Naputusta vr6 moottorissa

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

FastVR6
-
Viestit: 89
Liittynyt: 14.3.2005 17:03

Naputusta vr6 moottorissa

ViestiKirjoittaja FastVR6 » 24.8.2005 14:30

Elikkä ongelma on tämä kone "naputtaa" reippaanlaisesti lämpimänä ensin ajattelin että menis uusin ketjun laahaimet ja kiristin/met mutta kertokaa viisaammat onko tietoa kellään?Naputus kuuluu vahvimmin apukuljettajan puolella.

Yritin searchilla ettii tietoa mut en löytäny...tyhmä =)

itkonen
-
Viestit: 847
Liittynyt: 28.7.2003 12:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja itkonen » 24.8.2005 15:56

Kuulostaa kummalliselta termiltä tuo "naputus"? Apukuskin puolella todennäköisin ääntäjä on moniurahihnan kiristin. Irrota hihna ja kokeile, onko kiristimen laakeri paskana.

FastVR6
-
Viestit: 89
Liittynyt: 14.3.2005 17:03

ViestiKirjoittaja FastVR6 » 24.8.2005 16:35

niin tarkoitan sillä "naputuksella" samaa kuin venttiilien niin no taitaisi käydä paremmin NAKUTUS

FastVR6
-
Viestit: 89
Liittynyt: 14.3.2005 17:03

ViestiKirjoittaja FastVR6 » 25.8.2005 19:14

Kävin tossa merkkiliikkeessä kysäsee tota ääntä ja sanovat että se kuuluu venttiilikupeista ja suositteli vaihtamaan öljymerkkiä mobilista johonkin toiseen...no kuitenkin pitää ottaa tossa toi kone auki kun ajattelin vaihtaa noi jakopään hilut pitää samalla kattoo niitä venttiilikuppeja mitähän nuo kupit tarkottaa kai ne jonkin sortin nostimet on tai jotain sinne päin viisaammat voivat korjata.

Tässä olis toinen tämmönen tekniikka kysymys:onko minkälainen homma vaihtaa 1.8/2.0 gti mylly ton vr6:sen paikalle eikös noi piuhat sun muut ole suurin piirtein samanlaisia jos on jollain kokemuksia niin olisi mukava kuulla.

Toi moottorinvaihto sen takia et jos sattuu halvalla toi motti löytyy niin vaihdan sen koska noi villeriston osat ei mitään ilmaisia ole ja jos sille koneelle tekis sitten muutakin piristystä ajan kanssa ja rahalla kunhan ylimääräistä sattus joskus jäämään =)

En muuten tiedä kuuluuko tämä koneenvaihto juttu tänne topicciin mut siirtäkää jos ei...

u2370
-
Viestit: 964
Liittynyt: 30.10.2003 23:36

ViestiKirjoittaja u2370 » 26.8.2005 0:38

Ne kupit kulkee nimellä hydrauliset venttiilinnostajat (painimet). 8.90EUR kpl. varaosaliikkeessä, 24.90EUR kpl. merkkiliikkeessä. Samaa tavaraa molemmille. Itsellä käytössä Mobilin 0W40 eikä se kuumana naputa. Meinaa vaan tuo lötkö kerätä bensaa sinne öljyyn ja ohenee se oljy liikaakin aiheuttaen pientä naputusta. Pitkillä matkoilla aina poistuu. Tiedä sit mitä pitäs käyttää, jos ei Mobilia. Teboilin 0W40:ä ainakin hyviä kokemuksia. Sain vaan halvalla kasan 1l Mobiilin purnukoita ranskalaisessa myyntipakkauksessa :)

Joonas.k
-
Viestit: 772
Liittynyt: 13.3.2005 18:39

ViestiKirjoittaja Joonas.k » 26.8.2005 14:25

FastVR6: Eihän villeristoon osat ole kalliita taih tulee nekin kalliiksi kun kaikki hajoaa. Mutta minä en sentään kutoskonetta vaihtaisi neloseen toisin päin mielummin. Eli laitat ne nostajat kuntoon myyt auton poies. Ja ostat jonkun neloskoneisen mielummin. Piuhoissa varmasti on jotain eroja viisaammat korjatkoon.

35i
-
Viestit: 328
Liittynyt: 14.9.2003 18:06

ViestiKirjoittaja 35i » 26.8.2005 15:03

vaihtetaan koneita,sulle 8 tappinen 2.0i 2E ja mulle toi vr6? ;)

FastVR6
-
Viestit: 89
Liittynyt: 14.3.2005 17:03

ViestiKirjoittaja FastVR6 » 26.8.2005 16:56

joo tulin tässä järkiini ja perun puheet jotka vitutuspäissäni(saako täällä kiroilla =)) sanoin tosta koneen vaihdosta otan ens viikolla koneen irti ja vaihdan hilut ton ohjeen mukaan mikä löytyy foorumilta ei kai tuo niin iso homma ole ja ajoneuvonasentaja olen ammatiltani niin pakkohan sen on onnistuu =).
Ei riemulla rajaa kun vr6:sella ajaa...

FastVR6
-
Viestit: 89
Liittynyt: 14.3.2005 17:03

ViestiKirjoittaja FastVR6 » 31.8.2005 14:49

Juu perjantai lähestyy ja sillon lähtee golfista kone irti ja jakopään hilut vaihtoon tilasin muuten noi venttiilin nostimetkin.
Kannattasko mitä muuta vaihtaa samalla venttiilivarrenkumeja ajattelin mutta kun ei syö öljyä niin pitää nyt tarkasttaa niiden kunto.
Samalla laitan lohkolämppärin onko miten iso homma kellään kokemuksia?
Ja sain tolla searchilla sellasen käsityksen että on helpointa nostaa koko kone pois noitten jakopään hilujen vaihtoa ajatellen...

Lisätty:ainiin kannattaako muuten käydä säädättämässä toi kone ton rempan jälkeen uudestaa esim.autotalo laakkosella?

Mikko__
-
Viestit: 381
Liittynyt: 21.10.2003 18:02

ViestiKirjoittaja Mikko__ » 31.8.2005 17:20

ite oon tehny kaikki kerrat jakopääremontin konetta irrottamatta ja hyvin on onnistunu. lohkolämmittimen laittossa ei oo mitään vaikeeta ollenkaa.

tpv
-
Viestit: 778
Liittynyt: 2.8.2003 14:20

ViestiKirjoittaja tpv » 31.8.2005 23:24

On tästä ollu täällä helvetisti juttua mut kerrataan nyt taas kerran...
Jos vaihdat jakopään kalikat ni vauhtipyörälle pitää hommata uudet pultit, vanhoja ei saa käyttää! Samoin, jos kansi on irti, ni uudet kannenpultit. Ja ehdottomasti se kytkinkopan sisällä oleva akselin stefa!
Ja koko homma onnistuu nostamatta konetta pois, kuten Mikko_N tossa sanoi. Ite oon kans ton tehny vaan ottamalla laatikon pois, hyvin onistuu. Ei kaikenkaikkiaan paha homma oo, mut työläs kylläkin.

FastVR6
-
Viestit: 89
Liittynyt: 14.3.2005 17:03

ViestiKirjoittaja FastVR6 » 4.9.2005 19:50

Apuva!Nyt tuli tossa jakopään rempassa seinä vastaan noitten ajotus merkkien suhteen.Elikkä kumpaa merkkiä uskon hihnapyörän vaiko ketjun rattaan merkkiä nimittäin jos toinen on kohdallaan niin toinen ei??

Eli laitanko kuvan 5 mukaan vai kuvan 31 mukaan nokat sai jo kohdalleen mut toi kampiakseli on probleema...ja nämä kuvathan löytyy VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne osiosta VR6 jakopää remontti...mutta kaikkipa tuon varmaan tietääkin jo =)

AUTTAKAA PIKAISESTI HUOMENNA PITÄS LAITTAA JO UUDET OSAT PAIKALLEE KIITOS!!!

Lisätty:pulma ratkaistu siitähän sen tietää kumpaa merkkiä uskoa kun kattoo millon on ykköspytyn mäntä yläkuolokohdassa näin kertoivat paikallisessa vw liikkeessä.

FastVR6
-
Viestit: 89
Liittynyt: 14.3.2005 17:03

ViestiKirjoittaja FastVR6 » 6.9.2005 21:04

Jep nytpä on remppa tehty,osat vaihdettu ja koneesta savut otettu ja hyvin toimii.Loppuunsa aika helppo homma ku rauhassa tekee.
Kiitos kaikille vinkkejä antaneille....

Hannu2
-
Viestit: 284
Liittynyt: 29.6.2004 15:38

ViestiKirjoittaja Hannu2 » 7.9.2005 11:23

Jos vaihdat jakopään kalikat ni vauhtipyörälle pitää hommata uudet pultit, vanhoja ei saa käyttää! Samoin, jos kansi on irti, ni uudet kannenpultit. Ja ehdottomasti se kytkinkopan sisällä oleva akselin stefa!


Pitää nyt sen verran sanoa, että omassa rempassa vaihdettiin vaan kannenpultit yllä mainitusta listasta ja nyt tullut mittariin ~30 000 kilsaa lisää.

tpv
-
Viestit: 778
Liittynyt: 2.8.2003 14:20

ViestiKirjoittaja tpv » 7.9.2005 12:53

^ Jokainenhan sen rempan voi tusata omalla tavallaan, se pulttien vaihtaminenhan on vaan Volkkarin ohjeistusta. Ne kun on venyvää sorttia, ei kai niitä muuten pyydettäs vaihtamaan...

FastVR6
-
Viestit: 89
Liittynyt: 14.3.2005 17:03

ViestiKirjoittaja FastVR6 » 9.9.2005 8:40

^Joo noista vauhtipyöränpulteista kuulin semmosta että voi laittaa vanhatkin ku laittaa kierreliiman väliin...itse turvauduin uusiin


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa