Minkä kytkimen Golf 1.8T GTI moottoriin+6v laatikolle...
Valvoja: ffp jäsenet
Minkä kytkimen Golf 1.8T GTI moottoriin+6v laatikolle...
Ja samaa taas jauhetaan...Tiedän..Etsinkin jo myös searchilla, sekä goollella...
Eli jengi on kehunut, että VW 1.9PD:n kytkin kestäisi paremmin....Mutta minkä PowerDieselin kytkimen sinne sitten laittaa....115hp, 130hp jne (Onko eroja?...).....?
Vai onko joitain muita ehdotuksia, koska laatikko irtoaa tänään ja olisi hyvä aika laittaa vahvempi tilalle, kun vireistystä on tiedossa....!
Jos joku voisi antaa selvennysta ja vaikkapa vielä jonkinlaisen valmiste numeron kytkimelle (vaikka VW:n oma,tai muu valmistaja), joka sopii paikoilleen....!?!?
Sachs:in valmisteita saisin edullisesti, mutta onko hyviä....?
Joitain hintojakin saa kertoa, otan vastaan mielelläni...
Katselin myös jenkeissä myytäviä settejä, mutta en uskalla tilata....:(
Eli jengi on kehunut, että VW 1.9PD:n kytkin kestäisi paremmin....Mutta minkä PowerDieselin kytkimen sinne sitten laittaa....115hp, 130hp jne (Onko eroja?...).....?
Vai onko joitain muita ehdotuksia, koska laatikko irtoaa tänään ja olisi hyvä aika laittaa vahvempi tilalle, kun vireistystä on tiedossa....!
Jos joku voisi antaa selvennysta ja vaikkapa vielä jonkinlaisen valmiste numeron kytkimelle (vaikka VW:n oma,tai muu valmistaja), joka sopii paikoilleen....!?!?
Sachs:in valmisteita saisin edullisesti, mutta onko hyviä....?
Joitain hintojakin saa kertoa, otan vastaan mielelläni...
Katselin myös jenkeissä myytäviä settejä, mutta en uskalla tilata....:(
Viimeksi muokannut Murre, 14.7.2006 17:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mites paljon Murre meinasit sitä tehoa koneesta irti kutitella? Kunnossa oleva vakiokytkin kyllä kestää 250 hv / 350 Nm melko mukavasti
Itse tein keväällä juuri tuolla anan kaavalla kytkimen, otin sen "specialbelägen" levyn jolla luvataan 450 Nm kestoa. Noin 4 kiloa poistettiin geen vauhtipyörästä joten koko limppu kytkimineen on noin 2 kg alkuperäistä pakettia kevyempi. Ei havaittavaa eroa moottorin käyttäytymisessä.
No purkuvaiheessa sitten totesin, että kytkinakselin booriin oli kertynyt talven aikana ruostetta, jonka takia levy ei liikkunut akselilla kunnolla ja tästä aihetui silloin tällöin luistoa.
Kyllä tuo uusi taatusti pitää, mutta onhan se huomattavasti enemmän tarkkuutta vaativaa tuo kaupunki kruisailu. Tekisi mieleni vaihtaa uusi vakio tilalle, mutta en taida viitsiä taas kaivaa laatikkoa pois.
Itse tein keväällä juuri tuolla anan kaavalla kytkimen, otin sen "specialbelägen" levyn jolla luvataan 450 Nm kestoa. Noin 4 kiloa poistettiin geen vauhtipyörästä joten koko limppu kytkimineen on noin 2 kg alkuperäistä pakettia kevyempi. Ei havaittavaa eroa moottorin käyttäytymisessä.
No purkuvaiheessa sitten totesin, että kytkinakselin booriin oli kertynyt talven aikana ruostetta, jonka takia levy ei liikkunut akselilla kunnolla ja tästä aihetui silloin tällöin luistoa.
Kyllä tuo uusi taatusti pitää, mutta onhan se huomattavasti enemmän tarkkuutta vaativaa tuo kaupunki kruisailu. Tekisi mieleni vaihtaa uusi vakio tilalle, mutta en taida viitsiä taas kaivaa laatikkoa pois.
Rolle:
250-300hv ?
Mitä tuolla "specialbelägen" tarkoitat...?(en osaa saksaa...:)..
Jos tuon hankin, niin millä osanumeroilla saan noi hankittua ja kenen tekeleitä....Että menee helposti paikalleen...Juu ja tarvii myös keventää myös.....
Mitäs erikoista tuossa kaupunki ajamisessa on..?
Mites paljon Murre meinasit sitä tehoa koneesta irti kutitella? Kunnossa oleva vakiokytkin kyllä kestää 250 hv / 350 Nm melko mukavasti
250-300hv ?
Itse tein keväällä juuri tuolla anan kaavalla kytkimen, otin sen "specialbelägen" levyn jolla luvataan 450 Nm kestoa. Noin 4 kiloa poistettiin geen vauhtipyörästä joten koko limppu kytkimineen on noin 2 kg alkuperäistä pakettia kevyempi. Ei havaittavaa eroa moottorin käyttäytymisessä.
Mitä tuolla "specialbelägen" tarkoitat...?(en osaa saksaa...:)..
Jos tuon hankin, niin millä osanumeroilla saan noi hankittua ja kenen tekeleitä....Että menee helposti paikalleen...Juu ja tarvii myös keventää myös.....
Kyllä tuo uusi taatusti pitää, mutta onhan se huomattavasti enemmän tarkkuutta vaativaa tuo kaupunki kruisailu. Tekisi mieleni vaihtaa uusi vakio tilalle, mutta en taida viitsiä taas kaivaa laatikkoa pois.
Mitäs erikoista tuossa kaupunki ajamisessa on..?
Siis kytkin on sacshin ja toi "specialbelägen" ilmeisesti tarkottaa samaa mitä englanniksi eli Power series tms. Örum muistaakseni tuo maahan noi. Numeroita en muista, mutta ainakin mulle ihan perus varaosapuljussa selvittivät asian(odotin vieressä). Myös Sachsin saksankielisiltä sivuilta löytyy pdf tiedosto mistä löytyy numerot.
Tukkuri ihmetteli vähän että miksi hitossa joku haluaa tollasen, mutta kun kerroin tehotavoitteen niin johan rupes löytymään.
Karkeasti sanottuna homma menee näin: Mitä enemmän kytkin kestää vääntöä sitä vaikeampi se on ajaa. Eli se ei luista, eli liikennevaloista ei luistattamalla voi lähteä. Kyllähän nämä kevyen väännön kytkimet vielä kohtuu helppoja on ajaa. Tietty rolle ajaa vaan toria ympäri niin jalka väsyy :)
Ja kaikkeen tietenkin tottuu.
Myös kevennetty vauhtipyörä vaikeuttaa lähtöä. Siihen päälle vielä hieman tiukempi kytkin niin ei tarvii emännän antaa ajaa :)
EDIT: Niin joo, siis toi vähän myöhästä juttu... Aattelin, että tarviit auton piakkoin ajoonkin.
Tukkuri ihmetteli vähän että miksi hitossa joku haluaa tollasen, mutta kun kerroin tehotavoitteen niin johan rupes löytymään.
Karkeasti sanottuna homma menee näin: Mitä enemmän kytkin kestää vääntöä sitä vaikeampi se on ajaa. Eli se ei luista, eli liikennevaloista ei luistattamalla voi lähteä. Kyllähän nämä kevyen väännön kytkimet vielä kohtuu helppoja on ajaa. Tietty rolle ajaa vaan toria ympäri niin jalka väsyy :)
Ja kaikkeen tietenkin tottuu.
Myös kevennetty vauhtipyörä vaikeuttaa lähtöä. Siihen päälle vielä hieman tiukempi kytkin niin ei tarvii emännän antaa ajaa :)
EDIT: Niin joo, siis toi vähän myöhästä juttu... Aattelin, että tarviit auton piakkoin ajoonkin.
Niin tuo specialbelägen ei oo massalevy, eikä kuparilevy vaan siitä välistä. Massalevy jonka kitkamateriaalissa on myös kuparia. Pito on siis parempi.
Ja kuten Anagonda sanoi, jäykempi levy ja pitävämmällä materiaalilla varustettu levy tekevät kytkin käytöstä hätäisempää ja poljintuntumasta jäykemmän.
Ja kuten Anagonda sanoi, jäykempi levy ja pitävämmällä materiaalilla varustettu levy tekevät kytkin käytöstä hätäisempää ja poljintuntumasta jäykemmän.
Anagonda:
Emäntähän sillä ajelee kuitenkin....Ammatti taksari, kun on...Niin ei oo niin kovaa pelon tunnetta...;O Ja kun tehokkaampi autokin sillä on pysynyt hanskassa......;P
Kyllä sillä hiukan kiire on....:(
Tuleeko noissa paketeissa yhdessä kytkinlevy, paineasetelma ja vauhtipyörä....?
Siihen päälle vielä hieman tiukempi kytkin niin ei tarvii emännän antaa ajaa :)
Emäntähän sillä ajelee kuitenkin....Ammatti taksari, kun on...Niin ei oo niin kovaa pelon tunnetta...;O Ja kun tehokkaampi autokin sillä on pysynyt hanskassa......;P
Aattelin, että tarviit auton piakkoin ajoonkin.
Kyllä sillä hiukan kiire on....:(
Tuleeko noissa paketeissa yhdessä kytkinlevy, paineasetelma ja vauhtipyörä....?
Sain puhelinyhteyteen tuon MDComprexin miehen ja hän tarjosi minulle G60:n (kevenetty vauhtipyörä, paine-asetelma, kykinlevy ja painelaakeri) pakettia hintaan 250€.....On kuulemma ollut riittäviä,kun useita on myynyt...?!?!?
Ei ollut ainakaan Sachs:in valmistamaa, mutta jokin Lucas..Luka...tjsp..En muista...?!?!
Mutta onko täällä joku, joka omistaa kyseisen paketin...Kannattaako ostaa ja kestääkö...?
Olisi kiirus tilata.....!
Ei ollut ainakaan Sachs:in valmistamaa, mutta jokin Lucas..Luka...tjsp..En muista...?!?!
Mutta onko täällä joku, joka omistaa kyseisen paketin...Kannattaako ostaa ja kestääkö...?
Olisi kiirus tilata.....!
Ei tälläne jousittamatonkaan kytkin mikään huono ole. Muutaman tunnin totuttelee, niin ei mitään ongelmia: http://koti.mbnet.fi/tura/Donan%20projekti/Kytkin.jpg
Maksaa yleensä 160-180e
Mulla corradon vakio vahtipyörä (miinus 3kg) ja 150tkm ajettu vakio asetelma. +300hp/370nm Ei minkäänlaisia ongelmia. Kaverin sprinttiautossa 480nm saman kokoisella levyllä ja orggis asetelmalla.
Maksaa yleensä 160-180e
Mulla corradon vakio vahtipyörä (miinus 3kg) ja 150tkm ajettu vakio asetelma. +300hp/370nm Ei minkäänlaisia ongelmia. Kaverin sprinttiautossa 480nm saman kokoisella levyllä ja orggis asetelmalla.
Oma vauhtipyörä, painoa lähti n.3kg pois.
-
- -
- Viestit: 2953
- Liittynyt: 23.7.2003 21:31
- Viesti:
Nonniin! Ei onnistukkaan tuon G60:n vauhtipyörän laitto :( Olin ihan ajatuksissani laittamassa sitä 5-vaihteiseen laatikon yhteyteen, mutta tuossa paketissa onkin 6-vaihteinen loota! Prkl!
Mitäs vauhtipyörää, kytkintä ja paineasetelmaa laakerin kera suosittelette tähän pakettiin, jossa 6-vaihteinen laatikko?
Ei mielellään on/off kytkintä, mutta jolla pystyy vielä ajamaan kaupungissakin!
Mitäs vauhtipyörää, kytkintä ja paineasetelmaa laakerin kera suosittelette tähän pakettiin, jossa 6-vaihteinen laatikko?
Ei mielellään on/off kytkintä, mutta jolla pystyy vielä ajamaan kaupungissakin!
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 40 vierailijaa