Näkyy olevan B4 passatissa sellasta ominaisuutta, että lämpötilan merkkivalo vilkkuu toisinaan. Lämpömittari kuitenkin näyttää normaaleja lukemia (noin 80 ast.) ja flekti ei huuda. Valo lakkaa vilkkumasta vasta kun katkaisee virrat. Moottorin todellinen lämpötila, kierrokset, ajotapa yms ei vaikuta asiaan. Lämpömittarin mukaan moottori ei oikeestaan koskaan saavuta normaalia 90 asteen lämpötilaa, että ilmeisesti mittarissa/anturissakin on joku oma toleranssinsa.
Kuinkahan tuon sielunelämä toimii? Eli siis tuleeko valolle suoraan piuhat anturilta ja valo alkaa välkyttää jollain tietyllä virta/jännite arvolla, vai onko sille joku oma ohjainpiiri esim. mittaristossa vai muuta, mitä?
Huomenna vaihtuu antero, mutta muutkin vinkit/tiedot tervetulleita. Koska olishan tuo ihan kiva saada kuntoon, jos se vaikka joskus oikeesti käy niin kuumana että valon vilke pitäs ottaa tosissaan...
Mittaristo/varoitusvalo-härö
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 20
- Liittynyt: 28.7.2005 23:28
Nesteet on ylärajallaan. Lämpötilan valvonta-antero vaihettu ja maadoituksia puhdisteltu sekä nestemäärän anturin liitintä raplattu. Ei vaikuta asiaan. Paitsi lämpömittari nousee kaupungissa noin 90 asteeseen. Paikallaan ollessa jopa hieman yli, sitten alkaa flekti pyöriä. Maantiellä alle 80astetta, mutta eipä tuo haittaa.
Pitänee tässä jokupäivä kokeilla toista säiliötä. Se määrä-anturi kun on kiinteenä siinä pöntössä.
Yritin mittailla sitä paisuntasäiliön sensorin vastusta. Lukema vaelsi koko ajan, ja oli noin 10 kertaa pienempi kuin veljen samanlaisessa autossa. Mulla oli lämmin kone ja toinen oli kylmä, että tiedä sitten mahtaako ero selvittyä sillä...
Pitänee tässä jokupäivä kokeilla toista säiliötä. Se määrä-anturi kun on kiinteenä siinä pöntössä.
Yritin mittailla sitä paisuntasäiliön sensorin vastusta. Lukema vaelsi koko ajan, ja oli noin 10 kertaa pienempi kuin veljen samanlaisessa autossa. Mulla oli lämmin kone ja toinen oli kylmä, että tiedä sitten mahtaako ero selvittyä sillä...
Vaihdoin paisarin joku aika sitten. Lämmön merkkivalo pysyi sammuksissa yhtä poikkeista lukuunottamatta: auto kävi paikallaan tyhjää pitkän aikaa, ja kun lämpömittari nousi ~95 ast, alkoi vilkutus. Muutoin pysynyt sammuksissa. En tiä onko tuo varaosa paisari esim. dieselistä että olisko siinä herkempi sensori? Kuitenkin normaalisti osaa olla vilkuttamatta joten homma siltä osin ookoo. Pitää joskus tutkiskella ja ehkä "vastustaa" sitä anteron piuhaa josko se vilkutuksen lämpötila nousis ylemmäs.
Mutta mutta, nyt sitte tänään tuli sellanen ominaisuus, että kun laittaa valot päälle niin mittaristo kuolee. Ihan dööd. Pitkien merkkivalo syttyy, mutta kaikki muut sammuu: kello, mittarit, taustavalot, varotusvalot, vilkkujen merkkivalot, kaikki ihan pimeenä.
Pari reissua oli pimeenä, sitten taas toimi ja meni kesken ajon pimeeks. Onkohan tuo jotenkin valokatkaisijan kanssa naimisissa ja mahdollinen maadotuksen kosketushärö?
Tai sitten pitäää opastaa käyttäjälle(emännys) että älä välitä, se on normaalia klonkswaagenia... :D
Mutta mutta, nyt sitte tänään tuli sellanen ominaisuus, että kun laittaa valot päälle niin mittaristo kuolee. Ihan dööd. Pitkien merkkivalo syttyy, mutta kaikki muut sammuu: kello, mittarit, taustavalot, varotusvalot, vilkkujen merkkivalot, kaikki ihan pimeenä.
Pari reissua oli pimeenä, sitten taas toimi ja meni kesken ajon pimeeks. Onkohan tuo jotenkin valokatkaisijan kanssa naimisissa ja mahdollinen maadotuksen kosketushärö?
Tai sitten pitäää opastaa käyttäjälle(emännys) että älä välitä, se on normaalia klonkswaagenia... :D
Hmmmm, mielenkiintoista...
... just nimittäin vaihdoin siihen akkumalaattorin kun emännällä jäi pari starttia tekemättää koska patteri oli tyhjä. Olsiko se virtsiitin vähyys sittenkin ollut latausjännitteen vähyys eikä akun heikkous... ?!
Ei jaksa mennä tonne pimeeseen kurkkimaan, mutta onkohan tuossa samanlainen laturin ulkopuolelta päädystä irroitettava säädin kuin kakkosessa? Se ainakii ois heleppo vaihtaa.
... just nimittäin vaihdoin siihen akkumalaattorin kun emännällä jäi pari starttia tekemättää koska patteri oli tyhjä. Olsiko se virtsiitin vähyys sittenkin ollut latausjännitteen vähyys eikä akun heikkous... ?!
Ei jaksa mennä tonne pimeeseen kurkkimaan, mutta onkohan tuossa samanlainen laturin ulkopuolelta päädystä irroitettava säädin kuin kakkosessa? Se ainakii ois heleppo vaihtaa.
Lainaanpa topikkia. Mulla Passatissa seuraavanlainen ilmiö. Auto käyntiin, niin hetken päästä päästää merkkiäänen sekä lämmön merkkivalo alkaa vilkuttamaan. Hetken ajon jälkeen ~10 minuuttia vilkutus lakkaa ja valo sammuu. Tätä tehnyt nyt kolme kertaa, silloin kuin aamulla on vielä pakkasta. Töistä lähtiessä ei tee sitten enää. Lämpötila ei näytä mittarin mukaan ainakaan nousevan ja säiliössä on nestettä ylärajaan asti. Ei ole suomenkielistä ohjekirjaakaan, sanooko se siinä mitään?
Palaa sivulle “Sisusta & Autohifi”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa