikasta korvausilmaa ja hajottanut pumppua tms?
bensamittari seilailee vieläkin omiaan, mutta pa-letku tiputteli tukin päästä ja sininen lämpötila-anturi aiheutti seisahtumisen moottoritielle käyntiinlähtövaikeuksien lisäksi.
Semmosia. Ajelin mustalla anturilla pari päivää, ja veti alhaalta _ihan_ eri malliin. Taitaapi olla jotain modia tulossa siniseen anturiin *köh*
E: keittelin vanhaa anturia kattilassa, ja toimi taas kunnolla.. sinistä anturia vaihtoon vaan ensimmäisenä, se näköjään osaa temppuilla tollain satunnaisesti.
Semmosia. Ajelin mustalla anturilla pari päivää, ja veti alhaalta _ihan_ eri malliin. Taitaapi olla jotain modia tulossa siniseen anturiin *köh*
E: keittelin vanhaa anturia kattilassa, ja toimi taas kunnolla.. sinistä anturia vaihtoon vaan ensimmäisenä, se näköjään osaa temppuilla tollain satunnaisesti.
Tää voi olla vaan villi heitto, mutta ite ehdottaisin ruiskun suuttimien o-renkaiden uusimista (jos et ole jo). Itsellä lähtee nykyään käyntiin ekalla pyöräytyksellä oli sää sitten mikä tahansa, ennen ei lähteny koskaan ekalla käyntiin... (tosin mun kone on 16v et en tiiä miten erilaiset ne ruiskuvermeet on glaaderissa)
edit. En tiiä ruiskun suuttimien pituuksissa g-koneessa mutta luulis että niidenkin o-renkaat voi kovettua ajan ja satojen tkm aikana? /edit.
no sanotaan näin, että ainakin tossa 16v:ssä nehän on vaan painettu sisään mutta ovat sen ansiosta myös PIRUN TIUKASSA :-), täällähän oli joillakin joku sopiva kampeamistyökalukin millä niitä pysty vetämään ulos, itse vein yhdelle tutulle ruuvaajapapalle (maksoin 30e vaihosta) kun meni itellä herneet nenään :)
ja tosiaan ne o-renkaat oli ihan hirveessä kunnossa mulla, yhtä notkeita kuin kivi, epämuodostuneita, oli halkeamia jne että ei ne hirveesti tiivistäny enään mikä saattais taas vaikuttaa tohon bensanpaineeseen käynnistyksessa (kuulostais ainakin loogiselta) Vaihdon jälkeen pannu hörähtää Aina heti ekalla pyöräytyksellä käyntiin, ihan sama mikä sää / mikä tilanne (pari kertaa -30 ilman tolppaakin ekalla). Suosittelen vaihtamaan / vaihdattamaan..
no sanotaan näin, että ainakin tossa 16v:ssä nehän on vaan painettu sisään mutta ovat sen ansiosta myös PIRUN TIUKASSA :-), täällähän oli joillakin joku sopiva kampeamistyökalukin millä niitä pysty vetämään ulos, itse vein yhdelle tutulle ruuvaajapapalle (maksoin 30e vaihosta) kun meni itellä herneet nenään :)
ja tosiaan ne o-renkaat oli ihan hirveessä kunnossa mulla, yhtä notkeita kuin kivi, epämuodostuneita, oli halkeamia jne että ei ne hirveesti tiivistäny enään mikä saattais taas vaikuttaa tohon bensanpaineeseen käynnistyksessa (kuulostais ainakin loogiselta) Vaihdon jälkeen pannu hörähtää Aina heti ekalla pyöräytyksellä käyntiin, ihan sama mikä sää / mikä tilanne (pari kertaa -30 ilman tolppaakin ekalla). Suosittelen vaihtamaan / vaihdattamaan..
mulla on tuossa uudessa ostoksessa samantapaisia ongelmia,kylmänä hörähtää ,ei edes koko kierrosta,sit n.10 kertaa virrat päälle ja starttaa niin aina hörähtää hieman,kunnes 11 kerrralla räjähtää käymään...ärsyttävää,lämpimänä lähtee kuin palmun alta,tyhjäkäynnin säädön kun ottaa irti niin lähtee kylmänä heti käymään=( sitä on putsailtukkin,täytynee varmaan vaihtaa lämpötila anturi seuraavaksi...
Samaa ongemaa oli tuon muutaman kierroksen käynnin kanssa ja sen jälkeen tokalla normaalikäyttöön.
Tosin silloin oireita oli myös se, että isommilla kierroksilla menohalut loppu.
Vaihdoin pa-pumpun tankkiin ja alko homma pelittään. Ei mitään ongelmia tästä eteenpäin.
Autosähköllä ruittaspesialisti sano, että pummpu nosti tarpeellisen paineen letkuihin, mutta tuotto ei riitä. Pumppu pulputti sekaan myös varsin paljon ilmaa.
Että, jotta, jos ei muuta tule mieleen, niin ei se boschin pa-pumppu ole kun ton 250 ja siihen uuden mallinen pa-mittarin kelluke ja kaikki hilkkeet noin 150...pikkasen kirpas aikoinaan.
Tosin silloin oireita oli myös se, että isommilla kierroksilla menohalut loppu.
Vaihdoin pa-pumpun tankkiin ja alko homma pelittään. Ei mitään ongelmia tästä eteenpäin.
Autosähköllä ruittaspesialisti sano, että pummpu nosti tarpeellisen paineen letkuihin, mutta tuotto ei riitä. Pumppu pulputti sekaan myös varsin paljon ilmaa.
Että, jotta, jos ei muuta tule mieleen, niin ei se boschin pa-pumppu ole kun ton 250 ja siihen uuden mallinen pa-mittarin kelluke ja kaikki hilkkeet noin 150...pikkasen kirpas aikoinaan.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa