Ilmanottoaukon teko
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 14
- Liittynyt: 22.10.2004 20:52
Ilmanottoaukon teko
Mistä aineesta tota ilmanottoaukkoa kannattais tohon konpeltiin ruveta väsäämään? Pellistä varmaan tulis kestävämpi mutta lasikuidusta saisi tyylikkäämmän näillä minun taidoillani. Eli kestääkö lasikuituinen talvet ja pakkaset?
Noita kuitusia olen aika monta nähnyt haljenneine kitteineen. Eipä tosin nuo pohjatyötkään näytä kaikille helppoja olevan. Viimeksi ihastelin noita ACS2005:ssä. Kehtaavat vielä tuoda näytille. Unohtas ainakin just ton mallin.
Pelti kestää ja tinaa saumaan.
Pelti kestää ja tinaa saumaan.
Viimeksi muokannut Levis, 26.9.2005 21:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
^No se murtuminen liittyyy tähän yhtä paljon kun sinun toteamus lasikuidun vahvuudesta. Oletkos sinä edes käyttänyt koskaan koritinaa vai tunkenut sitä pakkelia joka koloon? Ei ole tarkoitus roiskia sinne päin ja peittää jälkiä pakkelilla vaan sen voi tehdä jo kerralla kunnolla. Jos joku nyt haluaa tehdä peltiin reijän ja kuiduttaa siihen ilmanottoaukon ja pakkeloida sen, niin siitä vaaan. Itse tekisin vain toisin.
Vaikka kuinka yrittää lätkiä kuitua kiinni kaikkien "sääntöjen" mukaan, niin ajan kanssa se halkeaa.
Omastakin autosta fiksuna ripuloin konepellin lasikuidulla muutama vuosi sitten. Näin fiksulta näyttää nykyään ->
http://img.photobucket.com/albums/v329/hannu_h/Volvo/volvo209.jpg
Omastakin autosta fiksuna ripuloin konepellin lasikuidulla muutama vuosi sitten. Näin fiksulta näyttää nykyään ->
http://img.photobucket.com/albums/v329/hannu_h/Volvo/volvo209.jpg
Konepeittohan on altistuneena melkoisille lämpövaihteluille. Tuskin kuitu ja pelti reagoivat juuri samalla tavalla ja ajan myötä se vaan näyttää halkevan saumasta. Ainakin niin monet tuollaiset scoopit olen ihan tarkoituksella katsonut todella tarkkaan.
En tiedä jos homman tekee joku ihan pro tyyppi niin miten sitten käy. Omat taidot eivät riittäisi lasikuitu osan kiinnittämiseen peltiin niin että varmasti kestää. Eri asia on tietenkin jos koko konepeitto on kuitua ja liitoksia eri materiaalien kesken ei synny.
Pelti osan kyllä saa kiinni. Pistettä vaan sopivin välein kunnes on sauma. Siistiminen rälläkällä ja tinan siloittelu päälle. Tina sulaa peltiin kiinni ja muodostaa ihan erilaisen sidoksen kuin joku kitti. Tina ei myöskään ime kosteutta.
En tiedä jos homman tekee joku ihan pro tyyppi niin miten sitten käy. Omat taidot eivät riittäisi lasikuitu osan kiinnittämiseen peltiin niin että varmasti kestää. Eri asia on tietenkin jos koko konepeitto on kuitua ja liitoksia eri materiaalien kesken ei synny.
Pelti osan kyllä saa kiinni. Pistettä vaan sopivin välein kunnes on sauma. Siistiminen rälläkällä ja tinan siloittelu päälle. Tina sulaa peltiin kiinni ja muodostaa ihan erilaisen sidoksen kuin joku kitti. Tina ei myöskään ime kosteutta.
no sentin paksunenkin lasikuitu kestää melkeinm mitä vain eikä paina vielä mitään.
Joo, "sentin" paksuinen, ei se kyllä enää kevyttä ole, mutta mietis kuinka paljon sentin paksunen rauta kestää. Voi vähän aikaa potkia ennenkuin se menee lyttyyn. Paino toki on tässä tapauksessa suurempi, mutta jos verrataan ihan ohutta 0.75mm peltiä jota autossa on enimmäkseen, taitaa kyllä pelti voittaa kuidun tässä tapauksessa vahvuudessa ja jos haluat kuidusta yhtä vahvaa, niin se rupeekin yllätys yllätys painamaan aika tavalla.
ja jos ajan myötä kuitu halkeilee niin samassa ajassa se pelti ruostuu puhki.
edit:
http://koti.mbnet.fi/notser/Golf/07.03.2005/kuva%20009.jpg
tuokin on vielä ruuveilla kiinni alhaaltapäin ja laminoitu kunnolla peltiin kiinni, varmasti kestää ja pitää.
edit:
http://koti.mbnet.fi/notser/Golf/07.03.2005/kuva%20009.jpg
tuokin on vielä ruuveilla kiinni alhaaltapäin ja laminoitu kunnolla peltiin kiinni, varmasti kestää ja pitää.
Pari mietettä: Konepellin etuosassa on yleensä alipaine ja lähellä tuulilasia ylipaine. Jos teet aukkoa josta haluat ilmaa sisään konehuoneeseen, tee se lähelle tuulilasia. Jos taas haluat aukon josta ilma poistuu konehuoneesta, tee se konepellin etuosaan. Konepellin keskivaihella ilma meneekin sit "miten sattuu", autosta ja aukon muotoilusta riippuen
Lisäksi heti konepellin pinnalla ei yleensä ilma liiku, mutta pari cm ylempänä se jo liikkuu. Eli jos tekee oikein scooppia jonka on tarkoitus ottaa ilmaa konehuoneesen, tulee sen (yleensä) olla konepellin takaosassa ja mielellään joko riittävän korkea tai nostettu pari cm ylös konepellin pinnasta.
Lisäksi heti konepellin pinnalla ei yleensä ilma liiku, mutta pari cm ylempänä se jo liikkuu. Eli jos tekee oikein scooppia jonka on tarkoitus ottaa ilmaa konehuoneesen, tulee sen (yleensä) olla konepellin takaosassa ja mielellään joko riittävän korkea tai nostettu pari cm ylös konepellin pinnasta.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa