-58 junis kranken "Wilma"
Valvoja: ffp jäsenet
Noniin sitten tuli kokeiltua väriyhdistelmään ja tummemman punaisen tarvitsee mutta muuten aika toimiva väritys ja kuva ei anna oikeutta väreille (pun on hieman tummempi kuin kuvassa) ->keinovalossa otettu kännykällä
Ja sitten tuon valkoinen varmaankin tulee olemaan kermanvärinen eikä talousmarkan valkoinen
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4520.jpg
(HUOM EI TODELLAKAAN VALMIS MAALIPINTA)
Ja sitten tuon valkoinen varmaankin tulee olemaan kermanvärinen eikä talousmarkan valkoinen
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4520.jpg
(HUOM EI TODELLAKAAN VALMIS MAALIPINTA)
Viimeksi muokannut Tanhis, 20.12.2005 13:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
talousruplan musta ja valkoinen ja väripisteen punainen LH3B vw:n kartasta
Ja tänään olis tarkoitus ottaa uusi kuva kunhan päässen ihd-cityyn käymään
Ja tänään olis tarkoitus ottaa uusi kuva kunhan päässen ihd-cityyn käymään
Viimeksi muokannut Tanhis, 20.12.2005 13:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kuva värityskokeilusta
http://fvwa.sitefactory.fi/data/1812.JPG
Ja sitten kuva takaluukun lukon vastakappaleen kiinnityspaikan rakennustyömaasta
http://fvwa.sitefactory.fi/data/1813.JPG
http://fvwa.sitefactory.fi/data/1812.JPG
Ja sitten kuva takaluukun lukon vastakappaleen kiinnityspaikan rakennustyömaasta
http://fvwa.sitefactory.fi/data/1813.JPG
Viimeksi muokannut Tanhis, 20.12.2005 13:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
IHan passeli väri yhdistelmä.
Tuli haettua viime perjantaina -67 kotio, ensin piti pyöräkoneella nostaa leposijoiltaan tienvarteen ja sitten yhden tummun löysäystä ja trailerille.
Hiukan ihmetyttää kuinka ruosteettomana on pysyny se auto vaikka soon 80-luvun alusta siessyt samoilla sijoillaan. oikeastaa ole kuin helmat, ja muutamamia pieniä kohtia, vois sano että vähemmän hitsattavaa mitä kaverin -87 caddy.
Tossa olis yks kuvatus: http://www.rymstigers.fi/kuvat/junis.jpg
Tuli haettua viime perjantaina -67 kotio, ensin piti pyöräkoneella nostaa leposijoiltaan tienvarteen ja sitten yhden tummun löysäystä ja trailerille.
Hiukan ihmetyttää kuinka ruosteettomana on pysyny se auto vaikka soon 80-luvun alusta siessyt samoilla sijoillaan. oikeastaa ole kuin helmat, ja muutamamia pieniä kohtia, vois sano että vähemmän hitsattavaa mitä kaverin -87 caddy.
Tossa olis yks kuvatus: http://www.rymstigers.fi/kuvat/junis.jpg
Viimeksi muokannut Saleksi, 1.10.2005 15:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
oikeassa olet lipattomasta tuon idean oikeastaan olenkin saanut niinkuin jappe jo totesikin kuitenkin erona että punaisesta tulee tummempi ja mustaksi olen miettinyt myös satiinimustaa ja katto myös punaiseksi ja puskurit kaksvärisiksi.
Ja vanteiden väriäkään en ole päättänyt koska noille vanteille mitä mulla ei oikein löydy sopivia kumeja 4.5/15" (185/65/15 on pienin mitä rengasliikkessä oli saatavina). Saa tietty tarjota vähintään 5" leveitä vanteita 15" koossa, vaihdossa 2 rättirengasta ja sitten 2 vanhaa talvirengasta mistä nastat nypitty vanteineen.
Ja vanteiden väriäkään en ole päättänyt koska noille vanteille mitä mulla ei oikein löydy sopivia kumeja 4.5/15" (185/65/15 on pienin mitä rengasliikkessä oli saatavina). Saa tietty tarjota vähintään 5" leveitä vanteita 15" koossa, vaihdossa 2 rättirengasta ja sitten 2 vanhaa talvirengasta mistä nastat nypitty vanteineen.
Viimeksi muokannut Tanhis, 20.12.2005 13:32. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Olisko jollain jotain sanomista tämän suhteen että onko toimiva
Eli siis vilkut ja vinkkarit toimisi yhdessä ja takavalona ei ole muutakuin yksi kaksikarvainen polttimo missä toisessa karvassa olisi vilkku ja jarru ja toisessa pelkkä parkki
http://fvwa.sitefactory.fi/pic/data/4521.jpg
Eli siis vilkut ja vinkkarit toimisi yhdessä ja takavalona ei ole muutakuin yksi kaksikarvainen polttimo missä toisessa karvassa olisi vilkku ja jarru ja toisessa pelkkä parkki
http://fvwa.sitefactory.fi/pic/data/4521.jpg
Hanski: Mitäs ne lämpölasit maksais, olis kans kiinnostusta
---- www.junakeula.tk ------
---- www.junakeula.tk ------
Niin tosiaankin itsekkin sain jo ne lämmitettävät lasit ja en ole hirveästi niitä mainostanut koska ei oikein ole varmuutta vielä että miten istuu koska en ole saanut vielä tiivistetä.
Sitten on vähän tullut kylkeäkin paklattua
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4524.jpg
Ja nyt sitten jälkiviisaana sanoo että olis pitänyt vain vaihtaa koko kylki suoraan koska menee varmaan aika vitusti aikaa että saa suoraksi tuon
Sitten koneen pellit laiton höllästi kiini että saa vähän käsitystä että millaiseksi maalaan imusarjan, laturin kiinnityslevyn, öljyjalan, ja öljytäyttö hommelin ehdoituksia väreille saa antaa öljykorkin varmaankin kiilloitan
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4523.jpg
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4522.jpg
Ja mites onko jollain kokemusta jos jättää lämmönvaihtimet kokonaan pois mitä haittoja on jos on bensalämppäri lämmittämässä hyttiä.
Ja sitten toinen miten vaikuttaa käyntiin / käynnistyvyyteen jos leikkaa imusarjan lämmitinputket pois
Niin ja autostahan on tulossa täysverinen vilukissa eli ei tule näkemään lunta muutakuin tallin ovesta.
Sitten on vähän tullut kylkeäkin paklattua
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4524.jpg
Ja nyt sitten jälkiviisaana sanoo että olis pitänyt vain vaihtaa koko kylki suoraan koska menee varmaan aika vitusti aikaa että saa suoraksi tuon
Sitten koneen pellit laiton höllästi kiini että saa vähän käsitystä että millaiseksi maalaan imusarjan, laturin kiinnityslevyn, öljyjalan, ja öljytäyttö hommelin ehdoituksia väreille saa antaa öljykorkin varmaankin kiilloitan
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4523.jpg
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4522.jpg
Ja mites onko jollain kokemusta jos jättää lämmönvaihtimet kokonaan pois mitä haittoja on jos on bensalämppäri lämmittämässä hyttiä.
Ja sitten toinen miten vaikuttaa käyntiin / käynnistyvyyteen jos leikkaa imusarjan lämmitinputket pois
Niin ja autostahan on tulossa täysverinen vilukissa eli ei tule näkemään lunta muutakuin tallin ovesta.
Imusarjan lämmitysputkien poiston kanssa tulee ongelmia. Kyllä se toimii, mutta en suosittele.
Vaikka ulkoilma olisikin reilusti plussan puolella, polttoaine-ilma-seos jäähdyttää tehokkaasti imusarjaa.
Lyhyemmissä imareissa (nurkkakaasarit) ongelmaa ei esiinny, mutta keskikaasarimallissa ongelma juuri piileekin "itsejäähdytyksessä"+pitkässä imusarjassa.
Vaikka ulkoilma olisikin reilusti plussan puolella, polttoaine-ilma-seos jäähdyttää tehokkaasti imusarjaa.
Lyhyemmissä imareissa (nurkkakaasarit) ongelmaa ei esiinny, mutta keskikaasarimallissa ongelma juuri piileekin "itsejäähdytyksessä"+pitkässä imusarjassa.
Sitten on taas vähän tullut tehtyä eli vaijeriputkia aloin eilen vetämään ja päädyttiin kaverin kanssa sellaiseen tulokseen että ei vedetä ollenkaan lämmönvaihtimille putkia kun sellaisia en autoon meinaa laittaa (ja ainahan ne saa sinne jälkikäteenkin jos sellainen fiilis tulee)
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4527.jpg
Ja sitten sivuoveen hitsasin uuden alaosan vanhan kieron tilalle pullistunut ulospäin ilmeiseti saanut osuman sisäpuolelta
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4528.jpg
Ja koetin myös että miltä tuo puskuri näytää kiinni autossa (ja tuo suoristetaan tietysti)
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4529.jpg
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4527.jpg
Ja sitten sivuoveen hitsasin uuden alaosan vanhan kieron tilalle pullistunut ulospäin ilmeiseti saanut osuman sisäpuolelta
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4528.jpg
Ja koetin myös että miltä tuo puskuri näytää kiinni autossa (ja tuo suoristetaan tietysti)
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4529.jpg
Viimeksi muokannut Tanhis, 20.12.2005 13:32. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Kokeilin sitten tummella punaisella värien yhteensopivuutta ja varmaan pitää vieläkin tummemman punaista laittaa
http://fvwa.sitefactory.fi/data/1831.JPG
http://fvwa.sitefactory.fi/data/1831.JPG
Viimeksi muokannut Tanhis, 20.12.2005 13:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 572
- Liittynyt: 20.4.2004 22:11
No.. ensinnäkin nuo helmiäiset ovat kalliita ja sitten vielä se kylki rantu jatkuu keulan v:hen eli mitä tarkoitit tuolla väriyhdistelmillä. Ja kaiken lisäksi vielä kun varmaankin itse maalaan tuon niin nuo helmiäiset tuppaavat olemaan vittumaisia maalata. Ja sit se että harmaa no se on aina harmaa vaikkakin helmiäinen. Mutta jos sulla olisi kuvaa tuollaisesta toteutukseta / väriyhdistelmästä niin olisi hyvä.
Ainiin ja sit yks juttu on sekin että ajattelin värejä siltä pohjalta että uudellen maalaus/paikkamaalus olisi helpompaa jos ei ole mitää hirveän erikoisia värejä.
Ainiin ja sit yks juttu on sekin että ajattelin värejä siltä pohjalta että uudellen maalaus/paikkamaalus olisi helpompaa jos ei ole mitää hirveän erikoisia värejä.
Viimeksi muokannut Tanhis, 20.12.2005 13:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 572
- Liittynyt: 20.4.2004 22:11
Noniin sitten on juniksen talvipesä valmistumassa kuvat kertoo varmaankin enemmän. Eli porukoitten -90 luvun alun autotalliin vedetään villat seinille (paikallisen kirvesmiehen avuilla) mitä siellä ei ennen ole ollut ja maalataan lattia. Ja samalla olisi tarkoitus tehdä tallista sellainen että siellä pysytyisi myös maalaamaan auton.
http://kotisivu.dnainternet.net/tanhis/junis/tallin%20eristys/talli%20levyt.jpg
http://kotisivu.dnainternet.net/tanhis/junis/tallin%20eristys/tallin%20katto.jpg
http://kotisivu.dnainternet.net/tanhis/junis/tallin%20eristys/talli%20villat.jpg
Sitten oikeastaan ainut asia mikä tällähetkellä on auki että mistä ja millainen tuuletin laitetaan tallin seinään maalihuurujen/pölyn poistoa varteen ehdotuksia tuuletusluukku pistetään varmaankin ovien alareunaan. (talli on 260 korkea kahden auton leveähkö talli muita mittoja en muista tarkaan)
Edit:
Niin siis tallin lattia on eristetty silloin kun se on valettu ennenkuin joku kysyy
http://kotisivu.dnainternet.net/tanhis/junis/tallin%20eristys/talli%20levyt.jpg
http://kotisivu.dnainternet.net/tanhis/junis/tallin%20eristys/tallin%20katto.jpg
http://kotisivu.dnainternet.net/tanhis/junis/tallin%20eristys/talli%20villat.jpg
Sitten oikeastaan ainut asia mikä tällähetkellä on auki että mistä ja millainen tuuletin laitetaan tallin seinään maalihuurujen/pölyn poistoa varteen ehdotuksia tuuletusluukku pistetään varmaankin ovien alareunaan. (talli on 260 korkea kahden auton leveähkö talli muita mittoja en muista tarkaan)
Edit:
Niin siis tallin lattia on eristetty silloin kun se on valettu ennenkuin joku kysyy
mulla ei ole ollut missään kymmenistä volkkareista imusarjan erilämmitysputkia paikoillaan. On ajettu kesät ja talvet, ilman mitään ongelmia. Koittakaas pojat piruuttanne kuinka monesta putkesta teillä edes menee ilma läpi? Yleensä ne on kesän jälkeen jo tukossa...
Meinaatko laittaa verkkopohjan matkustamoon? kuivais heinäpaalit kivasti ajellessa :)
Meinaatko laittaa verkkopohjan matkustamoon? kuivais heinäpaalit kivasti ajellessa :)
hmm kyllä ihan pellistä sen väännän kunhan on ekaksi noi putket tuolla pohjassa paikallaan.Meinaatko laittaa verkkopohjan matkustamoon? kuivais heinäpaalit kivasti ajellessa :)
Sitten noista imusarjan lämmitysputkista niin vaikka siellä ei pakokaasu kulkisikaan niin kyllähän lämpö välityy kuitenkin metallia pitkin.
Vanha liesituuletin toimii meillä porukoiden tallissa poistoimurina ihan mainiosti...
No niin ei sen ihan noin halpa ratkaisu tarttisi olla mutta kyllä toikin varmaan toimii tekee samalla koko keittiön sinne vanha uuni lämmittään ja sitten siihen liesituuletin päälle :)
Sitten noista imusarjan lämmitysputkista niin vaikka siellä ei pakokaasu kulkisikaan niin kyllähän lämpö välityy kuitenkin metallia pitkin
voin kertoa että kyseisessä tapauksessa kovin huonosti!, välissä on yleensä sen verran "kattilakiveä" ettei se lämpö siirry riittävästi. Toisinsanoen hommat jäätyy jos on jäätyäkseen ennenku se on tarpeeks lämmin, suhteessa pinta-alaan joka sitä imusarjan puolelta jäähdyttää
voin kertoa että kyseisessä tapauksessa kovin huonosti!, välissä on yleensä sen verran "kattilakiveä" ettei se lämpö siirry riittävästi. Toisinsanoen hommat jäätyy jos on jäätyäkseen ennenku se on tarpeeks lämmin, suhteessa pinta-alaan joka sitä imusarjan puolelta jäähdyttää
No joo kuitenkin nyt laitan ne vaikkakin puolet sanoo että ei tarvita ja puolet sanoo että tarvitaan järkisyitä on molempiin toisessa kylmempi imuilma/ jäätynyt imuilma + mah lisää tehoa 0.001hv ja toisessa vaihtarissa varmempi toiminta ja lämmin imuilma mahd. -0.001hv.
Ja on sitten tallikin edennyt peräseinältä puutuu vielä villat mutta muuten on aika hyvällä mallilla. Laitoin tänään loputkin villat kattoon ja kirvesmies tuli laittamaan hissillä levyt kattoon ja rakentamaan koolinkit väliseinään että saa siihenkin villat.
Sitten tallin lattia ja seinät pitää myös maalata ja maali/pinnoite ehdotuksia latiiaan voi antaa.
Lattiassa ei ole ollut mitään pinnoitetta ~10 vuoteen eli sitä pitää vähän paikkailla mitä suola on syövyttänyt ja sitten pitää polttaa kosanilla öljyt/epäpuhtaudet pois ja imuroida kunnolla ennenkuin laittaa mitään pinnoitetta.
kuvei
http://kotisivu.dnainternet.net/tanhis/junis/tallin%20eristys/talli%20katto%20osa%20villoitettu.jpg
http://kotisivu.dnainternet.net/tanhis/junis/tallin%20eristys/muovit%20katossa.jpg
http://kotisivu.dnainternet.net/tanhis/junis/tallin%20eristys/tallin%20katto%20villoitettu.jpg
http://kotisivu.dnainternet.net/tanhis/junis/tallin%20eristys/nosturi%20paaki%20ja%20tallin%20katto.jpg
Ja on sitten tallikin edennyt peräseinältä puutuu vielä villat mutta muuten on aika hyvällä mallilla. Laitoin tänään loputkin villat kattoon ja kirvesmies tuli laittamaan hissillä levyt kattoon ja rakentamaan koolinkit väliseinään että saa siihenkin villat.
Sitten tallin lattia ja seinät pitää myös maalata ja maali/pinnoite ehdotuksia latiiaan voi antaa.
Lattiassa ei ole ollut mitään pinnoitetta ~10 vuoteen eli sitä pitää vähän paikkailla mitä suola on syövyttänyt ja sitten pitää polttaa kosanilla öljyt/epäpuhtaudet pois ja imuroida kunnolla ennenkuin laittaa mitään pinnoitetta.
kuvei
http://kotisivu.dnainternet.net/tanhis/junis/tallin%20eristys/talli%20katto%20osa%20villoitettu.jpg
http://kotisivu.dnainternet.net/tanhis/junis/tallin%20eristys/muovit%20katossa.jpg
http://kotisivu.dnainternet.net/tanhis/junis/tallin%20eristys/tallin%20katto%20villoitettu.jpg
http://kotisivu.dnainternet.net/tanhis/junis/tallin%20eristys/nosturi%20paaki%20ja%20tallin%20katto.jpg
Viimeksi muokannut Tanhis, 20.12.2005 13:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Noniin sitten tälläviikolla ei ole juurikaan tapahtunut mitää wilmalle muutakuin simpukan/rattiputken olen kerennyt purkamaan ja puhdistamaan kaikesta mömmöistä mitä siellä olikin sisällä ja sitten maalasin sen epoksipohjaisella maalilla.
http://kotisivu.dnainternet.net/tanhis/junis/laatikko_tekniikka/simpukka%20ja%20t%f6%f6tinjohdon%20l%e4pivienti.jpg
http://kotisivu.dnainternet.net/tanhis/junis/laatikko_tekniikka/simpukka%20avoinna.jpg
Pääasiallisesti aika on mennyt tallin lattian ja seinien maalaushommissa missä paikallinen maalarimestari auttoi ja nyt se sitten onkin lamppuja ja seinän ja lattian välistäsilikonia vaille valmis
http://kotisivu.dnainternet.net/tanhis/junis/tallin%20eristys/tallin%20lattian%20v%e4ri.jpg
Ja tallin lämmitys dillemakin on ratkaistu nimittäin isäukko tinkasi rautakaupasta 106€:n mokeille tarkoitetun kaasulämmittimen 53euroon.
http://kotisivu.dnainternet.net/tanhis/junis/laatikko_tekniikka/simpukka%20ja%20t%f6%f6tinjohdon%20l%e4pivienti.jpg
http://kotisivu.dnainternet.net/tanhis/junis/laatikko_tekniikka/simpukka%20avoinna.jpg
Pääasiallisesti aika on mennyt tallin lattian ja seinien maalaushommissa missä paikallinen maalarimestari auttoi ja nyt se sitten onkin lamppuja ja seinän ja lattian välistäsilikonia vaille valmis
http://kotisivu.dnainternet.net/tanhis/junis/tallin%20eristys/tallin%20lattian%20v%e4ri.jpg
Ja tallin lämmitys dillemakin on ratkaistu nimittäin isäukko tinkasi rautakaupasta 106€:n mokeille tarkoitetun kaasulämmittimen 53euroon.
Viimeksi muokannut Tanhis, 20.12.2005 13:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Noniin sain sitten vihdoinkin vaihteiston etukiinnikkeen valmiiksi
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4662.jpg
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4663.jpg
Ja samalla piti muokati itse puslaakin tilanpuutten takia eli hitsasin pultit kiinni siihen että sain puslan matelemmaksi.
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4664.jpg
Ja sitten puslan metalli suojakin piti modata että se ei ota runkoon kiinni
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4665.jpg
Sitten tuli putsattua ja pohjamaalattua rattiputken läpivientikin
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4666.jpg
Ja sitten tuli kokeiltua vaihteistoa ja konetta sen jatkeeksi paikoilleen ja sinnehhän ne meni ja komialta näytti niin ja toi kone ei siis ole se minkä siihen laitan vain ns ilmainen kone samassa näkyy myös takahelma mikä ei myöskään ole autoon tuleva
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4668.jpg
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4669.jpg
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4671.jpg
Niin ja sitten tuli laitettua toisella puolelle tänään alennusvaihde väliaikaisesti kiinni auton tallista taliin siirron takia
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4670.jpg
Niin ja sitten tänään saatiin sitten vihdoinkin valotkin tallin kattoon ja vielä tallista uupuu 16a pistorasioiden sähköt koska sähkömiehellä ei ollut automaatti sulaketta mukana mikä keskukseen olisis tarvittu
http://kotisivu.dnainternet.net/tanhis/junis/tallin%20eristys/Valot%20tallissa.jpg
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4662.jpg
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4663.jpg
Ja samalla piti muokati itse puslaakin tilanpuutten takia eli hitsasin pultit kiinni siihen että sain puslan matelemmaksi.
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4664.jpg
Ja sitten puslan metalli suojakin piti modata että se ei ota runkoon kiinni
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4665.jpg
Sitten tuli putsattua ja pohjamaalattua rattiputken läpivientikin
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4666.jpg
Ja sitten tuli kokeiltua vaihteistoa ja konetta sen jatkeeksi paikoilleen ja sinnehhän ne meni ja komialta näytti niin ja toi kone ei siis ole se minkä siihen laitan vain ns ilmainen kone samassa näkyy myös takahelma mikä ei myöskään ole autoon tuleva
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4668.jpg
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4669.jpg
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4671.jpg
Niin ja sitten tuli laitettua toisella puolelle tänään alennusvaihde väliaikaisesti kiinni auton tallista taliin siirron takia
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4670.jpg
Niin ja sitten tänään saatiin sitten vihdoinkin valotkin tallin kattoon ja vielä tallista uupuu 16a pistorasioiden sähköt koska sähkömiehellä ei ollut automaatti sulaketta mukana mikä keskukseen olisis tarvittu
http://kotisivu.dnainternet.net/tanhis/junis/tallin%20eristys/Valot%20tallissa.jpg
Viimeksi muokannut Tanhis, 20.12.2005 13:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tänään otettiin sitten juniksesta kylmätyypit.
Niin siis hinattiin kylmästa tallista lämpimään..
auto tallissa mikä on ainakin miltei siisti vielä toistaiseksi
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4689.jpg
Niin siis hinattiin kylmästa tallista lämpimään..
auto tallissa mikä on ainakin miltei siisti vielä toistaiseksi
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4689.jpg
Viimeksi muokannut Tanhis, 20.12.2005 13:35. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Höh, et hinaa vai? Mä ainakin lupaan hinata sun vajaavetosen ylös hangesta, jos rallikuskilta lipsahtaa pitkäks. Pikkulinnut kyl laulo, et************************************************************** ;)
Viimeksi muokannut Kari.L, 25.11.2005 4:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nonni sitten tuli suurta edistystä tänään kun sain vihdoinkin käsijarruvaijerien suojaputket. (tilaustavaraa 12x1 sinkittyä) Ja toisellapuolelle sain jo paikallekkin sen ja kun se oli paikallaan niin kaikki on sillä puolella autoa alustassa valmista. Niinpä esab-liimailin ekan matkustamon lattian palankin paikoileen.
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4702.jpg
Viikonloppuna varmaankin laitan loputkin paikoilleen niin on peltihommat aikalailla loppusuoralla sen jälkeen.
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4702.jpg
Viikonloppuna varmaankin laitan loputkin paikoilleen niin on peltihommat aikalailla loppusuoralla sen jälkeen.
Viimeksi muokannut Tanhis, 20.12.2005 13:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
^Niin jokos kuplassa oli t-kone paikallaan? ;)
Niin ja tänään laitoin toisen vaijeriputken paikoilleen ja hitsasin kaikki turhat reijät runkopalkeista umpeen ja samalla täytyi vetää kytkinvaijerin suojaputki uudestaan kun olin mennyt vetämään sen etuakselin välistä silleen että akselistoa ei olisi saanut irti ilman putken katkaisua. SItten laiton toisen lattiapelli paikoilleen ja sit on vielä 2jäljellä ja sitten maaliviiva häämöittää.
Perkl unohdin että sitten puuttuu vielä lämpöputki olisko jollian hyviä ehdotuksia
Niin ja tänään laitoin toisen vaijeriputken paikoilleen ja hitsasin kaikki turhat reijät runkopalkeista umpeen ja samalla täytyi vetää kytkinvaijerin suojaputki uudestaan kun olin mennyt vetämään sen etuakselin välistä silleen että akselistoa ei olisi saanut irti ilman putken katkaisua. SItten laiton toisen lattiapelli paikoilleen ja sit on vielä 2jäljellä ja sitten maaliviiva häämöittää.
Perkl unohdin että sitten puuttuu vielä lämpöputki olisko jollian hyviä ehdotuksia
Viimeksi muokannut Tanhis, 20.12.2005 13:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
No en sitten saanut lattiapeltejä paikalleen tänäviikonloppuna kun loppui hitsauslanka.
No ei siinä sitten mitään kun olin kerran jo tallilla niin kävin koneen kimppuun ja ei kestänyt kauaa että huomasin että kone ei oikein pyöri niinkuin pitäisi eli ei mene koko kierrosta ympäri. No ei siinä sitten mitään otin venttiilikopat irti ja tarkistin ettei työntötanko ole tippunut tai muuta no ei ollut. No sitten katoin että minkäpytyn kohdalla se pysähtyy ja otin sitten sen pytyn tulpan irti ja pistin paineilmaa sisälle että kuulisin että onko siellä jotain irtonaista no ei ollut mutta sieltä tuli sellainen tutunvärinen ruosteen pöllähdys ulos ja silloin päätin että nyt pitää kyllä ottaa kansi irti että näkee että mitä se on syönyt no niin ja lopusta kuvat kertoo varmaankin enemmän.
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4227.jpg
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4228.jpg
No vesikonehhan siittä oli tullut eli säilytyksenaikana ennen kuin ostin tuon niin oli päässyt vettä pako/imukanavasta sisään ja mäntä ja ventiilit olivat ruostuneet aivan paskoiksi
Sitten kun tuon koneen olin purkanut ja todennut tilanteen ja nauranut kippurassa tuota tapahtumaa niin menin vielä ja hioin väliseinän pellille koska siinä oli pohjanhiekkapuhalluksen jälkeen jäänyt kiveniskemiä mitkä oli ruostuneet ja täten piti hioda pois.
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4231.jpg
No ei siinä sitten mitään kun olin kerran jo tallilla niin kävin koneen kimppuun ja ei kestänyt kauaa että huomasin että kone ei oikein pyöri niinkuin pitäisi eli ei mene koko kierrosta ympäri. No ei siinä sitten mitään otin venttiilikopat irti ja tarkistin ettei työntötanko ole tippunut tai muuta no ei ollut. No sitten katoin että minkäpytyn kohdalla se pysähtyy ja otin sitten sen pytyn tulpan irti ja pistin paineilmaa sisälle että kuulisin että onko siellä jotain irtonaista no ei ollut mutta sieltä tuli sellainen tutunvärinen ruosteen pöllähdys ulos ja silloin päätin että nyt pitää kyllä ottaa kansi irti että näkee että mitä se on syönyt no niin ja lopusta kuvat kertoo varmaankin enemmän.
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4227.jpg
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4228.jpg
No vesikonehhan siittä oli tullut eli säilytyksenaikana ennen kuin ostin tuon niin oli päässyt vettä pako/imukanavasta sisään ja mäntä ja ventiilit olivat ruostuneet aivan paskoiksi
Sitten kun tuon koneen olin purkanut ja todennut tilanteen ja nauranut kippurassa tuota tapahtumaa niin menin vielä ja hioin väliseinän pellille koska siinä oli pohjanhiekkapuhalluksen jälkeen jäänyt kiveniskemiä mitkä oli ruostuneet ja täten piti hioda pois.
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4231.jpg
Viimeksi muokannut Tanhis, 20.12.2005 13:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Noniin tuli sitten vedettyä muutama metri saumaa ~6m ja tältä näyttää lattia nyt
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4697.jpg
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4709.jpg
Vielä pitäis tehdä luukku vaihteensiirtäjän puslalle. Jos jollain olisi näyttää kuvaa jostain tuollaisesta luukusta niin olisi kiitollinen.
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4697.jpg
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4709.jpg
Vielä pitäis tehdä luukku vaihteensiirtäjän puslalle. Jos jollain olisi näyttää kuvaa jostain tuollaisesta luukusta niin olisi kiitollinen.
Viimeksi muokannut Tanhis, 20.12.2005 13:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
olikos se nytten niinn että ennen vuotta 67 valmistettuihin autoihin saa muutoskatsestuksella suoraan rekisteröityä suuremman henkilömäärän ilman veroseuraamuksia mutta uudemmista en sitten tiedä että miten tarkalleen.
Yhdistyksen foorumilla on enemmän juttua tuosta asiasta http://www.fvwa.fi
edit:
tarkemmin täältä
http://www.fvwa.fi/keskustelu/viewtopic.php?t=2338
Yhdistyksen foorumilla on enemmän juttua tuosta asiasta http://www.fvwa.fi
edit:
tarkemmin täältä
http://www.fvwa.fi/keskustelu/viewtopic.php?t=2338
Tuskin tollanen mahdotonta olisi saada rekisteriin muutaman poikkeusluvan kyllä voisi tarvita ;) Kantava runko jostain jenkistä ja juniksen koppa päälle. :D
Sitten tänään tuli tehtyä pohja kurkkausluukkua vaille valmiiksi ja helmankin sain paikoilleen.
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4724.jpg
Sitten tänään tuli tehtyä pohja kurkkausluukkua vaille valmiiksi ja helmankin sain paikoilleen.
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4724.jpg
Viimeksi muokannut Tanhis, 20.12.2005 13:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
tänään sain sitten pohjan täysin valmiiksi
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4726.jpg
Ja sitten kurkkausluukunkin sain paikalleen
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4725.jpg
Ja sitten korjasin kojelaudan rivoissa olleet reijät ja nyt se näyttää aika perhanan siistiltä
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4727.jpg
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4726.jpg
Ja sitten kurkkausluukunkin sain paikalleen
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4725.jpg
Ja sitten korjasin kojelaudan rivoissa olleet reijät ja nyt se näyttää aika perhanan siistiltä
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4727.jpg
Viimeksi muokannut Tanhis, 20.12.2005 13:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nooh on ne nyt sellaisia saumoja että kehtaa esitellä mutta en jaksanut suuremmin ruveta hiomaan kun ei tule näkyvääle paikalle vain lattiamaton alle. Ja kaikki saumat hitsasin tosiaankin sisäpuolelta että pohjan saumat näyttää siistimmiltä. Ja tuon ritilän kun hioin ja siistin niin siinä on kauniiksi hiotu kun on aikalailla näkyvillä kokoajan kun autossa istuu
Viimeksi muokannut Tanhis, 20.12.2005 13:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tuli sitten väännettuä eberille jalat ja tehtyä lämpöputki vähän poikkeavasta paikasta läpi. Eli ideana se että saa etu kabiinin kunnolla lämpimäksi ja taakse meinaan pienen haaran kanssa vetää mutta sitä en ole tarkalleen vielä suunnitellut kun se tarttisi sitten jonkun luukunkin jakamaan ilmaa.
Sitten noiden kahden putken välille tulee joku tiiviste/letkun pätkä eristämään eberi värinöiltä.
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4743.jpg
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4744.jpg
Noita en ehtinyt vielä kunnolla viimeistelemään
Sitten noiden kahden putken välille tulee joku tiiviste/letkun pätkä eristämään eberi värinöiltä.
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4743.jpg
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4744.jpg
Noita en ehtinyt vielä kunnolla viimeistelemään
Viimeksi muokannut Tanhis, 20.12.2005 13:38. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Pitäis toimia en kyllä 100 pros varma ole nimittäin ei ole ollut akkua ja b-kannua sillain hollilla että olis pystynyt testaamaan mutta jos ei toimi niin sitten hommataan uusi
Ja tuossa kokokuva autosta miltä se näytti eilen (11.12-05)
Ja tuossa kokokuva autosta miltä se näytti eilen (11.12-05)
Viimeksi muokannut Tanhis, 20.12.2005 13:38. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Nyt olisi hakusessa lämpöputki auton alustaan eli kaikki vinkit otetaan vastaan täytyisi olla väh. 1.5m pitkä 1-2mm seinämällä ja 78mm olisi oikea halkaisija mutta kaikki sen yli kelpaa kunhan ei nyt sentään liioittelemaan ruveta. Ja galvanoitu ei kelpaa kun kerran sitä on vähän paska hitsata
Viimeksi muokannut Tanhis, 20.12.2005 13:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Satuin osumaan tuonne www.fireimages.net :n sivuille. Sieltä näytti Helsingin Pelastuslaitoksen galleriasta löytyvän tällainen helmi:
On se vain nätti ollut alkuperäisvärityksessään. Eikös tuo Tanhiksen pirssikin ollut alunperin lanssi?
On se vain nätti ollut alkuperäisvärityksessään. Eikös tuo Tanhiksen pirssikin ollut alunperin lanssi?
lämppäriin ois saanu varmasti yhdellä ilmoituksella oikean mallisen lähdön joka väistää tankin ja menee siitä suorakulmiosta (joka sulla on hitsattu kiinni) kabiiniin. Helpotti elämää ainakin mulla, oli meinaan kans tuommonen pyöreä kiinni ku auton hommasin.
Juu tiedossa oli ja semmoinen lanssissa on joskus ollut orkkiksenakin.
Mutta ongelmana tuon kanssa olisi ollut se kun vieläkin on suunnitelmissa se että ainakin ekassa kokoonpanossa en laita lainkaan lämmönvaihtimia niinpä vedän lämppäriltä suoraan auton alle mikä helpoittaa tulevaisuuden lämmönvaihtimien asentamista.
On se vain nätti ollut alkuperäisvärityksessään. Eikös tuo Tanhiksen pirssikin ollut alunperin lanssi?
Paikaansa pitää
mulla on doppelissa viemäriputkea :)
Siis muovista vai millaista nimittäin muovi on kuin pyhäinhäväistys ;)
Viimeksi muokannut Tanhis, 20.12.2005 13:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Juu muovia se mun mielestä on, en ole ite laittanut. on edellisen omistajan rakennelma. Sonderiin on kans toi lämmitys vielä ratkaisematta kun siinä koneessa minkä laitan ei ole sorsia ollenkaan. lämpöä sen enempää en tarviikkaan kunhan sais jonkun hönkäyksen tuulilasiin ettei menis huuruun. Ajattelin vetää puhallinkopasta suoraan putket lämpökanavaan tai sit laittaa jonkun sähköpuhaltajan auton alle.
no toi tuulilasin huurtumisongelma on mulla hoidettu sitten taas lämmitettävillä tuulilaseilla
Viimeksi muokannut Tanhis, 20.12.2005 13:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
On se vain nätti ollut alkuperäisvärityksessään. Eikös tuo Tanhiksen pirssikin ollut alunperin lanssi?
olihan se. Kemin Veitsiluodon tehtaan ambulanssina ollut. Rovaniemen pörhöllä on tuollainen orkkis ambulanssi. tosin se pörhön ambulanssi on nännivilkuilla oleva yksilö eli vaikkaisin vuosimalliksi 61-63 ?
Ehkä vähän OT... mutta mitäs jos jatkaisit projektia ja tekisit siitä tällaisen? :) Värityskin noudattelee suunnittelemaasi linjaa...
Noniin repäisin sitten etuakselistonkin ulos tänään ja sieltä löytyi pikku ylläri
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4763.jpg eli iskari tornissa oli tuollainen kiva aukko ja toisella puolella ei ollut vielä läpireikää mutta oli niin ohut että laitoin sinnekkin vähän uutta peltiä.
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4762.jpg
Ja tuolta se näytti sitten jälkikäteen ennen maalia.
Sitten piti irroittaa myös toisen etuiskarin kiinni ruostunut pusla mikä oli jäänyt kiinni iskarin kiinnikkeeseen.
Ja tässä koko akselisto odottelemassa maalaamista
http://fvwa.sitefactory.fi/data/2001.JPG (iso kuva)
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4763.jpg eli iskari tornissa oli tuollainen kiva aukko ja toisella puolella ei ollut vielä läpireikää mutta oli niin ohut että laitoin sinnekkin vähän uutta peltiä.
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4762.jpg
Ja tuolta se näytti sitten jälkikäteen ennen maalia.
Sitten piti irroittaa myös toisen etuiskarin kiinni ruostunut pusla mikä oli jäänyt kiinni iskarin kiinnikkeeseen.
Ja tässä koko akselisto odottelemassa maalaamista
http://fvwa.sitefactory.fi/data/2001.JPG (iso kuva)
Hitsailin tänään pohjaa ja tein reikiä lämmitysputkelle ja sit huomasin passatin alut nurkassa ja tyhjän pyöränkotelon wilmassa no lopputuloksen näette kuvasta
Edit: Juu en siis todellakaan ole sovittamassa noita autoon vaikkakin on akselisto/ takanavat mnissä olis pulttijako noille. Vain ihan orkkis 15" sirkkelinterät olen laittamassa. Ja jos jotain muita niin bmr:rrät
Edit: Juu en siis todellakaan ole sovittamassa noita autoon vaikkakin on akselisto/ takanavat mnissä olis pulttijako noille. Vain ihan orkkis 15" sirkkelinterät olen laittamassa. Ja jos jotain muita niin bmr:rrät
Viimeksi muokannut Tanhis, 22.12.2005 22:06. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
No on tässä pari päivää tullut ujutettua lämpöputkea auton alle ja sitten väännettyä putken etupäätä etuakseliston yli. Etupään olen vääntänyt 1.5 pellistä sillain että ekaksi väänsin yläosan ja hitsasin paikoilleen ja sitten kun yläosa oli valmiina niin sitten kävin alaosan kimppuun ja hitsasin sen yläosaan kiinni. Vieläkin on hiukan kesken mutta huomenna on varmaankin etupää aikalailla valmiina että voi ruveta haaveilemaan maalaamista.
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4772.jpg
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4773.jpg
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4772.jpg
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4773.jpg
Tänään tuli sitten kaverin kanssa lyötyä takaluukku paikoilleen niinsanotusti pysyvästi. Eli kun kerran vanhasta lanssista on kyse ja orkkisluukkua ei ole tallella niin täytyi vähän soveltaa eli hitsattiin takaluukun saranat kiinni kun vastakappaleita ei ollut ja olisi ollut miltei mahdotonta vääntää niintä sinne väliin järkevästi.
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4775.jpg
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4775.jpg
Ja sitten tuli lämmitysputkikin valmiiksi ja nyt kun jälkikäteen ajattelee niin se oli aika työläs.
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4778.jpg
Sitten on vielä takapäässä haaroituksen tekeminen
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4778.jpg
Sitten on vielä takapäässä haaroituksen tekeminen
Sitten tuli väsättyä haarotus lämpökanavaan takamatkustajia ajatellen
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4782.jpg
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4783.jpg
Ideana olisi laitaa tuohon vielä räppänä minkä saisi suljettua että kaikki mahdollinen lämpö tulisi silloin eteen.
Sitten on vielä edessä putken liittäminen tuohon kanavaan mikä tulee eberiltä
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4784.jpg
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4782.jpg
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4783.jpg
Ideana olisi laitaa tuohon vielä räppänä minkä saisi suljettua että kaikki mahdollinen lämpö tulisi silloin eteen.
Sitten on vielä edessä putken liittäminen tuohon kanavaan mikä tulee eberiltä
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4784.jpg
No sanotaan näin että kyllä tiedossa on että kun vähän etsii niin löytää vaikka mitä. Mutta jos tilanne on sellainen kuin minulla että kokoajan saisi olla etsimässä jotain pientä niin ei se ole enää järkevää. Jos ajattelee tuotakin putkea niin olisisi siinä säästänyt montakin tuntia ja jonet kirosanat mutta säästin siinä myös yhden hakumatkan postiin mahdollisen viikon odottamisen ja aina ei ole varmuutta että mitää saa jos tilaa jostain ilman näkemättä. Ja tuskin tuollainen putki olisi kalliskaan ollut mutta kun kerran oli kaksi vaihtoehtoa a. odottaa viikko putkea mikä ei välttämättä ole ehjä korjata siittä ruostevikaa tms. ja maksaa >~20€ tai b. vääntää itse pellitä mitä on tallissa valmiina ja saa juuri sellaisen minkä haluaa kustannus <10€ (isoja rahoja opiskelijalle :)).
Ei mitään henkilökohtaista mutta on ollut pari huonoa kokemusta käytettyjen osien tilailemisesta ja sitten vielä painaa aikatalu päälle että saa ensikesäksi ajoon.
Ei mitään henkilökohtaista mutta on ollut pari huonoa kokemusta käytettyjen osien tilailemisesta ja sitten vielä painaa aikatalu päälle että saa ensikesäksi ajoon.
ilmakanava on sitten valmis kokomatkalta tuossa pari kuvaa pari saumaa vielä pittä hioda auton alta mutta muuten valmis
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4819.jpg
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4820.jpg
Sitten tuli etuakselisto maalattua epoksi-pohjaisella maalilla ruiskun kanssa
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4818.jpg ja väriksi valkkasin saman sinisen kuin vaihdelaatikossakin.
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4830.jpg
Sitten aloitin etupuörän ripustuksen purkamisen ja jämähdin sisimmäiseen pyöränlaakeriin kun ei ollut sopivaa ulovetäjää.
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4817.jpg
Ja sitten huomenna rupean tekemään loppuvalmisteluita alustan maalaamista varten ja jos ylihuomenna saisi maalattua. Alustan väriksi valkkasin mustan
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4819.jpg
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4820.jpg
Sitten tuli etuakselisto maalattua epoksi-pohjaisella maalilla ruiskun kanssa
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4818.jpg ja väriksi valkkasin saman sinisen kuin vaihdelaatikossakin.
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4830.jpg
Sitten aloitin etupuörän ripustuksen purkamisen ja jämähdin sisimmäiseen pyöränlaakeriin kun ei ollut sopivaa ulovetäjää.
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4817.jpg
Ja sitten huomenna rupean tekemään loppuvalmisteluita alustan maalaamista varten ja jos ylihuomenna saisi maalattua. Alustan väriksi valkkasin mustan
Viimeksi muokannut Tanhis, 5.1.2006 21:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sitten tuli purettua se pyöränapa hässäkkä osiin maalusta varten
http://fvwa.sitefactory.fi/data/2026.JPG(tuli vahingossa iso kuva)
ja vietyä vanteet ja jarrukilvet hiekkapuhallettavaksi. Suureksi ongelmaksi osoittautui niiden alimmaisen laakerin alla olleiden holkkien irroitus ja sitä varten tarvitsi modata ulosvetäjää hieman.
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4832.jpg
Ja sitten alustan maalaus venyy ainakin sunnuntaille koska en sit tajunnut että kaupathan on kiinni huomenna.
http://fvwa.sitefactory.fi/data/2026.JPG(tuli vahingossa iso kuva)
ja vietyä vanteet ja jarrukilvet hiekkapuhallettavaksi. Suureksi ongelmaksi osoittautui niiden alimmaisen laakerin alla olleiden holkkien irroitus ja sitä varten tarvitsi modata ulosvetäjää hieman.
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4832.jpg
Ja sitten alustan maalaus venyy ainakin sunnuntaille koska en sit tajunnut että kaupathan on kiinni huomenna.
Viikonloppuna maalailin pohjaa ja meni sitten miltei hermot kun oli ruiskusta huonosti ulostulevaa maalia ja sitten vielä se maali loppui kesken homman kesken eli epoksipohjamaali vielä en oikein tiedä että mitä sen päälle vetäisi jos mitään.
Sitten sain olka-akselit maalattua http://fvwa.sitefactory.fi/data/4835.jpg
pitää koettaa jos saisi viikonloppuna etuakseliston koottua eli jarrukilvet pitäisi saada maalattua tässä alkuviikosta.
Ja tänään hain vanteet ja jarrukilvet hiekkapuhalluksesta ja lähemmän tarkastelun jälkeen vain yhden vanteen huulta pitää vähän oikoa.
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4836.jpg (kuva on vähän tumma kun otin kännykällä pimeässä)
Sitten sain olka-akselit maalattua http://fvwa.sitefactory.fi/data/4835.jpg
pitää koettaa jos saisi viikonloppuna etuakseliston koottua eli jarrukilvet pitäisi saada maalattua tässä alkuviikosta.
Ja tänään hain vanteet ja jarrukilvet hiekkapuhalluksesta ja lähemmän tarkastelun jälkeen vain yhden vanteen huulta pitää vähän oikoa.
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4836.jpg (kuva on vähän tumma kun otin kännykällä pimeässä)
Ai onko mulla sellainenkin?
Ja toinen brobleema tuon kameran kanssa on se että vaikka olisikin kamera käytössä 24/7 niin sitä on aika vittumaista pitää taskussa toisin kuin kännykkää.
Ja nuo kuvat on ainakin itselleni riittävän kokoisia ja tarkkoja kunhan ei ole pimeä kuten esim. vannekuvissa.Niin ja ei kunnon kamerallakaan saa helposti kunnon kuvia hämärässä ilman salamaa.
Ja toinen brobleema tuon kameran kanssa on se että vaikka olisikin kamera käytössä 24/7 niin sitä on aika vittumaista pitää taskussa toisin kuin kännykkää.
Ja nuo kuvat on ainakin itselleni riittävän kokoisia ja tarkkoja kunhan ei ole pimeä kuten esim. vannekuvissa.Niin ja ei kunnon kamerallakaan saa helposti kunnon kuvia hämärässä ilman salamaa.
Tuli sitten viikonloppuna maalattuna alustaakin ekaan kertaan
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4843.jpg
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4844.jpg
vielä pitää maaltata toiseen kertaan ja vetää pensselillä palkkien päältä ja muualta mihin ruiskulla ei pääse.
Sitten tännä porasin vanteiden klipsut pois ja käyn huomenna hakemassa pultteja ja nylokkeja että saa uudet klipsut kiinni ja sen jälkeen vanteet maalattua.
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4842.jpg
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4843.jpg
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4844.jpg
vielä pitää maaltata toiseen kertaan ja vetää pensselillä palkkien päältä ja muualta mihin ruiskulla ei pääse.
Sitten tännä porasin vanteiden klipsut pois ja käyn huomenna hakemassa pultteja ja nylokkeja että saa uudet klipsut kiinni ja sen jälkeen vanteet maalattua.
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4842.jpg
sitten sain tänään vaihdettua pölärin klipsit ja jätin sitten niittauksen väliin ja laitoin 10mmx4mm uppokantaisilla ruuveilla ja nyloc muttereilla kiinni.
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4845.jpg
huomenna pitäisi sitten maalata noi vanteet sisäpuolelta ja ehkä sunnutaina ulkopuolelta korin väriin (punaiseksi) sisältä ajattelin maalata mustaksi epoksi maalilla.
Sitten jarrukilvet ja rummut maalasin tänään.
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4846.jpg
Ja myöskin tein reijät pariovien lukitus tappeja (tai miksi niitä nyt kutsuisi) varten ja vahvistin sitä peltiä siittä ympäriltä.
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4847.jpg
Sitten kävin kolppaamassa että mitä kaikkea varastosta löytyykään ja löytyis sitten sellaisiakin mitä en edes tiennyt että varastossa on kuten mm. potkupaffit ja piti sitten koettaa niitä paikoilleenkin kun ne kerran ne siellä oli ja hyvin näytti sopivan.
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4848.jpg
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4845.jpg
huomenna pitäisi sitten maalata noi vanteet sisäpuolelta ja ehkä sunnutaina ulkopuolelta korin väriin (punaiseksi) sisältä ajattelin maalata mustaksi epoksi maalilla.
Sitten jarrukilvet ja rummut maalasin tänään.
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4846.jpg
Ja myöskin tein reijät pariovien lukitus tappeja (tai miksi niitä nyt kutsuisi) varten ja vahvistin sitä peltiä siittä ympäriltä.
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4847.jpg
Sitten kävin kolppaamassa että mitä kaikkea varastosta löytyykään ja löytyis sitten sellaisiakin mitä en edes tiennyt että varastossa on kuten mm. potkupaffit ja piti sitten koettaa niitä paikoilleenkin kun ne kerran ne siellä oli ja hyvin näytti sopivan.
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4848.jpg
Sitten on vanteet maalattu ja näyttävät aika perkeleen hyviltä kuva kertokoon enemmän
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4852.jpg
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4851.jpg
sitten pitäisi vielä päättää että millaiset kumit noiden päälle kiskasee, ehdotuksia.....
Sitten sain olka-akseli/ jarrupaketin kasaan
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4853.jpg
Vähän kyllä jännittää että toimiiko jarrusylinterit nimittäin jos ei toimi niin sitten vasta homma kuseekin ja sitten menee homma siihen että kumman tekee modaako uudemman etuakseliston ja muuttaa takapään irs:ksi tai pitääkö vanhan kunnostetun ja heittäisi alennusvaihteet takaa vittuun suora-akseli konversiolla.
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4852.jpg
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4851.jpg
sitten pitäisi vielä päättää että millaiset kumit noiden päälle kiskasee, ehdotuksia.....
Sitten sain olka-akseli/ jarrupaketin kasaan
http://fvwa.sitefactory.fi/data/4853.jpg
Vähän kyllä jännittää että toimiiko jarrusylinterit nimittäin jos ei toimi niin sitten vasta homma kuseekin ja sitten menee homma siihen että kumman tekee modaako uudemman etuakseliston ja muuttaa takapään irs:ksi tai pitääkö vanhan kunnostetun ja heittäisi alennusvaihteet takaa vittuun suora-akseli konversiolla.
saahan sylkkyihin uutta mäntä/tiivistesettiä, muistaakseni peräti 5 eskoa sarja, per sylkky. Ei tartte stressata koko jarrusettimuutoksilla. Ja jos muutosta tekee, ni halvemmaks tulee roiskasta sitte uudemman pallokeulan akselisto levyineen, ja adapterilla laittaa noi vanhemmat vanteet jos niin haluaa. Tai vaihtoehtoisesti sorvata pölykapselin sisällä oleva osa vanteesta veks ja hitsata sinne piiloon pallokeulan vanteen keskiosa ;) Noinkin on nähty tehtävän...
noniin tuollaisesta en ole ennen kuullukkaan että jarrusylintereihin myytäisiin korjaussettejä mutta nyt kun sen sanoit niin mekaaninen osahan se on.
Ja tosiaankin mulla on uudemman pallon etuakselisto mutta sen kanssa taitaisi olla suuri jarru remppa kanssa edessä niinpä mielummin vanha ekaksi kuntoon ja sitten miettimään uudempaa kun on kaikki irs hilut takapäähän hommattu.
Ja tosiaankin mulla on uudemman pallon etuakselisto mutta sen kanssa taitaisi olla suuri jarru remppa kanssa edessä niinpä mielummin vanha ekaksi kuntoon ja sitten miettimään uudempaa kun on kaikki irs hilut takapäähän hommattu.
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa