Äänekäs ohjaustehostin (Corrado)

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Kepa
-
Viestit: 51
Liittynyt: 23.9.2005 11:49

Äänekäs ohjaustehostin (Corrado)

ViestiKirjoittaja Kepa » 23.9.2005 11:53

Mistä voisi johtua että ohjaustehostin pitää kohtuuttoman kovaa meteliä, etenkin paikallaan tai pienessä vauhdissa pyöriteltäessä ? Ääni on semmonen tasanen vinkuna, tai noh kuten aina on ääntä itseään vaikea kuvailla tekstin muodossa.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 23.9.2005 12:52

Kyllä se minunkin ääntä pitää, mutta on tosi vaikea verrata netin välityksellä. Onhan sulla tarpeeksi öljyä?

Kepa
-
Viestit: 51
Liittynyt: 23.9.2005 11:49

ViestiKirjoittaja Kepa » 23.9.2005 13:43

Kyllä öljyä on riittävästi, voisiko kova ääni johtua esim. siitä että järjestelmässä on ilmaa tai hihna olisi käyttökaarensa lopussa ?

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 23.9.2005 13:48

Lisäkysymys: onhan sulla sitä oikeaa tehostin öljyä, eikä ATF öljyä? Se pilaa tuon laitteen!

Hihnahan voi tietysti vinkua, mutta luulisi sen äänen tunnistavan verrattuna pumpun toimintaan.

Kepa
-
Viestit: 51
Liittynyt: 23.9.2005 11:49

ViestiKirjoittaja Kepa » 23.9.2005 13:50

Prkl. taitaapi muuten olla ATF eikä Febiä . Pitänee kysyä kuka täälä Virossa myy tuota Febiä . Volkkarilta luulisi saavan ? Milläs imasen helpoiten vanhat mömmöt ulos ?

reynolds
-
Viestit: 922
Liittynyt: 23.7.2003 16:35

ViestiKirjoittaja reynolds » 23.9.2005 14:58

Letku irti, keula ilmassa pyärittelyä päästä päähän. Sitte oikeet litkut sisään ja taas pyärittelyä niin tulee ilmatkin pois.

Kepa
-
Viestit: 51
Liittynyt: 23.9.2005 11:49

ViestiKirjoittaja Kepa » 29.9.2005 11:32

Vaihdoin Febit sisään ja ei äänet juuri pienentynyt. Tein ilmauksen ohjeiden mukaan pyörittelemällä rattia laidasta laitaan. Voisiko esim. laakeri olla tuo kovan äänen lähde, etenkin lämpimällä koneella pitää aikamoista meteliä, ei vain renkaita kääntäessä jolloin ääni yltyy vaan pitää elämää ihan auton olessa paikallaan tyhjäkäynnillä.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 29.9.2005 12:40

No jospa se ATF teki jo tehtävänsä? Ei kai tuo Febi mitään ihmeainetta sen suhteen ole jos paikat jo särkyivät.

daivari
-
Viestit: 372
Liittynyt: 19.8.2003 21:29

ViestiKirjoittaja daivari » 29.9.2005 21:43

Kyllä mullakin pitää ääntä. Siis semmosta normaalia, että tietää ainakin jotain tapahtuvan, vaikka oiski stereot vähän kovemmalla :)

Hei nää on volkkareita kuitenki..

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 30.9.2005 10:14

No mulla on käytetty jo Saksassa ATF:ää, edellinen omistaja käyttäny ATF:ää, itse käyttäny ATF:ää, eikä tehostaja pidä oikeestaan minkäänlaista ääntä..

Kalle H
-
Viestit: 242
Liittynyt: 19.4.2004 17:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja Kalle H » 30.9.2005 10:46

Myös itselläni pitää sellaista tervettä työnääntä. Ohjaustehostin on vaihdettu aivan uuten pari kuukautta sitten. Renkaan ovet 215 leveät ja auto on madallettu, joten kyllä se tehostin joutuu töitäkin tekemään.

HelaKammo
-
Viestit: 1860
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja HelaKammo » 30.9.2005 13:07

Eikös nämä ATF:n kanssa käytetyt VW:n tehostajat ole nimenomaan kaikki yleensä vuotaneet talvella, kun tiivisteet on menneet koviksi?

Juissi
-
Viestit: 429
Liittynyt: 5.4.2005 13:47
Viesti:

ViestiKirjoittaja Juissi » 30.9.2005 15:10

Mulla ainakin toi tehtostin kitisi niin helvetisti mutta kun vaihdoin hihnan niin johan loppu kitinä..ainakin omassani myös vaikuttaa ylipäätänsä jos hihna on päässyt vähänkään löystymään niin johan alkaa taas "naismainen" toiminta.

tuze
-
Viestit: 440
Liittynyt: 7.8.2003 18:59

ViestiKirjoittaja tuze » 30.9.2005 15:14

Onkos muiden mielestä corron ohjaus jäykkä verrattuna vaikka 16v golffin ohjakseen?? Minun mielestä golffissa on paljon kevyempi ohjaus.

Kepa
-
Viestit: 51
Liittynyt: 23.9.2005 11:49

ViestiKirjoittaja Kepa » 30.9.2005 15:17

Tänään oli mielenkiintoinen oire, aamulla kun lähdin liikkeelle oli ohjaus niin perkeleen jäykkä kun käänsi vasemmalle ja oikealle pelasi ihan ok. 2 min ja pelasi taas ok.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 1.10.2005 3:13

Onhan tuo Corradon ohjaus aika jämäkkä tehostettunakin. Ilman tehostinta suorastaan perkeleen jäykkä ainaki paikallaan käännellessä (auto sammuksissa -> ei tehostusta). Alusta mulla vielä toistaiseksi vakio ja renkaat 195/50R15 eli niidenkään ei pitäisi vaikuttaa.. Iskarin ylätuennan kumit/laakerit vaihdettu vasta, eli ei laakereista johdu ainakaan. Hieman se tosin herkkeni, kun ne vaihtoi. Ja nosturilla käännellessä muutenkin tosi herkkä, eli alapallotkaan ei jumittele. Kai se vaan on sit "sporttinen" tuo ohjaus..? :)

Happy
-
Viestit: 75
Liittynyt: 7.9.2005 12:12

ViestiKirjoittaja Happy » 18.11.2005 12:24

Itselläni alkoi tämä sama oire tässä viikko sitten.
Eli paikoillaa kuuluu semmonen mukava surina joka kaasuttaessa kiihtyy.
Ja sit ku kääntelee ni ääni vaa kovenee.

Pitänee tarkastaa nuo nesteet.

Jos joku raadon omistaja nyt jaksaa ni vois sanoa et mikä se niistä säiliöistä on ku ohjekirja on varmaa jääny saksaan ja ei sit itte jaksais päätellä mikä se niistä on ku muutenki innostus ihan 0 käyä tota autoa tuol pikkupakkasis ropaa ku ei hallia ole tarjolla.

Nii joo ja onko suositeltavaa vaihtaa sit samantien kaikki öljyt vai voikos sitä vaa lisäillä sinne?

jmr
-
Viestit: 3495
Liittynyt: 23.7.2003 9:03
Viesti:

ViestiKirjoittaja jmr » 18.11.2005 12:54

Happy: Golffissa se säiliö on ihan moottoritilan etuosassa kuskin puolella oleva musta pitkakaulainen säiliö. Muut säiliöt on eri muotoisia. Kun otat korkin auki, niin se mittatikku muistuttaa hieman lyhyttä mustaa jäätelötikkua.

tuze
-
Viestit: 440
Liittynyt: 7.8.2003 18:59

ViestiKirjoittaja tuze » 18.11.2005 13:35

Corrossa se on akun ja lasinpesuneste säiliön välissä tavallaan. Oliko nyt ruskea vai punertava korkki ja pieni läpinäkyvä säiliö.

Happy
-
Viestit: 75
Liittynyt: 7.9.2005 12:12

ViestiKirjoittaja Happy » 18.11.2005 13:45

Kiitoksia, pitää tänää tarkastaa ennen ku sieltä oikeesti pamahtaa jotain.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 18.11.2005 17:46

Akun ja kusinestesäiliön välissä, punainen korkkia ja vaalea säiliö.

Spalding
-
Viestit: 11
Liittynyt: 3.8.2004 1:44

ViestiKirjoittaja Spalding » 21.11.2005 12:56

Joo mulla oli golffissa sama vika. Siis piti tasasta vinkunaa ohjaustehostin kun käänteli paikallaan tai hiljaisessa vauhdissa. Ohjaustehostimen hihnaa kiristettiin niin loppu vinkuna.

Happy
-
Viestit: 75
Liittynyt: 7.9.2005 12:12

ViestiKirjoittaja Happy » 22.11.2005 14:13

Pitänee sitten tarkistaa myös se hihna.
Kattelin ni olihan nuo ohjaustehostimen nesteetki vähän vähissä.

Tänään ois matka mäntsälää ni jos nyt joku tääl pyörii ni vois kilttinä kertoa et "kannattaako" tonne lisäillä tota nestettä vai pitäiskö sit vaan vaihtaa koko sörsseli?

Paavis
-
Viestit: 157
Liittynyt: 5.7.2005 17:45

ViestiKirjoittaja Paavis » 22.11.2005 16:14

mihinkäs perustuu se, että atf -öljy pilaa tehostimen?

Mun värkissä (j2 -89) pidempään ollut nesteen litkut ja hyvin on pelannut enkä ole huomannut öljyn vuotavankaan mistään tiivisteistä.

mun 20 centtiä

j0ne
-
Viestit: 571
Liittynyt: 24.7.2003 5:49

ViestiKirjoittaja j0ne » 2.2.2006 16:54

Tänään rupes toi mun raadon tehostin pitämään yht.äkkiä hirveetä jurinaa ja ohjaus muuttu ihan saatanan jäykäks... Nesteet oli hävinny jonnekki, pistin uudet tilalle mutta ei vaikutusta.
Hajosko se pumppu vai mikä tähän nyt tuli?

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 9.2.2006 11:03

Mulla tossa kovimpien pakkasten aikoihin tehostaja nakkas öljystä muutaman desin maahan. Lisäsin nestettä ja nyt taas kun on näitä kovempia pakkasia ollut ni jostain se sitä ulos päästää. En tiedä onko siellä nyt joku pysyvä/jatkuva vuoto. Viime vuoden kovilla pakkasilla tyrkkäs öljyt myös ulos. Muuten ei ole nestepinta vajonnut koko aikana. En tiedä miten nyt tänä talvena käy, jatkuuko sylkeminen vai ei...

Onko jotain tiettyä paikkaa josta nuo aina yleisimmin pettävät ja onko työläs tai kalliskin homma?

Nanten
-
Viestit: 92
Liittynyt: 7.2.2006 12:30

ViestiKirjoittaja Nanten » 9.2.2006 11:07

Tätä samaa kyseli joskus emäntä kuukausitolkulla merkkihuollossa. tutkittiin, pengottiin ja ihmeteltiin. mitään ei mistään löytynyt vikaa. lopputuloksena oli tuo ohjauspyörältä lähtevä tanko, joka tulipellin läpi siis menee, ympärillä oleva kumisuojus, oli kuiva. (todetakseni vain että vika ei välttämättä edes ole itse laitteessa) :)

Edit: Ja tosin kyseessä oli tuo idän "timantti", mitsu.

j0ne
-
Viestit: 571
Liittynyt: 24.7.2003 5:49

ViestiKirjoittaja j0ne » 9.2.2006 23:00

Joo nyt rupes huomaa vähä paremmin mikä vikana ku rattia kääntää nii vitunmoinen savu vaa nousee :D
Ilmeisesti siis vuotaa se itse tehostin ja ruikkii nesteitä pakosarjaan. Onko siel tehostimen päässä joku heikko kohta?

reply: toi mitsun kumisuojus hässäkkä kuulostaa aika hyvältä vaihtoehdolta jos osaan lukee tota corradon tehostimen räjäytyskuvaa oikein... Vituttaa nämä pakkaset ja tallittomuus ku ei kehtaa ruveta tutkimaan kunnolla.

Nanten
-
Viestit: 92
Liittynyt: 7.2.2006 12:30

ViestiKirjoittaja Nanten » 10.2.2006 8:29

Jeh, itellä olis kabiinin sähköjenvaihto edessä, ei toi tallittomuus siihen paljoo auta [/OT]

Autoa jos saa hippasen ilmaan ni ei muuta ku penkomaan fikkarin kanssa ja jäädyttää näpit :) joku kaveri vaa veivaan rattia ja toivot ettei tuu suihku nassuun.

@CorradoG60
-
Viestit: 112
Liittynyt: 10.6.2004 21:56

ViestiKirjoittaja @CorradoG60 » 10.2.2006 12:06

Mulla rupes tulemaan hammastankoa pitkin kumin välistä.......ja reilusti!pitää seurailla että vaikuttaako kelit.ATF:ää purkissa ollu 2v.Tehostin toimii mainiosti eikä pidä mitään ääntä.Hajottaako atf oikeasti ton vehkeen?Tarttis vissiin hommata ne oikeat mömmöt jos enää hyödyttää

rumakuhelvetti
-
Viestit: 95
Liittynyt: 12.10.2005 21:41

ViestiKirjoittaja rumakuhelvetti » 10.2.2006 14:56

valvolinella on atf-öljyä joka pehmentää kovettuneet tiivisteet.. hihnahan siellä todennäköisesti vinkuu kun se joutuu tiukemmalle kun öljy on jäykkää. mutta tyhjänä pyörinyt pumppukin voi olla "palanu" ja pitää ääntä......

@CorradoG60
-
Viestit: 112
Liittynyt: 10.6.2004 21:56

ViestiKirjoittaja @CorradoG60 » 10.2.2006 17:21

Minkä merkkistä?^^

@CorradoG60
-
Viestit: 112
Liittynyt: 10.6.2004 21:56

ViestiKirjoittaja @CorradoG60 » 15.2.2006 7:56

Loppu meinan heti vuotaminen ku tuli parin asteen pakkaset.Ei tule tippaakaan enää.Kesäauto:)

rumakuhelvetti
-
Viestit: 95
Liittynyt: 12.10.2005 21:41

ViestiKirjoittaja rumakuhelvetti » 15.2.2006 8:16

semmoinen punainen purkki... kaipa ne varaosissa tietää.sieltä sain sen vinkin.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 15.2.2006 12:22

Eipä ole omakaan enää ulos noita sylkenyt kun pakkaset putos alle 15 asteen. Kesäauto tosiaan, mutta ympärivuotisessa ajossa!

Kehno
-
Viestit: 201
Liittynyt: 10.10.2005 18:50

ViestiKirjoittaja Kehno » 15.2.2006 14:05

Mulla tais kanssa viskata tuossa kovilla pakkasilla nesteitä ulos, ei o nyt vissiin sit vuotanu. Tuossa Febiä lisäsin ja nyt sit tuntuukin pieni pykälä ku rattia kääntää vasuriin...mikähän siel sit ny oikein on...

SamiG60
-
Viestit: 104
Liittynyt: 22.8.2004 0:59

ViestiKirjoittaja SamiG60 » 27.2.2006 21:48

Mulla kans on hävinnyt nesteet pari kertaa ja nyt asiaa hieman tutkittuani löytyi syykin, eli ohjaustangon suojakumi (vai mikäs se nyt viralliselta nimeltään on,) oli puhki ja ruikki siitä nesteitä pellolle. Huomenna täytyy käydä hakemassa uusi kumi ja toivoa että nesteet pysyvät sisällä.

Click
Click 2

j0ne
-
Viestit: 571
Liittynyt: 24.7.2003 5:49

ViestiKirjoittaja j0ne » 27.2.2006 22:05

Hmm sama alue mullaki tos nesteessä...

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 27.2.2006 22:16

Tuo suojakumi sitten ei liity mitenkään ohjaustehostimen vuotoon, muutakuin että sitäkautta se tulee pihalle jos raidetangon tiivisteet puhaltaa läpi. Vaihtamalla suojakumi ehjää vuodon näkyminen hetkeksi loppuu, kunnes suojakumi on puolillaan öljyä ja taas rupeaa vuotamaan ulos koska se ei ole mitenkään kunnolla tiivis.

SamiG60
-
Viestit: 104
Liittynyt: 22.8.2004 0:59

ViestiKirjoittaja SamiG60 » 27.2.2006 22:20

Eli täytyy ostella hieman enemmän osia ja purkaa puoli autoa, kun on niin v.mäisessä paikassa.

SamiG60
-
Viestit: 104
Liittynyt: 22.8.2004 0:59

ViestiKirjoittaja SamiG60 » 4.3.2006 20:17

Mielenkiintoinen tuo tiivistesettijoka myydään kyseiseen paikkaa. Kun setti sisältää itselle ainakin aivan tuntemattomia osia. Eli onko jollain tietoa esim. mihin kuvassa vasemmalla oleva värkki menee, sekä stefoja on monta kappaletta ylimääräisiä. Setti myytiin kyllä ohjaustehostimen tiivistesarjana eli onko setissä tiivisteitä kenties ohjaustehostimen pumpunkin päähän?

j0ne
-
Viestit: 571
Liittynyt: 24.7.2003 5:49

ViestiKirjoittaja j0ne » 13.3.2006 10:53

Mielenkiintosessa kolossa toi tehostin, pitääkö tässä purkaa puol autoo et siihen pääsee käsiks? Paljos muuten makso toi tiivistesetti?

SamiG60
-
Viestit: 104
Liittynyt: 22.8.2004 0:59

ViestiKirjoittaja SamiG60 » 13.3.2006 14:16

56 euroa maksoi, mutta niinkuin jo sanoin siinä on paljon "ylimääräistä" mukana. Ja kyllä sieltä tosiaan joutuu etu kelkkaa pudottamaan aika rajusti, jotta saa kyseisen osan irti. Itse ohjaustehostinhan olisi helpossa paikassa.

j0ne
-
Viestit: 571
Liittynyt: 24.7.2003 5:49

ViestiKirjoittaja j0ne » 14.3.2006 17:34

Saitkos muuten ite sen jo laitettua kuntoon? Mulla ainakin ku rajusti kääntelee ohjausta nii niistä päistä tiputtaa nestettä?

SamiG60
-
Viestit: 104
Liittynyt: 22.8.2004 0:59

ViestiKirjoittaja SamiG60 » 14.3.2006 19:56

Ei ole vielä kasassa kun tuli samalla sitten hieman isompi remontti (projektilinkki), kun kerran joutui purkamaan koko "etupään". Täytyy sitten kun saan auton takasin ajoon laitella tänne tietoja onko nesteet pysyny sisällä.

SamiG60
-
Viestit: 104
Liittynyt: 22.8.2004 0:59

ViestiKirjoittaja SamiG60 » 21.6.2006 17:36

Tosiaan joitakin kuukausia on nyt jo nesteet pysyneet sisällä, saa nähdä kuinka käy sitten taas kun pakkaset tulee. Uhkasivat volkkarin tiskillä ettei tuu kauan kestämään uudetkaan stefat, että ois kuulemma akseli sen verran kulunut, mutta saas nähä kuin käy.

Jarppa83
-
Viestit: 259
Liittynyt: 13.6.2004 1:56

ViestiKirjoittaja Jarppa83 » 21.6.2006 19:07

Samaa sanoivat minulle. Työnti öljyt ulos viime talvena kovimpien pakkasten aikaan ( n. -30 C ). Siitä asti on öljyt kyllä pysyneet sisällä. Mitä nyt talven aikaan joutui vähän lisäämään. Aika suolainen hinta osalla asennettuna...

Corpse78
-
Viestit: 3
Liittynyt: 15.6.2006 11:57

ViestiKirjoittaja Corpse78 » 22.6.2006 11:06

Mulla ainaki jetan tehostinsäilössä lukee et pitää käyttää atf öljyä....


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa