Britax Lisävalot?
Valvoja: ffp jäsenet
Britax Lisävalot?
Kyselisin käyttökokemuksia noista kätsy ketjun myymistä ämpärin kokoisista parkeilla varustetuista Britax lisävaloista?
Eli saako noita muilla referenssi luvulla kuin 25, saako noihin lasisuojia,jos saa niin onko ne sen näköiset että kehtaa naama totisena niitä kattella. Ja onko noista ylipäätään mihinkään, vrt. Hella 3000 tai 220 jumbo lamppuihin ?
Eli saako noita muilla referenssi luvulla kuin 25, saako noihin lasisuojia,jos saa niin onko ne sen näköiset että kehtaa naama totisena niitä kattella. Ja onko noista ylipäätään mihinkään, vrt. Hella 3000 tai 220 jumbo lamppuihin ?
No kuukauden verran on tollaset ollut tpr:n nokalla, sinertävä lasi niissä on eikä voi muuta sanoo et on hyvän näköiset,(ei pekästään mun mielipide) ja valoteho on vähintäänkin riittävä. Mitä tulee vertailuun hella 3000:siin niin hinta laatu suhde on hiton paljon parempi britax tuikuissa....P.s kunhan muistaa vaihtaa ne 24v polttimot vastaamaan auton käyttöjännitettä...
Jep, parkkivaloja ei saa kahdentaa ja käytännössä lisäpitkissä olevat parkit ovat liian kaukana auton reunoista. Kuorma-auton katolle kulmiin asennettaessa saa parkki palaa, lasketaan silloin muistaakseni äärivaloksi, AKEsta selviää.
Ja itsellä ne parkit palaa kolmetonnisissa, tosin katkaisijasta saa pois, jos tiedossa on paikallinen LP-keskittymä, sedät kun saattavat harjoitella kirjoittamista rekisteriotteen taakse.
Tutulla on kuorma-autoissa noita Britaxeja, ei kai ne ihan paskoja ole kun ovat niitä sinne ruuvanneet. Itsekkin noita Britaxeja vähän kattelin, kun toinen vanha 1000 FF kilahti kivestä paskaks. Valitsin sitten kuitenkin uudenmallisen Hella Rallye 3000 Bluen. Tuo kirkaslasinen mallihan on tuore uutuus. Tosin eipä nuo juuri tehokkaammat ole, kuin entiset 1000 FF:t.
Ja itsellä ne parkit palaa kolmetonnisissa, tosin katkaisijasta saa pois, jos tiedossa on paikallinen LP-keskittymä, sedät kun saattavat harjoitella kirjoittamista rekisteriotteen taakse.
Tutulla on kuorma-autoissa noita Britaxeja, ei kai ne ihan paskoja ole kun ovat niitä sinne ruuvanneet. Itsekkin noita Britaxeja vähän kattelin, kun toinen vanha 1000 FF kilahti kivestä paskaks. Valitsin sitten kuitenkin uudenmallisen Hella Rallye 3000 Bluen. Tuo kirkaslasinen mallihan on tuore uutuus. Tosin eipä nuo juuri tehokkaammat ole, kuin entiset 1000 FF:t.
Oulun kärkkäisellä kävin päivällä katsomassa, niin löytyi sinisiä Britaxeja, referenssi 25, ja Boremaneja kolmea väriä. Sininen ref 12,5 vihreä 17,5 ja kirkas 17,5. Kaikkia oli näytillä ja aika identtisiltä näytti, ja hintaeroa oli Boremanien eduksi kuutisen euroa.
Itsekin olen funtsinut tuota lisävalojen laittamista kilventauslevyllä, ja eräästä liikkeestä kun kysyin niin Britaxeja suosittelivat. Sano myyjä notta jopa rallimiehet on niihin vaihtaneet. Ei varmaan siis kovin huonot. Toisaalta sitten "laillisen" referenssin saavuttamiseksi nuo Boremanit kiinnostais kanssa joten onko niistä minkäänlaisia kokemuksia?
Itsekin olen funtsinut tuota lisävalojen laittamista kilventauslevyllä, ja eräästä liikkeestä kun kysyin niin Britaxeja suosittelivat. Sano myyjä notta jopa rallimiehet on niihin vaihtaneet. Ei varmaan siis kovin huonot. Toisaalta sitten "laillisen" referenssin saavuttamiseksi nuo Boremanit kiinnostais kanssa joten onko niistä minkäänlaisia kokemuksia?
No näyttää ehkä halvalta ja myös ovat. Sen verran kokemusta moisten kestävyydestä, ettei umpiot ota pikku kolhuista itteensä. Sen mällin minkä ajoin viime talvena britaxit keulassa ei todellakaan edes metallikuoriset olis pysynyt koossa( n.60km/h vitikkoon katkaisten tolpan harusvaijerin, arvatenkin just pitkän kohtaan osui). Ko umpio on edelleen ehjä eikä kopastakaan isoa palaa puutu.
Ja hinta valaisu suhde on aikalailla käyttäjäystävällisempi kuin hella/bosch.
Ja hinta valaisu suhde on aikalailla käyttäjäystävällisempi kuin hella/bosch.
-
- -
http://img.ii2.org/vnjlb1_b.jpg
Kaveri käy aina joskus rekkakeikalla Ranskassa niin toi minulle siellä paljon myydyt Cibie PIAA luokitellut pistevalot 130w polttimoilla.
Niin ja mitään referenssejä ei ole merkitty (eli 20 asetus =D ) ja myöskään mitään turhia E merkkejä ei löydy mutta NÄKEE!
Kaveri käy aina joskus rekkakeikalla Ranskassa niin toi minulle siellä paljon myydyt Cibie PIAA luokitellut pistevalot 130w polttimoilla.
Niin ja mitään referenssejä ei ole merkitty (eli 20 asetus =D ) ja myöskään mitään turhia E merkkejä ei löydy mutta NÄKEE!
Tietääkö kukaan ton pienemmän, 170:sen syvyyttä/paksuutta, ite en ainakaan sitä mistään löytänyt, saatika kuvaa siitä...
Näyttäis Hella Rallye FF1000 (sekä ref17.5 että ref37.5) olevan 55€/kpl AD:llä, joten ei sekään paljon kalliimpi ole. Ainakin näistä (ref37.5, 4mm2 johdoilla ja Hellan 100w polttimoilla = laiton, tiedän) on pelkästään hyvää kokemusta.
Perkeleen rumiahan kaikki lisävalot ovat nykyauton keulalla, mutta muuten asiaa ja saahan ne pois keväällä...
Joonas: Olisko sulla kuvaa noista Britaxeista Boran keulalla ?
Näyttäis Hella Rallye FF1000 (sekä ref17.5 että ref37.5) olevan 55€/kpl AD:llä, joten ei sekään paljon kalliimpi ole. Ainakin näistä (ref37.5, 4mm2 johdoilla ja Hellan 100w polttimoilla = laiton, tiedän) on pelkästään hyvää kokemusta.
Perkeleen rumiahan kaikki lisävalot ovat nykyauton keulalla, mutta muuten asiaa ja saahan ne pois keväällä...
Joonas: Olisko sulla kuvaa noista Britaxeista Boran keulalla ?
Mua kyllä alkaa pikkuhiljaa kiinnostamaan mitä tuo PIAA-luokitus pitää sisällään.. Selviääköhän se Esson Baarista? ;)
Tuo asetus referenssiluvusta kyllä pitää paikkaansa, mutta samassa AKE:n ohjeessa "nro 79/208/2004 Valomääräyksiä" määrätään seuraavaa:
"Kaikkien valaisinten ja heijastimien tulee olla e- tai E-hyväksyttyjä kyseiseen toimintaan tarkoitettu-ja moottoriajoneuvon valaisimia."
Vielä.. nuo Cibiet (kuvassa ilmeisesti Turini Apollot?) on samankokoiset kun esim. Hellan Rallye 3000:t tai Bosch 225:t (ja iso Britax, mikä on lähes yks yhteen Hella 3000:n kopio).
enhän minä laillisuudesta puhunut mitään?? Kai?? Siis E merkkihän pitäisi olla kaikissa valoissa ja noissa ei ole.
// Lasin halkaisija sentin enemmän kuin Britax/Rallye 3000 niinkuin sillä jotain merkitystä olisi..
///PIAA luokituksesta en tiedä mitään, on vain hienoa sanoa niin =D Se lappu kuitenkin nuitten paketista löytyi mutta ranskaa en osaa suomentaa :D
// Lasin halkaisija sentin enemmän kuin Britax/Rallye 3000 niinkuin sillä jotain merkitystä olisi..
///PIAA luokituksesta en tiedä mitään, on vain hienoa sanoa niin =D Se lappu kuitenkin nuitten paketista löytyi mutta ranskaa en osaa suomentaa :D
Laitoin tuolta kilven takaa pultit puskurin läpi ja sinne taakse lattaraudan pätkä tukemaan, sitten vaan prikat ja mutterit niin hyvin pysyy. Ainakin viime talven pysyi. Tänä talvena pitää harkita laitanko ollenkaan. Jos jotain kiinnostaa Britaxit telineen kanssa, 100- wattisilla Philipseillä niin privaa
Saikos noita kilven taakse tulevia telineitä jopa ihan volwaagenilta.
http://rmk.hamk.fi/~ruukal/kuvat/lisukit.jpg
http://rmk.hamk.fi/~ruukal/kuvat/lisukit.jpg
Joonas: Onko Borassa puskurin muoviosan takana kuin paljon tilaa, vai onko heti sen muovin takana metallipalkki tai muita vahvistuksia? Pitäis tutun Boraan lisäpitkät laittaa ja mietinkin että millä tavalla laitan sen rekkarin alle tulevan raudan kiinni, että onko tilaa laittaa pelkästään siihen muoviin kiinni vai pitääkö porata reiät vielä jostain metallista läpi.
Entä mistä kohtaa ryöstit sähköt pitkille, konehuoneesta ja sisältä?
Kaikki muutkin neuvot lisäpitkien asennuksesta Boraan ovat tervetulleita, mitä yksityiskohtaisempia, sen parempia tietysti.
Entä mistä kohtaa ryöstit sähköt pitkille, konehuoneesta ja sisältä?
Kaikki muutkin neuvot lisäpitkien asennuksesta Boraan ovat tervetulleita, mitä yksityiskohtaisempia, sen parempia tietysti.
Mikäli borassa on puskurin takana palkki, niin suosittelen kiinnittämään sen telineen siihen. Onnistuu nätisti itseporautuvilla ruuvareilla. Lisäksi umpion yläpuolelta tuki maskiin tms. ettei valot tärise ajossa. Mikään ei ole vittumaisempaa niin itselle kuin vastaantulijallekaan kuin lepattavat lisävalot.
Virtaset suosittelen vetämään akulta releelle paksulla kaapelilla (myös muut johdotus), auton omasta järjestelmästä pitkiltä vain heräte releelle. Itse en ole käyttänyt lisävaloille erillistä katkaisijaa, joten sisätilan johdotukseen siten ei tarvitse kajota.
Virtaset suosittelen vetämään akulta releelle paksulla kaapelilla (myös muut johdotus), auton omasta järjestelmästä pitkiltä vain heräte releelle. Itse en ole käyttänyt lisävaloille erillistä katkaisijaa, joten sisätilan johdotukseen siten ei tarvitse kajota.
Kyllä on, ja putken päät piti vielä viistää koska teräsvahvike on kaareva. Itse tein niin että porasin noin 5mm reijät alkuun ja mittasin syvyyden siitä, sen jälkeen kuppiterällä putkille sopivat reijät joka samalla poisti muovivahvikkeet puskurin kuoresta.
Teräsvahvikkeen läpi seuraavaksi ja sinne taakse mutterit ulottuu laittamaan keskimmäisen alaritilän takaa, itse laitoi nyloc lukkomutterit rostereina tietty.
Mulla on muuten valmis rauta jäämäässä ylimääräiseksi koska olen vaihtanut autoa jos jotain kiinnostaa. Raudassa on hitsattuna Boschin valojen jalka kiinteästi.
Teräsvahvikkeen läpi seuraavaksi ja sinne taakse mutterit ulottuu laittamaan keskimmäisen alaritilän takaa, itse laitoi nyloc lukkomutterit rostereina tietty.
Mulla on muuten valmis rauta jäämäässä ylimääräiseksi koska olen vaihtanut autoa jos jotain kiinnostaa. Raudassa on hitsattuna Boschin valojen jalka kiinteästi.
Jälleen vähän OT: Mutta eikö toi ole aika tylsä laitaa vaan kaks lamppua... Ehdottomasti 3 tai enemmän! Tiedän, se on laitonta.. Mutta riskejähän on otettava joskus;)
No joo... tää tais olla aika turha kommennti!
Mutta asiaan... noi Britaxit oli kyllä yllättävän hyvät, mun mielestä samaa luokkaa kuin boschin siniset 225... ja tosiaan halvemmat! Ulkonäkö on vaan omasta mielestä vähän turhan "halpa"...
Mutta boschin valoihin oon ollut tyytyväinen.. eli eiköhän talvi mennä niillä...
No joo... tää tais olla aika turha kommennti!
Mutta asiaan... noi Britaxit oli kyllä yllättävän hyvät, mun mielestä samaa luokkaa kuin boschin siniset 225... ja tosiaan halvemmat! Ulkonäkö on vaan omasta mielestä vähän turhan "halpa"...
Mutta boschin valoihin oon ollut tyytyväinen.. eli eiköhän talvi mennä niillä...
^ joo http://img.ii2.org/41d749_b.jpg noi niitä entisessä oli =D
Sim/Britaxeja myy www.karkkainen.com pohjois-pohjanmaalla halvimpaan hintaan.
Sim/Britaxeja myy www.karkkainen.com pohjois-pohjanmaalla halvimpaan hintaan.
Nyt taas syksyllä tuli mieleeni asennella lisäpitkiä keulille, valorautakin tuli asenneltua tohon kopteriini.
Jotenkin sitä olis komiaa heittää kolme lamppua valaisemaan maisemaa.
Onkohan koppalakeilla jotain symmetria sääntöä noihin valoasennuksiin, vaiko jos referenssit pysyy alle 75:den,niin ei niillä oo nokan koputtamista tuohon kolmen lisäpitkän patteriin?
Onko kellään tietoa, että myykö noita Boremanneja jokin muukin ketju kuin Kärkkäinen?
Jotenkin sitä olis komiaa heittää kolme lamppua valaisemaan maisemaa.
Onkohan koppalakeilla jotain symmetria sääntöä noihin valoasennuksiin, vaiko jos referenssit pysyy alle 75:den,niin ei niillä oo nokan koputtamista tuohon kolmen lisäpitkän patteriin?
Onko kellään tietoa, että myykö noita Boremanneja jokin muukin ketju kuin Kärkkäinen?
-
- -
-
- -
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”