1.8 T AEB kannattaako enää lastuttaa, ajettu 166 tkm. ??

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Lei6
-
Viestit: 49
Liittynyt: 14.8.2005 22:33
Viesti:

1.8 T AEB kannattaako enää lastuttaa, ajettu 166 tkm. ??

ViestiKirjoittaja Lei6 » 27.8.2005 22:12

elikkä onko kone lastun jälkeen heti pox (ajettu 166tkm)....... ??

Miko
-
Viestit: 503
Liittynyt: 4.7.2004 7:18

ViestiKirjoittaja Miko » 27.8.2005 22:29

Eikai se siitä säry, jos on muutenkin kunnossa ja huollettu hyvin, esim. hyvät öljyt.

1.8TQ

ViestiKirjoittaja 1.8TQ » 27.8.2005 23:05

itellä pyörähtää mittariin just 250tkm ja lastu ollut ainaki 100tkm! ei ongelmaa, anna mennä vaan!

Lei6
-
Viestit: 49
Liittynyt: 14.8.2005 22:33
Viesti:

ViestiKirjoittaja Lei6 » 27.8.2005 23:20

näihin vaijerikaasu vehkeisiin pitää vaihtaa shippi (piiri), jos olen oikein ymmärtänyt,

onko ehdotuksia mikä on hyvä, upsolute on ainakin edullinen, mutta kulkeeko laatu ja hinta täälläkin käsi kädessä... =)

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 28.8.2005 0:30

Eikös MTM oo melko hyvä...

Johto
-
Viestit: 107
Liittynyt: 28.7.2004 23:24

ViestiKirjoittaja Johto » 28.8.2005 2:48

Itellä mittarissa 164tkm, ja lastutus mielessä myös. Asiaa melko paljon seuranneena, on bsr:n lastu pyörinyt ehdokkaista vahvimmin mielessä, hintansa ja saatavuudensa takia. Käsittääkseni laatukin on hyvä. Kokeilemallahan se selviää :)

Marko
ffp jäsen
Viestit: 2996
Liittynyt: 17.7.2003 6:59

ViestiKirjoittaja Marko » 28.8.2005 12:54

IMO, jos koneella on rullattu 100tkm+, ei varmaan kannata säästellä lastun hinnassa. Sinne ei todellakaan kannata laittaa mitään kolmen euron e-bay lastua tms nakututtamaan konetta reikiä täyteen.

Vaikka lastujen tehoarvot olisivat keskenään täysin identtiset, se ei tarkoita että parametrit olisivat samoja.

Huom. Lastun hinnassa yleensä näkyy myös kehitys/testaustyön määrä.

-_Joke_-
-
Viestit: 789
Liittynyt: 23.7.2003 15:47
Viesti:

ViestiKirjoittaja -_Joke_- » 28.8.2005 13:23

Karala tekee lastun autokohtaisesti...

T-Power
-
Viestit: 557
Liittynyt: 21.8.2005 13:41

ViestiKirjoittaja T-Power » 28.8.2005 13:31

Kannattaa tiirailla lastuntarjoajia,jotka majailee samoilla nurkilla jossa itsekin asuu.On sitten mahdollisissa ongelmatilanteissa apu lähellä.

Hyvä kannattaa hakea myös kauempaa...

Putte2
-
Viestit: 103
Liittynyt: 29.12.2004 16:27

ViestiKirjoittaja Putte2 » 29.8.2005 9:47

Itse olen jo melkeen vuoden miettinyt omani 1.8T:n lastuttamista. Nyt olis taas sellanen olo, että pitäs lastuttaa, vaikka talvi tuleekin. Ongelma on oikean chipin valinta. Bsr, Karala, mtm, absolute vai mikä. Arvallako pitäisi heittää? Autoni on vaijerikaasullinen. Ennenkin olen aiheesta kysellyt ja saanut vastauksia, että lue aikaisempia viestejä yms. Sanokaa nyt mitkä ovat sellaisia ominaisuuksia/asioita, jotka vaikuttavat lastun valintaan. Mikä on saanut teidät valitsemaan juuri jonkun tietyn lastun?

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 29.8.2005 9:55

MTM:ään olen ainakin ite ollu tosi tyytyväinen. Valintaan vaikutti se, et autoa huollatan LMS:llä, MTM:n hyvä maine Audien virittäjänä ja lueskelin netistä eri lastuista ja MTM:ää kehuttiin monella foorumilla. Viikonloppuna olin auton kanssa penkissä ja tehot/väännöt oli jopa yli mitä MTM lupaa, et senkin puolesta saa olla tyytyväinen...ja MTM:llä on ainakin suuri alavääntö ja se on yks sellanen asia mistä tossa pidän.
Ei kai noissa suurissa lastumerkeissä suuria eroja ole, et varmaan kannattaa valita lastutuspaikka sen mukaan mikä on siinä lähellä, et jos kuitenkin tulee jotain säätöä jälkeenpäin, niin ei sitte tarvi alkaa kuskaamaan autoa toiselle puolelle suomea.

lauri
-
Viestit: 30
Liittynyt: 24.7.2003 22:14

ViestiKirjoittaja lauri » 29.8.2005 14:53

Omalla ajettu 185 tkm ja kone leikkasi kiinni, jos siinä olisi vielä lastu ollut niin olisi tämäkin remppa tehty aikasemmin. Tokihan tässä on käynyt huono tuuri, mutta ajattelin nyt kuitenkin ilmoittaa että ei nämä(kään) ole ikuisia moottoreita.


Ford kauppasi jo ajat sitten vaihtomoottoria 100tkm ajon jälkeen, voisi audi ottaa mallia...

Iiro
ffp jäsen
Viestit: 1910
Liittynyt: 23.7.2003 8:59

ViestiKirjoittaja Iiro » 29.8.2005 14:56

Omalla ajettu 185 tkm ja kone leikkasi kiinni


Ihan mielenkiinnosta, mikä moisen aiheutti? Ihan puhdas laakerin leikkaaminen vai?

Peksi
ffp jäsen
Viestit: 1190
Liittynyt: 17.7.2003 20:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peksi » 29.8.2005 19:12

^^ ja tuon foortin homman ihan ymmärtääkin ;)

Audilla ei välttämättä...

Tero V.
ffp jäsen
Viestit: 5273
Liittynyt: 16.7.2003 22:48
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tero V. » 29.8.2005 19:48


Jarno.v
-
Viestit: 218
Liittynyt: 6.9.2004 22:49

ViestiKirjoittaja Jarno.v » 30.8.2005 9:01

Tuon leikanneen audin huoltoohjelma lie ollut ns. "long-life"..?

murtsi
-
Viestit: 475
Liittynyt: 23.7.2003 14:45

ViestiKirjoittaja murtsi » 30.8.2005 9:56

Mä laitoin APR:n lastun tuohon A4:n AEB-moottoriin, jolla oli sillä hetkellä ajettu noin 250tkm, ei mitään suurempaa ongelmaa ole tässä muutaman tonnin aikana ilmennyt.

T-Power
-
Viestit: 557
Liittynyt: 21.8.2005 13:41

ViestiKirjoittaja T-Power » 30.8.2005 10:42

Tuon leikanneen audin huoltoohjelma lie ollut ns. "long-life"..?


Tai jopa "without oil" ohjelma.

tero_v
-
Viestit: 396
Liittynyt: 14.2.2005 14:50

ViestiKirjoittaja tero_v » 30.8.2005 14:52

itse menossa juurikin ylihuomenna karalalle lastua laittamaan, itse tein valintani sen perusteella, ku paikka on lähellä ja saanut paljon kehuja... no kohta pääsee testaamaan, että tuliko oikea valinta.

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 30.8.2005 20:24

Itse olen yrittänyt soitella Karalalle viimeiset ~4vko, mutta tuloksetta....Taitaa olla herralla kova kiire, kun ei puhelimeen vastaa.....

Trompi
-
Viestit: 753
Liittynyt: 13.12.2004 14:21
Viesti:

ViestiKirjoittaja Trompi » 30.8.2005 20:45

^ Mietippä paljonko, tuollainen foorumeilla suomen parhaaksi kehuttu mies, saa soittoja, joissa jannu kysyy ekana:" paljonko revit tehoja tuohon mun 90hv:n tdi:hin" yhdessä päivässä.
mm. Tästä samasta syystä joutui Mynä-diesel perustamaan ihan maksullisen linjan kyselijöille.
Yrittänyttä ei laiteta, soittele vaan uudestaan miehen kännykkään, kyllä se sieltä ajallaan vastaa.

lauri
-
Viestit: 30
Liittynyt: 24.7.2003 22:14

ViestiKirjoittaja lauri » 31.8.2005 11:22

Nyt kun kone on auki niin 2 veiviä paljastui olevan sinisenä, öljypumppu kaikinpuolin ok ja oljyäkin oli ylämerkissä.

Arvelisin öljyn hapertaman huohotinputken vuotaneen kuraa koneeseen ajan saatossa ja moinen paakku lähteny liikenteeseen ja tukkinu jonkun kanavan josta seurauksena tuo leikkautuminen.

Jarno.v
-
Viestit: 218
Liittynyt: 6.9.2004 22:49

ViestiKirjoittaja Jarno.v » 31.8.2005 11:43

Eikös näissä juuri ollut semmoista että "long-life" huoltojen auttamana öljystä kerkeää vaihtovälillä tulla lähinnä tervan oloista ainetta, joka sitten ajan oloon tukkii öljyn imusihdin.. ja soromnoo sanoo laakerit.
Ite en ole juuri näitten kanssa pelannut, mutta tälläistä olen lukenut.

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 31.8.2005 11:59

Jos siinä olisi oikeasti ongelma, niin siitä olisi varmasti keskusteltu mediassakin enemmänkin? Toi longlife on ollut käytössä vuodesta 2000 lähtien käytännössä kaikissa VW:ssä ja Audeissa.

T-Power
-
Viestit: 557
Liittynyt: 21.8.2005 13:41

ViestiKirjoittaja T-Power » 31.8.2005 12:44

Jos siinä olisi oikeasti ongelma, niin siitä olisi varmasti keskusteltu mediassakin enemmänkin? Toi longlife on ollut käytössä vuodesta 2000 lähtien käytännössä kaikissa VW:ssä ja Audeissa.


Olen "Juicen" kanssa samaa mieltä.Jos tuossa olisi todella jotain ongelmaa,niin maahantuojan pihalle roudattaisiin kuorma-autollinen kilahtaneita VAG koneita päivässä.

Trompi
-
Viestit: 753
Liittynyt: 13.12.2004 14:21
Viesti:

ViestiKirjoittaja Trompi » 31.8.2005 12:49

^^^^ no eipä se tuokaan lastun vika ollut, vaikka niin pelottelit topikin aloittajaa.

Ei ne autot siitä pahastu, jos ne lastutetaan, kumminkin ajoajasta 99% ajetaan jonoissa, pintakaasulla maantiellä ja kaupungissa rauhallisesti kiihdytellen. Harva kaupungissa koko ajan nilkka suorana ajaa.
Maksimi tehoja tarvitsee ohituksissa yms, jolloin moottorin täysirasitus on vain sekuntteja. Ei ne koneet siitä hajoa.

T.V.S
-
Viestit: 57
Liittynyt: 13.11.2004 11:41

ViestiKirjoittaja T.V.S » 31.8.2005 13:01

lauri mulla on neljä vakio(käytetyt) veiviä+männät jos on tarve.

dealer
-
Viestit: 680
Liittynyt: 10.1.2004 11:57

ViestiKirjoittaja dealer » 31.8.2005 18:28

Jarno.v kirjoittaa asiaa tuossa ylhäällä.

Itse en ole merkkihuollossa töissä, mutta ongelmasta olen kuullut ja yhden reilut 100 tkm ajetun 1,8 turbopassatin olen rempannut itsekin, autoon oli vaihdettu öljyt kolme tai neljä kertaa > sihti tukkoon, karstaa kaikkialla > POX.

tero_v
-
Viestit: 396
Liittynyt: 14.2.2005 14:50

ViestiKirjoittaja tero_v » 31.8.2005 19:27

Itse olen yrittänyt soitella Karalalle viimeiset ~4vko, mutta tuloksetta....Taitaa olla herralla kova kiire, kun ei puhelimeen vastaa.....


johtunee siitä että se oli just kesälomalla ja on hommat jokseenkin kasaantunu... sain itsekkin soitella aika kauan...

itsellä Castrol RS öljyt ja vaihtovälinä olen pitänyt 10tkm, vaikka 15tkm valmistaja suosittelee. öljy on kumminkin niin halpaa, että turhaan siinä nuukailee. pysyy kone ainakin kunnossa...

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 31.8.2005 23:07

Itse en ole merkkihuollossa töissä, mutta ongelmasta olen kuullut ja yhden reilut 100 tkm ajetun 1,8 turbopassatin olen rempannut itsekin, autoon oli vaihdettu öljyt kolme tai neljä kertaa > sihti tukkoon, karstaa kaikkialla > POX.

Oikein kokonaista yhden olet nähnyt?

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 31.8.2005 23:14

Noissa etelän mailta (pääasiassa italia) tulleissa kulkineissa on jonkun verran tullut vastaan ongelmaa, joka johtuu mitä ilmeisimmin mineraaliöljyjen käytöstä. "huono" öljy ja venähtäneet vaihtovälit ovat aiheuttaneet koneen sisälle (mm. venttiilikoneisto) varsin paljon karstaa ja tuo karsta on lähtenyt koneen sisällä liikkeelle ja tukkinut öljykanavia.

Olen purkanut ja nähnyt purettavan varsin paljon yli 300 000 km ajettuja moottoreita joissa on käytetty (valmistajan vaatimusten mukaisia) synteettisiä öljyjä valmistajan suosittelemilla huoltoväleillä eikä tuota karstaa ole muodostunut juuri nimeksikään, joten jos long life huoltovälillä käytetään long life öljyä ei ongelmia pitäisi olla.

Victor
ffp jäsen
Viestit: 1033
Liittynyt: 21.7.2003 15:03

ViestiKirjoittaja Victor » 1.9.2005 10:51

OT jatkuu: Vein auton tänään neljännen kerran Karalalle. Alkup. aika varattiin kaverin kanssa jo kesäkuussa ja saatiin elokuun toiselle viikolle. Ekalla kerralla ehti vaan tökätä jonku softan, ei jarrutella. Vein seuraavalla viikolla uudelleen ja auto seisoi kaksi päivää jonka jälkeen hain vkl:ksi pois, kun ei ollut ehtinyt tekeen mitään.

Tänään siis uudelleen...Kaveri teki muutama viikko sitten ajoittain lähes ympäripyöreitä päiviä ja hommat kusi. Enkä minäkään sitä luurilla kiinni saanut. Edellisen kerran seisoin hallissa 45 min. jotta sain jätettyä avaimet ja sanottua päivää. :) Se on persoona, mutta pätevä kuin mikä.

Mika on aika lailla ylityöllistetty ja viettää suurimman osan päivästä peltorit päässä, joten ei se kerkee luurin päässä päivystämään. Soittoja vaan toistamiseen.

dealer
-
Viestit: 680
Liittynyt: 10.1.2004 11:57

ViestiKirjoittaja dealer » 1.9.2005 18:07

"Oikein kokonaista yhden olet nähnyt?"

Jep, Sinä et ole kommentistasi päätellen nähnyt yhtään :)

Minulle riitti yksi tekemään selväksi sen että jos minulla tuollainen auto olisi niin öljyt vaihdettaisiin ajallaan eikä minkään LongLife ohjelman mukaan, liian kalliita remppoja tavalliselle tallaajalle.
Vehjettä oli vielä huollettu aina merkkiliikkeessä, LongLife öljyillä jne...

Konetta tutki ensin eräs VW korjaamo, josta tuli myös kommenttia siihen suuntaan että "ei ole ensimmäinen tämmöinen tapaus".
Maksaja kysyi sieltä tarjouksen koneen korjaamisesta, mutta yli 7000 € pisti miettimään.
Meillä korjaus tehtiin, no, halvemmalla ;)

Kysäisin eilen aiheesta kaverilta joka on töissä eräässä toisessa merkkiliikkeessä, tällaista vastaili:

"Jenkeissä tuo 1,8 turbojen long-life autojen kiinnileikkaaminen on yleistä, täällä suht harvinaista, mutta ei kuitenkaan tavatonta. Karsta tukkii imusihdin ja homma on selvä. Muuten olen long-life-systeemin kannattaja, vapareissa ja riisseleissä ei ole ongelmia ollut, mitä nyt jotkut yksilöt on kalliille öljylle persoja."

JariP
-
Viestit: 195
Liittynyt: 23.7.2003 15:53

ViestiKirjoittaja JariP » 2.9.2005 21:30

Jenkit ajelee mineraaliöljyillä pitkillä vaihtoväleillä kun ne longlife öljyt on niin kalliita ja 1.8t moottoreita kilahtelee paljon. Jopa dealerit suosittelee mineraaliöljyjen käyttöä sen sijaan mitä auton ohjekirjassa lukee. Ja kuitenkin kun markkinaosuuksista taistelu on kovaa sielläpäin niin sikäläinen maahantuoja on ottanut kyseisen ongelman kontolleen ja myöntää noille koneille todella pitkän takuuajan, olikohan jopa 8 vuotta ilman kilometrirajaa.

Jarno.v
-
Viestit: 218
Liittynyt: 6.9.2004 22:49

ViestiKirjoittaja Jarno.v » 3.9.2005 0:25

Kuka tässä mistään mineraaliöljystä on puhunut, no voi olla että jänkit niitäkin on laitelleet(ei heille muutenkaan ole aina kaikkia kortteja jaettu..)
Mutta on nuita mennyt suomessakin niillä uber-litkuilla jotka maksaa sen 50-60€/4l, mitä lie merkkiliikkeessä. Kun taas esim. mobil 1 5w-50 sen noin 25€/4l, että mikä tässä on se hyöty. Eikä tuolla mobililla muutkaan vehkeet oo leikanneet, tuskin nämäkään(puhuu ne merkkiliikkeen tiskillä mitä haluavat, hehän sitä myyvät).
Mullehan nyt on ihan sama, vaihdatte öljyt tai olette vaihtamatta, mutta tämä(kin) leikannut 1.8t on takuuvarmasti leiponut tämän takia. Vai kuuluuko se asiaan kun autolla on ajettu 185tkm?

Stombe
-
Viestit: 424
Liittynyt: 6.1.2005 16:57

ViestiKirjoittaja Stombe » 4.9.2005 17:52

no tuota tuota, mikäs se nyt sitten loppupeleissä onkaan parasta öljyä mitä sitä voi syöttää näille 1.8t (AEB) koneille..? Tais olla nyt sisällä esson 5w-40 ja kuulostas nakuttavan vaikka ajettu vasta neljätonnia nuilla litkuilla...

Miko
-
Viestit: 503
Liittynyt: 4.7.2004 7:18

ViestiKirjoittaja Miko » 4.9.2005 19:22

Minä oon laittanu Castrolin Longtec 0-30W. Vaihtovälillä 10-12tkm ei vie yhtään öljyä. Viimeksi tosin venähti 16tkm ja alkoi naputtelemaan jo, oli melko juoksevaa tavaraa siinä vaiheessa.

tero_v
-
Viestit: 396
Liittynyt: 14.2.2005 14:50

ViestiKirjoittaja tero_v » 4.2.2006 11:38

castrol rs 0w40 koneessa. nyt ajettu 8tkm ja 2 tonnin päästä menee oljyt vaihtoon 10tkm olen pitänyt vaihtovälinä, ku ei tuo öljy ny niin kallista ole että sillä pitäis 25tkm ajella. tämä öljy ei nakuta toisin ku mobil 1

murtsi
-
Viestit: 475
Liittynyt: 23.7.2003 14:45

ViestiKirjoittaja murtsi » 4.2.2006 22:53

Ite oon tavannut kendallin 5W-50 öljyä käyttää...

Karvinen
-
Viestit: 175
Liittynyt: 7.2.2005 12:34

ViestiKirjoittaja Karvinen » 5.2.2006 19:49

Mä en kyllä aina jaksa ymmärtää miksi Mobilia pidetään niin älyttömän hyvänä
öljynä täällä Suomen maassa. Edullisempiakin öljyjä löytyy, mitkä täyttävät
täysin samat luokitukset kuin tuo Mobilin 5W-50..

wonku
-
Viestit: 19
Liittynyt: 20.12.2004 18:09

ViestiKirjoittaja wonku » 7.2.2006 3:37

vaihtovälinä 10tkm öljyinä castrol rs0w-40, itse olen autolla ajanut yli 50tkm, ei oo koskaan nakuttanut eikä syö öljyä (mittarissa 217tkm)

Taskinen
-
Viestit: 838
Liittynyt: 15.5.2006 22:26
Viesti:

ViestiKirjoittaja Taskinen » 25.1.2008 12:19

kestääkö tuollainen 120tkm ajettu Seatin lotkotin lastutusta? Oma järjenkäyttö sanoo, että kyllä sillä nyt se toinen 100tkm vielä voisi ajaa lastutettunakin, kunhan ei 24/7 sillä kengi? ei kellään sitten ole autoa jolla olisi lastutettunakin enemmän ajeltu? Nimenomaan tuosta 6-pykäläisestä vaihteistosta ja kytkimen kestosta kokemuksia =) autona siis seat leon 1,8t 20v sport '01

Entäpä tuo katsastus. Hariselle ajattelin viedä, ja ilmeisesti katsastuksen kanssa ei pitäisi ongelmia tulla, kun tuo vehjas ei siellä mitenkään erityisemmin käyttäydy lastutuksen jälkeen?

KeimoKupari
-
Viestit: 92
Liittynyt: 15.12.2006 19:15

ViestiKirjoittaja KeimoKupari » 25.1.2008 13:31

Itsellä tuli 330tkm täyteen männäviikolla ja on ollut lastutettuna jo varmaan +200tkm. Koneen tukikumit oli aikansa eläneet ja ne vaihdettiin 315tkm kohdilla. Öljyä vie 1L/n.10tkm eli vähän. Tehot tallella ainakin tuntuisi siltä mutta penkissä en ole käynyt. Ongelmiakin on riittänyt, mutta lähinnä kulutusosien kanssa.. Kytkin ja laatikko toimii niin hyvin kuin näin paljon ajetussa autossa voi toimia.

Donitsi
-
Viestit: 1052
Liittynyt: 10.5.2004 23:18

ViestiKirjoittaja Donitsi » 25.1.2008 14:06

Onkos kukaan nahkahousuilta tilannut öljyä? Iibeillä löytyy mäyräkoirallinen (12l) Castrolia 89€... liekö jäteöljyä vai mitä mutta on ainakin halvempaa kuin tiskiltä haettuna. Itsellä tyhjeni juuri vastaava laatikko ja uutta tilalle voisi hankkia.

Taskinen
-
Viestit: 838
Liittynyt: 15.5.2006 22:26
Viesti:

ViestiKirjoittaja Taskinen » 25.1.2008 19:45

juu ja tosiaan se kiinnostaisi myös että mitä öjyä tuossa seatissa lastutuksen jälkeen kannattaisi käyttää? nykyinen mobil tuntuu hieman aiheuttavan nakutusta...

Lindroos
-
Viestit: 521
Liittynyt: 23.7.2003 8:16

ViestiKirjoittaja Lindroos » 25.1.2008 21:00

Entisessä A4 1.8T:ssä ABT:n lastu oli asennettu 2tkm ajettuna, myin auton muistaakseni 150tkm kilometreillä eikä koskaan moottorissa ollut kummosempia ongelmia. Sai kenkää välillä aika huolella, mutta kylmällä koneella vedättämistä ja "kuumana" sammuttamista kun välttää kestäähän nuo. Huoltovälinä edellinen omistaja oli pitänyt 10tkm mutta itse vaihdatin 7,5-10tkm väleillä aivan kuten nykyiseenkin TFSI:in. Tuollanen long-life vaihtoväli ei varmasti ole hyväksi koneelle vaikka valmistaja sitä tukeekin, syksyin keväin uudet öljyt + suodatin, muiden käyttökulujen rinnalla ei valtava sijoitus tekniikan kestoa ajatellen.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 34 vierailijaa