Corradon kytkin ongelma

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Junnu VR6
-
Viestit: 128
Liittynyt: 15.6.2004 17:43

Corradon kytkin ongelma

ViestiKirjoittaja Junnu VR6 » 6.9.2005 20:32

Mistähän johtuu kun kytkimen pohjaan painaessa tuntuu, pieni pykälä niinkuin kytkin jäisi pohjaan. Onkahan painelevyn keskinasta kulunut?
Kytkin ottaa aika kiinni aika pieneltä alueelta mutta ei luista kyllä yhtään.
Onko tolle kytkimen nesteelle joku täydennys/ilmaus korkki?
Tai onko sitä mahdollisuus säätää jotenkin?

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 6.9.2005 21:27

Jarru- sekä kytkin neste löytyy samasta purkista.

Minuakin kiinnostaisi voiko tuota kytkimen otto kohtaa muuttaa? Se ottaa ehkä turhan ylhäältä omassa ja olisi vain mukavampi jos sen saisi alempaa ottamaan.

Junnu VR6
-
Viestit: 128
Liittynyt: 15.6.2004 17:43

ViestiKirjoittaja Junnu VR6 » 7.9.2005 10:26

Nyt se sitten tapahtui kytkin jäi monta kertaa pohjaan. Voi V****** Kun kunnolla polkasi niin sain kytkimen taas ylös.
Kohta on myytävän vähän ajettu Corrado..
Nyt tarvittaisiin akuuttia apua masennukseen..? APUVA

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 7.9.2005 11:17

Jollakin muullakin, j0ne:lla??, oli tuota kytkinpolkimen pohjaanjääntiä omassa Corradossa. Ei vaan nyt muista varmasti kenellä. Oiskohan siinä joku rasvailu auttanut...

Junnu VR6
-
Viestit: 128
Liittynyt: 15.6.2004 17:43

ViestiKirjoittaja Junnu VR6 » 7.9.2005 17:11

Rasvaa koitin tossa laittaa oikeen kunnolla mutta eipä siitä oo mitään apua kun nesteet kiertää järjestelmässä. Luultavasti ongelmaksi paljastuu päätyöntösylinteri. Eli se sylinteri mitä kytkinpoljin painaa..
Mutta tietoa oltaisiin Leviksen kanssa viellä vailla?

Junnu VR6
-
Viestit: 128
Liittynyt: 15.6.2004 17:43

ViestiKirjoittaja Junnu VR6 » 8.9.2005 20:54

Laittakaa nyt joku arvauksia onko kytkin vaihto kunnossa vai onko vain päätyöntösylinteri rikki?
Kävin ostamassa sylinterin Motonetista hintaan 100e melko kallista!!

daivari
-
Viestit: 372
Liittynyt: 19.8.2003 21:29

ViestiKirjoittaja daivari » 11.9.2005 13:34

Se sylinterin vaihto on sinällään yksinkertanen homma. Ottaa vaan ne kaks pulttia irti mitkä pitää sitä kiinni laatikossa ja vetää pois. Se kytkimen ilmaaminen on sitten vähän vaikeempi osuus. Siellä on 2 ilmausruuvia, yks kummankin sylinterin luona. Kannattaa alottaa siitä ylemmästä, joka löytyy kun seuraat sormilla niitä kytkinletkuja ylöspäin. Sen jälkeen ilmaat sen alemman. Hommaan tarviit jonkun hyvä hermosen kaverin istumaan autoon ja pumppaamaan kytkintä.

Happy
-
Viestit: 75
Liittynyt: 7.9.2005 12:12

ViestiKirjoittaja Happy » 16.2.2006 10:54

Dadaa!

Tätä tulikin koko talvi odoteltua ja nyt se sitten tapahtui. Eli kytkin sano sopimuksensa irti.
Vähä se on tos lähiaikoina kadotellu nesteitä, mut ei mitenkää huomattavasti. Nyt sitte ku aamulla hyppäsin rattiin ni eipä kytkinpoljin enää itteksee noussu ylös.
En sitte siinä kiireessä/vitutuksessa jaksanu käydä sen pidempää asiaa tutkia.
Pitää kattoa et mikä on nesteiden tilanne et onko päästäny kaikki ulos vai mitä käyny.

daivari
-
Viestit: 372
Liittynyt: 19.8.2003 21:29

ViestiKirjoittaja daivari » 16.2.2006 18:08

Ootko huomannu, että tiputteleeko se jostain jarrunestettä? Voihan se olla, että se ei vuoda maahan ollenkaan, mut vuotaa jostain ilmaa sinne kytkin järjestelmään.

Kannattaa tarkastaa se neste ja kokeilla toimiiko jarrut.

Happy
-
Viestit: 75
Liittynyt: 7.9.2005 12:12

ViestiKirjoittaja Happy » 17.2.2006 10:39

Joo ku eilen pääsin kotiin nii kurkkasin auton alle.
Lätäkköhän siellä oli. Eli nesteet tullu pihalle. En sitte jaksanu/osannu sen enempää käydä tutkimaa. Ku hieman laiskottaa ja vituttaa :P

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 18.2.2006 13:24

Eikös kukaan oikeesti tiedä voiko Corradon kytkinpolkimen otto kohtaa säätää? Olisi kiva jos ei tarvisi niin paljon nostaa poljinta kuin tällä hetkellä tarvii. Vaijerillisissa autoissa tuo olis helppo juttu.

daivari
-
Viestit: 372
Liittynyt: 19.8.2003 21:29

ViestiKirjoittaja daivari » 18.2.2006 13:51

Sylinterejä muokkaamalla/vaihtamalla jonkun toisen mallisiin varmaan onnistuis.

Toinen mikä tuli mieleen: Jos vaihtais sen tapin, joka painaa sitä painelaakerin vipua, pitemmäks, niin sehän auttais. Tosin vaarana sitten, että alkaa luistaa.

Itteäkin välillä häiritsee toi kytkimen pitkä liike, jos joutuu paljon ajamaan kaupungissa, mut muuten siihen on tottunu.

edit. jotain häiröilyjä


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 42 vierailijaa