Saako UUDESTA autosta maalata jarrusatulat
Valvoja: ffp jäsenet
Saako UUDESTA autosta maalata jarrusatulat
Ehkäpä edellinen kyselyni hiukan huvitti foorumin "tuning" miehiä, mutta tarkoitus olisi värittää ihan uuden auton satulat ja en tiedä miten vaikuttaa auton takuuseen, jos vaikka jarruihin tulisi joku vika myöhemmin(ei itse maalauksesta)...
Itse maalaisin kyllä, jos olisi joku vanha ritsa =)
Itse maalaisin kyllä, jos olisi joku vanha ritsa =)
Viimeksi muokannut jare000, 28.8.2005 13:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Olinkin ajatellut "skoda green" vaihtoehtoa =) Ja autoliike ei suostu toimenpidettä tekemään.
Ja haluaisin tietää miten käy jos maalaan satulat ja vaikkapa vuoden päästä jarruihin tulee joku vika --> takuuhuoltoon --> huollossa setä sanookin, että "voi voi, kun olet pensselillä mennyt sutimaan" --> maksa itse remontti ?
Ja haluaisin tietää miten käy jos maalaan satulat ja vaikkapa vuoden päästä jarruihin tulee joku vika --> takuuhuoltoon --> huollossa setä sanookin, että "voi voi, kun olet pensselillä mennyt sutimaan" --> maksa itse remontti ?
Viimeksi muokannut jare000, 28.8.2005 13:51. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
jare: Auton osien maalaaminen ei tietääkseni ole koskaan takuuta estänyt, mutta tietenkin järki maalaamisenkin kanssa on oltava, eli ei maalia muualle kuin ulkopintaan eikä mihinkään tiivisteisiin tms..
Luulisi minkä vain automaalaamon tai fiksaamon maalaavan satulat ruiskulla tai pensselillä kun sopii viekö sinne koko auton vai pelkät satulat ja paljonko maksaa.
Paintmaster: miksi lukkoon? Mielestäni ihan aiheellinen kysymys uuden auton omistajalta.
Luulisi minkä vain automaalaamon tai fiksaamon maalaavan satulat ruiskulla tai pensselillä kun sopii viekö sinne koko auton vai pelkät satulat ja paljonko maksaa.
Paintmaster: miksi lukkoon? Mielestäni ihan aiheellinen kysymys uuden auton omistajalta.
Kiitos asiallisista vastauksista, lähdin tätä tosiaan kyselemään kun tilasin uuden auton ja ilmaisin haluni ko värityksestä, että siinähän se menisi varustelun yhteydessä, niin ainakin myyjä sanoi, että sellaista emme SAA tehdä viitaten juuri näihin mahdollisiin takuujuttuihin.
Edellisen keskustelun voi kyllä deletoida
Edellisen keskustelun voi kyllä deletoida
-
- -
- Viesti:
kilpijoki
tosin aikasta turhaa hommaa IMO.
Varsinkin ne punaiset "brembo" wannabiirumpujarrut sopii hel*etin hyvin joka kiesiin. :)
mikä niissä punaisissa jarrusatuloissa on niin pahaa tai jossain muun värisissä?? itse omistan punaiset "wannabii"Brembo satulat ja olen tyytyväinen niihin! ja luulisi ne miellyttävän jokaisen silmää jos vertaa siihen et autoa on muuten laiteltu ja vanteiden alta loistaa ruosteiset satulat! (ei herneitä)
mitä itse asiaan tulee niin kuin jo todettiin niin ei sen maalaamisen pitäisi vaikuttaa! jos esim. jotain häikkää jarruihin tulee myöhemmin joskus ja liike sanoo ettei mene takuuseen niin pitäisihän niiden perustella se miten se maali vaikuttaa ! !
-
- -
- Viesti:
Miten olisi että jos on jaruissa jotain näytetävää niin siten maalataan ne erottuvalla värillä. Jos on vakiokamaa niin sitten niillä ei tarvitse elvistellä?
Omastani maalasin sellasella met. shampanjan värillä jonka värisiä nykysatulat näyttävät usein olevan.
Ja herättää enemmän hilpeyttä kuin ihailua kun esim. vieressä seisoi joku karina II punaisen miranolin värisillä vakio satuloilla.
Takarummut voi olla vähiten rumat jos antaa tulla ruosteen pintaan ja harjaa siitä isoimmat pois. Tai sitten joku muu "häiveväri". Vai haluaako joku esitellä hienoja rumpujarrujaan signaalikeltaisena?
Että esitellään jos on jotain esitettävää, muuten pidetään matalaa profiilia. Siinä resepti katu-uskottavuuteen :)
Omastani maalasin sellasella met. shampanjan värillä jonka värisiä nykysatulat näyttävät usein olevan.
Ja herättää enemmän hilpeyttä kuin ihailua kun esim. vieressä seisoi joku karina II punaisen miranolin värisillä vakio satuloilla.
Takarummut voi olla vähiten rumat jos antaa tulla ruosteen pintaan ja harjaa siitä isoimmat pois. Tai sitten joku muu "häiveväri". Vai haluaako joku esitellä hienoja rumpujarrujaan signaalikeltaisena?
Että esitellään jos on jotain esitettävää, muuten pidetään matalaa profiilia. Siinä resepti katu-uskottavuuteen :)
-
- -
-
- -
maalia pintaan vaan..
niin ja mitä tohon punaseen "wannabee" bremboon tulee niin itsella on kans punaiset jarrusatulat (nyt).. korinväristä ei saanu siihenhätään ku oli vanteet irti ja muut värit ei oisi sopinu.. ruosteiset/jarrupölyiset EI mielestäni ole kovin seksyt, oli se punanen sit vaik minkä merkin "oma" väri nii..
niin ja mitä tohon punaseen "wannabee" bremboon tulee niin itsella on kans punaiset jarrusatulat (nyt).. korinväristä ei saanu siihenhätään ku oli vanteet irti ja muut värit ei oisi sopinu.. ruosteiset/jarrupölyiset EI mielestäni ole kovin seksyt, oli se punanen sit vaik minkä merkin "oma" väri nii..
vielä ennen kuin lukitsee tän niin saa maalata, ei mene takuu.
Isäukko maalasi punaisella heti uudesta focuksestaan kun sai ne vaikka ne on sinkitty tms käsitelty.
Eli ei muuta kuin maalia pintaan, ja niin kuin Tuomas sanoi, ei ihan kaikkea maalata kuten eräs tekniikan ihmelapsi täältä päin maalasi levytkin ja ihmetteli kun ei jarrut pidä :D
Isäukko maalasi punaisella heti uudesta focuksestaan kun sai ne vaikka ne on sinkitty tms käsitelty.
Eli ei muuta kuin maalia pintaan, ja niin kuin Tuomas sanoi, ei ihan kaikkea maalata kuten eräs tekniikan ihmelapsi täältä päin maalasi levytkin ja ihmetteli kun ei jarrut pidä :D
^ enpä tiedä, mutta siihen niitä punaisia satuloita yleensä rinnastetaan.
Eikä mulla ole mitään punaista väriä vastaan, niitä vaan on joka kössillä. Omani ovat tehtaan alkuperäisvärissä, höystettynä kaikella sillä paskalla mitä 90tkm matkaan mahtuu ja varmaan jo hieman ruostettakin löytyy. Ei vaan jaksa kiinnostaa, että miltä ne satulat näyttää. Vaihdetaan sitten uusiin, kun kiinnikkeet ruostuessaan pettävät :)
Eikä mulla ole mitään punaista väriä vastaan, niitä vaan on joka kössillä. Omani ovat tehtaan alkuperäisvärissä, höystettynä kaikella sillä paskalla mitä 90tkm matkaan mahtuu ja varmaan jo hieman ruostettakin löytyy. Ei vaan jaksa kiinnostaa, että miltä ne satulat näyttää. Vaihdetaan sitten uusiin, kun kiinnikkeet ruostuessaan pettävät :)
-
- -
- Viesti:
ei niissä jarruissa tavallinen sprey maali kestä jos esim.käyt ratapäivillä muutaman lenkin heittämäs,normaali ajossa kestää hyvin.onhan noita lämpömaaleja monen värisiä.mielestäni alumiini väri sopii jarruihin hyvin.kyllä ne ruosteiset maalaamattomat jarrut pistävät muuten hienosta autosta kummasti silmään,eikä se maalaus mitään elvistelyä ole eikä wannabeeta vaan viimeistelyä.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”