1.6 jetta ---> 1.6 gti

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

jarppah
-
Viestit: 15
Liittynyt: 4.7.2005 23:37

1.6 jetta ---> 1.6 gti

ViestiKirjoittaja jarppah » 6.9.2005 11:53

eli koneen vaihto 1.6 kaasari ---> 1 kopin 1.6gti koneeseen

vaihtoauto olis 1.6 87- jetta eli ei ole vähä päästöinen
ja samalla etu jarrut sen 1 kopin gti jäähdytettyihin

eli onnistuuko tommonen swappi?

nähtävästi ku kaikki kattoo mut no comments :D

Jusu
-
Viestit: 136
Liittynyt: 25.7.2003 11:25

ViestiKirjoittaja Jusu » 8.9.2005 21:31

Kyllähän se onnistuu, mulla on samanlainen swappi tehty 85:een jettaan, tosin lähtökohta oli 1.3:n jetta.

Muutokset on otteessa.

Ongelmia on ollut, että vaihdelaatikon pään moottorinkannake murtuu puolenvuoden välein, saattaa tosin johtua muiden tukikumien huonoudesta.

Vaihdevivustossa joutuu vähän yhdisteleen vipuja jetasta ja kolperosta jotta saa ton 5-vaihteisen laatikon pelittään.

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 8.9.2005 23:21

Mulla oli hetken aikaa -89 Jetassa ykköskoppasen (Audi 80 GLE) Gti kone. Hyvinhän se sinne istu. Onko sulla tarkoitus laittaa ykkösen vai kakkosen laatikko? Mulla oli Jedistä peräisin oleva vautipyörä, paineasetelma, kytkin ja laatikko. Paineasetelma käy ykköskoppasen koneeseen kun tekee asetelmaan yhden lisäkiinnitysreijän koska se on tavallaan peilikuva. Ja startin ja laatikon väliin piti laittaa prikat ku muuten startti työnti vähän liian pitkälle ja otti väärästä kohdasta vauhtipyörään kiinni. Tuolla mun projektissa on jotain juttua tosta koneen vaihdosta jos siitä nyt jotain hyötyä olisi.

jarppah
-
Viestit: 15
Liittynyt: 4.7.2005 23:37

ViestiKirjoittaja jarppah » 8.9.2005 23:58

joo meinasin laittaa sen jedin 4 vaihteisen lootan.... ja muut osat siitä gtiistä (laturi, startti ja etu jarrut) minkä kokonen tuo 1 gti pääjarru sylinteri on? ettei sitä tarvii vaihtaa

ja eikai 1 kolperon gtissä ole taka akselissa kallistuksen vakaajaa?

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 9.9.2005 0:26

Ykkös GTI:ssä on taka-akselilla vakaaja.

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 9.9.2005 9:08

Mitä merkitystä sillä on mitä ykköskorisessa GTI:ssä on ollut? Jos kakkoskorisesta Jetasta on kyse niin silloin sen pitää vastata 112hv GT:tä tahi mallisarjan tehokkainta.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa