miten by-bässin kunnon voi testata ?
Valvoja: ffp jäsenet
miten by-bässin kunnon voi testata ?
...... siis 18Taeb:ssa vakio bässi, kun irrallaan olevan bässin pikku letkusta imeen, niin ilma tulee läpi, ja kalvo ei liiku mihinkään =(
onkos bybass sökö, vai miten sen testais....?
onkos bybass sökö, vai miten sen testais....?
siis 18Taeb:ssa vakio bässi, kun irrallaan olevan bässin pikku letkusta imeen, niin ilma tulee läpi, ja kalvo ei liiku mihinkään =(
Tarkoitatko tuota letkua joka tulee venttiiliin yläkautta? Omassa kokeilin niin että jos ylä letkusta imee niin ilma tulee läpi ja jos puhaltaa niin ilma "pysähtyy" eli ei mene läpi. Pitääkö toimia näin vai ei?
no niin no....... joo ostin jonku TT:n pässin, vv-autosta 39 ekee....., ku ei oo vielä lastua niin varmaankin ajaa asiansa.... toivottavasti toimii =)
spadde.... ainakn mulla pikkuletkusta imemällä toimi kuten sulla. (varmaankin sökö)
ja tää uusi vena, kun imee pikkuletkusta,niin niin venttiili avautuu, eikä ilma tule läpi .......
spadde.... ainakn mulla pikkuletkusta imemällä toimi kuten sulla. (varmaankin sökö)
ja tää uusi vena, kun imee pikkuletkusta,niin niin venttiili avautuu, eikä ilma tule läpi .......
Ja niinkuin asian on jo joku aiemminkin näillä foorumeilla todennut niin yksi vaihtoehtohan on myös Saabeissa käytettävät venttiilit koska ne on aivan samoja venttiileitä, mutta hivenen halvempia. Ainakin Lappeenrannassa Saabilta 31€. (Berner n. 44€)
Ja sekin on vielä plussaa hinnan lisäksi verrattuna esim. Forgeen että nämä venttiilit tehdään nykyään myö metallikaluista (paitsi kalvo ;)). Kyse siis Boshilaisesta.
Ja sekin on vielä plussaa hinnan lisäksi verrattuna esim. Forgeen että nämä venttiilit tehdään nykyään myö metallikaluista (paitsi kalvo ;)). Kyse siis Boshilaisesta.
-
- -
Mulla taitaa myös olla vikaa juurikin tuossa by-passissa... Tällaisia oireita olen havaitsevinani: (moottorina AJL)
- kone tukkoisen tuntuinen
- kovissa kiihdytyksissä pienoista vaeltelua moottorin kierroksissa
- jos kaasua löysää hiljoksellen esim 5000RPM jälkeen, tuntuu kuin kierrokset ensin nousevat ja sitten lähtevät laskuun
- kun kaasun löysää vapaalla, kierokset tipahtavat tosi nopeaan ja seuraava vaihde joutuu ottaan aina moottorijarrua vastaan, vaikka yrittäisi olla kohtuu ripeä vaihdossa.
- imusarjasta by-passille menevästä letkusta kun puhaltelee/imeskelee, niin ilma menee läpi kumpaankin suuntaan.
Tilasin Dahlbäckiltä jo alu by-passin, saas nähdä onko muuta kuin kosmeettista apua...
- kone tukkoisen tuntuinen
- kovissa kiihdytyksissä pienoista vaeltelua moottorin kierroksissa
- jos kaasua löysää hiljoksellen esim 5000RPM jälkeen, tuntuu kuin kierrokset ensin nousevat ja sitten lähtevät laskuun
- kun kaasun löysää vapaalla, kierokset tipahtavat tosi nopeaan ja seuraava vaihde joutuu ottaan aina moottorijarrua vastaan, vaikka yrittäisi olla kohtuu ripeä vaihdossa.
- imusarjasta by-passille menevästä letkusta kun puhaltelee/imeskelee, niin ilma menee läpi kumpaankin suuntaan.
Tilasin Dahlbäckiltä jo alu by-passin, saas nähdä onko muuta kuin kosmeettista apua...
Onkohan mulla kanssa vikaa tuossa forgen 007P by-passissa (sininen jousi), kun kaasua löysätessä auto nykäisee ja kovemmissa kiihdytyksissä kierrokset hypähtää ~300 rpm vaihdetta vaihtaessa, myöskään minkäänlaista sihausta ei vaihdettaessa kuulu koskaan.
Kun avasin by-passin tuntui se pelittävän ihan ok,imusarjasta tulevasta letkusta kun imaisee niin ilmaa ei tule ja myös siten tuo näyttää olevan tiivis, että kun männän painaa pohjaan ja tukkii sormella sen imusarjan letkun, niin mäntä vapautuu vasta kun sormen päästää letkun päästä.
Auto on lastutettu edelisen omistajan toimesta Karalalla ja itse olen vaihtanut vakiokoteloon tulevan vapaavirtaussuodattimen. Nämä oireet on ollut koko sen ajan kun auto on minulla ollut.
Eli nyt olisi hyvät neuvot tarpeen mistä tuota vikaa kannattaisi alkaa selvittämään, kiitos.
Kun avasin by-passin tuntui se pelittävän ihan ok,imusarjasta tulevasta letkusta kun imaisee niin ilmaa ei tule ja myös siten tuo näyttää olevan tiivis, että kun männän painaa pohjaan ja tukkii sormella sen imusarjan letkun, niin mäntä vapautuu vasta kun sormen päästää letkun päästä.
Auto on lastutettu edelisen omistajan toimesta Karalalla ja itse olen vaihtanut vakiokoteloon tulevan vapaavirtaussuodattimen. Nämä oireet on ollut koko sen ajan kun auto on minulla ollut.
Eli nyt olisi hyvät neuvot tarpeen mistä tuota vikaa kannattaisi alkaa selvittämään, kiitos.
-
- -
Vikalista:
-By-Passin kalvo rikki. Vaihdoin Dahlbäckin alu by-passin tilalle. Hinta 130 Euroa kaikkine kuluineen. Jos se sitten vaikka kestäisi pitempään...
-Imusarjasta jarrutehostajalle menevässä kumiputkessa (L:n mallinen kulmaletku, 4x4 senttiä) halkeama n. 2cm matkalla. Hintaa kötöstyksellä 20 Euroa, Rovaniemen Pörhöllä.
Nyt kumpikin vaihdettu uusiin ja turbokin herää paremmin...
Eli kaikki hyvin taas.
-By-Passin kalvo rikki. Vaihdoin Dahlbäckin alu by-passin tilalle. Hinta 130 Euroa kaikkine kuluineen. Jos se sitten vaikka kestäisi pitempään...
-Imusarjasta jarrutehostajalle menevässä kumiputkessa (L:n mallinen kulmaletku, 4x4 senttiä) halkeama n. 2cm matkalla. Hintaa kötöstyksellä 20 Euroa, Rovaniemen Pörhöllä.
Nyt kumpikin vaihdettu uusiin ja turbokin herää paremmin...
Eli kaikki hyvin taas.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”