1.8T Golf ahtopaineen aaltoilu

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

petrij
-
Viestit: 60
Liittynyt: 23.8.2003 14:54

1.8T Golf ahtopaineen aaltoilu

ViestiKirjoittaja petrij » 9.8.2005 18:02

Kertokaapa mitä kannattaisi tarkistaa, kun ahtopaineet tuntuvat aaltoilevan kaikenlaisissa kiihdytyksissä? Auto kiihtyy ihan mukavasti, mutta teho aaltoilee, kuten myös turbon ääni. Autossa on Revon lastu.
Viimeksi muokannut petrij, 18.8.2005 19:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

murtsi
-
Viestit: 475
Liittynyt: 23.7.2003 14:45

ViestiKirjoittaja murtsi » 10.8.2005 10:12

Searchia hakusanalla MAF, tai ilmamassamittari, tai...

petrij
-
Viestit: 60
Liittynyt: 23.8.2003 14:54

ViestiKirjoittaja petrij » 24.8.2005 19:10

mitä muuta kannattaisi tarkistaa? asensin ahtopainemittarin ja huomasin, että aaltoilu ilmenee lähinnä paineilla 1,2-1,4 bar kolmosella tai suuremmalla kiihdytettäessä. Toisinaan myös pienemmillä vaihteilla, mutta samalla painealueella. Vaihtelee toisinaan myös 1 barin pinnassa.
Voisiko vian aiheuttaa joku ahtopainetta tarkkaileva anturi? Lisää ideoita kaivataan.
Viimeksi muokannut petrij, 9.9.2005 12:10. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 24.8.2005 19:42

Ahtopaineen säätöventtiiliä (internetkielellä N75) kokeilisin vaihtaa mikäli mitään vuotoja ei ole.

petrij
-
Viestit: 60
Liittynyt: 23.8.2003 14:54

ViestiKirjoittaja petrij » 9.9.2005 12:09

vika jatkuu... nyt tsekattu:

- MAF otettu irti

- kokeiltu uudella N75:lla

- ahtovuodot etsitty (näkyy kuulemma kosteutena kohdassa, josta vuotaa?)

- Forge 007P vaihdettu takaisin vakio Boschiin

Kaikki tehty erikseen, mutta ilmiö on esiintynyt täsmälleen samanlaisena jokaisen kokeilun jälkeen.

Ideoita?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 9.9.2005 14:38

Eikös painevuodot tutkita paineistamalla?

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 9.9.2005 15:22

Ilmamäärämittari irti ja siihen joku adaptaatio että saa paineilmaa lykättyä.

petrij
-
Viestit: 60
Liittynyt: 23.8.2003 14:54

ViestiKirjoittaja petrij » 9.9.2005 22:09

ookkei. Selvisipä tässä sellainen pointti, että turbo ei saisi pitää ääntä. Meikäläisellä on viheltänyt huhtikuusta iloisesti. Lastutettiin heinäkuussa. Ajattelin, että ääni kuuluu asiaan, mutta onkin ilmeisesti vian merkki. Näin siinä käy kun on turbo- amatööri asialla. Eli antaako tämä viheltävä ääni uusia ideoita?

Ampenaattori
-
Viestit: 360
Liittynyt: 5.3.2004 22:51

ViestiKirjoittaja Ampenaattori » 9.9.2005 23:41

Kyllä se turpo ääntä saa pitää. Vissiinki ääntää reilummin ku lastutettu (kovemmat paineet) kuin vakio. Jos turbon laakeri rupeaa jumimaan niin luulis ettei se satunnaista aaltoilua tee vaan hajoaa ennen pitkää. Laakeri vika ilmenee luultavammin myös putken päästä nousevana sinisenä savuna. Mulla aiheutti pienen pieni ahtovuoto nykimistä.

Lisää oman auton oireista tuolla -> http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic. ... =pyll%E4ri

petrij
-
Viestit: 60
Liittynyt: 23.8.2003 14:54

ViestiKirjoittaja petrij » 24.9.2005 18:19

Elikkäs ilmiö korjaantui Revon ohjelman hienosäädöllä. Aavistuksen sitä vielä jäi (viitosella saa vielä heilumaan jos haluaa), mutta ei haittaa menoa juurikaan.

petrij
-
Viestit: 60
Liittynyt: 23.8.2003 14:54

ViestiKirjoittaja petrij » 26.9.2005 15:44

mitä teille muuten sanoo asetukset Boost 7 ja Timing 4 Revon softaan liittyen? Ennen kun nyki pahemmin oli Boost 6 ja Timing 5..

-Mika-
-
Viestit: 86
Liittynyt: 11.1.2004 20:18
Viesti:

ViestiKirjoittaja -Mika- » 26.9.2005 17:19

No toi timing ainakin meinaa sitä ,että kuinka "jyrkästi" ne paineet nousee.

petrij
-
Viestit: 60
Liittynyt: 23.8.2003 14:54

ViestiKirjoittaja petrij » 11.12.2005 10:12

vika jatkuu.. tein uuden havainnon: kun autosta on pidetty akkua irti X aika ja sillä lähtee ajamaan niin autossa ei ilmene minkäänlaista nykimistä seuraavaan viiteen - kymmeneen minuuttiin, kunnes palautuu ennalleen.. Missä vika?

Tero
-
Viestit: 1793
Liittynyt: 16.7.2003 21:45

ViestiKirjoittaja Tero » 12.12.2005 11:37

Onko varma juttu toi että timing meinaa ahtopaineen nousua? Luulis nimityksen puolesta olevan sytytysennakon perussäätö. Kävis enemmän järkeenkin tuo vähemmän boostia, enemmän ennakkoa asetukset.

h@b@/HT-Tune
-
Viestit: 190
Liittynyt: 24.7.2003 14:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja h@b@/HT-Tune » 13.12.2005 8:30

painetesti ehdottomasti kannattaa tehdä. vuotoja ei näe pelkästään silmämääräisesti. 1 bar painetta riittää mainiosti paljastamaan vuodot. Ennen tuon tekemistä ei kannata vaihtaa mitään osia.

petrij
-
Viestit: 60
Liittynyt: 23.8.2003 14:54

ViestiKirjoittaja petrij » 1.4.2006 9:29

nyt on vika lopullisesti korjattu. N75- venttiilihän se lopunperin sittenkin oli..

petrij
-
Viestit: 60
Liittynyt: 23.8.2003 14:54

ViestiKirjoittaja petrij » 5.4.2006 13:56

sen verran vielä, että josko tämäkin nyt alkaa temppuilemaan, niin sitten lienee paikallaan N75J- venttiili.. Miten käytännössä löydän omalle koneelleni sopivan J-mallin venttiilin?

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 5.4.2006 16:51

Mites tuo painetesti tulee tehdä AGU koneelle? Mistä otetaan liitäntä venttiilille ja minkälainen venttiili on sopiva?

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 5.4.2006 19:23

Juice Posted: 9.9.2005 14:22 Post subject:

--------------------------------------------------------------------------------

Ilmamäärämittari irti ja siihen joku adaptaatio että saa paineilmaa lykättyä.



Tulipas luettua edelliset viestit huonosti! Minkäslaisen virityksen joutuu tehdä, että tuosta ilmamaäärämittarin reijästä saa lykättyä painetta? Joka olisi tiivis!

tero_v
-
Viestit: 396
Liittynyt: 14.2.2005 14:50

ViestiKirjoittaja tero_v » 5.4.2006 19:37

^poraat limsapullon pohjaan reijän (vaikka 12mm) ja tunget pullon imuputkeen ja kiristät klemmarilla ja laitat pullon korkkiin tubeless venttiilin ja siitä ilmaa sisään...
tämä ainakin on yks tapa...

E: 0.5 - 1bar, ku laittaa, niin jo pitäis vuodot löytyä...
Viimeksi muokannut tero_v, 5.4.2006 21:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 5.4.2006 20:41

^Kiitos!

E: Paljonkos uskaltaa painetta putkistoon laittaa?

hykkyrä
-
Viestit: 1068
Liittynyt: 20.8.2004 13:05

ViestiKirjoittaja hykkyrä » 5.4.2006 21:09

^Kyllähän sekin on tuossa ylhäällä sanottu.

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 5.4.2006 21:20

Ei pe**ele, nyt on silmissä vikaa...

imaS
-
Viestit: 348
Liittynyt: 31.10.2005 19:25

ViestiKirjoittaja imaS » 5.4.2006 21:47

15. viesti:
1 bar riittää paljastamaan vuodot

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 5.4.2006 22:02

Juu, huomasin :) Kiitos!

petrij
-
Viestit: 60
Liittynyt: 23.8.2003 14:54

ViestiKirjoittaja petrij » 12.4.2006 17:21

kertaalleen vielä: onko N75J venttiileitä montaa mallia ts. mistä tiedän mikä menee tuohon minun golffiini, jossa nyt on F mallin venttiili.

pr0ton

ViestiKirjoittaja pr0ton » 13.4.2006 18:45

---
Viimeksi muokannut pr0ton, 1.5.2006 0:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Miauh
-
Viestit: 219
Liittynyt: 19.1.2004 2:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Miauh » 21.4.2006 14:22

Mulla ei loppujenlopuksi ahtojen heilumiseen auttanut enää kuin Greddyn säädin eli se on sitte vimppa jos ei muuten toimaa :) Tai apex esim

Hupsi
-
Viestit: 155
Liittynyt: 3.10.2003 14:06

ViestiKirjoittaja Hupsi » 19.7.2006 21:31

Joko on alkuperänen ongelma selvinny? Jos ei niin sellanen testi paikallaan, että jos autossa vetoluistonesto (ASR), niin koitapa napata se pois päältä.

HanskiS
-
Viestit: 27
Liittynyt: 15.1.2006 11:33

ViestiKirjoittaja HanskiS » 26.7.2006 8:33

Oliskos kellään antaa tuon N75J venttiilin varaosanumeroa?
Ilmeisesti tuo venttiili on ihan sama kaikissa VAG 1.8T koneissa.

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 4.10.2006 11:41

Kertokaapas!

Tein pullosta työkalun, jonka sain laitettua maffin jälkeiseen imuletkuun kiinni...Ja painetta varovasti järjestelmään!

Saman tien puhisi ulos jostain etupuolelta (Näin ainakin epäilen, jatkan kuitenkin vielä etsintää!). Eikä järjestelmä edes pystynyt pitämään painetta yllä lainkaan.

Öljykorkin kiinni ollessa ei vuotanut. Öljytikun kun otti pois, niin sillon tuli ulos paineet heti.
Pitääkö myös järjestelmästä tulpata jotain ennen paineistusta (Kaasuläpän runko tulpata ahtoputken puolelta, huotinputkia yms?)?

Koneenahan toimii 1.8T AGU -99 Golf

tero_v
-
Viestit: 396
Liittynyt: 14.2.2005 14:50

ViestiKirjoittaja tero_v » 4.10.2006 16:56

ei tartte tulpata mitään... älä sitte säikähdä jos onnistuneen paineistuksen jälkeen pölläyttää vähän sinistä putkesta...

leppala
-
Viestit: 114
Liittynyt: 22.1.2005 20:14

ViestiKirjoittaja leppala » 4.10.2006 17:41

ei tartte tulpata mitään... älä sitte säikähdä jos onnistuneen paineistuksen jälkeen pölläyttää vähän sinistä putkesta...


Ja jos ei halua sinistä putkesta, niin ottaa huohottimen irti imuletkusta, ja tulppaa reijän vaikka ruuvimeisselillä.

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 5.10.2006 9:16

Ja jos ei halua sinistä putkesta, niin ottaa huohottimen irti imuletkusta, ja tulppaa reijän vaikka ruuvimeisselillä.


Tarviipa kokeilla!

Tero
-
Viestit: 1793
Liittynyt: 16.7.2003 21:45

ViestiKirjoittaja Tero » 5.10.2006 11:19

Eikä sieltä tuu yhtään sinistä kun ei työnnä mitään kaheksaa kiloa sinne.

tero_v
-
Viestit: 396
Liittynyt: 14.2.2005 14:50

ViestiKirjoittaja tero_v » 5.10.2006 21:27

^mulla pölläytti sinistä putkesta jo 1barin paineella


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 25 vierailijaa