miten by-bässin kunnon voi testata ?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Lei6
-
Viestit: 49
Liittynyt: 14.8.2005 22:33
Viesti:

miten by-bässin kunnon voi testata ?

ViestiKirjoittaja Lei6 » 17.9.2005 15:37

...... siis 18Taeb:ssa vakio bässi, kun irrallaan olevan bässin pikku letkusta imeen, niin ilma tulee läpi, ja kalvo ei liiku mihinkään =(

onkos bybass sökö, vai miten sen testais....?

Tero
-
Viestit: 1793
Liittynyt: 16.7.2003 21:45

ViestiKirjoittaja Tero » 17.9.2005 15:45

Sökö on.

Lei6
-
Viestit: 49
Liittynyt: 14.8.2005 22:33
Viesti:

ViestiKirjoittaja Lei6 » 17.9.2005 20:17

....... no sit pitää lähtee bässi kauppaan =(


kiitos =)

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 17.9.2005 20:38

Osta vaikka Forgen pässi...

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 20.9.2005 19:11

Niin, tai n. kolmasosalla Forgen hinnasta uusi alkuperäisosa, jolla on 2V takuu!
Forgen by-passi ei ole huoltovapaa, vaan männän tiiviste suositellaan rasvattavaksi määrävälein.

Spadde
-
Viestit: 26
Liittynyt: 7.3.2005 23:47

ViestiKirjoittaja Spadde » 21.9.2005 15:47

siis 18Taeb:ssa vakio bässi, kun irrallaan olevan bässin pikku letkusta imeen, niin ilma tulee läpi, ja kalvo ei liiku mihinkään =(


Tarkoitatko tuota letkua joka tulee venttiiliin yläkautta? Omassa kokeilin niin että jos ylä letkusta imee niin ilma tulee läpi ja jos puhaltaa niin ilma "pysähtyy" eli ei mene läpi. Pitääkö toimia näin vai ei?

Lei6
-
Viestit: 49
Liittynyt: 14.8.2005 22:33
Viesti:

ViestiKirjoittaja Lei6 » 21.9.2005 16:00

no niin no....... joo ostin jonku TT:n pässin, vv-autosta 39 ekee....., ku ei oo vielä lastua niin varmaankin ajaa asiansa.... toivottavasti toimii =)


spadde.... ainakn mulla pikkuletkusta imemällä toimi kuten sulla. (varmaankin sökö)

ja tää uusi vena, kun imee pikkuletkusta,niin niin venttiili avautuu, eikä ilma tule läpi .......

Spadde
-
Viestit: 26
Liittynyt: 7.3.2005 23:47

ViestiKirjoittaja Spadde » 21.9.2005 16:27

Kiitän vastauksesta :)

Pitää vielä tarkastaa lähemmin tuo venttiili, mutta luulen itsekkin että sökö mikä sökö.

Lei6
-
Viestit: 49
Liittynyt: 14.8.2005 22:33
Viesti:

ViestiKirjoittaja Lei6 » 21.9.2005 21:20

....... nyt venttiili vaihdettu =)

ja kaasua löysätessä ollut nytkäisy on poissa =)))

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 21.9.2005 22:23

Ja ihan samalla tavalla tuommoinen vakio/TT:n bypassi toimii lastutetussakin..

T-Power
-
Viestit: 557
Liittynyt: 21.8.2005 13:41

ViestiKirjoittaja T-Power » 22.9.2005 13:23

Ja ihan samalla tavalla tuommoinen vakio/TT:n bypassi toimii lastutetussakin..


Eikös tämä ole juuri se 06A 145 710N

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 22.9.2005 13:38

Ju

Spadde
-
Viestit: 26
Liittynyt: 7.3.2005 23:47

ViestiKirjoittaja Spadde » 23.9.2005 15:49

Ja niinkuin asian on jo joku aiemminkin näillä foorumeilla todennut niin yksi vaihtoehtohan on myös Saabeissa käytettävät venttiilit koska ne on aivan samoja venttiileitä, mutta hivenen halvempia. Ainakin Lappeenrannassa Saabilta 31€. (Berner n. 44€)

Ja sekin on vielä plussaa hinnan lisäksi verrattuna esim. Forgeen että nämä venttiilit tehdään nykyään myö metallikaluista (paitsi kalvo ;)). Kyse siis Boshilaisesta.

hencca::..
-
Viestit: 6
Liittynyt: 8.1.2004 17:11

ViestiKirjoittaja hencca::.. » 30.9.2005 8:44

Mulla taitaa myös olla vikaa juurikin tuossa by-passissa... Tällaisia oireita olen havaitsevinani: (moottorina AJL)

- kone tukkoisen tuntuinen
- kovissa kiihdytyksissä pienoista vaeltelua moottorin kierroksissa
- jos kaasua löysää hiljoksellen esim 5000RPM jälkeen, tuntuu kuin kierrokset ensin nousevat ja sitten lähtevät laskuun
- kun kaasun löysää vapaalla, kierokset tipahtavat tosi nopeaan ja seuraava vaihde joutuu ottaan aina moottorijarrua vastaan, vaikka yrittäisi olla kohtuu ripeä vaihdossa.
- imusarjasta by-passille menevästä letkusta kun puhaltelee/imeskelee, niin ilma menee läpi kumpaankin suuntaan.

Tilasin Dahlbäckiltä jo alu by-passin, saas nähdä onko muuta kuin kosmeettista apua...

Willy
-
Viestit: 14
Liittynyt: 12.9.2005 20:07

ViestiKirjoittaja Willy » 1.10.2005 12:56

Onkohan mulla kanssa vikaa tuossa forgen 007P by-passissa (sininen jousi), kun kaasua löysätessä auto nykäisee ja kovemmissa kiihdytyksissä kierrokset hypähtää ~300 rpm vaihdetta vaihtaessa, myöskään minkäänlaista sihausta ei vaihdettaessa kuulu koskaan.

Kun avasin by-passin tuntui se pelittävän ihan ok,imusarjasta tulevasta letkusta kun imaisee niin ilmaa ei tule ja myös siten tuo näyttää olevan tiivis, että kun männän painaa pohjaan ja tukkii sormella sen imusarjan letkun, niin mäntä vapautuu vasta kun sormen päästää letkun päästä.


Auto on lastutettu edelisen omistajan toimesta Karalalla ja itse olen vaihtanut vakiokoteloon tulevan vapaavirtaussuodattimen. Nämä oireet on ollut koko sen ajan kun auto on minulla ollut.

Eli nyt olisi hyvät neuvot tarpeen mistä tuota vikaa kannattaisi alkaa selvittämään, kiitos.

Tero
-
Viestit: 1793
Liittynyt: 16.7.2003 21:45

ViestiKirjoittaja Tero » 1.10.2005 16:10

Aika monella on ollut sekalaisia ihmeellisiä murheita. By-passi kun on vaihdettu takaisin vakioon, niin ongelmatkin ovat häipyneet.
Sekin kannattaa pitää mielessä että forgen venttiilit ei todellakaan ole mitään huoltovapaita laitteita.

T-Power
-
Viestit: 557
Liittynyt: 21.8.2005 13:41

ViestiKirjoittaja T-Power » 1.10.2005 17:46

06A 145 710N Olisko toi sittenkin kova sana.Jätetään muoti ja trendituotteet... ;-)

Eli ei laiteta lannehousuja,jos ne ei vartalonmalliin sovi. :-)

Lei6
-
Viestit: 49
Liittynyt: 14.8.2005 22:33
Viesti:

ViestiKirjoittaja Lei6 » 1.10.2005 20:35

..... no nii no =)

..... jos forgen hinnalla saa neljä bossilaista, onhan siinä pitkäksi aikaa huolto vapautta, kun samalla vaivalla kuin forgea huoltaa, niin sinne vaihtaa uuden bossin......

.... että tälläistä ajattelua lauantai-iltana =))

BFL2002
-
Viestit: 52
Liittynyt: 13.9.2005 15:53

ViestiKirjoittaja BFL2002 » 2.10.2005 18:20

Mitäs orginaali bypass maksaa? Autostani luettiin vikakoodit ja ilmeni että bypass ja joku lämpötila anturi saattaaisi olla rikki, ilmeisesti ei pitäisi isoa remonttiä näistä aiheutua? Voiko näitä muuten hoitaa muualla kuin merkkihuollossa?

ja
-
Viestit: 23
Liittynyt: 2.10.2005 16:57

vakio

ViestiKirjoittaja ja » 2.10.2005 18:26

by-passi maksaa n.40 euroa

BFL2002
-
Viestit: 52
Liittynyt: 13.9.2005 15:53

ViestiKirjoittaja BFL2002 » 2.10.2005 19:36

Mites vaihtohomma, kauanko menee merkkihuollossa aikaa?

T-Power
-
Viestit: 557
Liittynyt: 21.8.2005 13:41

ViestiKirjoittaja T-Power » 2.10.2005 19:47

Mites vaihtohomma, kauanko menee merkkihuollossa aikaa?


5-10 min.

BFL2002
-
Viestit: 52
Liittynyt: 13.9.2005 15:53

ViestiKirjoittaja BFL2002 » 2.10.2005 21:39

Hyvä homma, sattuisiko vielä olemaan tietoa mitä voisi kustantaa lämpöanturin vaihto ja vikakoodien luku/nollaus?

Lei6
-
Viestit: 49
Liittynyt: 14.8.2005 22:33
Viesti:

ViestiKirjoittaja Lei6 » 2.10.2005 22:06

...lämppärin (-98 a4:een) anturin vaihdoin, maksoi vantaan stoccalla n.25 ekee ja samalla tuli uusi sokka jolla anturi on kiinni.

vaihtoon meni iteltä aikaa noin pari minuuttia =)))

Poikanen
-
Viestit: 48
Liittynyt: 2.9.2005 23:07

ViestiKirjoittaja Poikanen » 3.10.2005 1:06

Mulla lämpötilan anturi tiivisteineen ilman uutta sokkaa oli aavistuksen yli 28€ ja vaihtoon meni itseltä kymmenen minuuttia. Minusta oli helpompi ottaa vanha anturi irti johtoineen päivineen ja lykätä uusi tilalle. Sitten vaihtaa johto vanhasta uuteen. Ei paha rasti ollenkaan!

hencca::..
-
Viestit: 6
Liittynyt: 8.1.2004 17:11

ViestiKirjoittaja hencca::.. » 13.10.2005 19:18

Vikalista:
-By-Passin kalvo rikki. Vaihdoin Dahlbäckin alu by-passin tilalle. Hinta 130 Euroa kaikkine kuluineen. Jos se sitten vaikka kestäisi pitempään...
-Imusarjasta jarrutehostajalle menevässä kumiputkessa (L:n mallinen kulmaletku, 4x4 senttiä) halkeama n. 2cm matkalla. Hintaa kötöstyksellä 20 Euroa, Rovaniemen Pörhöllä.

Nyt kumpikin vaihdettu uusiin ja turbokin herää paremmin...
Eli kaikki hyvin taas.

Saku
-
Viestit: 278
Liittynyt: 1.12.2004 20:42

ViestiKirjoittaja Saku » 14.4.2006 10:25

Miten bypassin vian huomaa ajossa? (Talvella kun ei oo pitoja)
Ainakin vaihtaessa vaihdetta pitää mielestäni "ylimääräistä" ääntä. (tzirr...) Onko se silloin rikki?


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa