Äänekäs ohjaustehostin (Corrado)
Valvoja: ffp jäsenet
Äänekäs ohjaustehostin (Corrado)
Mistä voisi johtua että ohjaustehostin pitää kohtuuttoman kovaa meteliä, etenkin paikallaan tai pienessä vauhdissa pyöriteltäessä ? Ääni on semmonen tasanen vinkuna, tai noh kuten aina on ääntä itseään vaikea kuvailla tekstin muodossa.
Vaihdoin Febit sisään ja ei äänet juuri pienentynyt. Tein ilmauksen ohjeiden mukaan pyörittelemällä rattia laidasta laitaan. Voisiko esim. laakeri olla tuo kovan äänen lähde, etenkin lämpimällä koneella pitää aikamoista meteliä, ei vain renkaita kääntäessä jolloin ääni yltyy vaan pitää elämää ihan auton olessa paikallaan tyhjäkäynnillä.
Onhan tuo Corradon ohjaus aika jämäkkä tehostettunakin. Ilman tehostinta suorastaan perkeleen jäykkä ainaki paikallaan käännellessä (auto sammuksissa -> ei tehostusta). Alusta mulla vielä toistaiseksi vakio ja renkaat 195/50R15 eli niidenkään ei pitäisi vaikuttaa.. Iskarin ylätuennan kumit/laakerit vaihdettu vasta, eli ei laakereista johdu ainakaan. Hieman se tosin herkkeni, kun ne vaihtoi. Ja nosturilla käännellessä muutenkin tosi herkkä, eli alapallotkaan ei jumittele. Kai se vaan on sit "sporttinen" tuo ohjaus..? :)
Itselläni alkoi tämä sama oire tässä viikko sitten.
Eli paikoillaa kuuluu semmonen mukava surina joka kaasuttaessa kiihtyy.
Ja sit ku kääntelee ni ääni vaa kovenee.
Pitänee tarkastaa nuo nesteet.
Jos joku raadon omistaja nyt jaksaa ni vois sanoa et mikä se niistä säiliöistä on ku ohjekirja on varmaa jääny saksaan ja ei sit itte jaksais päätellä mikä se niistä on ku muutenki innostus ihan 0 käyä tota autoa tuol pikkupakkasis ropaa ku ei hallia ole tarjolla.
Nii joo ja onko suositeltavaa vaihtaa sit samantien kaikki öljyt vai voikos sitä vaa lisäillä sinne?
Eli paikoillaa kuuluu semmonen mukava surina joka kaasuttaessa kiihtyy.
Ja sit ku kääntelee ni ääni vaa kovenee.
Pitänee tarkastaa nuo nesteet.
Jos joku raadon omistaja nyt jaksaa ni vois sanoa et mikä se niistä säiliöistä on ku ohjekirja on varmaa jääny saksaan ja ei sit itte jaksais päätellä mikä se niistä on ku muutenki innostus ihan 0 käyä tota autoa tuol pikkupakkasis ropaa ku ei hallia ole tarjolla.
Nii joo ja onko suositeltavaa vaihtaa sit samantien kaikki öljyt vai voikos sitä vaa lisäillä sinne?
Mulla tossa kovimpien pakkasten aikoihin tehostaja nakkas öljystä muutaman desin maahan. Lisäsin nestettä ja nyt taas kun on näitä kovempia pakkasia ollut ni jostain se sitä ulos päästää. En tiedä onko siellä nyt joku pysyvä/jatkuva vuoto. Viime vuoden kovilla pakkasilla tyrkkäs öljyt myös ulos. Muuten ei ole nestepinta vajonnut koko aikana. En tiedä miten nyt tänä talvena käy, jatkuuko sylkeminen vai ei...
Onko jotain tiettyä paikkaa josta nuo aina yleisimmin pettävät ja onko työläs tai kalliskin homma?
Onko jotain tiettyä paikkaa josta nuo aina yleisimmin pettävät ja onko työläs tai kalliskin homma?
Tätä samaa kyseli joskus emäntä kuukausitolkulla merkkihuollossa. tutkittiin, pengottiin ja ihmeteltiin. mitään ei mistään löytynyt vikaa. lopputuloksena oli tuo ohjauspyörältä lähtevä tanko, joka tulipellin läpi siis menee, ympärillä oleva kumisuojus, oli kuiva. (todetakseni vain että vika ei välttämättä edes ole itse laitteessa) :)
Edit: Ja tosin kyseessä oli tuo idän "timantti", mitsu.
Edit: Ja tosin kyseessä oli tuo idän "timantti", mitsu.
Joo nyt rupes huomaa vähä paremmin mikä vikana ku rattia kääntää nii vitunmoinen savu vaa nousee :D
Ilmeisesti siis vuotaa se itse tehostin ja ruikkii nesteitä pakosarjaan. Onko siel tehostimen päässä joku heikko kohta?
reply: toi mitsun kumisuojus hässäkkä kuulostaa aika hyvältä vaihtoehdolta jos osaan lukee tota corradon tehostimen räjäytyskuvaa oikein... Vituttaa nämä pakkaset ja tallittomuus ku ei kehtaa ruveta tutkimaan kunnolla.
Ilmeisesti siis vuotaa se itse tehostin ja ruikkii nesteitä pakosarjaan. Onko siel tehostimen päässä joku heikko kohta?
reply: toi mitsun kumisuojus hässäkkä kuulostaa aika hyvältä vaihtoehdolta jos osaan lukee tota corradon tehostimen räjäytyskuvaa oikein... Vituttaa nämä pakkaset ja tallittomuus ku ei kehtaa ruveta tutkimaan kunnolla.
-
- -
- Viestit: 112
- Liittynyt: 10.6.2004 21:56
-
- -
- Viestit: 95
- Liittynyt: 12.10.2005 21:41
-
- -
- Viestit: 112
- Liittynyt: 10.6.2004 21:56
-
- -
- Viestit: 95
- Liittynyt: 12.10.2005 21:41
Mulla kans on hävinnyt nesteet pari kertaa ja nyt asiaa hieman tutkittuani löytyi syykin, eli ohjaustangon suojakumi (vai mikäs se nyt viralliselta nimeltään on,) oli puhki ja ruikki siitä nesteitä pellolle. Huomenna täytyy käydä hakemassa uusi kumi ja toivoa että nesteet pysyvät sisällä.
Click
Click 2
Click
Click 2
Tuo suojakumi sitten ei liity mitenkään ohjaustehostimen vuotoon, muutakuin että sitäkautta se tulee pihalle jos raidetangon tiivisteet puhaltaa läpi. Vaihtamalla suojakumi ehjää vuodon näkyminen hetkeksi loppuu, kunnes suojakumi on puolillaan öljyä ja taas rupeaa vuotamaan ulos koska se ei ole mitenkään kunnolla tiivis.
Mielenkiintoinen tuo tiivistesettijoka myydään kyseiseen paikkaa. Kun setti sisältää itselle ainakin aivan tuntemattomia osia. Eli onko jollain tietoa esim. mihin kuvassa vasemmalla oleva värkki menee, sekä stefoja on monta kappaletta ylimääräisiä. Setti myytiin kyllä ohjaustehostimen tiivistesarjana eli onko setissä tiivisteitä kenties ohjaustehostimen pumpunkin päähän?
Ei ole vielä kasassa kun tuli samalla sitten hieman isompi remontti (projektilinkki), kun kerran joutui purkamaan koko "etupään". Täytyy sitten kun saan auton takasin ajoon laitella tänne tietoja onko nesteet pysyny sisällä.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa